Sulta muuten
@SergeiK jäi laittamatta se linkki tai joku muu lähde siihen lakiin, jossa käsitellään sitä maanpuolustusvelvollisuutta. Pitääks tää nyt tulkita niin, että sulta ei sellaista löydy? Olitko siis ehkä väärässä viestissäsi #12868? Jos olit, niin löytyykö niistä nahkapusseista, jotka sulla oletettavasti on jalkojen välissä sisältöä myöntää asia, vai annetaanko asian vaan vaipua unholaan? Sorry, tuli aika monta sivulausetta.
Ensinnäkin - pyytäisin sinua etsimään käsiisi Kimmo Kuhta ja pyytää häntä lainaamaan peiliä. Nimittäin tapasi keskustella on sellainen ettei sinulla luulisi löytyvän uhriutumispääomaa miten muut ovat pöyhkeitä ja vittuilevia. Jos itsellä ei ole käytöstapoja, niin niitä ei voi vaatia muiltakaan.
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistaa, mut kyllähän se sä olit joka aivan alun alkaen aloit mulle vittuilevaan sävyyn kirjoittamaan ja syyttämään mua uhriutumisesta.
Sinä haluat pyöritellä sitä anglea että pelkästää miehiä koskeva asevelvollisuus on ok, koska perustuslaissa on olemassa pykälä 127 ja siinä puhutaan poikkeuksista laissa? Sitten siirryt puhumaan sanan "maanpuolustus" käytössä toisessa laissa jossa ei ole mitään järkeä.
Ei siinä 127:ssa puhuta mistään poikkeuksista, vaan siitä, että laissa säädetään asiasta tarkemmin, voi siellä tietty olla poikkeuksiakin. Ihan sama kuin siinä ysissäkin on. Enkä mä suinkaan ole väittänyt, että vain miehiä koskeva asevelvollisuus on OK, koska on toi 127 pykälä. Mähän en ole henkilökohtaisesti ottanut koko asiaan tai muihinkaan syrjiviin juttuihin edes kantaa. Se on sun mielikuvitustas, jos niin luulet. Tossa viestissä 12862 sä muuten oot liittänyt kaksi ihan eri asiaa toisiinsa. Alukshan mä toteen, että kutosessa ei ole itsessään lakivarausta ja myöhemmin noin neljä kappaletta myöhemmin sanon vaan, et jos ne perusteet jehoville sun muille kiinnostaa, niin etsi ite ne. Syytähän mä en tälle tiiä, miksi sä näin sen lainauksen kanssa teit, mutta kai siinä joku idea on ollut. Sithän sä tulitkin kimpoilemaan jotain asevelvollisuuslaista, joka on iha olkiukko koko tossa asiassa.
En nyt tajunnut perustelitko että miesten asepalvelus on ok koska perustuslaki sanoo niin muualla, vai perustelitko ettei se ole.
Mä perustelin, että sä puhuit kakkendaalia tässä viestissä:
Maanpuolustusvelvollisuus ja Asevelvollisuuslaki ovat muuten kaksi eri lakia. Toinen käsittelee sodan aikaista maanpuolustusvelvollisuutta poikkeusoloissa ja toinen asevelvollisuutta rauhan aikana.
Mutta hyvä yritys.
Jos sulla ei riitä tahtotila tai kyky ymmärtää noita esitöitä ja mitä niissä sanotaa, niin se on sit sun häpees. Mutulla on tietty hyvä heitellä kaikkee kliffaa mitä missäkin laissa on. Kuten sanottuu, niin boltsi on nyt sulla tässä asiassa.
En oikeasti edes tajua mikä tuo sinun anglesi oli vai olivatko nuo vain sanoja peräkkäin, enkä viitsi lähteä kuorimaan kaiken tuon "miten-musta-tuntuu-ettet-edes-lukenut-koijaa-niinku-lauta" kuonan alta pointtia.
Et tajua, vai et haluu tajuta? Voisko se ehkä osaltaan olla se, et täällä sä paukutat turpaasi asioista, joista et tunnu ihan aikuisten oikeesti tajuavan kovinkaan paljoa. Jos mä en nyt ole ihan vääräs, niin sä oot väittänyt seuraavaa:
- Perustuslain 9 on se pykälä, joka merkkaa tässä Persujen ehdotuksessa. Lailla voi säätää toisin ulkomaalaisten kohdalla asiasta, joka homman mahdollistaa. Vituiksi meni!
- Persujen ehdotuksen toteuttaminen vaatii lakiteknisesti vaan yhden lauseen lisäämisen Tasa-arvolakiin. Kappas, vituiksi meni!
- Perustuslain 6 on itsessään jokin lakivaraus, perusteltu syy on laki. Vituiksi meni hei sekin!
- Jännityksellä nyt odotellaan saadaanko joku maanpuolustusvelvollisuuslaki näkyviin, joka sun mielestä pitäis löytyä. Meneeköhän vituiksi tääkin?
Varmasti korjaisit analyysini kirjoituksestasi taas jollain yhtä pursuvalla vastikkeella jossa on paljon sivulauseita.
Minkä ihmeen analyysin? Jos sä tääl heittelet laudalle kaiken maailman päättömyyksiä, niin kai niitä saa korjata? Takaisin sä tarjoilet vaan lisää päättömyyksiä ja tollasia edellä mainittuja asiayhteydestä irrotettuja lainauksia. Oot kai itekkin vakuuttunut joistain niistä jutuista, mitä oon kirjoittanut aiemmin, kun ei ole tullut kauheesti puhetta enään esim tasa-arvolain muuttamisesta yhdellä lauseella, että saatais toi Persujen ehdotus lainsäädäntöön.
Kuten olen jo kolme kertaa sanonut perustuslain kuudes pykälä kieltää vain syrjimisen ilman perustelua syytä. .... Syrjintää kyllä, mutta perustellusta syystä.
Kappas vaan, oikeassa olet. Tähän astihan sä oot vaan tivannut multa niitä perusteita miksi noissa on yhdenvertaisuudesta poikettu ja mä olen sanonut, että eti ite ne, jos kiinnostaa. Mua ei juurikaan kiinnosta alkaa etsimään noita esitöitä. Ei mulle ole ollut missää vaiheessä epäselvää se, et perustuslakia voidaan muuttaa ja perusoikeuksia rajoittaa. Täähän oli ihan täysin @RexHex:in päätelmä, samoin kun se, et mä en oo perustuslakii lukenut.
Mun yksi "angle" on katos myös tässä vähän ihan ketjun aiheeseenkin liittyvä. Toi Persujen varsin mallikas ehdotelma ei ikipäivänä tuu menee eduskunnassa läpi ilman Persujen vallankaappausta. Mä tiiän sen, Soini tietää sen, puoluesihteeri tietää sen ja varmaan säkin tiiät sen. Nythän täs on tosiaan jo niin onnellinen tilanne, et nyt säkin kai sen hiffaat, et mä tiiän ettei kuudes pykälä ole koskematon?
Edelleen, miten se on syrjimistä, jos se maahanmuuttaja sijoitetaan asumaan Rovaniemelle eikä Helsinkiin? Sehän saa muuttaa sieltä Kulosaareen heti kun haluaa ja sillä on varaa siihen, ihan kuten perusrovaniemeläinenkin.
Otetaan suora lainaus Persujen pamfletista, muutetaan sitä ihan snadisti:
"Tulonsiirtojen varassa elävien tapparakannattajien määrä pitää erilaisilla toimenpiteillä saada laskemaan niin pieneksi, että heidät pystytään kohtuullisilla resursseilla kotouttamaan osaksi yhteiskuntaa. Lisäksi tällaiset tapparakannattajat tulee hajasijoittaa eri puolille Suomea sinne, missä heidän asumisensa voidaan edullisimmin järjestää. Tällainen asutuspolitiikka ehkäisee tulijoiden kasautumista ja siten edistää heidän integroitumistaan. Toimeentulo- ja asumistukien tulee olla sidottuja siihen, että tulija asuu siinä paikassa, joka hänelle on osoitettu. Omilla varoillaan hän luonnollisesti on oikeutettu valitsemaan itse asuinpaikkansa."
Tulonsiirtojen varassa elävät julli, jokeri, ilves ja muut jääkiekkojoukkueen kannattajat voi jatkaa elämistään ihan kuten ennenkin, mut tapparakannattajat lähteköön sinne mihi valtio käskee. Syrjitäiskö tässä sun mielestä nyt tapparakannattajia?
Tulonsiirtojen varassa elelevät on yksi ryhmä, kuten noi jääkiekkojengii kannattavat ja siellä jos tekee eroa maahanmuuttajataustan takia, niin eiks se nyt oo syrjintää? Tossahan ei puhuta mistään uusien tulijoiden tai pakolaisten hajasijoittamisesta, vaan tulonsiirtojen varassa elävien maahanmuuttajien hajasijoittamisesta. Mul on esimerkiks yks frendi, jonka faija on Japanilainen ja Japanin kansalainen. Asunut suomessa, joku 30-vuotta. Duunissa se käy, mut jos jäisi työttömäksi, niin kai hänetkin sit voi lähettää Pelloon. Osu muuten hassu juttu nyt silmään tässä, tossahan puhutaan vaan tulonsiirroista. Eiks me kaikki eletä tulonsiirtojen varassa? Kai se Persuja äänestävän Niemisenkin palkka ole tulonsiirto?
Mut mukavaa viikonloppua!