Ei mitään, viittaus on historiaan.Mitä vikaa Ulvilassa on?
Halla-Aho hakee tällä tempulla vain lisää Helsingin ääniä persuille. Eiköhän Jussilla ole se pääministerin paikka tavoitteena.
Hieman erikoinen veto Hallikselta, tuolta mieheltä joka ei himoitsee valtaa tai vastuuta. Vähän niin mielikuvaa uhkaa rikkoontua jo ennen edarivaaleja.
Jussihan vetää nyt mattoa kokoomuksen jalkojen alta tekemällä Helsingin kunnallisvaaleista persujen ja vihreiden välisen taiston. Äänestäjien tulee nyt valita puolensa ja vaikka Helsingissä kokoomuksella on vakaa kannatus, niin pormestarista äänestäminen tulee kääntämään ääniä "ääripäihin". En ihmettelisi vaikka lopputuloksena olisi vihreä pormestari. Kiitos Jussille siitä
Ei kai Vihreät enää Sinnemäellä lähde? Halla-aho toki on vauhdittamassa Vihreiden kampanjaa, mutta Sinnemäen vastustus on suurta. Pekka Sauri siis?Anni Sinnemäki, Perussuomalaisten valinta Helsingin hyväksi!
Tämä äänestäjäjoukko ei oikein avaudu minulle. Vapaavuori edustaa kuitenkin poliittisessa kentässäämme niin liberaaleja arvoja, että Juha Sipiläkin niputti hänet vihervassareihin. Miksi nämä kannattajat siirtyisivät Halla-ahon taakse?Vapaavuoren jäätyä pois, Kokoomuksesta lähtee ääniä Halla-aholle.
Tämä äänestäjäjoukko ei oikein avaudu minulle. Vapaavuori edustaa kuitenkin poliittisessa kentässäämme niin liberaaleja arvoja, että Juha Sipiläkin niputti hänet vihervassareihin. Miksi nämä kannattajat siirtyisivät Halla-ahon taakse?
Se on ihan vääjäämätöntä. Jos tätä palstaa (tai melkein mitä hyvänsä suomenkielistä keskustelupalstaa) uskominen, niin kaikki sataa aina persujen laariin. Ihan riippumatta siitä mitä tapahtuu, laariin sataa.Näitä ääniä uskon siirtyvän Halla-ahon taakse.
Mestari lähtee pormestarikisaan saatteenaan ajatus, ettei Helsingin tarvitse olla maailmankaupunki. Slogan voisi olla vaikkapa
"Make Helsinki Ulvila again!"
Se on ihan vääjäämätöntä. Jos tätä palstaa (tai melkein mitä hyvänsä suomenkielistä keskustelupalstaa) uskominen, niin kaikki sataa aina persujen laariin. Ihan riippumatta siitä mitä tapahtuu, laariin sataa.
Salaliittoteoria: Jussi Halla-aho lähti Helsingin pormestarikisaan siitä syystä, että joku Vihreistä (mikäli kukaan Vihreistä lähtee Helsingin pormestariehdokkaaksi) äänestettäisiin Helsingin pormestariksi. Kun Vihreä pormestari "pilaa" Helsinkiä tarpeeksi, oikeistopopulismi saa voiton pääkaupungissammekin ja Jussi Halla-aho nauraskelee tyytyväisenä suunnitelmansa onnistumisesta.
Ei Halla-aholla ole noin huono tuntemus helsinkiläisistä ja Helsingistä.
Saattaa seuraavissa kuntavaaleissa perussuomalaiset saada paikkalisäystä Helsingin kaupunginvaltuustoon: Vuoden 2017 Kuntavaaleissa perussuomalaiset sai ääniä yhteensä 21882 ja 6 paikkaa Helsingin kaupunginvaltuustoon. Vuoden 2019 eduskuntavaaleissa Helsingin vaalipiirissä perussuomalaiset sai jo yli tuplasti enemmän ääniä yhteensä 47276 (tosin Halla-aho keräsi niistä yli tuplat: 30596 ääntä). Jo Halla-ahon tulevalla äänimäärällä saattaa muutama vähemmän ääniä saanut perussuomalainen Helsingin kuntavaaliehdokas päästä läpi, jos perussuomalaisten kannatus Helsingissä joko pysyy eduskuntavaalien 2019 tasolla tai kasvaa entisestään. Tämä on toki jossittelua ja riippuu useista osatekijöistä ja itse perussuomalaisten kyvystä saada lisää äänestäjiä Helsingissä.
"Make Turku pääkaupunki again!"
Helsinki on globaali sosiaalitoimisto
heavy kirjoitti:Tämä äänestäjäjoukko ei oikein avaudu minulle. Vapaavuori edustaa kuitenkin poliittisessa kentässäämme niin liberaaleja arvoja, että Juha Sipiläkin niputti hänet vihervassareihin. Miksi nämä kannattajat siirtyisivät Halla-ahon taakse?
Minun arvaus on, että Vapaavuori sai suurmoskeijan tiukalla vastustuksellaan sellaisiakin ääniä, jotka eivät olleet Kokoomuksen perinteisiä äänestäjiä. Näitä ääniä uskon siirtyvän Halla-ahon taakse.
Halla-aho ratkomassa pormestarina Helsingin maahan- ja maaltamuutto-ongelmia sekä siinä sivussa syyttelemässä Hesaria puolueellisuudesta ja sananvapauden rajoittamisesta on itse asiassa ihan houkutteleva ajatus. Ainakin näin Pirkanmaalta asiaa katsellen, kun asiaan saa riittävästi etäisyyttä ja asialla on enemmän viihdearvoa.Puuttuisikohan Jussi Helsingin pormestarina siihen suurempaan kysymykseen eli maaltamuuton aiheuttamiin ongelmiin kuten asuntopulaan, työttömyyteen, liikenneruuhkiin jne.?
Tuohon lisätään se, että samaan aikaan Halla-aho ei ollut kuntavaaleissa mitenkään aktiivisesti kampanjoimassa ja suurmoskeijahankkeestakin Hallis puhui vain tyyliin ”vain, jos omalla rahallaan rakentavat”. Tarkensi toki myöhemmin, ettei kannata suurmoskeijaa, mutta vahinko oli jo tapahtunut, koska Vapaavuori otti selvemmän ”ei” kannan.
Pidän siten selvänä, että Vapaavuori sai konservatiiviääniä yli puoluerajojen, koska suurmoskeija oli tuolloin tapetilla.
Moni helsinkiläinen äänestäjä ei moskeijakysymyksen takia luultavasti edes tiennyt, että Vapaavuori edusti (ja edustaa) kokoomuksen kaikkein maahanmuuttomyönteisimpää siipeä ja on itse asiassa jonkinlainen ”anti-persu”.
Tästä ihmisarvokysymyksestä Kokoomuksen edustajien ja kannattajien osalta olen varsin erimielinen. Tuolla on iso joukko kunnallispoliitikkoja Kokoomuksessa, jotka ovat varsin penseitä määrättyjen kansallisuuksien "ominaisuuksiin" eikä turvapaikanhakijoita katsella hyvällä. Pidän erittäin todennäköisenä, että Kokoomuksen nykypolitiikka ajaa sekä ehdokkaita, että äänestäjiä Perussuomalaisiin.
Kokoomus Helsinki ei ole samaa kuin Kokoomus Suomessa, pitäisinkin parempana kun tämä muu Suomi kaappaisi puolueen haltuunsa ja siirtäisi puolueen politiikkaa viisi napsua oikealle. Nyt ollaan joka suuntaan kontallaan ja äänestäjä miettii, että mikä ero on antaa se ääni Vihreille tai Vasemmistolittolle kun Kokoomus on samoilla linjoilla.
Näin ei tule käymään. Asiasta on n. 99,99% varmuus.Jos Jussi Kristian Pasi Olavi Halla-aho pääsee Stadislavin pormestariks, niin syön hattuni.
Persuälykkö Tavio on taas vauhdissa. Lähettää tvintterissään rakkautta Puolaan ja Unkariin. No varmaan tässä taas vihervassarikommarisuvakkimädättäjä ymmärtää väärin, ja hän vain lähettää jouluista rakkauttaan puolalaisille ja unkarilaisille sukulaisilleen. Eikä suinkaan seuraa messiaansa Jussi-boyn esimerkkiä ja fanita fasistidiktatuureja.