Ensinnäkin, olen hirmuisen tyytyväinen viimeisiin viesteihisi koska ne on paljon rehellisempää tekstiä kuin suurella osalla täällä. On mun mielestä erittäin ok vastustaa puoluetta X koska se ei vaan natsaa, kiinnosta tai on parempi tiedossa. Tai että ne on rumia.
Kiitoksia! Minäkin olen ollut havaitsevinani, että täällä on keskustelu vahvistunut ja vain muutama henkilökohtaisia kaunojaan purkava, kaikkialle sohiva kiukkuava hahmo pyörii mukana. Rumuudesta totean, että se ei ole sivistyneelle ihmiselle mikään argumentti. Perussuomalaiset eivät ole edes teoriassa "rumempia" kuin muiden puolueiden ihmiset. Kyseessä on niin iso läpileikkaus kansasta, että perussuomalaiset ovat ihan yhtä rumia / kauniita kuin muutkin isot puolueet purettuna näin banaalille levelille : D. Kun puhun nappiverkkarityypeistä, viittaan tyylittömyyteen, en rumuuteen. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Persuissakin on ihan kivan näköisiä daameja ja yksi heistä oli Soinin kanssa Nelosen Krisse-showssa. Mimmi olisi voinut olla ulkoisesta olemuksesta päätellen vihreä / kokoomuslainen / demari. Kyllä persuissakin osataan stailata kun kamerat ovat paikalla ja tähän suuntaan persutkin tulevat menemään. Olen absoluuttisen varma siitä, että persujen perusäänestäjille tulee olemaan kova paikka, kun Soinin joukoilta hiotaan pahimmat särmät joka suhteessa. Eilen A-Talkissa Soini oli kiltti ja sopuisa, eikä noista neljästä puoluepampusta olisi helposti osannut kertavilkaisulla sanoa kuka on se kansan syvien rivien ääni. Soini puhui jo neuvotteluista ja kompromisseista.
Niinhän se on, että kun puolue on särmikäs ja tulee ihan oman taktiikkansa mukaisesti ihmisten iholle, niin osa syttyy positiivisesti, jotkut negatiivisesti. Kuten minä. Persut eivät halunneet olla HMV, eivätkä totisesti olleet. Mutta miksi kaikkien pitäisi nyt syödä näiden kädestä? Mun mielestäni persujen iso vaalivoitto on kupla. Se on rakennettu tyhjän päälle näillä perusteilla:
1) Perussuomalaiset = Timo Soini. Jos Soini kävelee ratikan alle huomenna menettäen henkensä (toki toivon, että vanha kunnon Iivisniemeläinen elää pitkän ja antoisan elämän), siinä menee koko puolue. Tätä on ihan turha kiistää. Toki sieltä valittaisiin pikana uutta puheenjohtajaa ja kerrottaisiin, että homma jatkuu, mutta tuskin on mitään Plan B:tä. Yhden ihmisen puolue on upea voimavara, mutta myös älytön riski. Väitän, että suurin osa persuja äänestäneistä äänesti tosiasiassa Timo Soinia. Muut valtapuolueet lepäävät hyvin öljytyn, vuosikymmeniä vanhan organisaation päällä.
2) Timo Soini haluaa hallitukseen. Kelailin eilen, että olisiko Soini tehnyt vielä fiksumman poliittisen liikkeen, jos hän olisi jyrähtänyt jo vaali-iltana, että me emme mene hallitukseen, jos se antaa tukensa Portugalille, jäämme ennemmin oppositioon. Kuvitelkaa Soinia elämöimässä oppositiossa! Tässä olisi voinut olla kiintoisa pohja rakentaa? Nyt Soini menee hallitukseen ja persut eivät sen jälkeen poikkea millään tavalla muista valtapuolueista. Särmät hiotaan, ministerinsalkut otetaan vastaan ja sitten levitellään käsiä peruskannattajille: Kaikkemme teemme, mutta tiedättekste kun meitä ei kuunnella
Tällä palstalla elää monien kirjoituksissa sellainen ihmeellinen analyysi, että pesujen vastustajat = kokoomuksen kannattajat ja nyt kokoomuslaisia vituttaa. Mitä helvettiä? Persuja äänesti n. 20% ihmisisistä. Persujen vastustajiin kuuluu n. 80% äänestäjistä ja tietääkseni äänet eivät jakautuneet: persut 20% - kokomus 80%, muut 0%. Mä en ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Siellä ei ole ollut ehdokasta, joka olisi kiinnostanut riittävästi. En siis ole päättänyt, että en äänestä kokoomusta, mutta olen löytänyt muualta mielenkiintoisempaa äänestettävää. Muitakaan tulevia hallituspuolueita en ole koskaan äänestänyt. Olen kirkkaasti oppositiossa, kokoomus-demarit-persut ei ole saanut ääntäni. Ja mitä kokoomukseen tulee, puolue lienee vain tyytyväinen pääministerin salkkuun ja siihen, että saa jotenkuten mieleisensä hallituksen kasaan. Miksi nimenomaan kokoomusta pitäisi vituttaa persujen menestys? Oikeampi vitutusosoite on keskusta.
Mun ihannemaailmassani kaikki diggaisivat kielten opiskelua, kansainvälistymistä ja rotujen sekoittumista. 30-luku meni jo. Mun ihannemaailmassani ollaan suvaitsevaisia ja siksi olen ehdottomasti valmis luopumaan tästä pakkoruotsista, kun se tuntuu olevan niin tärkeä asia. Haluan silti, että ruotsia äidinkielenään puhuvia suomalaisia ei pudoteta kakkoskansalaisiksi. Suosittelen niille, jotka inhoavat suomenruotsalaisia heidän hyväosaisuutensa perusteella, virkistävää kesäreissua länsirannikkoa pitkin Vaasaan asti. Tulette tapaamaan täysin normijengiä. Pakkoruotsista vielä:
Onko tässä syntymässä tilanne, jossa pakkoruotsi halutaan siis korvata pakkoenglannilla? Eli otetaan pois se, että ruotsinkieli ja ruotsinkielisille suomenkieli on aloitettava 3. luokalla (eikös niin?), mutta laitetaan tilalle säädös, jonka mukaan vastaavalla luokka-asteella on kuitenkin aloitettava englanti? Tai on pakko aloittaa joku vieras kieli, joka voi olla englanti, ruotsi, venäjä? Musta on aika leimiä kiihkoilla, että yksi kieli on pakollinen ja sitten taputtaa ihastuneena käsiään, kun kyseinen kieli korvataan jollain toisella pakkokielellä?? Sehän tarkoittaa sitä, että vanki pääsee vaihtamaan selliä. Wau! Eikös tässä pitäisi purkaa koko pakollisuus ja todeta, että mitään vierasta kieltä ei ole pakko aloittaa jo ala-asteella?