En oikein ymmärrä selitystäsi, minusta syrjintä etnisyyden perusteella työhönotossa on nimenomaan rasismia. Sitä arvostellaan silloin kun itse ei ole työhönottajan asemassa.
Ja. Tarkoitin nimenomaan niin että kotisiivous / lastenhoito kotona tapahtuu nimenomaan silloin kun vanhemmat ovat poissa. Voivathan he periaatteessa olla tuolloin itsekin kotona mutta yleensä noin ei taida olla. Tällöinhän kotiväki osoittaa erittäin suurta luottamusta työntekijää kohtaan. Ihan kaikkia kohtaan luottamusta ei tahdo löytyä kun on kova pelko siitä että osa kodin tavaroista katoaa työntekijän mukana.
Ilmeisesti ymmärrämme sanan "
rotu" toisistaan poikkeavalla tavalla, kun minä pidän rasismia rotusyrjintänä ja jos tämä on lähtökohta niin romanien syrjintä ei voi olla rotusyrjintää, koska romanit eivät ole oma rotunsa - kyse on kansasta.
Minusta on aivan turha lähteä levittämään rasismin määritelmää tolkuttoman laajaksi, koska tällöin olemme siinä tilanteessa jossa nyt käytännössä olemme, maahanmuuttokriittisyys on rasismia, seksuaalinen syrjintä on rasismia etc. Minusta sanalta rasismi putoaa pohja pois jos sitä viljellään liian helposti ja sillä voidaan polttomerkitä ihmisiä jotka eivät allekirjoita omaa näkökantaa. Siksi minulle rasisteja ovat ihmiset, jotka kohdistavat syrjintänsä johonkin tiettyyn rotuun, eivät tiettyyn kansaan. Ja siksi pidän itseäni rasistina, koska minulla on syrjivä asenne muslimineekereihin - tosin tiukan jaottelun mukaan minäkään en välttämättä ole rasisti, mutta sellaiseksi itseni kuitenkin nimeän.
Eipä sillä, minä en palkkaisi ketään siivoamaan kotiani tai en ainakaan antaisi hänen tehdä sitä sellaisena hetkenä jolloin en ole itse paikalla valvomassa toimitusta. Sama pätee moneen muuhunkin kotona toimitettavaan askareeseen, jos joku ulkopuolinen tulee kotiini, niin mieluiten olen tuolloin kotona katsomassa, että hommat tulee tehtyä kunnolla ja seuraamassa muutoinkin heidän tekemisiään.
vlad.