Perussuomalaiset

• 6 007 483
  • 46 693

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
On se uskomatonta että tälläinen imperialistinen valtio kuten Portugali on ollut joutuu itkemään pieneltä Suomelta apua. Eikö sieltä afrikasta irronnut tarpeeksi luonnonrikkauksia aikanaan kun täytyy käydä kääpiöiden hallitseman maan rahapussille?

Ihan vain kuriositeetin vuoksi kysyisin, tarkoitatko nyt henkisiä vai fyysisiä kääpiöitä - vai tarkoitatko tällä maalla jotakin Ihmemaa Ozin kaltaista maailmaa?
Voisit vastata ihan vaikka esimerkin kanssa.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihan vain kuriositeetin vuoksi kysyisin, tarkoitatko nyt henkisiä vai fyysisiä kääpiöitä - vai tarkoitatko tällä maalla jotakin Ihmemaa Ozin kaltaista maailmaa?
Voisit vastata ihan vaikka esimerkin kanssa.

Soares nimitteli suomalaisia kääpiöksi, linkit löytyvät edellisestä viestistäni. Siihen mixu ilmeisesti viittasi...?

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks

Käsittämätöntä, että ihmisille uppoaa jopa tuo faktinen paskapuhe. Riittää jos Timo Soini kiitospuheessaan puhuu paskaa asiasta, joka on helposti todistettavissa paskapuheeksi, niin se on silti faktaa, koska Soini on kuningas ja uusi vapahtaja. Hienoa, että joku muukin muistuttelee näitä kiihkoilijoita. Kiitos siitä lainaamalleni nimimerkille!

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Itsehän tässä odottelen mielenkiinnolla Miguelin ja Maplen vastineita tuohon Halla-ahon koko kirjoitukseen. Mitäköhän veijarit keksivät.

Joku viisas mies aikoinaan sanoi, että vihreät ovat liberaaleja niin kauan kuin heidän kanssa ollaan samaa mieltä. Tämä lause on osoittautunut todeksi jo aika päiviä sitten.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Soares nimitteli suomalaisia kääpiöksi, linkit löytyvät edellisestä viestistäni. Siihen mixu ilmeisesti viittasi...?

Aha - suurkiitos valaistuksesta!
En näköjään pysy kartalla miitenkään enää missään - vanhuus...

Pelästyin vaan, että meniköhän mulla joitakin paljon suurempia muutoksia ohi tuossa vaaliyönä, kun olin vain niin kiinnostunut eduskunnan paikkajaosta. Eli jos jotain pikkuväkeä alkaa näkymään, ne sitten eivät ole uusi hallitus, vaan enempi liskojen yön tuotosta.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Itsehän tässä odottelen mielenkiinnolla Miguelin ja Maplen vastineita tuohon Halla-ahon koko kirjoitukseen. Mitäköhän veijarit keksivät.

Halla-ahon kirjoitusta kommentoidakseen ei tarvitse keksiä mitään, koska hän tekee sen pitkälle itse:

"Mutta jos vene alkaa vuotaa, pidän selvänä, että yli laidan on heitettävä ensimmäisenä vähäarvoisin lasti, ts. taiteilijat ja kielentutkijat."

Näin siis ennen eduskuntakeikkaansa veronmaksajien rahoilla kirkkoslaavia tutkinut siviilipalvelusmies.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Linkataas nyt se alkuperäinen kirjoitus vuodelta 2005, kun sekin mielestäni kovasti kuuluu asiaan. Linkki Halla-ahon kotisivuille:
Ihmisarvosta

Tuosta saksimalla saa varmasti irroiteltua vaikka mitä ja en ihmettele ettei lähdetä tuohon vuoropuheluun mukaan. Muutenkin vähän absurdi tilanne, että HS saa aiheen Facebookin tilapäivityksistä(?) ja siteeksi kirjoittelee Hommafooruminkin keskustelut samaan uutiseen.

Ehkä pitäisikin ihmetellä ensin sitä, minkälainen kynäniskainen psykopaattinörtti arvioi ihmisarvoa sen perusteella, mitä nämä tuottavat yhteisölle. Eihän laitakaupungin denoista tai manneistakaan mitään hyötyä yhteisölle ole, mutta ei se niiden ihmisarvoa miksikään muuta.

Halla-ahon oma arvo yhteisölle, yhteiskunnasta puhumattakaan, on tällä hetkellä jonkun puskanatsin henkisen pienuuden kompensoimista nettikirjoituksilla. Aika vähäistä siis ja jos joku laidan yli heitettäisiin, eiköhän se olisi Halla-aho itse ihan ensimmäisten joukossa.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itseisarvoisesti hienoa tässä perusjytkyjen rynnistyksessä on tämä tapahtunut tilanraivaus uudelle isolle puolueelle. Nyt kun vielä osaisivat tuotteistaa tämän puolueprofiilinsa edes jollain tasolla eteenpäinvieväksi yhteiseksi ajatukseksi, niin varmistaisivat jatkossakin pysyvän peruskannatuksen. Tällä hetkellä puolueen yhdistävä voima tuntuu olevan asioiden vastustus noin ylipäätään. Sille pohjalle on aika vaikeaa rakentaa vakavasti otettavaa politiikkaa pitemmän päälle.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ehkä pitäisikin ihmetellä ensin sitä, minkälainen kynäniskainen psykopaattinörtti arvioi ihmisarvoa sen perusteella, mitä nämä tuottavat yhteisölle.

No palstan Kokkare-nuoret ovat jo pitkään arvioineet että ei Persujen vaalivoitolla ole mitään merkitystä kun se sai äänensä köyhemmiltä alueilta. Näitä on palsta täynnä kun on tilastoja tutkittu mistä PS sai äänensä. Mutta olisi kyllä kiva tietää tilastoja siitä mistä esimerkiksi vihreitä äänestävät naiset saavat elantonsa. Uskon että siellä on aika paljon kaiken maailman tasa-arvotutkijoita ja muita jotka eivät rakenna tätä yhteiskuntaa millään tavalla. Päinvastoin.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Halla-ahon oma arvo yhteisölle, yhteiskunnasta puhumattakaan, on tällä hetkellä jonkun puskanatsin henkisen pienuuden kompensoimista nettikirjoituksilla. Aika vähäistä siis ja jos joku laidan yli heitettäisiin, eiköhän se olisi Halla-aho itse ihan ensimmäisten joukossa.

Et sitten lukenut tuota juttua. Niinhän siinä sanotaa, poliitikot ja kielentutkijat ovat turhia.

Kiva ylläri huomata, että olet Halla-ahon kanssa samaa mieltä.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämätöntä, että ihmisille uppoaa jopa tuo faktinen paskapuhe.
Siis eikös Persut sitten saanut kansanedustajan kaikista 14:stä vaalipiiristä, joista edustajan saaminen on käytännössä mahdollista? Se nyt tuskin väitteen pointtia kaataa, jos ja kun Ahvenanmaata ei tässä yhteydessä huomioida.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Et sitten lukenut tuota juttua. Niinhän siinä sanotaa, poliitikot ja kielentutkijat ovat turhia.

Kiva ylläri huomata, että olet Halla-ahon kanssa samaa mieltä.

Halla-ahon mielestä tuo turhuus yhteisölle (jota en itse muuten allekirjoita) on yhtä kuin alempi ihmisarvo. Itse en määrittelisi kenenkään _ihmisarvoa_ sen perusteella mitä he yhteisölle tuottavat, vaikka toki heidän arvonsa _yhteisön jäseninä_ voidaan tuolloin kyseenalaistaa.

Mut ehkä tässä onkin kysymys siitä, että Halla-aho on hukassa käsitteiden kanssa. Mikä ei sinänsä yllättäisi sen jäbän kohdalla.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Se nyt tuskin väitteen pointtia kaataa, jos ja kun Ahvenanmaata ei tässä yhteydessä huomioida.

Ilmeisen perussuomalainen todellisuuskäsitys: faktaksi väitetty on faktaa, vaikka ei olisikaan. Tällä asenteella valtion budjettia laatimaan!

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ilmeisen perussuomalainen todellisuuskäsitys: faktaksi väitetty on faktaa, vaikka ei olisikaan. Tällä asenteella valtion budjettia laatimaan!

Kai varmaan myönnät itsekkin että tuon aika puhdasta hiusten halkomista?

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ja miksi historiaa on niin vaikea ymmärtää? Persuhenkiset haluavat oikaista vajaat 100 vuotta itsenäisenä olleen kaksikielisen maan yksikieliseksi ja kehtaavat syyttää toisia syrjinnästä? Persut haluavat kieleen perustuvaa syrjivää järjestelmää, en minä. Persut haluavat pakottaa kaikki suomenkielisiksi.
Vittu mitä paskaa sinä suollat. Nimenomaan meillä on nyt enemmistöä syrjivä ja vähemmistön etuja ajava järjestelmä ja laki. Persut puuttuvat tässä kuten maahanmuutossakin järjestelmän epäkohtiin. Persut puolueena eivät ole haluamassa kieltää Ruotsin puhumista Suomessa eivätkä pakottamassa kaikkia suomenkielisiksi - Ruotsia, kuten muitakin kieliä, saa jatkossakin puhua ja opiskella mutta perustuen sen vapaaehtoisuuteen ja luonnolliseen olemassaoloon. Olet kuin kirkon saarnamies joka keksii omasta päästään kauhutarinoita ilmeisesti uskoen itsekin niihin ja tarpeeksi monta kertaa toistelemalla mielikuvitusmöröt muuttuvat todeksi.

Näissä paatoksellisissa hurmosyksinpuheluissasi toistuu jatkuvasti minä itse ja minun kokemukseni maailmalla ja ym. itsensä jalustalle nostaminen. Se kertoo ihmisestä joka katsoo maailmaa oman perseensä läpi. Jos sinun Ruotsalaiset ystäväsi ovat ihmeissäsi persuista ja sinua niin kovasti hävettää ja joudut selittelemään, niin voithan aina kysyä heiltä Suomen kielen asemasta Ruotsissa. Vai eikö se yhteinen kulttuurihistoria pädekään enää tässä?

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No palstan Kokkare-nuoret ovat jo pitkään arvioineet että ei Persujen vaalivoitolla ole mitään merkitystä kun se sai äänensä köyhemmiltä alueilta. Näitä on palsta täynnä kun on tilastoja tutkittu mistä PS sai äänensä. Mutta olisi kyllä kiva tietää tilastoja siitä mistä esimerkiksi vihreitä äänestävät naiset saavat elantonsa. Uskon että siellä on aika paljon kaiken maailman tasa-arvotutkijoita ja muita jotka eivät rakenna tätä yhteiskuntaa millään tavalla. Päinvastoin.

Eipä yllätä, että kaltaisesi Persujen kannattaja lähtökohtaisesti ja asenteellisesti halveeraa naisia.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Aika pitkälti on Maplen ja kumppaneiden eväät syöty, jos eivät tuon parempaan kykene, mutta näihän se on ollut koko tämä ketjun historian ajan. Takerrutaan johonkin siitä intetään ja sitten kun kun aletaan keskustelemaan niin vasta argumentit Maplen päästä loppuvat. Sitten otetaan uusi takerruksen aihe, josta sitten taas jauhetaan kunnes ne vähäiset asia argumentit loppuvat.

Huomatuksena lisään, että ne kirjoittajat, jotka oikeasti käyttävät argumentteja perustellessaan kantojaan tunnistavat kyllä luultavasti itsensä.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Eipä yllätä, että kaltaisesi Persujen kannattaja lähtökohtaisesti ja asenteellisesti halveeraa naisia.

Ei pidä paikkaansa. Se vaan tuntuu siltä kun te feministit ette ymmärrä että kaikki ei näitä poliittisia tai miesvastaisia väkisin tehtyjä työpaikkoja hyväksy. Maailma ei olisi yhtään huonompi paikka vaikka kaikki tasa-arvotutkijat tms lopettaisi työnsä. Päinvastoin.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Linkataas nyt se alkuperäinen kirjoitus vuodelta 2005, kun sekin mielestäni kovasti kuuluu asiaan. Linkki Halla-ahon kotisivuille:
Ihmisarvosta

Tuosta saksimalla saa varmasti irroiteltua vaikka mitä ja en ihmettele ettei lähdetä tuohon vuoropuheluun mukaan. Muutenkin vähän absurdi tilanne, että HS saa aiheen Facebookin tilapäivityksistä(?) ja siteeksi kirjoittelee Hommafooruminkin keskustelut samaan uutiseen.

Tuo on kyllä aika surullinen juttu, että kiukkua nyt puretaan suht haetuilla jutuilla ja kaivellaan menneisyydestä. Toisaalta tekisi mieleni todeta, että perussuomalaiset ovat nyt saamassa osin omaa lääkettään vastapalloon.

Ja media nauraa koko matkan pankkiin.

Asiallisia vastaperusteluja tuohon Halla-ahon provakatiiviseen pohdintaan löytyy, mutta 6 vuotta vanhaa juttua ei ehkä kannata poliittisella tasolla lähteä käsittelemään kun ei Halla-ahoakaan tuossa mitään sinänsä ehdota.

Tätä se nyt on, kun on vakavasti otettava puolue. Jos poliittista ilmapiiriä halutaan lähteä parantamaan ja keskustelua asiallistamaan on muutoksen lähdettävä jokaisesta osapuolesta, vaalit on pidetty juoksuhautojen kaivamisen ja loanheittämisen voi lopettaa seuraaviin vaaleihin asti.

Mikään ei ärsytä loanheittäjää niin paljon kuin asiallinen vastaus.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei pidä paikkaansa. Se vaan tuntuu siltä kun te feministit ette ymmärrä että kaikki ei näitä poliittisia tai miesvastaisia väkisin tehtyjä työpaikkoja hyväksy. Maailma ei olisi yhtään huonompi paikka vaikka kaikki tasa-arvotutkijat tms lopettaisi työnsä. Päinvastoin.
Edelleen, ihmettelen yleistystäsi "te feministit", keitä mahdat tällä tarkoittaa? Itse en tunnustaudu feministiksi. Voisitko kertoa lisäksi, mitä ovat nämä poliittiset ja miesvastaiset väkisin luodut työpaikat kun kerran ne tässä toit esille? Toisin kuin esim Norjassa ja viimeksi Ranskassa Suomessa ei ole kirjoitettu lakiin sääntöä pörssiyritysten hallituspaikkojen naiskiintiöistä.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Halla-ahon mielestä tuo turhuus yhteisölle (jota en itse muuten allekirjoita) on yhtä kuin alempi ihmisarvo. Itse en määrittelisi kenenkään _ihmisarvoa_ sen perusteella mitä he yhteisölle tuottavat, vaikka toki heidän arvonsa _yhteisön jäseninä_ voidaan tuolloin kyseenalaistaa.
....

Eihän siinä noin sanota, keksitkö itse vai luitko jostain referaatista?

Siinä sanotaan: "Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo.". Ei siinä sanota, että mitään muuta, kuin tuota mitattavaa arvoa ei ole, mutta luit sen ilmeisesti rivien välistä?

Koko juttu on puhdasta ääneenajattelua tuon mitattavan ihmisarvon ympärillä ja hän mm. toteaa itse olevansa sillä mitattuna "ensimmäisenä laidan yli heitettävä", mutta kai tuon voi sitten tulkita niin, että Halla-aho on rasisti rotutohtori joka vähät välittää ihmisarvosta ... siis jos haluaa tulkita noin.

Kun Halla-aho on jo tuomittu rasistiksi koska hän haluaa keskustella maahanmuuton ongelmista niin kai se on sitten tuomittava joksikin epäihmiseksi koska hän miettii ihmisarvon mitattavuutta.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Selvennetään vielä sen verran, että en äänestänyt persuja. Tämän lisäksi elän avoliitossa naisen kanssa, jolla on suomenruotsalaiset juuret. Ei tämä silti poista epäkohdan tuomaa vitutusta.

Minä taas selvennän omasta puolestani sen verran etten tarkoittanut kirjoituksellani nimenomaan sinua vaan asenneilmapiiriä yleensä. Pakkoruotsi on Persuille kätevä keppihevonen enemmän kuin mitään muuta.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mistä jäisimme paitsi jos emme lukisi pakkoruotsia, siis me suomenkieliset?

Tuskin mistään ja olen mielestäni tässä jo ilmaissut etten minä henkilökohtaisesti kannata pakkoruotsia. Historiallisista syistä johtuen pystyn vain ymmärtämään miksi ruotsin kielen asema on se mikä on, mutta joillakin muilla se ymmärrys tuntuu olevan kovin vajavaista. Ruotsinkielisyys on osa Suomea ja suomalaisuutta, piste.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Historiallisista syistä johtuen pystyn vain ymmärtämään miksi ruotsin kielen asema on se mikä on, mutta joillakin muilla se ymmärrys tuntuu olevan kovin vajavaista. Ruotsinkielisyys on osa Suomea ja suomalaisuutta, piste.

Ei kai sen ymmärtäminen ole kenellekään vaikeaa. Miksi tätä kuningaskunnan ajalta periytyvää valta-asemaa halutaan ylläpitää on sitten vähän vaikeampi tajuta.

Ruotsinkielisyys ei ole osa suomea, vaan ruotsinkielinen vähemmistön olemassaolo on. Perinteisesti voidaan sanoa, että suomessa on suomalaiset ja kaksi vähemmistöä. Vain toisen kieltä opiskellaan koulussa pakolla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy