Onko sille itäradalle sitten oikeasti olemassa yhtään hyvää perusteluakaan olemassa? Muutamalla miljardilla joku kymmenen minuutin säästö.
Alla olevassa jutussa joitain perusteluja asialle.
Junalla Helsingistä Porvooseen ja Kouvolaan – liki 2 miljardia euroa maksava uusi junarata tarvitsisi rahaa valtion kassan ulkopuolelta
Itärata lyhentäisi junamatkan Kouvolasta pääkaupunkiseudulle alle tuntiin.
yle.fi
Yleisesti ajattelen, että noinkin suuri kaupunki ilman raideyhteyttä ja kuitenkin lyhyellä etäisyydellä Helsingistä ei ole vaan tätä päivää, varsinkin jos ja kun raideliikenne on se energiatehokkain tapa ihmisten siirtämiseen. Tietenkin ratayhteyden matkustajamäärän tulee olla riittävä, mutta olisihan tuo todella suuri vetovoimatekijä idän suunnalle.