Mainos

Perussuomalaiset

• 5 879 078
  • 46 175

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin kukaan muukaan? Tuo on juuri sitä ajattelua, jossa jostain ihmeen syystä ajatellaan että "kyllä minä ja samat arvot itseni kanssa jakavat tajuaa tämän olevan typerää, mutta nuo muut eivät tajua koska ovat hölmöjä".

Asetat itsesi kaikkien yläpuolelle tajuamaan asiat ja kuvittelet että muut ovat älyllisesti vajaita.

Ihan hirveästi en ole nähnyt kommentteja, joissa sanotaan että tämä tapaus olisi jotenkin ok. Aina löytyy puolustelijoita olkoon asia mikä tahansa mutta yleistäminen sen pohjalta on typerää.

Samalla tavalla ajattelen, että esim. Vasemmiston kannattajat eivät juurikaan hetkahda Arhinmäen spreijailuista. Se on ns. lajityypillistä käyttäytymistä. Enemmän heitä harmittaa, että Arhis jäi kiinni kuin itse teko. Vornanen tuskin saa jatkaa PS:n eduskuntaryhmässä ja uskoisin, että se riittää äänestäjille. Aiemmatkaan kohut eivät ole romuttaneet puolueen kannatusta, enkä usko että tämäkään. Menee samaan laariin kuin Hakkaraisen sekoilut, Peltokankaan riehumiset ja Laakson kännäilyt.

Viimeksi muokattu:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jos itse irtisanoutuu, niin siitä tulee parin kuukauden karenssi työttömyyskorvauksen saantiin. En usko, että sitä tekisi muutoinkaan, mutta ei karenssi ainakaan siihen kannustetta lisää.

Huolitaankohan tällaista kriminaalia mihinkään kouluunkaan enää, jos miettisi uutta ammattia.

En tiedä kuinka pahasti olet irtaantunut todellisuudesta, mutta ihmisiä koulutetaan ketkä ovat tuomittuja murhasta tai raiskauksista. Niinkin vakavan rikoksen mitä Vornanen teki, niin hän ei kovinkaan iso tai paatunut kriminaali ole.

Ei kännäämisestä suurempaa haloota välttämättä pidä noustakaan, mutta kun jotakin sattuu niin sitten asia nousee esille.

Lähinnä tarkoitin sitä, että on typerää altistaa itsensä juomalla mahdollisiin ongelmiin. Kun tietty humalatila tekee useimmista meistä ainakin joltakin osin idiootteja.
Joo näinhän se on ja luulisi, että poliitikot tuon jo nyt viimeistään ymmärtäisi kun katsoo minkälaisia kohuja nyt vaikka Vornanen ja Marin saaneet humalassa aikaan. Se kuitenkin myös kertoo ihmisestä aika paljon ettei asemastaan huolimatta pysty itseään niin kontrolloimaan etteivät nouse vastaaviin lööppeihin.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tässähän saattaakin tosiaan tulla vielä yksi jos toinenkin mutka (hih) matkaan, jos Vornanen päättää pitää kiinni kansanedustajuudestaan. Ja mikä olisikaan sopivampaa kuin päihde- tai MT-ongelmiin vetoaminen (jonkinlaisesta ongelmasta tulikin jo näyttöä) ja silloinhan työnantaja on enemmänkin velvollinen järjestämään tukea ja hoitoa kuin antamaan kenkää. Sitten vain vaikka saikutellaan eduskuntakausi loppuun ja siirrytään sen jälkeen tuon jussi_j:n mainitseman 59-65v kuvion piiriin.

Kansanedustajat eivät ole työ- tai virkasuhteessa, joten varsinaisesti tällaisia palvelussuhteeseen työnantajana kuuluvia velvoitteita ei ole. Toisaalta ked voi myös olla ihan rauhassa täydellä edustajanpalkkiolla tekemättä mitään.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vornasen kohdalla vitsaillaan aika monellakin nykyhallituksen linjalla. Voisi kysyä myös, saisiko aikuiskoulutustukeakaan tällaisessa tilanteessa, kun olisi ehkä pakotettu ammatinvaihtoon.

Aikuiskoulutustuki vaatii palvelussuhteen pohjalle, sillä sitä myönnetään vain opintovapaaseen (vielä nythän sitä tukea voi saada), joten kansanedustajan tehtävällä ei sitä saa. Toki voisi jäädä poliisista opintovapaalle joillain edellytyksillä.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
En tiedä kuinka pahasti olet irtaantunut todellisuudesta, mutta ihmisiä koulutetaan ketkä ovat tuomittuja murhasta tai raiskauksista. Niinkin vakavan rikoksen mitä Vornanen teki, niin hän ei kovinkaan iso tai paatunut kriminaali ole.
Täällä palstalla kannattaa pitää sarkasmitutka päällä, vaikka puhutaankin vakavista asioista.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se oli kylläs surullisenkuuluisa maine, mikä teillä 90-+ oli. Se yksi Katajan jenkki-vahvistuskin lähti himaan kun sai snagarilla turpaan. Onnea, Joensuu.

Hyvä jos väestö on rauhoittunut tai mennyt maaten silloin kun pitää.

Lienee kuitenkin korjattava, ettei Darryl Parkeria kukaan turpaan lyönyt, vaan takakontista otetun pesismailan kanssa uhkailivat jossain kaupungilla. Siihen aikaan tosin natiivikaupunkilaisista iso osa oli tullut skinien tönimiksi tai jotkut hakkaamiksikin. Sairas aika, sairasta touhua.

Pitkältihän nämä nahkapääreppanat muuttivat sitten Helsingin seudulle ja osa Ruotsiin, kun Joensuusta ei onneksi enää duunia löytynyt. Jokunen nykyään elää ihan kunniallista elämää, mutta melko moni on myös linnakierteessä tai kuollut.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre

Näin ollen mölinä siitä, että vetoaminen turvallisuuteen oli pelkkää sananhelinää, osoittautuu melko huvittavaksi. Mutta kuten täällä on jo oivasti analysoitu, niin minkäänlaisten poliittisten kohujen maltilliseen tai objektiiviseen käsittelyyn ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta. Sen varmistaa sekä oikeisto että vasemmisto, kukin vuorollaan.

Wristlock

Jäsen

Näin ollen mölinä siitä, että vetoaminen turvallisuuteen oli pelkkää sananhelinää, osoittautuu melko huvittavaksi. Mutta kuten täällä on jo oivasti analysoitu, niin minkäänlaisten poliittisten kohujen maltilliseen tai objektiiviseen käsittelyyn ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta. Sen varmistaa sekä oikeisto että vasemmisto, kukin vuorollaan.
Olen satavarma, että ilman Yön Timon mutkaa matkassa, Purra olisi osallistunut tilaisuuteen. Jos jotain isompaa uhkaa olisi liikkeellä, yksikään ministeri ei osallistuisi yhteenkään yleisötapahtumaan tai esim. lähtisi risteilylle.
Sen verran voin tulla vastaan, että ei ihan pelkkää sanahelinää. Vain 99%:sti.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Jos PS jotenkin halutaan nujertaa, niin tämä hallituskausi on se sauma. Vanhan totuuden mukaan populisti halataan rikki hallituksessa, nyt nähdään, käykö niin.
Viestisi oli ihan kuin suoraan omalta näppikseltäni! Tähän asiaan kuitenkin se, että vaikka persut halattaisiin kuoliaaksi, niin se ilmiö, josta persut ovat syntyneet, ei katoa minnekään, ei Suomessa eikä muualla länsimaissa. Olen ääriliike-ketjussa sanonut, että mieluummin minä näen sen miljoona kakkosluokan kansalaisiksi itsensä kokevaa suomalaista jonkun rekisteröidyn puolueen kannattajina kuin ottamassa oikeutta omiin käsiinsä.

@mjr on sanonut näkevänsä tässä 20-luvussa samaa kuin edellisessä 20-luvussa, ja olen asiasta samaa mieltä.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Olen satavarma, että ilman Yön Timon mutkaa matkassa, Purra olisi osallistunut tilaisuuteen. Jos jotain isompaa uhkaa olisi liikkeellä, yksikään ministeri ei osallistuisi yhteenkään yleisötapahtumaan tai esim. lähtisi risteilylle.
Sen verran voin tulla vastaan, että ei ihan pelkkää sanahelinää. Vain 99%:sti.
Luottaisin kuitenkin mieluummin turvallisuusviranomaisten sanomisin kuin sinun, minun tai jonkun muun anonyymin palstakirjoittelijan mielipiteisiin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen satavarma, että ilman Yön Timon mutkaa matkassa

Kun tätä Yön Timoa käyttää useampikin tässä ketjussa kuvaamaan kaiketi Vornaista kysyn, onko teillä käsitystä mitä Yön Timo tarkoittaa? Tiedoksi, että kyseessä on tummaihoisia koskeva rasistinen ja halventava pilkkanimi. En nyt oikein saa kiinni, miksi sellaista ylipäätään tarvitsee käyttää.

Wristlock

Jäsen
Luottaisin kuitenkin mieluummin turvallisuusviranomaisten sanomisin kuin sinun, minun tai jonkun muun anonyymin palstakirjoittelijan mielipiteisiin.
Kyseisen eduskunnan turvallisuusjohtajan sanomiset jättävät aika paljon tulkinnanvaraa. Sinä, minä ja joku muu anonyymi palstakirjoittelija voi näin ollen vapaasti muodostaa niistä oman mielipiteensä.

Wristlock

Jäsen
Kun tätä Yön Timoa käyttää useampikin tässä ketjussa kuvaamaan kaiketi Vornaista kysyn, onko teillä käsitystä mitä Yön Timo tarkoittaa? Tiedoksi, että kyseessä on tummaihoisia koskeva rasistinen ja halventava pilkkanimi. En nyt oikein saa kiinni, miksi sellaista ylipäätään tarvitsee käyttää.
Kyllä nyt tippui mämmirovehellinen jos toinen, ainakin Kurikassa. Tämähän on persuketju, jossa tulee tietysti käyttää persuretoriikkaa haka(risti)mussutellen.

Tuamas

Jäsen

Niin, jutussa Ahti Kurvinen kertoo, että Purralle oli jo aiemmin kerrottu turvallisuuspoikkeamista lähellä tapahtuma-aikaa ja -paikkaa.

Kuitenkin vasta kun Vornasen keissi oli tullut julki, päätti Purra perua toritapahtumiin osallistumisensa (ei itse tapahtumia) sekä sovitut puhelinhaastattelut (joiden potentiaalinen turvallisuusuhka on inan epäselvä).

Osallistuen kuitenkin hyvin lähellä alkuperäistä tapahtuma-aikaa ja -paikkaa olevaan, huomattavasti pitkäkestoisempaan ja isomman riskin tapahtumaan, eli persujen puolueristeilylle.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, jutussa Ahti Kurvinen kertoo, että Purralle oli jo aiemmin kerrottu turvallisuuspoikkeamista lähellä tapahtuma-aikaa ja -paikkaa.

Kuitenkin vasta kun Vornasen keissi oli tullut julki, päätti Purra perua toritapahtumiin osallistumisensa (ei itse tapahtumia) sekä sovitut puhelinhaastattelut (joiden aiheuttama turvallisuusuhka on inan epäselvä).

Osallistuen kuitenkin hyvin lähellä alkuperäistä tapahtuma-aikaa ja -paikkaa olevaan, huomattavasti pitkäkestoisempaan ja isomman riskin tapahtumaan, eli persujen puolueristeilylle.
Älä viitti vängätä, onhan se nyt selvää, että persut ovat uhreja tässäkin!

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vornanen on myös taustaltaan nuhteeton ja vieläpä palkittu ja meritoinut poliisi. Sikäli tämä on varmasti tullut puolueellekin aivan täytenä yllätyksenä. Tämä ei ollut mikään riskiehdokas, jonka kohdalla taustatyö kansanedustajaehdokkaaksi hyväksymiseksi olisi ollut puutteellista. Ainakaan tällä tietoa.
Ei ole ollut Vornanen täysin nuhteeton, kuten tänne on jo aiemminkin linkitetty. Tässä vielä Ylen versio asiasta. Siinä myös mainittu Vornasen saaneen kirjallista ohjausta virka-asussa Perussuomalaisten teltalla peukuttelusta. Nämä asiat tuskin ovat vaikuttaneet siihen että Vornanen on asetettu ehdokkaaksi, vaikka olisivat olleet tiedossa.

Analyzer

Jäsen
Ei ole ollut Vornanen täysin nuhteeton, kuten tänne on jo aiemminkin linkitetty. Tässä vielä Ylen versio asiasta. Siinä myös mainittu Vornasen saaneen kirjallista ohjausta virka-asussa Perussuomalaisten teltalla peukuttelusta. Nämä asiat tuskin ovat vaikuttaneet siihen että Vornanen on asetettu ehdokkaaksi, vaikka olisivat olleet tiedossa.

Nauratti itseänikin, että heti tuon viestin jälkeen tuli tuo uutinen. Odotinkin, että joku sen poimii.

Tuo ahdisteluhomma tuskin kuitenkaan oli puolueen tiedossa, jollei Vornanen itse sitä ole tuonut esille ehdokaspapereita täyttäessä(tuskin). Ei ole ns julkista tietoa työnantajan kirjalliset varoitukset.
Tuo peukutus homma Ps tapahtumassa oli varmaan vain positiivista.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Kuitenkin vasta kun Vornasen keissi oli tullut julki, päätti Purra perua toritapahtumiin osallistumisensa (ei itse tapahtumia) sekä sovitut puhelinhaastattelut (joiden potentiaalinen turvallisuusuhka on inan epäselvä).

Jättäisin myös mahdollisuuden sille, että tilanteet ja turvallisuusuhat saattavat muuttua hyvinkin nopeasti. Kurvinen ei varmaan voi myöskään kertoa julkisuuteen ihan kaikkea. Mulla ei ole esittää faktoja tästä keissistä, sulla sen sijaan ilmeisesti on parempaa tietoa.

No nyt on kyllä lähdetty kaikista henkseleistä irti. Omat suosikkikohdat alla:

”7/Tapaus #Vornanen kiteyttää asian: mikä saa ihmisen unohtamaan 30 vuoden virkauran poliisina ja poliisin työturvallisuuskouluttajana ja ottamaan ravintolaistunnon jälkeen yöllä esiin ampuma-aseen Helsingin kadulla ja jopa ampumaan sillä? Ei alkoholi vaan PS:n kansanedustajuus”

”13/Tapaus #Vornanen on myös kolluusion testi: tutkinnanjohtaja on jo antanut medialle outoja lausuntoja siitä, kuinka pienikaliberinen ja luvallinen ase (ei siis juopunut mies) osoitti kohti muita ihmisiä. Osaako syyttäjä näyttää, että PS-kansanedustajaa kohdellaan kuten muita?”

”15/Aikanaan selviää poliitikkojen muistelmista sekin, kuuluiko PS:n nousuvaiheeseen myös kompromat, ihmisten vaientaminen kiristämällä heitä ikävillä yksityiselämän tiedoilla. On vaikea käsittää, mikä muu kuin pelko saisi toisten puolueiden poliitikot alistumaan PS:n vaatimuksiin”

Analyzer

Jäsen
Jättäisin myös mahdollisuuden sille, että tilanteet ja turvallisuusuhat saattavat muuttua hyvinkin nopeasti. Kurvinen ei varmaan voi myöskään kertoa julkisuuteen ihan kaikkea. Mulla ei ole esittää faktoja tästä keissistä, sulla sen sijaan ilmeisesti on parempaa tietoa.

Ihan hyvä myös ymmärtää, että Kurvinen ei ole mikään persujen nimittämä henkilö vaan vuodesta 2019 asti virassaan toiminut valtioneuvoston turvallisuusjohtaja.

Varmasti tapaus Vornanen on Purran vetäytymiseen osaltaan vaikuttanut, kenties kahdellakin tapaa. On pelattu aikaa mediaan suuntaan, mutta uuden kohun voi olla arveltu myös lisäävän tätä määrittelemätöntä turvallisuusuhkaa.

Analyzer

Jäsen
No nyt on kyllä lähdetty kaikista henkseleistä irti. Omat suosikkikohdat alla:

”7/Tapaus #Vornanen kiteyttää asian: mikä saa ihmisen unohtamaan 30 vuoden virkauran poliisina ja poliisin työturvallisuuskouluttajana ja ottamaan ravintolaistunnon jälkeen yöllä esiin ampuma-aseen Helsingin kadulla ja jopa ampumaan sillä? Ei alkoholi vaan PS:n kansanedustajuus”

”13/Tapaus #Vornanen on myös kolluusion testi: tutkinnanjohtaja on jo antanut medialle outoja lausuntoja siitä, kuinka pienikaliberinen ja luvallinen ase (ei siis juopunut mies) osoitti kohti muita ihmisiä. Osaako syyttäjä näyttää, että PS-kansanedustajaa kohdellaan kuten muita?”

”15/Aikanaan selviää poliitikkojen muistelmista sekin, kuuluiko PS:n nousuvaiheeseen myös kompromat, ihmisten vaientaminen kiristämällä heitä ikävillä yksityiselämän tiedoilla. On vaikea käsittää, mikä muu kuin pelko saisi toisten puolueiden poliitikot alistumaan PS:n vaatimuksiin”

Huh huh, Scheinin on toden totta liekeissä! Nyt on kyllä foliohattu niin tiukasti päässä, että harvoin näkee

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy