Hauska juttu, että visvat riehuvat täällä ihan täpinöissään tästä Soinin avustajan entisen työpaikan pomon rikollisesta taustasta...
Missä täällä on riehuttu? Mielestäni asiasta ei ole yhtään kommenttia.
Hauska juttu, että visvat riehuvat täällä ihan täpinöissään tästä Soinin avustajan entisen työpaikan pomon rikollisesta taustasta...
Jotenkin tuntuu tutulta, että joku vetää herneitä syvälle nenään pilakuvasta. Ihan kuin olisin lukenut vastaavasta aikaisemminkin, mutta silloin taisivat asialla olla eri uskonnon edustajat.
Et taida ymmärtää, mitä abortti tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että sikiön elämän kehittyminen katkaistaan harkitusti. Se on vain tosiasia ja sille ei mitään voi. Ei edes ateistivihreät, vaikka tässäkin kohtaa jumalaa leikkivätkin.
Jatkuva jeesustelu tämän asian kohdalta on siksikin hassua, koska Vihreät perustuu mentorinsa ajatuksiin vesijohtojen myrkyttämisistä ja Afrikan väestön deletoimisista, nämä esimerkkeinä vaan.
Ihanko nyt vakavissasi esität että abortit salliakseen pitää olla vihreiden jäsen ja Linkolan opetuslapsi (...niin kuin edes nuo joukot olisivat yhtenevät).
Terveisiä sinne rinnakkaistodellisuuteen että meillä on täällä asiat paremmin.
"Kaikki elämä on pyhää" ja elämänlaadusta viis? Suurin osa raskauden keskeytyksistä tehdään niin varhaisessa vaiheessa että ihmisestä puhuminen alkion/sikiön kohdalla ei ole millään järjellisellä tavalla perusteltua. Puhumattakaan uskonnollisten hörhöjen käsityksestä että hedelmöittynyt munasolu tulisi laskea lajin Homo Sapiens edustajaksi.
Mutta raskautta ei sovi keinotekoisesti keskeyttää vaan tulee pitää huoli että väkivalloin hyväksikäytetyt naiset ja tytöt menettävät ainakin puoli vuotta elämästään saadakseen synnytettyä lapsen jota eivät halua. Tämä kaikki koska "lapsen etu" ja "elämän pyhyys".
Itse asiassa tämä on kyllä vielä pahempi. Joo, kyllä on. Ja ennekun joku (looking at you, Dee)
Mutta raskautta ei sovi keinotekoisesti keskeyttää vaan tulee pitää huoli että väkivalloin hyväksikäytetyt naiset ja tytöt menettävät ainakin puoli vuotta elämästään saadakseen synnytettyä lapsen jota eivät halua. Tämä kaikki koska "lapsen etu" ja "elämän pyhyys". Oksettavaa.
Hauska juttu, että visvat riehuvat täällä ihan täpinöissään tästä Soinin avustajan entisen työpaikan pomon rikollisesta taustasta. Kuitenkin visvojen suursuosikkilehti Hesari on ollut tämän hirvittävän ja raakalaismaisen yhtiön kanssa yhteistyössä. Luulisi nyt saatana, että Hesari katsoisi ja tietäisi yhteistyökumppaneidensa yhtiöiden avainhenkilöiden taustat. Uskomatonta ja pöyristyttävää vaadin päitä vadille!
...olen kohdannut nuoria tyttöjä, jotka ovat hankkiutuneet raskaaksi tehdäkseen abortin, koska sillä saa respectiä....
....
Meillä on tuttava pariskunta, jotka ovat tehneet kaksi aborttia, kun toisella kertaa oli tilattu lomatka ja rouva halusi nauttia punaviiniä luksuslomallaan, niin lapsi meni pesuveden mukana. Toisella kertaa miehellä alkoi työprojekti, eikä halunnut lapsen häiritsevän sitä. ...Yövalvomiset sun muut, katsos. No sitten löydettiin päivyreistä sopiva aika lapselle ja alettiin työstämään, niin hupsis. Lääkäri sanoi, että lasta ei rouva enää saa.
Kuinka yleisiä raiskauksen uhrien raskaudet nykyään mahtavat olla? En löytänyt mitään dokumenttia.....
Kuulostaa niin hyvlltä ja tasapainoiselta pariskunnalta, että ilman muuta heidät olisi pitänyt pakottaa pitämään lapsensa. Heistä olisi tullut varmasti tosi hyvät vanhemmat. Harmi että kukaan lapsi ei elämän pyhyyden nimissä päässyt tuota kokemaan.Meillä on tuttava pariskunta, jotka ovat tehneet kaksi aborttia, kun toisella kertaa oli tilattu lomatka ja rouva halusi nauttia punaviiniä luksuslomallaan, niin lapsi meni pesuveden mukana. Toisella kertaa miehellä alkoi työprojekti, eikä halunnut lapsen häiritsevän sitä. Yövalvomiset sun muut, katsos. No sitten löydettiin päivyreistä sopiva aika lapselle ja alettiin työstämään, niin hupsis.
Siis ihanko esität noita esimerkkejä vasta-argumentteina abortin sallimista vastaan. Ihme ja kumma, ettei löytynyt dokumentteja. Eihän nuo mitään yleisiä tapauksia ole ja jos joku tekee abortin lomamatkan takia, niin voi kysyä onko hän sopiva vanhemmuuteen muutenkaan. Veikkaan tosin, että koko juttu on sinun tai jonkun muun mielikuvituksen tuotetta.
Minä tunnen paljon naisia jotka ovat tehneet abortin. Vaimonikin on joskus teininä niin joutunut tekemään. Hyvä että teki, sillä nyt hänellä on koulutus, ammatti, hyvin kasvatettu lapsi ja kaksi lastenlasta. Jos katoliset olisivat saaneet päättää, hänen asemansa yhteiskunnassa olisi ja olisi ollut luultavasti paljon huonompi. Tunnen nuoruudestani myös monia muita abrtin tehneitä naisia, joilla on nykyään lapset, perheet ja asiat hyvässä kunnossa. No, naisen asema nyt ei muutenkaan ole uskontojen agendalla yleensä.
Kuulostaa niin hyvlltä ja tasapainoiselta pariskunnalta, että ilman muuta heidät olisi pitänyt pakottaa pitämään lapsensa. Heistä olisi tullut varmasti tosi hyvät vanhemmat. Harmi että kukaan lapsi ei elämän pyhyyden nimissä päässyt tuota kokemaan.
Harmi myöskin ettei emäntä enää lapsia saa.
Niissä maissa joissa abortit ovat laittomia on henkareiden kulutus hieman korkeampi. Se lienee arvokysymys, että kumpaa pitää parempana.
...
Sinä voit minun puolestani naureskella koko asialle, mutta minä en.
Nauroin tuolle tarinasi pariskunnalle tai tarinalle, ihan sama, mutta melko epäihmisiä nuo olisivat jos ovat totta ja jos tarina on totta. Koko homman peruskysymys on, että saako ihminen päättää omista asioistaan vai tarviiko kysyä lupaa joltain vähän paremman moraalin omaavalta. Ei koske vain tätä aborttiasiaa. Presidenttiehdokas Soini on sitä mieltä, että ei saa, ainakaan mitä tulee aborttiasiaan.
Mutta abortti ei ole ehkäisy ja sellaista kuvaa ei saa nuorille antaa.
Koko homman peruskysymys on, että saako ihminen päättää omista asioistaan vai tarviiko kysyä lupaa joltain vähän paremman moraalin omaavalta. Ei koske vain tätä aborttiasiaa. Presidenttiehdokas Soini on sitä mieltä, että ei saa, ainakaan mitä tulee aborttiasiaan.
Minulle Soinin kanta abortista on selvä, toki hän on sen poliitikkomaiseen tapaan ilmaissut epäsuorasti mutta kanta on selvä. Toivottavaa olisi, että olisi rohkeutta sanoa suoraan "Vastustan aborttia" eikä verhota vastausta epämääräisen kaavun alle, mutta näin tekevät muutkin poliitikot, jos suinkin mahdollista, vastaus ilmaistaan epäsuorasti ja kuulijan vastuulle jää se kuinka sen tulkitsee, joten miksi Soini toimisi toisella tavalla ja miksi vaatia Soinilta toisenlaista tapaa toimia? Kenties siksi koska Soini esittäytyy rehtinä ja suorana miehenä, siksi on (oikeus) saada suora vastaus suoraan kysymykseen. No, minulle kelpaa verhoiltukin vastaus, osaan tulkita ja lukea viestin.
Ei viestini mitään vittuilua ollut. Koitan terävöittää vittuilujani sen verran, että ne tulevaisudeessa erottuisivat selvemmin muuten vain raflaavien viestejeni joukosta.Ymmärrän kyllä, että raapustelusi on pelkkää vittuilua, mutta vastataan. Kovin rakastava pariskunta on ollut ja rahaa on ollut aina helvetisti, että eiköhän se lapsi olisi hoitunut kohtuullisesti.
Olen pahoillani, mutta tuon kertomasi mukaan kuvaamasi pariskunta ei vain kuulosta rakastavalta siinä mielessä, jossa minä olen sanan merkityksen oppinut tuntemaan. Rahalla ei myöskään lapsia kasvateta, vaikka siitä tietenkin apua on hoitamisen käytännönjärjestelyissä.