Tulin pitkästä aikaa vilkuilemaan palstan politiikkaosiota ja huomasin tämän viestin, johon ei näemmä oltu vielä vastattu. Otetaanpa siis tästä koppia, vaikken varsinaisesti persukannattaja olekaan. Politiikka siis asiana sellainen, josta en yleensä jaksa keskustella kovinkaan paljoa ja joka ei kovinkaan syvällisellä tasolla kiinnosta. Persusymppaaja lienee omalla kohdallani oikeampi termi.
Mutta itse asiaan, eli syihin, joiden takia en välttämättä edes tätä symppaamista halua tuoda aktiivisesti itse esiin. Yksi isoimmista syistä on tämä persujen huono aines. Voidaan varmaan sanoa, että valtaosa sellaisista suomalaisista ihmisistä, joilla on liian suuri suu ja äänekkäät mielipiteet suhteessa älynlahjoihin, äänestävät perussuomalaisia. En halua tulla niputetuksi samaan sakkiin näiden ihmisten kanssa. Toinen iso syy on varmaan aika pitkälti seurausta tästä ensimmäisestä, muiden puolueiden kannattajien ja symppaajien asenne persuja kohtaan. Hiukan kärjistetysti ilmaistuna melipiteistä ja kannanotoista huokuu usein läpi ylimielisyys, ehkä ripaus halveksuntaa. Koetaan omat näkemykset hiukan arvokkaammiksi ja painokkaammiksi pelkästään sen takia, koska kanssakeskustelija on persu, siis idiootti. Kanssakeskustelijan näkemystä ei välttämättä edes yritetä ymmärtää tai keskustelua käydä avoimin mielin, koska kanssakeskustelija on persu, siis idiootti. Harva haluaa tieten tahtoen lähteä keskusteluun tällaisesta lähtökohdasta, en minä ainakaan.
Toisaalta tämä ilmiö on vaikuttanut myös niin, että se on ainakin minua ajanut enemmän persujen "syliin", enkä usko olevani ainoa. Tietynlainen vastareaktio, me ja te. Juututaan sinne omaan poteroon syvemmin, jos lähtökohtana on kunnioituksen ja arvostuksen puute pelkästään sen perusteella. Halu taistella vastaan jo tämän takia.
Disclaimer: tämä on tosiaan tätä sarjaa "näin minä asiat koen".