Perussuomalaiset

  • 5 371 076
  • 43 352

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tuli tässä mietittyä sitä, että tarkoittaako maahanmuuttovastainen samaa kuin isänmaallinen. Käsittääkseni ei.

Suomalaisia on muuttanut viimeisen sadan vuoden aikana satojatuhansia ulkomaille kuka mistäkin syystä ja osa on jäänyt sinne pysyvästi. Miten heihin tulisi suhtautua. Ovatko he pakolaisia vai mitä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli tässä mietittyä sitä, että tarkoittaako maahanmuuttovastainen samaa kuin isänmaallinen. Käsittääkseni ei.

Suomalaisia on muuttanut viimeisen sadan vuoden aikana satojatuhansia ulkomaille kuka mistäkin syystä ja osa on jäänyt sinne pysyvästi. Miten heihin tulisi suhtautua. Ovatko he pakolaisia vai mitä.

Ihmisinä?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minun mielestäni maahanmuuttovastaisuus Suomessa on suunnittelemattoman, pysyväksi tarkoitetun maahanmuuton vastustamista. Työperäinen maahanmuutto ei ole sellaista, kun maahantulijalla on ennen maahan saapumistaan tiedossa työpaikka ja toimeentulo.
Sellaista ei ole säädetyn lupamenettelyn puitteissa tapahtuva parisuhteen perustamiseksi tarkoitettu maahanmuutto.
Sellaista ei ole erilaisten kiintiöiden mukainen pakolaisten maahanmuutto.

Maahanmuuttovastaisuus liittyy pääosin turvapaikanhakijoihin sekä ihmiskauppaan, kun "työpaikkoja", "parisuhteita" ja pakolaisten "sukulaisuussuhteita" ei oikeasti olekaan.

*****

Itse olen kokenut paluumuuton jo monta kertaa, koska olen asunut ulkomailla eri maissa parisenkymmentä vuotta, muutaman vuoden pätkissä. Olen kyllä huomannut, että aina Suomessa asuneiden ja muutaman päivän tai viikon työ- ja turistimatkojen kokemuksilla varustettujen ihmisten on usein vaikea ymmärtää maailmankuvaani - enkä minäkään heitä aina ymmärrä.
Ainakin olen oppinut sopeutumaan. Jokaisessa maassa on jotain hyvää ja jotain huonoa. Hyvin pärjää, mikäli nauttii siitä mikä on hyvää eikä motkota koko ajan siitä mikä on huonosti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
PS:n vankin kannattajakunta - jokaisen iltapaskan kommenttiosio - näyttäisi osoittavan muuta. Teko nähdään jopa isänmaallisena.

Kaikki sataa persujen laariin on siis yhä voimassa.
En usko sikäli satavan, että tällä juurikaan lisää kannattajia saisi. Ne ketkä ovat aiemmin tykänneet, tykkäävät varmaan edelleen.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Turhaa viivytystä, kun olettaa sopii, ettei EU-elpymispaketti kaadu. Tämä saattaa johtaa enemmänkin siihen, että paketti hyväksytään suuremmalla enemmistöllä eduskunnassa kuin alunperin oli "laskettu".
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan tuo lapsellista ja itse asian kannalta täysin hyödytöntä. Kolikon toinen puoli on, että se estää Marinin hallitusta saamasta mitään muita asioita saliin käsiteltäväksi ja se on tietenkin hyvä asia.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Onhan tuo melkoista teatteria, mut toisaalta ihan oikein, et tuollaisen järkyttävän huonon ja sopimusten vastaisten suhmurointidiilin läpimenoa jarrutetaan kaikin tavoin.
 
Kai tuo venkulointi jossain määrin voi tuoda kannattajia lisää kun varmaan aika moni ajattelee että otetaan lainaa jotta saadaan maksettua miljardeja meitä kiristämällä/uhkailemalla ei ole "hyvä neuvottelutulos".
 

Kyylä

Jäsen
Onhan tää siistiä kun Suomi pääsee vähä kyykyttämään muuta EUta. Varmasti sataa Suomen laariin. No, onhan tällä keulivan porukan mielestä Hakkarainenkin oikein osaava ja Suomen asioita ajava poliitikko.

Varmaan tulevaisuudessa nähdään se tilanne, kun kunnassa persuenemmistö kieltäytyy maksamasta kuntayhtymän maksuja kun ”joudutaan maksamaan muiden kuntien menoja ja me ei oikeesti saada mitään”.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No onhan meno turhaa, ja sanon sen näin äänestäjänä joka valmistautuu äänestämään PSää kuntavaaleissa. KOK käännynnäisenä koen tämän juuri haastavaksi maaperäksi tässä puoluevaihdossa, olen sitä mieltä että paketti pitää nyt hyväksyä. Kokoomuksen meno ei kyllä myöskään ole yhtään tukenut palaamista heidän pariinsa, ja maahanmuuttoon liittyvät asiat lopulta toistaiseksi ratkaisevat puolueleirini.

Se mikä tässä nyt on kuitenkin hyvää, että nämä paketin kertaluonteisuutta korostavat ovat nousseet bunkkereista ja saavat tästä varmasti tulevaisuudessa kuulla, kun seuraava Italia-paketti tulee äänestykseen.
 
Onhan tuo lapsellista ja itse asian kannalta täysin hyödytöntä. Kolikon toinen puoli on, että se estää Marinin hallitusta saamasta mitään muita asioita saliin käsiteltäväksi ja se on tietenkin hyvä asia.

Tiedä sitten onko tämä kommentti sen parempaa. Ihan samaan kategoriaan ajatuksena menee kuin tuo niiden perseily.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kokoomuksen laariinhan tämä persuperseily sataa. Ja vähän hallituksenkin. En itse näe haitaksi siirtymää tähän suuntaan, jota on lukemista päätellen jo kunnolla tapahtunutkin. Ja lisää tulee, eihän koulutetut ihmiset puheenvuoroteatteria kannata:

Kok 20.2
PS 18.2
SDP 18.1


Taloustutkimus haastatteli 2 712 ihmistä ja puoluekantansa ilmoitti kaikkiaan 1 757 haastateltua. Mittauksen virhemarginaali on 1,9 prosenttiyksikköä suuntaansa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No onhan meno turhaa, ja sanon sen näin äänestäjänä joka valmistautuu äänestämään PSää kuntavaaleissa. KOK käännynnäisenä koen tämän juuri haastavaksi maaperäksi tässä puoluevaihdossa, olen sitä mieltä että paketti pitää nyt hyväksyä. Kokoomuksen meno ei kyllä myöskään ole yhtään tukenut palaamista heidän pariinsa, ja maahanmuuttoon liittyvät asiat lopulta toistaiseksi ratkaisevat puolueleirini.

Itse haluaisin myös ymmärtää nämä maahanmuuttoon kannat hieman selkeämmin. On kovasti trendikästä puhua työperäisestä maahanmuutosta, mutta siltikin keinot sen toteuttamiseksi jäävät hämäriksi. Samaan perussuomalaisen pakettiin kuuluu se, että esim. ulkomaalaisten opiskelu suomalaisissa yliopistoissa muuttuu kustannuksia vastaaviksi. Aika vahvasti näen ristiriitaisuutta näissä viesteissä. Oikea ongelma on luonnollisesti se, minkä mukaan liitetty käppyrä kuvaa. Kantasuomalaisten syntyvyys on romahtanut, ja ilman runsasta maahanmuuttoa Suomen talous tulee samaten romahtamaan. Romahdus ei ole mitenkään liioiteltu sana, jos 1990 syntyi n. 65000 lasta ja 2018 syntyi alle 40000 lasta. Suurten ikäluokkien koko oli yli 100000 lasta.

Tähän ongelmaan verrattuna melkeinpä kaikki muu talouteen liittyvät keskustelu on näpertelyä.

 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tuo filibuster-taktiikka eroa suuresti siitä, miten populistipuolueet toimivat myös Unionin sisällä. Käytännössä he eivät tee lainkaan aloitteita tai kontribuoi oikeastaan mihinkään. Ainoa funktio mep-jäsenyydelle on tehdä myyräntyötä EU:n murentamiseksi.

Palkkiot toki nostetaan täysimääräisenä, vaikka mitään ei tehdä muuta kuin istutaan ja vastustetaan.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Kokoomuksen laariinhan tämä persuperseily sataa. Ja vähän hallituksenkin. En itse näe haitaksi siirtymää tähän suuntaan, jota on lukemista päätellen jo kunnolla tapahtunutkin. Ja lisää tulee, eihän koulutetut ihmiset puheenvuoroteatteria kannata:
Mää en usko, että puheenvuoroteatteri näkyy kyselyn tuloksissa, joka on tehty 6.4.-4.5.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mää en usko, että puheenvuoroteatteri näkyy kyselyn tuloksissa, joka on tehty 6.4.-4.5.

Lisä tuleekin siitä, kuten kirjoitin. Odottelen vaaleissa 3-5 prosenttiyksikön väliä Kok vs PS ja Kokoomuksen eduksi. Näin ne tilanteet muuttuvat. Kertoo paljon siitä, miten moni äänestäjä on tyytymätön ja hakee vaihtoehtoa. Kokoomuksen epäuskottava oppositiopolitiikka on tällä hetkellä parasta mitä on tarjolla. Eihän tämä kunniaksi ole puolueille, mutta PS on menettänyt otteensa täysin ja se alkaa näkymään.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Lisä tuleekin siitä, kuten kirjoitin.
Eli ilmeisesti persut ovat perseilleet jotakin muutakin viime aikoina, joka on aiheuttanut kunnon 0,8 prosenttiyksikön laskun YLE:n gallupissa?

Noh, jos katsotaan tämän päivän galluplukuja Hesarista, kannatus on ennallaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse haluaisin myös ymmärtää nämä maahanmuuttoon kannat hieman selkeämmin. On kovasti trendikästä puhua työperäisestä maahanmuutosta, mutta siltikin keinot sen toteuttamiseksi jäävät hämäriksi. Samaan perussuomalaisen pakettiin kuuluu se, että esim. ulkomaalaisten opiskelu suomalaisissa yliopistoissa muuttuu kustannuksia vastaaviksi. Aika vahvasti näen ristiriitaisuutta näissä viesteissä. Oikea ongelma on luonnollisesti se, minkä mukaan liitetty käppyrä kuvaa. Kantasuomalaisten syntyvyys on romahtanut, ja ilman runsasta maahanmuuttoa Suomen talous tulee samaten romahtamaan. Romahdus ei ole mitenkään liioiteltu sana, jos 1990 syntyi n. 65000 lasta ja 2018 syntyi alle 40000 lasta. Suurten ikäluokkien koko oli yli 100000 lasta.

Tähän ongelmaan verrattuna melkeinpä kaikki muu talouteen liittyvät keskustelu on näpertelyä.


Ongelmaan on kaksi ratkaisua: Syntyvyyden lisääminen ja työperäisen maahanmuuton lisääminen. Syntyvyyden lisääntyminen alkaa näkyä verotuloina vasta 20-30 vuoden kuluttua ja asiaan vaikuttaminen on omasta mielestäni hankalampaa kuin työperäisen maahanmuuton houkuttelu. Eli ei ihme, että työperäisestä maahanmuutosta puhutaan. Nythän teot ovat olleet aika näpertelyä, ja nykyhallituksen suuret linjat houkuttelevat tänne jatkossa enemmän vain sosiaalituilla eläjiä.

Summa summarum. Ongelma on ollut tiedossa kymmeniä vuosia. Mitään ei ole tehty, mitään merkittävää ei tulla tekemään.

Asiahan ei varsinaisesti persuihin liity. Modet siirtäköön jos haluavat
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli ilmeisesti persut ovat perseilleet jotakin muutakin viime aikoina, joka on aiheuttanut kunnon 0,8 prosenttiyksikön laskun YLE:n gallupissa?

Noh, jos katsotaan tämän päivän galluplukuja Hesarista, kannatus on ennallaan.

Ei ehkä voi eri gallupeja toisiinsa verrata? YLE:n julkaisema Taloustutkimuksen gallup taisi huomioida ehdokasettelun ja kuntavaalien erikoisuudet.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
HS on päättänyt jatkaa eduskuntavaalikannatuksen mittaamista, kun Yle puolestaan siirtyi joku kuukausi sitten mittaamaan kuntavaalikannatusta. Se tuo ilmeisen eron itse tuloksiin. Ei nuo mittaukset ole täysin verrannolliset muutenkaan. Jotakin metodologisia eroja on, jotka tuottavat vähän eroavia tuloksia silloinkin, kun molemmat mittaavat eduskuntavaalikannatusta.

Trendejä kuitenkin sopii yleistää, kunhan vertaa saman mittaajan mittauksia toisiinsa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
No onhan meno turhaa, ja sanon sen näin äänestäjänä joka valmistautuu äänestämään PSää kuntavaaleissa. KOK käännynnäisenä koen tämän juuri haastavaksi maaperäksi tässä puoluevaihdossa, olen sitä mieltä että paketti pitää nyt hyväksyä. Kokoomuksen meno ei kyllä myöskään ole yhtään tukenut palaamista heidän pariinsa, ja maahanmuuttoon liittyvät asiat lopulta toistaiseksi ratkaisevat puolueleirini.

Se mikä tässä nyt on kuitenkin hyvää, että nämä paketin kertaluonteisuutta korostavat ovat nousseet bunkkereista ja saavat tästä varmasti tulevaisuudessa kuulla, kun seuraava Italia-paketti tulee äänestykseen.

Sinänsä hieman ohi asian, mutta mitenkäs tarkalleen ottaen nämä kunnanvaltuustot voivat vaikuttaa maahanmuuttoon? Tai yleensäkään tähän pelastuspakettiin. Sen ymmärrän, että jos haluaa vaihtaa puoluetta yleensäkin niin äänestäisi sitä myös muissa vaaleissa, mutta jos syynä ovat seikat johon äänestyksen kohteena oleva taho ei edes voi vaikuttaa niin tuo kuulostaa vähän hassulta.

Itse voisin myös harkita persujen äänestämistä eduskuntavaaleissa maahanmuuttoon liittyvien asioiden takia, mutta en todellakaan kuntavaaleissa, koska nimenomaan kuntatasolla ovat persujen leirissä ne suurimmat sekopäät, jotka lähinnä keskittyvät tappelemaan keskenään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinänsä hieman ohi asian, mutta mitenkäs tarkalleen ottaen nämä kunnanvaltuustot voivat vaikuttaa maahanmuuttoon?

Paljon. Sen sijaan että kunta ja kuntavaaliehdokkaat keskittyvät valittamaan, kunta voi yhdessä naapurikuntien kanssa tehdä rekryjä Baltiaan ja muihin maihin. Osa kunnista toimii juuri näin. Mitä enemmän on konreettisia tekoja kuntatasolla (kuntayhtymän tasolla) työperäisen maahanmuuton edistämiseksi, sitä parempi tilanne kunnassa on pysyvän tai kausityövoiman osalta.

On uskomatonta, että kuntavaalien(kin) yhteydessä juostaan humanitaarisen maahanmuuton perässä ja sitä tiukasti vastaan/tiukasti puolustaen, vaikka isommassa kuvassa kyse on työperäisen maahanmuuton tarjoamista ratkaisuista. Työperäinen maahanmuutto luo myös uutta kysyntää ja uusia yrityksiä.

Tässä asiassa ero PS:n ja esimerkiksi Kokoomuksen välillä on suuri. Kokoomus on aktiivisesti valmistelemassa yllä mainittuja toimia kunnissa ja kuntayhtymissä yhdessä kuntien elinkeinoelämän kanssa.
 
Tähän ongelmaan verrattuna melkeinpä kaikki muu talouteen liittyvät keskustelu on näpertelyä.

Ainoastaan se lienee selvää että ongelma ei ratkea tuomalla tänne elätettäviä tuottavien sijaan ja verottamalla hengiltä ne ketkä koko homman maksaa ja lopulta ottamalla lainaa sen vuoksi että voidaan antaa ne muille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös