Mielestäni melko vähäisellä omistautumisella, mutta asiaan.
Tulkintakysymys, mutta ok. Liioittelin ainakin vähäsen, sinulla on ollut useita eri teemoja.
Olen edelleen sitä mieltä, että poliitikon olisi hyvä tai jopa pieni pakko miettiä, miten hänen sanansa saatetaan tulkita. Sen sijaan sitä, että ahdistuuko joku jostain ilmaisumuodosta, on mielestäni tarpeetonta miettiä, koska eri ihmiset ahdistuvat erilaisista ilmaisumuodoista.
Minusta ei ole lainkaan tarpeetonta miettiä, kukin on sanavalinnoistaan vastuussa kuten huumoristaankin. On olemassa kuitenkin koko lailla selkeitä rajoja sille kielenkäytölle mitä voidaan pitää loukkaavana. Tarkoitan esimerkiksi viittauksia ulkoiseen olemukseen, henkilökohtaisiin vajavaisuuksiin ja perheenjäseniin.
Ja myös sitä, että mitä henkilön aseman mukainen käytös on. Mitä ylempänä on hierarkiassa, siten tarkempi tulee olla käytöksensä suhteen.
Ahdistuitko sinä lapsena, kun söit silloisia neekerin pusuja?
En muista, miten se sinusta liittyy tähän? Ei minua nytkään loukkaavat sanat juurikaan ahdista, enemmänkin ärsyttävät. Kohdistuvat ne sitten minuun itseeni tai minulle täysin vieraaseen henkilöön.
Enemmänkin kiinnostaa se, että kuka Suomessa otti oikeudekseen saattaa neekeri-sanan pannaan?
Neekeri sanan vivahde ja merkitys yhteys sanaan "nigger", jonka alkuperä ja käyttö ovat yleisesti halventavina pidettyjä nimityksiä ovat aikaan saaneet tämän. Samoin kuin sanat "ryssä" ja "manne/mustalainen".
Huono siinä on mennä kertomaan, että "ei se meille/minulle sitä tarkoita". Mikä ihmeen pakko noita sanoja on käyttää, kun kieli on muutenkin rikas?