steierwrass
Jäsen
Jos kunnassa x , jossa on tarpellinen määrä juntteja saadakseen oman kansanedustajan päätetään äänestää pääjuntti eduskuntaan niin miksi tämän pääjuntin pitäisi olla eduskunnassa muuta kuin juntti? Jää kertaan edustaminen, jos pääjuntti alkaa vetämään café au laittea ja puhumaan ulkoaopituilla sivistysanoilla.
Eduskunnan pitää olla poikkileikkaus äänestäjistä ja heihin kuuluu todella paljon juntteja. Perussuomalaisissa on se hyvä puoli, että melkeimpä jokainen kansalainen pääsee ehdolle halutessaan ja läpi päästessään he eivät ole välttämättä koulutettuja tai sivistyneitä vaan omia itsejään.
Ei, eduskunnan ei pidä olla poikkileikkaus äänestäjistä. Eduskunnan on tarkoitus olla koonti/poikkileikkaus arvoista, joita ihmisillä on. Ainakin minä haluan aina mahdollisimman älykkään, keskustelukykyisen, ahkeran ja ties mitä muuta olevan ihmisen ajamaan omanlaisiani arvoja. Toivon, että tuo henkilö kykenee ymmärtämään hyvin kokonaisuuksia ja vaikuttamaan asioihin niiden arvojen mukaan. En todella halua sinne ihmistä, joka on samanlainen kuin minä. Mieluiten kaikessa minua parempi, mutta samalla arvomaailmalla. Ei siellä tarvi olla lukutaidottomia, puhekyvyttömiä ja kotonaan nurkassa istuvia sen takia, että itse äänestäjä on sellainen.