Minusta on hyvinkin häiritsevää, jotta yleisesti luotettavana pidetty maakunnallinen media jonka toimitus on varmistanut jutun paikkansapitävyyden itse tilanteen kokeneiden ja tunteneiden henkilöiden puolelta on mielestäsi harhainen ja epäluotettavampi kuin tilanteen ulkopuolisten kertomus kunhan he vain esiintyvät omalla nimellään.
Siis jutussa on tällainen tulkinnanvarainen lisäys, jota ei taustoiteta tai perustella sen kummemmin.
Kyllä, se on epäluotettavampi kuin epämääräiset viittaukset. Pidän outona, jos sinulle anonyymi ja epämääräinen lähde jälkikäteisvakuutteluna on luotettavampi kuin omalla nimellään esiintyvät kaupungin liikuntalaitosten edustajat. Ole sitä mieltä jos haluat, mutta en ehkä kuittailisi omien uskomusten mukaisesti menemisestä mitään.
Lasketaanko mielestäsi kyseinen mediatalo tästedes valemediaksi jonka journalistinen taso on nollassa? Ilmeisesti median luotettavuus onkin enemmän näköjään riippuvaista omasta viitekehyksestä. Kun journalismi viekin erisuuntaan kuin omat uskomukset, mediassa tuleekin valheita.
Rakennat villin oletuksen ja viet sitä sen pohjalta vielä villimpiin oletuksiin. Minä oletan nyt sitten, että ilmeisesti sinulla itselläsi on tapana ratkaista jonkun uutistalon luotettavuus nollaan tai sataseen yksittäisten uutisten perusteella.
Tässä tehtiin heikkoa journalismia. Hyvää journalismia olisi...
1. Saavat uutisvinkin
2. Tarkistavat lähteet, pohtivat oikeaa käsittelytapaa ja uutiskynnystä
3. Päätyvät julkaisemaan uutisen, jossa lähteet on mainittu, journalistisen uutisharkinnan perusteella. Anonyymit lähteet on tapana perustella. Jutussa on tapana myös taustoittaa tarkemmin kuin vieläkään on tehty.
4. Kolumnisti tarttuu aiheeseen alkuperäisen uutisen jälkeen
Voihan kolumneja eri aiheista kirjoittaa ilman uutistakin. Nyt sitä varsinaista uutista ei ollut, ei uskallettu tehdä, tai ei osattu tehdä. Journalistinen harkinta tuotti kolumnipierun, jota selitellään jälkikäteen.
Tämä aihe kuulunee enemmän journalismiketjuun. Perussuomalaisiin itse aihe liitettiin kuitenkin heidän kampanjoituaan voimakkaasti somessa sen puolesta. Näillä mennään.