Teoilla puhuminen jatkuu. Vaatii kokoomuksen kannattajilta varmasti taas kerran ihan mielenkiintoista mentaaliakrobatiaa, että saa selitettyä itselleen hallitusyhteistyön tämän porukan kanssa välttämättömäksi.
No, täällä yksi Kokoomuksen kannattaja, jota ei juurikaan hetkauta nuo persujen puheet. Minä olen tyytyväinen siihen, että Kokoomus on hallituksessa tekemässä omaa politiikkaansa (koska sen uskon olevan Suomelle parasta), eikä kuuntele ulkopuolelta tulevia huutoja hallituskumppaneistaan. Kokoomuksessa myös tiedetään se, että Perussuomalaiset on ainoa mahdollisuus, jonka kanssa Kokoomus pystyy sitä omaa politiikkaa toteuttamaan. Sen takia persuilta katsotaan myös sormien läpi asioita, joita Kokoomus ei omissa arvoissaan jaa.
Ne huutelut, että Kokoomus on myynyt arvonsa, voi heittää romukoppaan. Ihan jokainen puolue on varmasti myynyt arvonsa jossain vaiheessa päästessään hallitusvastuuseen. Sitähän se politiikka pitkälti on, kompromissien tekoa.
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että niin pitkään kuin Perussuomalaisille löytyy kannattajia, niin pitkään puolueelle on tilausta. Sitä on demokratia, vaikka se välillä voi jotakuta kismittääkin (kuten meitä oikeistolaisia 2019-23). Jos 15-20% kansasta haluaa maahanmuuttovastaisen, rasismilla flirttailevan puolueen tuonne päättämään asioista, se on ihan fine. Niiden 15-20% mielipide ja ääni on ihan tasan samanarvoinen, kuin Vihreitä ja Vasemmistoliittoa äänestävien 10-15%:kin.