Ei siellä Huhtasaari tai Tavio ole ainoita, mutta jos näin on niin eipä siinä.
Vaan kun PS:ää ei ilmankaan heitä saa. Ääni/tuki persuille nostaa myös huhtasaaria, on sen antaja sitten miten vilpittömin mielin ja perustein tahansa. Tämä olisi persuleirissä olevien moraaliltaan normaalien ihmisten syytä tarkkaan muistaa, mielellään jo ilman mitään Capitol-iskun kaltaista muistutusta
Ei minulla ainakaan edes ole mitään omaa poliittista leiriä. Leirini on Trumpin ja perussuomalaisten vastustaminen. Äänestäkää "ketä tahansa muuta" niin kuin henkenne riippuisi siitä. Amerikan viime viikon tapahtumat on varoittava esimerkki.
Täytyy sanoa, että viime vuosina on äänestysmotivaatio ollut tasoa "pitkin hampain", kun kussakin puolueessa on joku poliittinen linjaus tai toimintatapa, joka vetää itsellä sen verran pahasti vastakarvaan, mutta 6. päivän tapahtumien - ja reaktioiden niihin - jälkeen taisi löytyä mainitsemasi poliittinen koti.
No tätä hieman ajoinkin takaa. Eli takki kääntyy ja puolue vaihtuu. Mielestäni tämä juuri on ongelma tällä hetkellä. Kun oma puolue jää oppositioon tai muodostaa hallituksen oman kannan ulkopuolelta niin paras on jäävätä itsensä. Niin saatanan munatonta toimintaa, kuin että koiteteaisiin saada yhdessä asiat tolalleen.
Päinvastoin se on ongelma, jos äänestää tiettyä puoluetta kärjistetysti siksi, että niin minä olen aina tehnyt ja niin teki isänikin ja hänen isänsä ennen häntä. Jos puolue muuttaa linjansa täysin äänestäjän omien arvojen vastaiseksi, niin eihän siinä leirissä ole mitään itua pysyä. Ja sanoisin, että tuossa tapauksessa takinkääntäjä on paremminkin puolue kuin se kannattaja.