Perussuomalaiset

  • 5 570 760
  • 44 578

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen valtio tarvitsee verotuloja??
Kyllä ja ihminen tarvitsee happea hengittääkseen sekä unta nukkuakseen. Oliko sulla muita suuria elämänviisauksia?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
. Onko sitten energiaverotus vai Pori Energian ahneus syypää, en tiedä. Mutta kulutuksesta ei ainakaan korotus johdu

Ei kumpikaan selitä tuota tuplaantumista, ei edes lähellekkään.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Hei sinä mies/nainen sieltä norsunluutornista, kerrotko missä olen väittänyt tuon ummistamisen liittyvän kirjan tekstiin?
Hienosti taas ohitat itse pääasian eli sen ettei suomalaisten omakotitalo-asumisen verotuksella hidasteta tulevaa ilmastonmuutosta.

Pyydän anteeksi, minun mokani. Aloitit viestisi kysymällä mainitsemastani kirjasta, että "Kerrotaanko siinä, että suomalaisten omakotitalo-asuminen aiheuttaa ilmaston muuttumiseen?"

Oletin norsuluuntornissani (väärin), että viestisi muukin teksti käsittelee kyseistä teosta. Oikenen, ja jään odottamaan ko. kirjan lukeneen opelixin tarkempaa analyysia kirjan sisällöstä.

Sitä odotellessani kerron kuitenkin maksavani norsunluutorniasunnostani veroja, joiden avulla tuskin hidastetaan ilmastonmuutosta, mutta lisätään nekin rahat perussuomalaisten puoluetukeen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta kun näitä parinkympin lisälaskuja alkaa tulla jatkuvasti, niin kiva pottihan siitä tulee. Meillä on sähkölasku yli tuplaantunut tämän hallituskauden aikana. Jos se on jeesustelua, niin sitten on. Onko sitten energiaverotus vai Pori Energian ahneus syypää, en tiedä. Mutta kulutuksesta ei ainakaan korotus johdu. No, ehkä jonkun verran pari kovaa talvea on verottanut, mutta kirves on huutanut sitä mukaa ja selkä vääränä kannettu klapia kamiinaan.

Tietysti jos on isot tulot tai ökyperinnöt tilillä, niin eihän se silloin haittaa. Ja jos on, niin hyvä juttu. Mutta en minä ainakaan osannut 6 vuotta siiten ennustaa viherporvarihallituksen tuloa tahi heidän aikeitaan ja silloin riitti tilit aivan erinomaisesti. Ja yrittäjillekin osansa. Heiltähän nämä korotukset pois on.

Boldatun osuuden viimeiset kaksi sanaa kertoo perussuomalaisuuden syvimmän olemuksen. Sähkölasku on kaksinkertaistunut, mutta maksaja ei tiedä syytä, mutta onneksi tulee Soini ja kertoo sen, viherporvarihallitus...

Ota nyt hyvä mies selvää laskuistasi, jotta voit tehdä asialle jotain, Jalonen ei tule maksamaan sähkölaskuasi vaikka kansanedustaja onkin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Suomalaisella puoluekartalla ovat tuota paikkaa yrittäneet täyttää liberaalit (jonka nuorisosiiven kasvatti mm. Osmo Soininvaara on) sekä myöhemmin nuorsuomalaiset, jonka lento päättyi valitettavasti niin lyhyeen, ettei puolue koskaan oikein ehtinyt kasvaa mahdollisuuksiinsa. Itse kaipailen nuorsuomalaista ajattelua edelleen, mutta tottahan Kokoomuksen katais-stubbilainen fyysinen ja henkinen nuorennusleikkaus ovat paaluttaneet juuri sitä kenttää, jolla nuorsuomalaiset toimisivat — sikäli siis tilausta puolueelle ei enää juuri ole.

Se Risto EVVK Penttilän nuorsuomalaiset oli melko opportunistinen yritelmä ja lopahti heti, kun Penttilä hiljennettiin tarjoamalla hänelle joku virka, jossa ei voi puhua mitä tahtoo.

Jollekin ei-liian-arvokonservatiivisille puolueelle olisi tilaus, joka ei ole ollut luomassa Suomeen nykyistä hyvä veli-sulle mulle-verkostoa, vaan lähtisi puhtaalta pöydältä eteenpäin. Hoitaisi asioita, eikä etsisi syyllisiä, kun tulee ongelma eteen ja kannattaisi markkina-, ei ahneustaloutta. Bisnes is bisnes, mutta sekin onnistuu parhaiten, kun kaikilla on kivaa. Viha on voimavarojen tuhlaamista, ilman että se hyödyttää ketään. Pitää muuttaa negtiivinen energia positiiviseksi voimavaraksi. Esim. pitää kannattaa suomenruotsalaisuutta niin paljon, että Rkp ehdottaa itse pakko-Ruotsin opiskelusta luopumista koko maassa, ihan iisiä. Vihalla saa vain vastavihaa aikaan ja se on kehnoa politiikkaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jos lämpenee, siihen sopeudutaan. Jos ei, kuollaan vittuun täältä. Onko tuossa nyt edelleen joku ongelma.

Ei nyt sinällään liity ketjun otsikkoon, mutta toisaalta ihminen on eräänä harvoista itsestään tietoisista lajeista noussut biosfäärissä siihen asemaan, että voi oikeasti teoillaan vaikuttaa lajina koko planeetan tulevaisuuteen. Tässä mielessä yllättää kovasti, että halutaan antautua fatalistisesti ympäristön vietäväksi, vaikka omia vaikutusmahdollisuuksia tulevaisuuden suhteen on.

Never underestimate the power of denial.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Se Risto EVVK Penttilän nuorsuomalaiset oli melko opportunistinen yritelmä ja lopahti heti, kun Penttilä hiljennettiin tarjoamalla hänelle joku virka, jossa ei voi puhua mitä tahtoo.

Eihän se siihen lopahtanut, vaan siihen, että herrat Penttilä ja Tarkka tipahtivat eduskunnasta ja puolue kuopattiin samantien. Penttilän uravalinnat on sitten myöhemmän ajan kuvioita ja "uusi" puoluekin löytynyt.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Boldatun osuuden viimeiset kaksi sanaa kertoo perussuomalaisuuden syvimmän olemuksen. Sähkölasku on kaksinkertaistunut, mutta maksaja ei tiedä syytä, mutta onneksi tulee Soini ja kertoo sen, viherporvarihallitus...

Ota nyt hyvä mies selvää laskuistasi, jotta voit tehdä asialle jotain, Jalonen ei tule maksamaan sähkölaskuasi vaikka kansanedustaja onkin.

Voi jumalauta, kyllä minä tiedän syyn, mutta itsehän Kokoomuslaiset väitätte, että mitään korotuksia ole tullut ja vihreät verot, on vain Soinin paskapuhetta. Siksi totesin lakonisesti, että en sitten tiedä, että kummasta johtuu? Kun olen jo sanonut, ettei wateissa ole juurikaan nousua tullut, kun puutakka on käynyt yhtä kuumana, kuin Kanervan kännykkä Tuksulle. Sitten tartut tuohon lillukanvarteen ja vedät samaa Soini-propagandapaskaa, kuten aina ennenkin, kun asiaperusteet loppuu.

Katainen ja Sinnemäki näistä vihreistä veroista ylpeilivät ja lupasivat yhä kiristää tätä linjaa, jos vanha hallituspohja jatkaa. Miksi vitussa, jos niistä ei valtiolle sitten kuitenkaan mitään mene?

Kyllä on selvää otettu, älä huoli. Viimeinen kommentti on yhtä ala-arvoinen, kuin Katajan lapsellinen riidanhaasto radiossa, johon en viitsi kommentoida mitään. Ottaako noin koville, kun Huijari ei mennyt läpi, vai mikä on?

edit: viilausta.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi jumalauta, kyllä minä tiedän syyn, mutta itsehän Kokoomuslaiset väitätte, että mitään korotuksia ole tullut ja vihreät verot, on vain Soinin paskapuhetta.

Kukakohan näin on väittänyt?? Ettet taas vedä omaa vieteriäsi tiukalle tuolla naurettavalla itsesuggestiolla.

Siksi totesin, että en sitten tiedä, että kummasta johtuu?

Ja sinulle on kerrottu että kumpikaan noista ei selitä kuin pienen osan energialaskun kasvusta.


Miksi vitussa, jos niistä ei valtiolle sitten kuitenkaan mitään mene?

Meneehän siitä valtiolle, mistä ihmeestä sinä taas höpiset? Onko tullut vedettyä taas liikaa pääsiäishäppää vai mikä siellä mättää?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi jumalauta, kyllä minä tiedän syyn, mutta itsehän Kokoomuslaiset väitätte, että mitään korotuksia ole tullut ja vihreät verot, on vain Soinin paskapuhetta. Siksi totesin, että en sitten tiedä, että kummasta johtuu? ..

Missä Kokoomus tai Vihreät ovat kieltäneet energiaveron korotuksen??

Minä tiedän hyvin tarkkaan sähkölaskuni sisällön ja sen mistä sen kasvaminen johtuu. Tästä syystä en oikein ymmärrä miksi kirjoitat viestissä, ettet tiedä ja sitten suutut ja väität tietäväsi.

Jos Joutselahti suuttuu aiheellisesta kysymyksestä, miten mahtaa hermo kestää kovissa paikoissa?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Missä Kokoomus tai Vihreät ovat kieltäneet energiaveron korotuksen??

Minä tiedän hyvin tarkkaan sähkölaskuni sisällön ja sen mistä sen kasvaminen johtuu. Tästä syystä en oikein ymmärrä miksi kirjoitat viestissä, ettet tiedä ja sitten suutut ja väität tietäväsi.

Jos Joutselahti suuttuu aiheellisesta kysymyksestä, miten mahtaa hermo kestää kovissa paikoissa?

Ei Katainen ja Sinnemäki olekaan, mutta täällä tuntuu jengi kieltävän. Paitsi sitten, kun mainitaan sana omakotitalo, niin sitten Vihreät alkavat jeesustella ökytaloista järven rannalla, joista sopii maksaakin.

Niin tiedän minäkin ja puhelimessa sanottiin, että se on kuule tämä energiaverotus, mikä sitä hintaa tekee. Ja siirto ym. maksut. Ja en ole väittänytkään, että pelkkä vero nousun tekee. Ja kyllä näitä järjettömiä tasauslaskuja ja arviolaskun korotuksia on tullut muillekin, kuin minulle. Ja on varmasti yksi iso syy, että miksi Virheät lähti hallituksesta, kuin Kataja kelkkatehtaalta.

No, jos Kataja ei tajua, että vaalivänkääminen on tältä erää ohi ja olisi aika rakentavan keskustelun, eikä Kallin kanssa vinkumiseen, niin sille ei sitten voi mitään. Kalli voi ihan itse miettiä, että mitä vitun järkeä oli vaaliliitossa KD:n kanssa ja jättää Kake rannalle? Turha siitä Joutsenlahtea on syyttää, vaikka itse en äijästä kyllä väitä sinänsä pätkän vertaa saatikka äänestänyt.

Onneksi tänään telkkarissa näytti ja kuulosti siltä, että Soinilla, Stubbilla ja Jungnerilla ainakin, on sen verran yhteinen sävel, että eiköhän tuosta vielä hyvä hallitus saada. Vaikka se varmaan yberkokkareita vituttaakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei Katainen ja Sinnemäki olekaan, mutta täällä tuntuu jengi kieltävän.

Esimerkkejä tästä "kieltämisestä"?

Niin tiedän minäkin ja puhelimessa sanottiin, että se on kuule tämä energiaverotus, mikä sitä hintaa tekee.

Siis kuka sanoi puhelimessa??

Ja kyllä näitä järjettömiä tasauslaskuja ja arviolaskun korotuksia on tullut muillekin, kuin minulle. Ja on varmasti yksi iso syy, että miksi Virheät lähti hallituksesta, kuin Kataja kelkkatehtaalta.

Mitä ihmettä tasausmaksuilla on tekemistä tämän kanssa?? Sinähän horiset aivan sekavia, onko putki jo päällä?

No, jos Kataja ei tajua, että vaalivänkääminen on tältä erää ohi ja olisi aika rakentavan keskustelun,

Tiukkojen kysymysten esittäminen on vaalivänkäämistä? Okei.

Onneksi tänään telkkarissa näytti ja kuulosti siltä, että Soinilla, Stubbilla ja Jungnerilla ainakin, on sen verran yhteinen sävel, että eiköhän tuosta vielä hyvä hallitus saada. Vaikka se varmaan yberkokkareita vituttaakin.

Miksi ihmeessä ketään Kokoomus-kannattajaa vituttaisi se että hyvä hallitus saadaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...No, jos Kataja ei tajua, että vaalivänkääminen on tältä erää ohi ja olisi aika rakentavan keskustelun, eikä Kallin kanssa vinkumiseen, niin sille ei sitten voi mitään...

Kuuntele nyt pätkä uudestaan ja mieti miksi Joutsenlahti suuttui. Joutsenlahti on ollut puheissaan kallellaan Pirkanmaan suuntaan ja nyt häneltä kysyttiin tästä asiasta. Tulee vähän Ape mieleen, kun kansanedustaja kiukuttelee kuin pikkulapsi, lähtee toimituksesta ulos ovet paukkuen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Onneksi tänään telkkarissa näytti ja kuulosti siltä, että Soinilla, Stubbilla ja Jungnerilla ainakin, on sen verran yhteinen sävel, että eiköhän tuosta vielä hyvä hallitus saada. Vaikka se varmaan yberkokkareita vituttaakin.

Siis keitä? Kataista? Niinistöä? Taru Tujusta? Harri Holkeria?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Helsingissä Helsingin kaupunki omistaa Helsingin Energia Oy:n ja se tuottaa kaupungille 200-300 miljoonaa euroa voittoa, kun sähkön hinta on korkea, muuten nostettaisiin veroäyriä rahamäärää vastaavalla prosentilla. Jostain pitää saada rahaa, kun ei kyetä vähentämään kulupuolta, joten turha ihmetellä sähkön hintaa ainakaan Helsingissä.

Helsingin Energia lyhyesti
http://www.helen.fi/vuosi2010/Helen_vuosikertomus_2010.pdf
Vuosikertomuksesta löytyy s. 26 Helsingin Energian johtokunnan jäsenten nimet kuvien kanssa, joten jos ylihintainen sähöklasku kismittää, niin ottakaa yhteyttä kuvien henkilöihin, ystävällisesti ja asiallisesti.

Helsingin Energia Oy on tilittänyt Helsingin kaupungille v. 2009 250 miljoonaa euroa ja v. 2010 200 miljoonaa euroa rahaa. Minusta yhtötä on jo hieman ns. kupattu, kun liiketoiminnan tulos-miinus tilitykset kaupungille on enemmän kuin konsernin tekemät investoinnit.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Piti nyt oikein kiinnostua asiasta mitään tietämättömänä. En pysty kuuntelemaan muksujen nukkuessa viereisessä huoneessa, mutta YLEn tekstipätkän mukaan minäkin saan kyllä käsityksen että Satakunnassa vaalit on vasta tulossa? Joko noiden välit on valmiiksi perseestä tai sitten herrasmiessäännöt on vähän hakusassa.

Kokkarit ja Kepu haluaa varmaan EU-tyyliin uudet vaalit ja vaikka Nagant otsalla, jos ei muuten saada oikeaa tulosta aikaan. No, nyt on Ketkustalla aikaa miettiä vuoden 2015 vaaliliittokavereita, buahhahhaa...:)
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ymmärrän, ettei Halla-aho anna haastattelua Helsingin Sanomille, jonka toimittaja Saarikoski heitti täyttää tuubaa ilmoille väittäessään Halla-aholla olevan kirjoituksissaan lähtökohtana "aito, vaalea Suomi". Pressiklubi-youtube.

No tuossa oli malliesimerkki siitä kuinka sokeasti kumpikin keskustelun osapuoli piti kiinni omasta näkemyksestään. Saarikoski näki kirjoituksia, joita ei ollut kirjoitettu ja Halla-aho kieltäytyi näkemästä/myöntämästä maahanmuuttokeskustelua, jota mediassa käytiin ja edelleen käydään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ensinnäkin, olen hirmuisen tyytyväinen viimeisiin viesteihisi koska ne on paljon rehellisempää tekstiä kuin suurella osalla täällä. On mun mielestä erittäin ok vastustaa puoluetta X koska se ei vaan natsaa, kiinnosta tai on parempi tiedossa. Tai että ne on rumia.

Kiitoksia! Minäkin olen ollut havaitsevinani, että täällä on keskustelu vahvistunut ja vain muutama henkilökohtaisia kaunojaan purkava, kaikkialle sohiva kiukkuava hahmo pyörii mukana. Rumuudesta totean, että se ei ole sivistyneelle ihmiselle mikään argumentti. Perussuomalaiset eivät ole edes teoriassa "rumempia" kuin muiden puolueiden ihmiset. Kyseessä on niin iso läpileikkaus kansasta, että perussuomalaiset ovat ihan yhtä rumia / kauniita kuin muutkin isot puolueet purettuna näin banaalille levelille : D. Kun puhun nappiverkkarityypeistä, viittaan tyylittömyyteen, en rumuuteen. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Persuissakin on ihan kivan näköisiä daameja ja yksi heistä oli Soinin kanssa Nelosen Krisse-showssa. Mimmi olisi voinut olla ulkoisesta olemuksesta päätellen vihreä / kokoomuslainen / demari. Kyllä persuissakin osataan stailata kun kamerat ovat paikalla ja tähän suuntaan persutkin tulevat menemään. Olen absoluuttisen varma siitä, että persujen perusäänestäjille tulee olemaan kova paikka, kun Soinin joukoilta hiotaan pahimmat särmät joka suhteessa. Eilen A-Talkissa Soini oli kiltti ja sopuisa, eikä noista neljästä puoluepampusta olisi helposti osannut kertavilkaisulla sanoa kuka on se kansan syvien rivien ääni. Soini puhui jo neuvotteluista ja kompromisseista.

Niinhän se on, että kun puolue on särmikäs ja tulee ihan oman taktiikkansa mukaisesti ihmisten iholle, niin osa syttyy positiivisesti, jotkut negatiivisesti. Kuten minä. Persut eivät halunneet olla HMV, eivätkä totisesti olleet. Mutta miksi kaikkien pitäisi nyt syödä näiden kädestä? Mun mielestäni persujen iso vaalivoitto on kupla. Se on rakennettu tyhjän päälle näillä perusteilla:

1) Perussuomalaiset = Timo Soini. Jos Soini kävelee ratikan alle huomenna menettäen henkensä (toki toivon, että vanha kunnon Iivisniemeläinen elää pitkän ja antoisan elämän), siinä menee koko puolue. Tätä on ihan turha kiistää. Toki sieltä valittaisiin pikana uutta puheenjohtajaa ja kerrottaisiin, että homma jatkuu, mutta tuskin on mitään Plan B:tä. Yhden ihmisen puolue on upea voimavara, mutta myös älytön riski. Väitän, että suurin osa persuja äänestäneistä äänesti tosiasiassa Timo Soinia. Muut valtapuolueet lepäävät hyvin öljytyn, vuosikymmeniä vanhan organisaation päällä.

2) Timo Soini haluaa hallitukseen. Kelailin eilen, että olisiko Soini tehnyt vielä fiksumman poliittisen liikkeen, jos hän olisi jyrähtänyt jo vaali-iltana, että me emme mene hallitukseen, jos se antaa tukensa Portugalille, jäämme ennemmin oppositioon. Kuvitelkaa Soinia elämöimässä oppositiossa! Tässä olisi voinut olla kiintoisa pohja rakentaa? Nyt Soini menee hallitukseen ja persut eivät sen jälkeen poikkea millään tavalla muista valtapuolueista. Särmät hiotaan, ministerinsalkut otetaan vastaan ja sitten levitellään käsiä peruskannattajille: Kaikkemme teemme, mutta tiedättekste kun meitä ei kuunnella

Tällä palstalla elää monien kirjoituksissa sellainen ihmeellinen analyysi, että pesujen vastustajat = kokoomuksen kannattajat ja nyt kokoomuslaisia vituttaa. Mitä helvettiä? Persuja äänesti n. 20% ihmisisistä. Persujen vastustajiin kuuluu n. 80% äänestäjistä ja tietääkseni äänet eivät jakautuneet: persut 20% - kokomus 80%, muut 0%. Mä en ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Siellä ei ole ollut ehdokasta, joka olisi kiinnostanut riittävästi. En siis ole päättänyt, että en äänestä kokoomusta, mutta olen löytänyt muualta mielenkiintoisempaa äänestettävää. Muitakaan tulevia hallituspuolueita en ole koskaan äänestänyt. Olen kirkkaasti oppositiossa, kokoomus-demarit-persut ei ole saanut ääntäni. Ja mitä kokoomukseen tulee, puolue lienee vain tyytyväinen pääministerin salkkuun ja siihen, että saa jotenkuten mieleisensä hallituksen kasaan. Miksi nimenomaan kokoomusta pitäisi vituttaa persujen menestys? Oikeampi vitutusosoite on keskusta.

Mun ihannemaailmassani kaikki diggaisivat kielten opiskelua, kansainvälistymistä ja rotujen sekoittumista. 30-luku meni jo. Mun ihannemaailmassani ollaan suvaitsevaisia ja siksi olen ehdottomasti valmis luopumaan tästä pakkoruotsista, kun se tuntuu olevan niin tärkeä asia. Haluan silti, että ruotsia äidinkielenään puhuvia suomalaisia ei pudoteta kakkoskansalaisiksi. Suosittelen niille, jotka inhoavat suomenruotsalaisia heidän hyväosaisuutensa perusteella, virkistävää kesäreissua länsirannikkoa pitkin Vaasaan asti. Tulette tapaamaan täysin normijengiä. Pakkoruotsista vielä: Onko tässä syntymässä tilanne, jossa pakkoruotsi halutaan siis korvata pakkoenglannilla? Eli otetaan pois se, että ruotsinkieli ja ruotsinkielisille suomenkieli on aloitettava 3. luokalla (eikös niin?), mutta laitetaan tilalle säädös, jonka mukaan vastaavalla luokka-asteella on kuitenkin aloitettava englanti? Tai on pakko aloittaa joku vieras kieli, joka voi olla englanti, ruotsi, venäjä? Musta on aika leimiä kiihkoilla, että yksi kieli on pakollinen ja sitten taputtaa ihastuneena käsiään, kun kyseinen kieli korvataan jollain toisella pakkokielellä?? Sehän tarkoittaa sitä, että vanki pääsee vaihtamaan selliä. Wau! Eikös tässä pitäisi purkaa koko pakollisuus ja todeta, että mitään vierasta kieltä ei ole pakko aloittaa jo ala-asteella?
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mutta kun näitä parinkympin lisälaskuja alkaa tulla jatkuvasti, niin kiva pottihan siitä tulee. Meillä on sähkölasku yli tuplaantunut tämän hallituskauden aikana. Jos se on jeesustelua, niin sitten on. Onko sitten energiaverotus vai Pori Energian ahneus syypää, en tiedä.

En jaksanut lukea jatkokeskustelua ja en tiedä korjasiko Dee Snider ton viestinsä jollakin tavalla. Mutta vaikka en asu Satakunnassa enkä ole Pori Energian asiakas sanon silti sen että Dee Sniderin väite ei pidä likimainkaan paikkaansa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En jaksanut lukea jatkokeskustelua ja en tiedä korjasiko Dee Snider ton viestinsä jollakin tavalla. Mutta vaikka en asu Satakunnassa enkä ole Pori Energian asiakas sanon silti sen että Dee Sniderin väite ei pidä likimainkaan paikkaansa.

Juu, ei pidä. Tehdään konsensus tästä, kun ei jaksa tästä enää vääntää. Ei ole noussut mitkään kulut. Ei sähkö eikä mikään muukaan. Over and out.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kerrotaanko siinä, että suomalaisten omakotitalo-asuminen aiheuttaa ilmaston muuttumiseen?

Suomalaisten omakotitaloasuminen on vain yksi esimerkki siitä kulutusjuhlasta mitä länsimaissa vietetään. Mietipä huviksesi vaikkapa sähkölämmityksen ympäristövaikutuksia. Se on varmasti ihan totta ettei omakotiasumista verottamalla maailmaa pelasteta, mutta kuten joku tuossa totesi, meillä olisi täällä varaa myös valita toisin ja satsata kestävämpiin ratkaisuihin. Enemmän tässä on kuitenkin kyse asenteista kuin itse asioista: Persujen logiikalla kaikki ekologiset kysymykset näyttävät vain olevan rauhallisten ihmisten häirintää joutavanpäiväisellä piiperryksellä. Koko Perussuomalaisuuden ongelma on nähdäkseni juuri se että perspektiivi asioihin ei tahdo ulottua Ahon laitaa pidemmälle ja se asenne on ekologisesti hyvin kestämätön.

Tietysti aina voidaan jossitella millaista tämäkin keskustelu olisi jos Timo Soini olisi Vihreiden kansanedustaja, mutta eipä se tietenkään muuta mitään miksikään.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Juu, ei pidä. Tehdään konsensus tästä, kun ei jaksa tästä enää vääntää. Ei ole noussut mitkään kulut. Ei sähkö eikä mikään muukaan. Over and out.
No en seurannut vääntöäsi mutta tokihan kulut ovat nousseet ja kovasti. Vuodenvaihteessa sähkövero lähes kaksinkertaistui, joka on järkyttävän suuri nosto mutta sen seuraus ei ole se että sähkölasku kaksinkertaistuisi, koska sähkövero on vain osa siitä.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Mitä helvettiä? Persuja äänesti n. 20% ihmisisistä. Persujen vastustajiin kuuluu n. 80% äänestäjistä

Ei pidä paikkaansa. Itse en äänestänyt Persuja, mutta en silti miellä itseäni Persujen vastustajaksi. En usko että kovin moni äänestäjä kannattaa vain ehdottomasti yhtä puoluetta, ja vastustaa kaikkia muita puolueita. Ainakaan omalla kohdallani ei näin ole, minkään puolueen värejä en tunnusta, mutta toisia symppaan enemmän kuin toisia. Ja kuriositeettina mainittakoon että Persuja symppaan huomattavasti enemmän kuin vihervasemmistoa - vaikka ääneni menikin muualle.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saattaa olla TosiFanilla oikeanlainen päätelmä Halla-ahon paineensietokyvystä. Ymmärrän kuitenkin hänen kieltäytymisensä haastattelusta. Suomessa median poliittinen puolueellisuus on ehkä viimeisimpien vuosien aikana ollut hivenen piilossa.

Niin, kyllähän tämä puolueellisuus on vain yksi niistä monista asioista jotka Persut suuressa viisaudessaan ovat nostaneet kansan tietoisuuteen.

Halla - Ahon kirjoitusten tyylistä syntyy kyllä sellainen vaikutelma että hän on kova jätkä tasan niin kauan kuin pelataan vain ja ainoastaan hänen säännöillään. Blogillaan hän saa vääntää pilkkua ja puolipistettä mielensä mukaan, mutta jos joku muu tekee samaa, joutuu mies vaikeuksiin. Median puolueellisuus on vain tekosyy, jolla Halla - Aho väistää sudenkuoppansa.

Miksei kukaan muu kieltäydy haastatteluista median puolueellisuueen vedoten jos kerran on niin suuri ongelma?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En jaksanut lukea jatkokeskustelua ja en tiedä korjasiko Dee Snider ton viestinsä jollakin tavalla. Mutta vaikka en asu Satakunnassa enkä ole Pori Energian asiakas sanon silti sen että Dee Sniderin väite ei pidä likimainkaan paikkaansa.

Sanotaan niin, että verotuksen takia ei ainakaan ole kaksinkertaistunut. Saattaahan olla, että Deen sähkönkulutus on jostain syystä kasvanut. Mutta rehellisin tapa olisi verrata sähkölaskun kokonaishintaa per kwh 2007 ja 2011.

Hinnat nousevat inflaation myötä joka tapauksessa, mutta mikä aiheuttaa inflaatiota? Varmasti politiikka vaikuttaa siihen, mutta onhan niitä muitakin syitä sentään. Etenkin energian osalta.

EDIT: Piti oikein tutkaista tilastoja sähkön hintakehityksen osalta. Luvut poimittu energiamarkkinaviraston taulukoista

Luvut eri sähkönkuluttajan mukaan jaoteltuna ja koko maan osalta painotettuja, mutta ei noista mikään ole ylikaksinkertaistunut, vaikka paljon ovat toki nousseet.

01.03.2007 12,53 10,67 8,53 7,77 10,07 8,57
01.03.2011 17,51 15,23 12,66 11,88 14,48 12,54
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös