Ennen persuedustajan FB-kirjoitusta tuo kohulinkki oli luettavissa mm. Iltalehden, Ilta-Sanomien, murha.infon, Jatkoajan jne. sivustoilla. Näillä lienee lujoita tuhatkertaisesti enemmän kuin jonkun Teuvon FB-profiililla.
Ennen persuedustajan FB-kirjoitusta tuo kohulinkki oli luettavissa mm. Iltalehden, Ilta-Sanomien, murha.infon, Jatkoajan jne. sivustoilla. Näillä lienee lujoita tuhatkertaisesti enemmän kuin jonkun Teuvon FB-profiililla.
Vai pitäisikö sittenkin kysyä, kuka aiheesta teki kohun vai onko se kohu ylipäätään? Jos on, niin kenen mielestä? Raiskaajien turvallisuudesta huolustuneiden kansalaisten kenties?Ehkä pitäisikin kysyä, miksi Hakkarainen halusi aiheuttaa kohun.
Nämä raiskaajat tuskin olivat kiintiöpakolaisia. Olen työssäni tutustunut pakolaisleirillä elämänsä eläneisiin lapsiin ja heidän tarinansa kuultua tiedän monta järkevää perustetta kiintiöpakolaisille. Nyt heillä on mahdollisuus normaaliin elämään, pakolaisleirillä ei sitä ollut. Suomi ottaa ~750 kiintiöpakolaista vuosittain, tämä ei ole meille ongelma.
Vai pitäisikö sittenkin kysyä, kuka aiheesta teki kohun vai onko se kohu ylipäätään? Jos on, niin kenen mielestä? Raiskaajien turvallisuudesta huolustuneiden kansalaisten kenties?
... Näillä kiintiöpakolaisten vastaanotolla saadaan vain teille kukkiksille näennäisesti parempi mieli...
Hakkaraisen teon vaikutin on mielestäni täysin toisarvoista. Mielestäni julkisuus ei ole liian laajaa silloin, kun vapaana liikkuu teollaan rehenteleviä raiskaajia, jotka jopa nauttivat heidän tuekseen perustetun fb-ryhmän sisällä suosiota.
Ehkä pitäisikin kysyä, miksi Hakkarainen halusi aiheuttaa kohun.
Ei vaan tällä toiminnalla autetaan oikeasti ihmisiä. Maailmassa on paljon julmuutta, mikä pitää vain hyväksyä, me emme käytännössä voi sille mitään. Suomen ei tarvitse pelastaa kaikkia maailman hädänalaisia, mutta pienen pienen osuuden mekin voimme tehdä. Ehkä tämä on vain näennäistä hyvän omantunnon hakemista meille kukkisille, mutta tavattuani näitä pakolaisleiriltä tulleita lapsia, olen tyytyväinen että näin toimitaan.
Jos saa kysyä, että mikä järki on auttaa vähempää määrää ihmisiä samalla rahalla ( raahata heidät Suomeen ), kuin että käytettäisiin vuosittain se 750 lisätyypin ja heidän paapomiseen valjastetun hyysärikoneiston kulut vaikka siellä pakolaisleirillä? Käyttökohteena esim. ruoka, opetus, you name it...
Miten hyväksyä moraalinen dilemma rahankäytön priorisoinnista? Vai eikö sillä ole merkitystä kuinka montaa ihmistä autetaan, käytetty rahasummako ratkaisee?
Jos saa kysyä, että mikä järki on auttaa vähempää määrää ihmisiä samalla rahalla ( raahata heidät Suomeen ), kuin että käytettäisiin vuosittain se 750 lisätyypin ja heidän paapomiseen valjastetun hyysärikoneiston kulut vaikka siellä pakolaisleirillä? Käyttökohteena esim. ruoka, opetus, you name it...
Otetaan esimerkkinä vaikka Syyria, missä nähtävästi maan hallitus suhtautuu hyvin kriittisesti kanssaan erimieltä oleviin kansalaisiin, joita tapahtuneen vuoksi onkin paennut naapurimaihin joukottain. Kuinka pitkäaikainen ratkaisu olisi rakentaa pakolaisleiristä jokin pysyvämpi sijoituspaikka? Eikö ole parempi levittää pakolaisleirin porukkaan eri puolelle maihin, joissa he tietyllä aloituspaketilla voivat päästä normaaliin elämään käsiksi?Jos saa kysyä, että mikä järki on auttaa vähempää määrää ihmisiä samalla rahalla ( raahata heidät Suomeen ), kuin että käytettäisiin vuosittain se 750 lisätyypin ja heidän paapomiseen valjastetun hyysärikoneiston kulut vaikka siellä pakolaisleirillä? Käyttökohteena esim. ruoka, opetus, you name it...
Otetaan esimerkkinä vaikka Syyria, missä nähtävästi maan hallitus suhtautuu hyvin kriittisesti kanssaan erimieltä oleviin kansalaisiin, joita tapahtuneen vuoksi onkin paennut naapurimaihin joukottain. Kuinka pitkäaikainen ratkaisu olisi rakentaa pakolaisleiristä jokin pysyvämpi sijoituspaikka? Eikö ole parempi levittää pakolaisleirin porukkaan eri puolelle maihin, joissa he tietyllä aloituspaketilla voivat päästä normaaliin elämään käsiksi?
Jos saa kysyä, että mikä järki on auttaa vähempää määrää ihmisiä samalla rahalla ( raahata heidät Suomeen ), kuin että käytettäisiin vuosittain se 750 lisätyypin ja heidän paapomiseen valjastetun hyysärikoneiston kulut vaikka siellä pakolaisleirillä? Käyttökohteena esim. ruoka, opetus, you name it........
Se, että nämä tuomiot julkistetaan mielestän nimenomaan ehkäisisi uusia raiskauksia. Ei tämä yksittäinen toki, mutta suuremmassa mittakaavasa. Kaikkien nimet ja naamat seinälle villinlännen tyyliin ja varmasti raiskaajiakin alkaisi vähän se kiinnijääminen pelottaa.
Mistä tiedät? Onko aiheesta tehty akateeminen tutkimus? Jos on, niin pyydän linkittämään.Harvempi raiskaaja suunnittelee tekoaan tarkasti etukäteen joten epäilen suuresti moisen pelostusvaikutuksen tehokkuutta.
Minä sen sijaan pidän asioiden avointa esittämistä hyvänä kehityksenä. Jos minun naapurustossani hiippailisi teollaan rehenteleviä raiskaajia, jotka nauttivat toveripiirissään ihailua tekonsa johdosta, toivoisin saavani tietää tällaisesta asiasta. Tällöin voisin varoittaa muita kanssaihmisiäPelon ja häpeän lietsomista en muutenkaan pidä missään muodossa kovin kestävänä yhteiskunnallisena kehityksenä.
Onko aiheesta akateeminen tutkimus? Jos on, niin pyydän linkittämään.Lisäksi peräänkuulutan uudelleen myös rikoksesta tuomittujen ihmisarvoa ja oikeusturvaa. Yllättävän monelle rikolliselle rikos on jo häpeän aihe sinänsä
Entä Somaliassa tai muualla Afrikassa? Potevatko raiskaajat sielläkin häpeää tekonsa vuoksi?Villissä Lännessä näin ei ollut
Mielestäni puolusteltavaa löytyy helpostikin. Me toki katsomme tätä eri vinkkeleistä. Minä raiskausten vähenemisvinkkelistä. Sinä, kirjoituksestasi päätellen, raiskaajien oikeusturvasta huolestuneen vinkkelistä.Hakkaraisen tekemisistä tässä yhteydessä on vaikea löytää mitään puolusteltavaa.
Hakkaraisen teon vaikutin on mielestäni täysin toisarvoista. Mielestäni julkisuus ei ole liian laajaa silloin, kun vapaana liikkuu teollaan rehenteleviä raiskaajia, jotka jopa nauttivat heidän tuekseen perustetun fb-ryhmän sisällä suosiota.
Vaikka taustalla olisikin raiskaajien etninen tausta, niin onko sillä merkitystä? Jos sinun naapurustossasi asuisi vapaana kulkeva raiskaaja, niin etkö olisi tästä tiedosta kiitollinen, riipumatta siitä, onko tiedon levittäjä maininnut toista etnistä ryhmää edustavasta raiskaajasta jossain toisaalla?Toisaalta kyseeseen voi tulla myös se, että keskeinen vaikutin on raiskaajien etninen tausta. Jolloin tarkoituksena on valjastaa tapaus oman agendan vankkureiden eteen. Tai sitten vaan halu saada julkisuutta itselleen.
1. Mielestäni on, ainakin raiskaus ja henkirikostapausten kohdalla.1. Onko hyväksyttävää levittää rikoksesta tuomitun tietoja vai ei?
2. Onko hyväksyttävää levittää tietoja tavoitellen omaa hyötyä?
Kenties. Toisaalta teko voi olla omiaan ehkäisemään raiskauksia. Ja raiskaajat tekonsa suorittivat. Raiskaushan tässä olisi se rasismia lisäävä tekijä + heidän toimintansa ja saamansa ihailu teon jälkeen."Teko voi olla omiaan edistämään rasismia ja muukalaisvihamielisyyttä"
Vaikka taustalla olisikin raiskaajien etninen tausta, niin onko sillä merkitystä? Jos sinun naapurustossasi asuisi vapaana kulkeva raiskaaja, niin etkö olisi tästä tiedosta kiitollinen, riipumatta siitä, onko tiedon levittäjä maininnut toista etnistä ryhmää edustavasta raiskaajasta jossain toisaalla?
1. Mielestäni on, ainakin raiskaus ja henkirikostapausten kohdalla.
2. En näe asiassa ongelmaa, jos tiedon levittämisen voidaan katsoa palvelevan muitakin kuin tiedon levittäjää itseään. Esim. tässä tapauksessa raiskaajien kotikulmilla asuvia.
Kenties. Toisaalta teko voi olla omiaan ehkäisemään raiskauksia. Ja raiskaajat tekonsa suorittivat. Raiskaushan tässä olisi se rasismia lisäävä tekijä + heidän toimintansa ja saamansa ihailu teon jälkeen.
Totta tuokin. Pitäisi vaan pystyä sitten suhtautumaan raiskaajiin yksilöinä, ei taustansa edustajina. Ei ole ihan helppoa se.
Niinpä. Edelleen epäilen vaan, että tuskin suvaitsevaiset tätäkään itsestäänselvyyttä toitottaisi, jos raiskaajina olisi tässä kohtaa ollut pari Persunuoriin kuulunutta henkilöä ja kohteena muslimityttö..
Eva Biaudet olisi happilaitteissa, Arhinmäki ottaisi Persunuorilta sen kusisen 15 tonnia pois ja antaisi sen Notkealle Rotalle uutta huumehymniä varten ym... Lista taitaisi olla loputon.
Nyt kyllä huudetaan yksittäistä tekoa, "Mitäs lähti kuselle poikien kanssa" termiä eli uhrin syyllistämistä, syytetään Hakkaraista rasismin lietsonnasta, ym..
Kyllä rasismia tässä kohtaa lietsoi kyllä eniten tämä fanisivusto ja ne kommentit. Mutta onneksi nämä raiskausfanit saivat nyt mahdollisuuden purkaa närkästystään Teuvo Hakkaraiseen.
Mistä tiedät? Onko aiheesta tehty akateeminen tutkimus? Jos on, niin pyydän linkittämään.
Vai tunnetko raiskaajien sielunmaiseman sisältäpäin kovinkin hyvin?
Minä sen sijaan pidän asioiden avointa esittämistä hyvänä kehityksenä. Jos minun naapurustossani hiippailisi teollaan rehenteleviä raiskaajia, jotka nauttivat toveripiirissään ihailua tekonsa johdosta, toivoisin saavani tietää tällaisesta asiasta. Tällöin voisin varoittaa muita kanssaihmisiä.
Minä enemmänkin peräänkuulutan mahdollisimman vähäraiskauksiseen yhteiskuntaan pääsemistä. Pidän sitä tärkeämpänä tavoitteena kuin raiskaajien mahdollista häpeää. Lisäksi tässä tapauksessa on uutisoinnin mukaan käynyt siten, että raiskaajat eivät ole tunteneet häpeää, vaan päinvastoin rehennelleet teollaan. Sen lisäksi he näyttävät nauttivan arvostusta pääosin maahanmuuttajataustaisten miehittämässä fb-ryhmässä.
Entä Somaliassa tai muualla Afrikassa? Potevatko raiskaajat sielläkin häpeää tekonsa vuoksi?
Mielestäni puolusteltavaa löytyy helpostikin. Me toki katsomme tätä eri vinkkeleistä. Minä raiskausten vähenemisvinkkelistä. Sinä, kirjoituksestasi päätellen, raiskaajien oikeusturvasta huolestuneen vinkkelistä.
Edelleen epäilen vaan, että tuskin suvaitsevaiset tätäkään itsestäänselvyyttä toitottaisi, jos raiskaajina olisi tässä kohtaa ollut pari Persunuoriin kuulunutta henkilöä ja kohteena muslimityttö.