Niin, tässä on viime päivinä mennyt sekaisin aika moni muukin termi, länsi-integraatiota vaativa ukrainalainenkin on tätä nykyä fasisti, oli sitten mukana mellakoissa, tahi ei.
Viime vuosinahan on tullut tietyiltä, usein varsin samanlaisen maailmankatsomuksen omaavilta tahoilta rasisti- tai fasistileimaa sen verran ahkeraan, että valitettavasti ne oikeat rasistit ja fasistit jäävät sitten noteeraamatta. Vähän sama kuin kansansadussa, jossa paimenpoika huutaa sutta monta kertaa turhaan. Lopulta kyläläiset kyllästyvät ja kun sitten kerrankin tulee oikea susi, niin kukaan ei enää välitä.
Välillä sitä on fasisti jos ei kannata Äiti Venäjän karhunsyleilyä ja suvereenien valtioiden ahdistelua. Välillä sitä on rasisti jos ei kyselemättä hyväksy ideologisia mantroja naiivin ja kaikensuvaitsevan monikulttuurisuuden tai Eurostoliiton autuaaksitekevyydestä.
Niin kai sitten. Minun mielestäni länsimaisiin arvoihin kuuluu myös oikeus puolustaa länsimaisia arvoja ja olla sitä mieltä, että niitä ei ole syytä korvata vaikkapa Somalian, Saudi-Arabian tai Intian kaltaisten maiden arvoilla saatika asettaa näiden maiden arvoja jonkinlaiseksi rinnakkaiseksi arvojärjestelmäksi. Kimmo Sasi saattoi kaivata Suomeenkin sharia-lakia, minä en kaipaa.
Omissakin käytännöissä on varmasti petraamista ja parantamista, mutta heikkoudet omassa systeemissä eivät tarkoita sitä, että ne pitäisi korvata vielä heikompien systeemien tuomilla kapuloilla rattaisiin. Etnisen rikastamisen hinta ei saisi muutenkaan olla korkeampi kuin taloudellisen rikastamisen hinta.
Jos on fasismia vastustaa Venäjän kaltaisten valtioiden toimintamallia joka jättäisi Aatun ja Goebbelsinkin kateellisiksi siitä, miten sumeilematon propaganda ja härskit valtapelit toteutetaan, niin sitten olen varmasti myös fasisti. Fasismin leiman saan varmasti jo silläkin, että en kannata mitään Arhinmäki-anarkismia Smash Asemeineen, ituhippien talojenvaltauksia, kiakkovieraiden hassunhauskaa tapaa vahingoittaa eläimiä kuten poliisihevosia tai ylipäätään aktivisti/terroristi-tyylistä hihhulointia kiljupunkkarihengessä.
Lienen sitten valtakunnanjohtaja Pekka Siitointa lainatakseni "kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti". Sadismipuolessa on tosin vielä reilusti kehittämisen varaa, mutta jos kerran Peksi, niin kaiketi sitten minäkin.