Perussuomalaiset

  • 5 572 053
  • 44 580

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Näyttää olevan joillakin tapana antaa oma kontribuutionsa keskusteluun, mutta tuoko se siihen säännöissäkin edelleytettyä lisäarvoa - vai miten se nyt menikään?

Ote JA:n sääntöviidakosta:
"4 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. ...."

Jokainen toki kykynsä mukaan, kuten minäkin juuri tässä, mutta en minä kuitenkaan ala tähän(-kään) ketjuun linkittelemään jotain YLE:n runkkausvideoita vain siitä ilosta, etten pidä sellaisen näyttämisestä lastenohjelmissa.
Tosin, tuo lainattu sääntöote ja etenkin sen tulkinta antaa kyllä mahdollisuudet vastaavaan toimintaan jatkossakin.

Edit: Muutettu kieliasua kauniimmaksi, sisältöä vähemmän provokatiiviseksi, mutta mielipide käytetystä tavasta "keskustella" edellen sama.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Näyttää olevan ao. kirjailijan tapa antaa oma vankkumaton kontribuutionsa keskusteluun tuoden siihen samalla rutkasti palstan säännöissäkin edelleytettyä lisäarvoa - vai miten se menikään?

Väärin keskusteltu?

Lisäarvoa tai ei, mutta minulle tämä kohta oli uutta:

Muutos 2011 on puolueena alun perin tilaustyö. Se syntyi aikoinaan Hommaforumilla vaaliorganisaatioksi Halla-aholle siltä varalta, jos puheenjohtaja Timo Soini ei olisi hyväksynyt Halla-ahoa perussuomalaisten listoille.
 

Tuamas

Jäsen
Näyttää olevan ao. kirjailijan tapa antaa oma vankkumaton kontribuutionsa keskusteluun tuoden siihen samalla rutkasti palstan säännöissäkin edelleytettyä lisäarvoa - vai miten se menikään?
...

Tosin, tuo lainattu sääntöote ja etenkin sen tulkinta antaa kyllä mahdollisuudet vastaavaan toimintaan jatkossakin, mutta antaako kaikille?

Suosittelen tutustumaan myös Jatkoajan sääntöjen 18 §:n sisältöön.

Sinänsä mielestäni Muutos 2011-puolueeseen liittyvä keskustelu liittyy olennaisesti myös Perussuomalaisiin.
Koko puoluettahan ei olisi olemassakaan ilman Perussuomalaisia, eikä sillä olisi yhtäkään kansanedustajaa ilman Perussuomalaisia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Suosittelen tutustumaan myös Jatkoajan sääntöjen 18 §:n sisältöön.

Sinänsä mielestäni Muutos 2011-puolueeseen liittyvä keskustelu liittyy olennaisesti myös Perussuomalaisiin.
Koko puoluettahan ei olisi olemassakaan ilman Perussuomalaisia, eikä sillä olisi yhtäkään kansanedustajaa ilman Perussuomalaisia.

Jaa, selvä se sitten. Mitäköhän vaan muutoslaiset tykkää moisesta, kun ovat jyrkästi irtisanoutuneet Perussuomalaisten rasismista? Varsinkin tämä Hirvisaaren avustaja heristää kovasti etusormeaan, mitä nyt on tullut luettua...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Edit: Muutettu kieliasua kauniimmaksi, sisältöä vähemmän provokatiiviseksi, mutta mielipide käytetystä tavasta "keskustella" edellen sama.

Siinä mielessä ymmärrän toki turhautumisesi mutta kuten englanniksi sanotaan "don't shoot messenger". Sinänsä hauskana aasinsiltana (mitenkään viittamatta Sinuun mutta näin yleisesti) olikin tämä kohta tuossa minun linkissä:

Esimerkiksi puolueen oululaisen eurovaaliehdokkaan bravuuri on tilata oikeudelta asiakirjoja ja julkaista ne netissä, jos jossain rikosepäilyssä on aihetta epäillä olevan mukana ulkomaalaistaustaisia henkilöitä.

... kuulostaa pelottavan tutulta MO:ltä :)
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Näyttää olevan joillakin tapana antaa oma kontribuutionsa keskusteluun, mutta tuoko se siihen säännöissäkin edelleytettyä lisäarvoa - vai miten se nyt menikään?

Huvittavin esimerkki tästä on tämä eräs Jethro-kaupunkilainen kirjoittelija, joka tykittelee tähän ketjuun pelkästään one-linereita. Ja sitten hän menee itkemään Moderaattoriketjuun poliittisen keskustelun tasosta....

Tänään on taas kyselytuntipäivä ja täytyypi seurata, mitä siellä tänään bamlataan. Aiheita tuntuu riittävän....
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä luin varmuuden vuoksi tuon vuosikymmenen takaisen Halla-ahpn kirjoituksen kahteen kertaan enkä siitä huolimatta onnistunut löytämään siitä mitään viittausta venäläisten Suomessa tekemiä rikoksia kohtaan (en linkkiä avannut). Oli kriittisiä arvioita esitetty Venäjän valtiokohdosta ja oikeusjärjestelmestä, mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia. Toistaiseksi on siis perusteet sanoa, että Halla-aho siis sulkee silmänsä (tai siis suunsa) suurimmalta maamme suurimmalta ulkomaiseltarikollisryhmältä ja keskittyy niihin vääränvärisiin pienempiin mutta innokkaampiin ryhmiin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minun mielestäni sinulla on moraalinen oikeus itkeä tästä järjestelmästä vasta siinä vaiheessa, kun todella toteutat omassa perheessäsi tätä ''jokainen hoitakoot omat asiansa'' -mantraasi.
Minun mielestäni sinä olet väärässä. Jos nyt ihmiset maksavat tuloistaan 30-40% veroja, niin aika vitun kohtuutonta on vaatia, että väljellä jääneellä osuudella kustantaisivat kaikki ne menot, jotka he "jokainen hoitakoon omat asiansa" -maailmassa maksaisivat itse.

Jos minä haluan että suomessa siirrytään vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, niin en minä sitä vaatiessani lähde kaahaamaan moottoritietä väärään suuntaan.

ps. en kannata sitä että jokainen hoitaisi omat ansiansa, vaan kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa.
 
Minä luin varmuuden vuoksi tuon vuosikymmenen takaisen Halla-ajpm kirjoituksen kahteen kertaan enkä siitä huolimatta onnistunut löytämään siitä mitään viittausta venäläisten Suomessa tekemiä rikoksia kohtaan (en linkkiä avannut). Oli kriittisiä arvioita esitetty Venäjän valtiokohdosta ja oikeusjärjestelmestä, mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia. Toistaiseksi on siis perusteet sanoa, että Halla-aho siis sulkee silmänsä (tai siis suunsa) suurimmalta maamme suurimmalta ulkomaiseltarikollisryhmältä ja keskittyy niihin vääränvärisiin pienempiin mutta innokkaampiin ryhmiin.

Miten tuota itärikollisuutta muuten pystyy tehokkaasti kitkemään? Turvapaikanhakijoiden kanssahan kävi niin, että kun Halla-ahon posse oli riittävän kauan levittänyt afrikkalaisten vastaista propagandaansa, se aiheutti valtapuolueille niin suurta painetta, että perheenyhdistämiskäytäntöjä tiukennettiin. Tämä taas romahdutti somalien turvapaikkahakemusten määrän.

Millaisilla toimenpiteillä itärikolliset saataisiin pidettyä Suomen ulkopuolella? Turvapaikkakäytäntöjen rukkaaminen tuskin hirveästi auttaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Millaisilla toimenpiteillä itärikolliset saataisiin pidettyä Suomen ulkopuolella? Turvapaikkakäytäntöjen rukkaaminen tuskin hirveästi auttaa.
Tiukemmilla viisumisäädöksillä.
 

Fremont

Jäsen
Minun mielestäni sinulla on moraalinen oikeus itkeä tästä järjestelmästä vasta siinä vaiheessa, kun todella toteutat omassa perheessäsi tätä ''jokainen hoitakoot omat asiansa'' -mantraasi.

Minulla on kaikki oikeudet itkeä mistä haluan, sinä taas olet liian yksinkertainen ymmärtämään ettet ole pätevä arvioimaan moraalisia oikeuksia. Tosin kutsumisesi yksinkertaiseksi on melkoinen loukkaus kaikkia yksinkertaisia kohtaan, edellinen viestisi jatkaa mukavasti totuttua foliohattu-linjaa.

Jep, minulla on varaa maksaa siitä että perheeni saa haluamaani hoitoa ja sellaiseen aikaan kuin sopii. Sen lisäksi maksan veroina muiden sosiaalihuollon. sekään ei haittaa että säälittävät vapaamatkustajat katkeroituvat menestyville, päinvastoin, nautin tilanteesta.
 
Sen lisäksi maksan veroina muiden sosiaalihuollon. sekään ei haittaa että säälittävät vapaamatkustajat katkeroituvat menestyville, päinvastoin, nautin tilanteesta.

Paljonko pitää aikuisen miehen mielestäsi tienata, jottei ole säälittävä vapaamatkustaja? Itselläni ei esim. 2500 euron nettotuloilla ole varaa käydä yksityislääkäreillä, vaan joudun käyttämään työterveydenhuoltoa, ja olen myös kade teille varakkaisiin perheisiin syntyneille. Olenko säälittävä vapaamatkustaja?
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Paljonko pitää aikuisen miehen mielestäsi tienata, jottei ole säälittävä vapaamatkustaja? Itselläni ei esim. 2500 euron nettotuloilla ole varaa käydä yksityislääkäreillä, vaan joudun käyttämään työterveydenhuoltoa, ja olen myös kade teille varakkaisiin perheisiin syntyneille. Olenko säälittävä vapaamatkustaja?

NHL-topikkien mukaan sinulla on noin kolme kertaa vuodessa varaa käydä Amerikassa joten eiköhän yhden reissun väliin jättämällä sinne lekurillekin halutessaan pääse.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jep, minulla on varaa maksaa siitä että perheeni saa haluamaani hoitoa ja sellaiseen aikaan kuin sopii. Sen lisäksi maksan veroina muiden sosiaalihuollon. sekään ei haittaa että säälittävät vapaamatkustajat katkeroituvat menestyville, päinvastoin, nautin tilanteesta.

Onko tämä tilanteesi nyt, vai voitko varmuudella sanoa, että näin tulee olemaan läpi elämäsi suhdanteista riippumatta? Jos voit, niin sitten olet todella menestynyt ja on syytä nostaa hattua, kaltaisiasi ei ihan hirveästi tässä maassa ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sen lisäksi maksan veroina muiden sosiaalihuollon. sekään ei haittaa että säälittävät vapaamatkustajat katkeroituvat menestyville, päinvastoin, nautin tilanteesta.

Taivahan jumala, paljonko oikein tienaat? Anyway, mukava nähdä, ettei menestys ole kuitenkaan karkoittanut sinusta lämmintä sydämellisyyttä ja iloista lähimmäisenrakkautta!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Fremont

Jäsen
Taivahan jumala, paljonko oikein tienaat? Anyway, mukava nähdä, ettei menestys ole kuitenkaan karkoittanut sinusta lämmintä sydämellisyyttä ja iloista lähimmäisenrakkautta!

Ei ne isot tulot, vaan pienet menot...

Jatkis lisää huomattavasti lähimmäisenrakkauttani, täällä nimittäin riittää sen tarpeessa olevia; omasta elämästä vastuunottamisen tarjoaminen on rikos ihmisyyttä vastaan, ja syntyminen on julistettu maksulliseksi. Lapsivakuutuksesta ja työterveyshuollosta nämä eivät ole kuulleetkaan, töissä kun eivät ilmeisesti käy.
 

Gwai Lo

Jäsen
Minulla on kaikki oikeudet itkeä mistä haluan, sinä taas olet liian yksinkertainen ymmärtämään ettet ole pätevä arvioimaan moraalisia oikeuksia. Tosin kutsumisesi yksinkertaiseksi on melkoinen loukkaus kaikkia yksinkertaisia kohtaan, edellinen viestisi jatkaa mukavasti totuttua foliohattu-linjaa.

Jep, minulla on varaa maksaa siitä että perheeni saa haluamaani hoitoa ja sellaiseen aikaan kuin sopii. Sen lisäksi maksan veroina muiden sosiaalihuollon. sekään ei haittaa että säälittävät vapaamatkustajat katkeroituvat menestyville, päinvastoin, nautin tilanteesta.

Ikävä kyllä kaikki eivät voi olla menestyjiä, ja kirjoituksestasi päätellen sitä sinä et tahtoisikaan. Kapitalismin sivutuotteena syntyy ikävä kyllä väistämättä tätä yhteiskunnallista eriarvoisuutta. Reilu vuosisata sitten - ennen kuin täällä edes haaveiltiin minkäänlaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta - yhteiskunnallinen eriarvoisuus oli, noh, hyvin räikeää. Ensimmäiset sosiaaliset uudistukset tulikin nimenomaan tehtaanomistajien kädenojennuksina (tilanteen pakosta). Osaatko arvata miksi? Vinkit: Marx, veriset mellakat.

Toivoisin, että etuoikeutetut, henkisesti ikuiset kokoomusnuoretkin hieman opettelisivat ajattelemaan asioita muustakin näkökulmasta, kuin mikä olisi just mulle parasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ehkä tuohon poliittikojen haluttomuuteen tehdä asialle jotain vaikuttaa se, että useampi suomalainen haluaa matkustaa Venäjälle kuin hakea Afrikasta turvapaikkaa.
Nyt puhutaan Halla-ahosta, joka on somaleiden rikollisuudesta vauhkonnut mitä, kymmenisen vuotta ja sinä aikana kirjoitellut homojen tappamisfantasioistaan ja muusta typerästä. Kansanedustajana hän on ollut vuodesta 2011 alkaen ja se että hän ei ole koskaan kirjoittanut venäläisten rikollisuudesta pistetään nyt sen piikkiin, että hän onkin kaukaa viisas reaalipolitiikko, joka on vain ollut huolissaan suomalaisten viisumeista ja siksi pitänyt suunsa kiinni?

bitch please.
 
Nyt puhutaan Halla-ahosta, joka on somaleiden rikollisuudesta vauhkonnut mitä, kymmenisen vuotta ja sinä aikana kirjoitellut homojen tappamisfantasioistaan ja muusta typerästä. Kansanedustajana hän on ollut vuodesta 2011 alkaen ja se että hän ei ole koskaan kirjoittanut venäläisten rikollisuudesta pistetään nyt sen piikkiin, että hän onkin kaukaa viisas reaalipolitiikko, joka on vain ollut huolissaan suomalaisten viisumeista ja siksi pitänyt suunsa kiinni?

Eihän Halla-ahon agenda ole varsinaisesti hänen omansa, vaan se on aika suoraa käännöstä muualta Euroopasta, Pim Fortuynin ja muiden rasisti-islamofobien puheista ja kirjoituksista. Tuohon skeneen ei käsittääkseni vain kuulu venäläisvastaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös