A-Tuubissa Soini sanoi, että Raimo Vistbacka, Jussi Niinistö ja Erkki Havansi ovat ainakin mahdollisia ministeriehdokkaita.
Raimo Vistbacka ei asetu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa.
A-Tuubissa Soini sanoi, että Raimo Vistbacka, Jussi Niinistö ja Erkki Havansi ovat ainakin mahdollisia ministeriehdokkaita.
Minä voin asian perustella, miksi nuo "normihankinnat" eivät ole kovin hyviä vakioita vertailukohteina. Asiasta oli keskustelua tänä syksynä tällä palstalla.Perustele. Vertailukohteena voisi hyvinkin olla juuri asunto ja mökki, mitkä vuosien aikana ovat olleet hyvin normeja hankintoja.
Raimo Vistbacka ei asetu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa.
Tuossa on tilasto suomalaisten reaalisen ostovoiman kehittymisestäOlen yrittänyt korostaa sitä sanaa suhteellisesti. Eli jos vertaat samalla 40 vuoden aikajänteellä taaksepäin vuoteen 1930, niin huomaat että silloin vuoden 1970 neliöt ovat todellista luksusta. Tai vuoden 1960 varustetasoa vuoden 1910 varusteisiin.
Mulla itsellä huolestuttaa lähinnä tuloerojen kasvaminen viimevuosina.Tuossa on tilasto suomalaisten reaalisen ostovoiman kehittymisestä
http://www.stat.fi/tup/tietotrendit/tt_05_06_velat_varat_003.gif
joillekin palstan lukijoille on aikaisemmin ollut liian vaikea ymmärtää tilastoa, joten heille kerottakoon että reaalisessa ostovoimassa on huomioita inflaatiot ja hintojen nousut jo valmiina.
Olisi kiva tietää, kuinka suuri osa persujen äänestäjistä loppuviimein kuvittelee näiden saavan aikaan jotain konkreettisia parannuksia heidän omaan elämäänsä. Itse uskon, ettei noin naiiveja ihmisiä ole välttämättä niin paljon kuin esim. TosiFani kuvittelee. Itse saatan hyvinkin äänestää persuja, mutta en minä kuvittele, että he Suomen tai minun asioita mitenkään parantaisivat.
Itse olisin tosin edelleen valmis lyömään vetoa siitä, että Vihreät on hallituksessa ennen persuja.
Haluaisitko myös itse osallistua tähän sotaan, vai karkaisitko ulkomaille? Itse olen ihan tyytyväinen, etten ole sotaa joutunut eläissäni näkemään, ja toivottavasti en joudu näkemään vastakaan.
Mulla itsellä huolestuttaa lähinnä tuloerojen kasvaminen viimevuosina.
...Niin, aika usein tuntuu TosiFani sota-aikoja kaipaavan. Vai kaipaako enemmän vanhan kunnon muilutusaikoja, jotta opetkin pääsisivät taas näyttämään duunarille kaapin paikkaa? Ainoa muutos taitaa vaan olla se, että vasurit on joukossa mukana, kun hakataan vääräuskoosesta soinilaisuutta ulos.
Kyllähän tässä parina viime vuosikymmenenä on nähty, että kolmen suuren eri kompinaatioiden politiikassa ei ole (juuri) eroja. Käytännössä kaikki hallitukset ovat 90-luvun alun jälkeen pyrkineet tuhoamaan julkisia palveluja parhaan kykynsä mukaan sekä keskittämään asutuksen kaupunkeihin, joissa asumisen hinta karkaa käsistä...
Itseä ainakin huolestuttaa kun joku muu rikastuu minua nopeampaa. Se ei ole oikein.Mikä siinä tuloerojen kasvussa huolestuttaa?
Joo, yskityinen sektori hakkaa julkisen sektorin. Sinne on palkattu kalliimmat lääkärit, ja hinnat on sen mukaiset. Mulla esim. ei olis vähätuloisena minkäänlaista mahdollisuutta yksityiselle mennä. Tällaiset asiat mulla juuri ärsyttää paljon.En tiedä mitä tarkoitat julkisten palveluiden tuhoamisella, mutta taas on tehty yksi tutkimus, jossa yksityinen sektori hakkaa julkisen selvästi. Kyse on Valviran tekemästä kyselystä vanhusten huollon eri hoitoyksiköille. Julkisen sektorin pitää purkaa edelleen omaa organisaatiota ja opetella kilpailuttamaan tarvitsemansa palvelut.
Vanhuksille ei vieläkään taata hyvää hoitoa
Linkki vie Yle Satakunnan nettisivuille.
Joo, yskityinen sektori hakkaa julkisen sektorin. Sinne on palkattu kalliimmat lääkärit, ja hinnat on sen mukaiset. Mulla esim. ei olis vähätuloisena minkäänlaista mahdollisuutta yksityiselle mennä. Tällaiset asiat mulla juuri ärsyttää paljon.
Ja tuo kilpailutuskin on vähän niin ja näin. Sitten siellä sairaalassa on jatkuvasti jostain vuokratyöfirmasta joku tuuraaja, kun työntekijöitä palkataan entistä vähemmän. Vuokratyöfirmoissa taas työntekijän oikeudet on aika surkeat lopulta.
Kuinka monta työpaikkaa olisi hävitetty metsäteollisuudesta lisää jos puuta ei olisi saatu kiertämään?
Suomi määriteltiin tuossa taannoin maailman parhaaksi maaksi.
Veriset on arvostelijoiden arvomaailmat. Nykyhallituksen aikana kaksi koulujoukkosurmaa. Tuohon verraten ihan kauhistuttaa ajatuskin, millaista on listan toisessa päässä.
Oliko tämä parodiaa suomalaisesta negatiivisesta kateellisuudesta?Itseä ainakin huolestuttaa kun joku muu rikastuu minua nopeampaa. Se ei ole oikein.
...Minun mielestäni Perussuomalaiset on hyvä politiikan järkevöittäjä. Nouskoon vaikka ykköseksi, palauttakoot järjen ja rehellisyyden politiikkaan, paskanjauhamisen sijaan, ja sen jälkeen Perussuomalaiset voisi kuihtua pois.
Mielestäni Perussuomalaiset voi sen järjen tuoda, sillä puolueet muut puolueet ovat sen verran itsekeskeisiä kusipäitä, että ne kyllä oman edun nimissä jopa järkevöityvät, jotta saisivat prosentit isommiksi. Tai jos eivät järkevöidy, niin ainakin näyttelevät järkevämpiä, mikä näkynee käytännössä, mikä riittää minulle.toivottavasti järki ja rehellisyys palautuisi politiikkaan, Perussuomalaiset eivät valitettavasti riitä tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Silloin kun Suomessa jaettiin niukkuutta, poliitikot tekivät töitä maamme eteen, nyt kun jaetaan yltäkylläisyyttä tehdään töitä itsensä eteen.
Mikä siinä tuloerojen kasvussa huolestuttaa? Sekö että jotkut rikastuvat nopeammin kuin toiset? Miten se on sinulta pois?
Tuloerot voivat kasvaa myös niin että toiset rikastuvat ja toiset köyhtyvät, jolloin asiasta olisi ihan perusteltua olla huolissaan. Mutta kun näin ei ole.
Sieltähän tuli niin tuhti annos keittiöpsykologiaa, että harva humanistikaan vastaavaan sortuu.
Pakkolunastus? Sanooko mitään?
Ja ennenkuin ehdit mylvimään mitään kommunismista, niin Espoossa ja lähialueilla on kyllä esimerkkejä, miten porvaristo mielellään lähtee pakkolunastuksiin ja ajaat ihmiset kodeistaan ulos.
Metsäporhojen puita ei voi pakkolunastaa, mutta vanhuksien kodit kylläkin.