Väestönvaihto sanana on hieman kulmikas, kun se hyvin usein taidetaan rinnastaa Natsi-Saksan antisemitismiin ja sitähän Rantanen tuskin on tarkoittanut. Hän on ilmaissut huolensa vieraan muslimikulttuurin leviämisestä sekä sen vaikutuksista täällä. Ihan aiheellinen huoli huomioiden Ruotsin ongelmat ja tuosta kulttuurista tulevien oma haluttomuus omaksua länsimaisia arvoja joihin kuuluu mm. vasemmistollekin tärkeät taas-arvo ja seksuaalivähemmistäjen oikeudet. Entisenä poliisina myös kasvavasta rikollisuudesta.
En ole Rantasen tuotantoon sen enempää perehtynyt, mutta Jos tuota on tarkoittanut, ymmärrän hyvin pointin ja olen itsekin samaa mieltä eikä siinä ole hänellä silloin mitään syytä muuttaa mielipidettään eikä ole mielestäni ollut silloin väärässä.
Väestönvaihto terminä ja käsitteenä ei ole "hieman kulmikas", vaan ihan puhdasta oikeistosalaliittoa. Tuota ei käytetä missään muussa kontekstissa kuin siinä suunnitellussa, eli että ulkopuoliset tulevat ja valloittavat maan lisääntymällä alkuperäisväestöä tehokkaammin ja usein niiden tulon taustalla on vielä joku valkoiselle heteromiehelle vihamielinen taho joka on järjestänyt tämän siirtolaisaallon tietoisena tarkoituksenaan kansanmurhata ne valkoihoiset heterot. Useimmiten tuo taho on (yllättäen) globalistipankkiiri, aka juutalaiset.
Jos demografisesta kehityksestä halutaan keskustella neutraalisti ja faktoihin perustuen, niin ei käytetä äärioikeiston salaliittotermistöä. Toisaalta jos halutaan lisätä kannatusta äärioikealla, niin käytetään äärioikeiston salaliittotermistöä.
”Meidän ei pidä olla niin sinisilmäisiä, että pian emme ole enää sinisilmäisiä”, viittaa kyllä vähän laajamittaisempaan rasistiseen ajatteluun ja syrjintään eri värisiä ihmisiä, sekä kulttuureja kohtaan.
Tuohon on todennut: "Sanon mitä tarkoitan."
Eikä tämä lausuma tosiaan hirveän vahvasti anna aihetta olettaa ettei Rantanen tietäisi, mitä suosionkasvatusmielessä pelottelemansa väestönvaihto terminä ja konseptina sisältää. Toki suoraa vastausta ei tulla saamaan koskaan kuten ei muiltakaan PS:n lipsauttelijoilta ja vitsailijoilta. "Kyllä sen tietää mitä olen tarkoittanut." ja "No mitäpä luulet että tarkoittaa?" ja kannattajat hurraa että kyllä on taas vassarit ja liberaalit jauhotettu nerokkaasti.
Nämä lipsauttelijatkin on joka tapauksessa PS:ltä/Purralta täysin tietoinen valinta ministerinsalkuille, samoin kuin niistä seuraava kohu, tai kuten PS tykkää mainostaa "ajojahti". Vaikka taustalla ei olisi suurempaa suunnitelmaa, niin pelkkä uhriutumispotentiaali ja ilmainen näkyvyys on oletettavasti riittäviä syitä antaa salkkuja ministeriksi kelpaamattomille henkilöille. Ainakin aiemmin laissa on ollut ihan vaatimus että ministerin pitää olla nuhteeton ja esimerkillinen tms. Suomen kansalainen ja vaikka tuo olisikin poistettu, niin noin julkinen rooli vaatii tiettyä salonkikelpoisuutta.
Tämä on kyllä huvittavaa, että tuollaista kieltä mitä käytetään ihan normaalisti kavereiden kesken "jos olisin diktaattori, niin..." pidetään jotenkin pöyristyksen aiheena.
Sanon tässä nyt ihan heti, että olen vitsaillut natsiteemaisesti. Käyttänyt usein, ja käytän varmasti tulevaisuudessakin ilmausta Arbeit macht frei tarkoittamaan, että työnteko kuntouttaa. Toivonut eri kysymyksiin "lopullista ratkaisua".
Lisäksi olen vaatinut, että laittomista lakkotoimista päättäneille tulisi henkilökohtaisesti maksettavaksi jättisakot. Liitothan eivät lakia riko vaan ihmiset. Tuokin mielipide lienee tulkittavissa lapualaiseksi. Kamalinta on, että olen sitä mieltä yhä.
Ai että! Siihenkö se ministeriura nyt tyssää?
Eikä näitä esiin kaivavat tahot oikeasti ymmärrä, että tuollainen vain lisää samaistuttavuutta kansan keskuudessa näihin Rantasiin? Että suurin osa ihmisistä pitää alhaisena tekona lapsena esiintymistä ja siihen täysin ymmärrettävänä reaktiona termiä "partalapsi".
Junnilan case oli aivan toinen juttu, mutta nyt olisi viisainta keskittyä politiikkaan vuoden 2023 tilanteesta käsin.
Tähän "olen minäkin käyttänyt mustaa huumoria", niin samoin. Toisaalta oletko julkaissut julkisuuteen näitä vitsailujasi, vai riittääkö sinulla arvostelukyky ymmärtämään että pukukoppijerry ei sovellu välttämättä laajemmalle yleisölle jo ihan sen takia ettei kuulija voi ymmärtää kontekstia ja tarkoitusperiäsi? Itselläni on yllättävänkin selkeitä rajoja erilaisille huumorityypeille eri kokoisten keskusteluryhmien mukaan (ei tietoisia, mutta nyt kun lähdin aihetta pohtimaan niin näin on). Että jossain muutaman hyvän kaverin ryhmässä heitetään todella ronskia läppää ja sitten mitä isompi ryhmä ja enemmän tuttuja ja vähemmän tuttuja niin sitä yleisesti hyväksyttävämmälle menee sordiino.