Perussuomalaiset

  • 5 405 075
  • 43 534

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Halla-ahon jako on suoraan vastaanottokeskuksista lainattu lause, sanamuodot saattaa olla hivenen poikkeavia. Sossut selittää ettei se kielteinen päätös tarkoita et pitää poistua ja sen jälkeen alkaa pippalot.

Periaatteessa on pakko lähteä, siinä se pointti. Sossu viittaus oli omissa työpaikoissani vaikuttaneisiin sosiaalityöntekijöihin, jotka opastivat palautettavia piiloutumaan etc. ja kommervenkkeihin perusteiden muuttamiseen (homous, kääntyminen kristinuskoon yms.).
Tuon puliveivauksen läheltä nähneenä kymmeniä kertoja, on turhaa väännellä ja käännellä näitä yksittäistapauksiksi. Eivät ole ja omasta mielestäni näihin syyllistyneet "opastajat" voisi tuomita avunannosta rikollisina. Nämä "sossut" kun pahimmillaan ilmoittavat etsityille rikoksesta epäillyille että poliisilla on haku päällä ja keskukseen ei kannata palata. Palautettaville (joilla siis ei estettä kohdemaan suhteen) annetaan heidän toimestaan tieto, että pakkopalautus huomenna poliisin toimesta. Mitä luulet tapahtuneen, kun partio tuli paikalle?


Olen jo pidempää miettinyt sinun motiivejasi näissä keskusteluissa, leimaat viesteissäsi toistuvasti kaikki sosiaalityöntekijät. Joko olet kehittänyt tarinasi päästäsi tai sitten suhtaudut päätöksiin asenteellisesti.

Lastensuojelussa olen törmännyt "tiukkoihin" ja "löysiin" sosiaalityöntekijöihin. Me kenttätyöntekijät kiroamme välillä sosiaalityöntekijöiden löysiä ratkaisuja, mutta samaan aikaan toisaalta tulee niitä tiukkoja päätöksiä. En usko, että maahanmuuton puolella tilanne olisi yhtää erilainen, ihmiset ovat erilaisia. Sosiaalityöntekijät ei ole heterogeeninen ryhmä , kuten kuvaat. Joukkoon mahtuu erilaisia ihmisia, jotka katsovat tätä maailmaa erilaisista näkökulmista ja tekevät päätöksia sen mukaan, lain sallimissa rajoissa.

Virkamiehen tehtävä on kertoa lainmukaiset mahdollisuudet valittamiseen, niin lastensuojelussa kuin vastaanottokeskuksissakin. Olen työssäni törmännyt äärettömän ärsyttäviin tilanteisiin, mutta kun ne ovat lain mukaisia, niihin on tyytyminen. Sinulle tämä tuntuu olevan vaikeaa, jos nyt edes olet kertomassasi työssä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huvittavinta oli tuo Koronan levittäminen ja päälle vittuilut karanteenista.

Persut on kyllä kunnon Kummelipuolue.

Toisaalta, onhan noita mätiä munia löytynyt muistakin puolueista esim. Demareista. Onko Suomessa muita kuin kummelipuolueita?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisaalta, onhan noita mätiä munia löytynyt muistakin puolueista esim. Demareista. Onko Suomessa muita kuin kummelipuolueita?

Mitä tarkoitat "kummelipuolueita"?

Jokaisesta puolueesta löytyy hölmöjä, mutta pääsääntöisesti puolueet tuomitsevat/ irtisanoutuvat näistä hölmöistä. Perussuomalaisissa tämä tuomitseminen/ irtisanoutuminen tuntuu olevan varsin vaikeaa, Halla-aholta tulee vaan hassunhauskoja twiittejä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitä tarkoitat "kummelipuolueita"?

Vastasin vain lainaamaani @teppana viestiin "Persuista kummelipuolueena" yksittäisten hölmöjen takia. Samalla logiikalla niihin kuuluisivat demarit, vihreät, vasemmisto jne. Oletin siis, että Teppana tarkoitti "kummelipuolueella" jotain sellaista, että joku puolueen edustaja perseilee mediassa tai siviilielämässään.... voi olla että ymmärsin täysin väärin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Oma vaimoni on asunut Suomessa nyt 18 vuotta. Opiskellut täällä kaksi tutkintoa ja tehnyt töitä iät ja ajat. Suomen kielen taito on ihan ok ja töihin riittävä, mutta kyllähän puheesta kuulee, että hän ei suomalainen ole ja myös kirjoittamisessa tulee aika paljon virheitä. Joka kerta, kun tällaista irvailua ja naureskelua tapahtuu, hän kertoo kokevansa itsensä täysin ulkopuoliseksi ja vähempiarvoiseksi ja muistavansa, että täällä on iso joukko ihmisiä, joiden mielestä hänen ei pitäisi olla täällä. En edes ala miettiä, miten tämän asian kokevat lähi-idän suunnalta tulleet, joihin tämä kuittailu suoraan kohdistuu.

Töissä oli hauska sattuma tähän liittyen. Ryhmässäni työskenteli afrikkalaistaustainen tumma kaveri, jolla suomen kieli ei ihan ollut hallussa. Yhden palaverin aikana ihan suomalaissyntyisellä työntekijällä meni sanat pahasti sekaisin maustettuna kunnon änkytyksellä.

Tumma kaveri totesi minulle, että "onneksi en ole ainoa, jolla on ongelmia suomen kielen kanssa". Joutui nauramaan ääneen.

Hän koki näin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Töissä oli hauska sattuma tähän liittyen. Ryhmässäni työskenteli afrikkalaistaustainen tumma kaveri, jolla suomen kieli ei ihan ollut hallussa. Yhden palaverin aikana ihan suomalaissyntyisellä työntekijällä meni sanat pahasti sekaisin maustettuna kunnon änkytyksellä.

Tumma kaveri totesi minulle, että "onneksi en ole ainoa, jolla on ongelmia suomen kielen kanssa". Joutui nauramaan ääneen.

Hän koki näin.

Harmittomassa ja suvaitsevassa ympäristössä toki näinkin. Mutta sitten kun erilaisissa ei niin positiivisissa yhteyksissä muistutetaan koulukiusaamistyyliin, että eipä sinua täällä juuri kaivata, niin eihän se hyvältä tunnu. Tai ainakin aina palaa mieleen se tosiasia, että Suomessa ympärillä on jatkuvasti aika paljon ihmisiä, joiden mielestä olet lähinnä ihmissaastaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos kohtaat melkein poikkeuksetta paskoja sossuja (laajennettu termi sosiaalityötä tekeviin), niin silloin näkemys kyseisestä ammattikunnasta muokkautuu.
Mulla ei ole näissä asioissa mitään syytä "muokata' tapahtuneita, koska totuus on jo niin pöyristyttävää. Uskot niitä tai et, oma asiasi.
Keskuksissa työskentelevistä "sossuista" ei virkamiehiä juurikaan löydy, eli mitään virkavastuuta heillä ei pääsääntöisesti ole. Tuonne hakeutuu määrätyllä maailmankatsomuksella varustettua porukkaa töihin, maailmoja halaavaa asenne ilman kriittistä ajattelua korostuu.
Kerrotko mikä laki velvoittaa varoittamaan tulevasta maastapoistosta tai rikoksesta epäiltyä poliisista? Mennyt ihan ohi, itse koen tuon jo laittomaksi tai vähintään moraalittomaksi.

E. Ilmeisimmin se virkavastuu ei kuitenkaan velvoita kertomaan kaikista tuista, johon olisin ollut oikeutettu nuorena perheellisenä miehenä kun tuli pidempi sairausloma? Vai koskeeko se ainoastaan muualta tulleiden kohtelua?

Viestisi ei tilannetta muuttanut, en edelleenkään usko sinun juttujasi. Väitteesi "sossuista" on liian yleistävä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Harmittomassa ja suvaitsevassa ympäristössä toki näinkin. Mutta sitten kun erilaisissa ei niin positiivisissa yhteyksissä muistutetaan koulukiusaamistyyliin, että eipä sinua täällä juuri kaivata, niin eihän se hyvältä tunnu. Tai ainakin aina palaa mieleen se tosiasia, että Suomessa ympärillä on jatkuvasti aika paljon ihmisiä, joiden mielestä olet lähinnä ihmissaastaa.

Varmasti noinkin. En tuolla nyt ajatellut vähätellä muiden urpoilua, mutta tulipa mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Harmittomassa ja suvaitsevassa ympäristössä toki näinkin. Mutta sitten kun erilaisissa ei niin positiivisissa yhteyksissä muistutetaan koulukiusaamistyyliin, että eipä sinua täällä juuri kaivata, niin eihän se hyvältä tunnu. Tai ainakin aina palaa mieleen se tosiasia, että Suomessa ympärillä on jatkuvasti aika paljon ihmisiä, joiden mielestä olet lähinnä ihmissaastaa.

No vot! Tuostahan voi saada rasismin uhri ja miessukupuolen edustaja ihan vertaiskokemuksen. Persuista puhumattakaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viestisi ei tilannetta muuttanut, en edelleenkään usko sinun juttujasi. Väitteesi "sossuista" on liian yleistävä.
Joo toki sellaisen havainnoitsijan, joka on ollut siellä asian ytimessä havaintoja on hyvä kyseenalaistaa, koska minä tiedän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Halla-ahon Ahmed-hassuttelun pointti oli kaiketi se, että hänen mielestään karkotuspäätös on sitova, mustaa valkoisella ja turvapaikkaa hakevan pitää häipyä, kun viranomainen niin päätti. Suomalaisten oikeustunto ei hyväksy sitä, että turvapaikanhakija saa valittaa viranomaispäätöksestä ja jäädä odottamaan ja loisimaan meidän rahoillamme. Päätös on tehty ja pulinat pois. Olletikin persut ovat samaa mieltä kaikista muista viranomaispäätöksistä. Valitusoikeus on turhaa vinkumista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eli minun 20 vuoden havainnointi ei merkitse mitään?
Kuten olet varmaan havannoinut, niin paremman mielipiteen omaavat merkitsevät enemmän, eli sun mielipide ei merkkaa mitään, vaikka olisit havainnoinut 50 vuotta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joskus kuvittelin, että mulla olisi jonkinlaista samaistumispintaa ihonväriltään tai muutoin selkeästi ulkomaalaisiksi profiloituvien ihmisten toiseuden kokemuksista Suomessa, taustani kun on ovat herätyskristilliset ja varsinkin kouluaikoihin siitä sai kuulla, kun asia kavereille selvisi. Tosin enemmän se oli oman pään sisällä, kun koki niin voimakkaasti olevansa erilainen. Mutta onhan se silti aivan eri asia, koska varsinkin tummahipiäinen henkilö erottuu katukuvasta heti, ja se toiseus stereotypioineen projisoidaan häneen automaattisesti. Minä sain käydä aivan rauhassa kaupassa ja kävellä kadulla, mikä ei valitettavasti ole itsestään selvää ulkomaalaisille vielä näin 2020-luvun Suomessa. Siihen nähden jotkut @Sanainen arkku tyyliset heitot siitä, että vaikkapa persu saa kokea samaa vihamielisyyttä kuin ulkomaalainen Suomessa, on lapsellista uhriutumista. Ja jos saakin, on useimmiten kaivanut verta nenästään idioottimaisilla kommenteillaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Joskus kuvittelin, että mulla olisi jonkinlaista samaistumispintaa ihonväriltään tai muutoin selkeästi ulkomaalaisiksi profiloituvien ihmisten toiseuden kokemuksista Suomessa, taustani kun on ovat herätyskristilliset ja varsinkin kouluaikoihin siitä sai kuulla, kun asia kavereille selvisi. Tosin enemmän se oli oman pään sisällä, kun koki niin voimakkaasti olevansa erilainen. Mutta onhan se silti aivan eri asia, koska varsinkin tummahipiäinen henkilö erottuu katukuvasta heti, ja se toiseus stereotypioineen projisoidaan häneen automaattisesti. Minä sain käydä aivan rauhassa kaupassa ja kävellä kadulla, mikä ei valitettavasti ole itsestään selvää ulkomaalaisille vielä näin 2020-luvun Suomessa. Siihen nähden jotkut @Sanainen arkku tyyliset heitot siitä, että vaikkapa persu saa kokea samaa vihamielisyyttä kuin ulkomaalainen Suomessa, on lapsellista uhriutumista. Ja jos saakin, on useimmiten kaivanut verta nenästään idioottimaisilla kommenteillaan.

En ole persu. Enkä uhri. Olen kuitenkin oppinut, ettei paljon mikään ole helpompaa, kuin vihollisen kokeminen. Varsinkin somen rasittamalla aikakaudella.

Kyllä tässä maassa paikka löytyy jokaiselle, joka uskaltaa luottaa. Juuri tänään juttelin aasiasta muuttaneen naisen kanssa, ja vitsailimme suomen kielen vaikeudesta. Minulle se on leikkikalu, hänelle valtava haaste. Sanoin ymmärtäväni kaiken mitä hän puhuu ja muotovirheet eivät merkitse mitään. En usko, että puhumme enää koskaan englantia keskenämme.

Kyllä meidän messiin pääsee, mutta täytyy olla valmis näkemään sopeutumisen vaiva. Helppoa se ei tietenkään ole, kun ei onnistu kaikilta niiltäkään Suomeen syntyneiltä, joiden vanhenpien äidinkieli on suomi tai ruotsi. Ei ole helppoa, mutta yksinkertaista se on.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Halla-ahon Ahmed-hassuttelun pointti oli kaiketi se, että hänen mielestään karkotuspäätös on sitova, mustaa valkoisella ja turvapaikkaa hakevan pitää häipyä, kun viranomainen niin päätti. Suomalaisten oikeustunto ei hyväksy sitä, että turvapaikanhakija saa valittaa viranomaispäätöksestä ja jäädä odottamaan ja loisimaan meidän rahoillamme. Päätös on tehty ja pulinat pois. Olletikin persut ovat samaa mieltä kaikista muista viranomaispäätöksistä. Valitusoikeus on turhaa vinkumista.
Eikä ole mitään huolta, jos valituksetkin hylätään. Uuden turvapaikkahakemuksen voi jättää jos onnistuu välttelemään palautusta, ja uusi kierros valituksineen voi alkaa. Väittävät, että kolmannellekin kierrokselle ovat jotkut jo päässeet.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikä ole mitään huolta, jos valituksetkin hylätään. Uuden turvapaikkahakemuksen voi jättää jos onnistuu välttelemään palautusta, ja uusi kierros valituksineen voi alkaa. Väittävät, että kolmannellekin kierrokselle ovat jotkut jo päässeet.
Valituksen voi tehdä hallinto-oikeuteen kuten muissakin vastaavissa viranomaispäätöksissä. Sen jälkeen voi valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen, jos saa luvan. Ihan kuten siviilioikeuden puolellakin. Jos tämä mahdollisuus poistetaan turvapaikkapäätöksistä, se pitää poistaa muistakin vastaavista viranomaisen tekemistä päätöksistä tai sitten pitää muuttaa perustuslakia, jonka mukaan kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Pitäisikö esimerkiksi Kelan sairauspäivärahapäätöksistä ja verohallinnon ennakkoveropäätöksistä poistaa valitusoikeus?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Valituksen voi tehdä hallinto-oikeuteen kuten muissakin vastaavissa viranomaispäätöksissä. Sen jälkeen voi valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen, jos saa luvan. Ihan kuten siviilioikeuden puolellakin. Jos tämä mahdollisuus poistetaan turvapaikkapäätöksistä, se pitää poistaa muistakin vastaavista viranomaisen tekemistä päätöksistä tai sitten pitää muuttaa perustuslakia, jonka mukaan kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Pitäisikö esimerkiksi Kelan sairauspäivärahapäätöksistä ja verohallinnon ennakkoveropäätöksistä poistaa valitusoikeus?

Uusi yritys. Jos turvapaikkahakemus hylätään ja myös tästä tehdyt valitukset, voi jättää ihan uuden tp-hakemuksen - ja jos se on kielteinen, voi valituskierroksen aloittaa alusta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli minun 20 vuoden havainnointi ei merkitse mitään?

Sinä olet täällä nyt ainakin kahdessa viestissä kyseenalaistanut sen, että tekeekö @T1971 työkseen sitä mitä kertoo. Sitten uhriudut, kuinka 20 vuoden havainnointi ei merkitse mitään.

Minä en sinun kirjoitustesi perusteella usko välttämättä ollenkaan, että olisit toiminut erityisopettajana saatikka työskennellyt lastensuojelun parissa oikeastaan millään lailla. Ihmetyttää suuresti tuollaiset uhriutumiset joistain 20 vuoden havainnoista, kun katsoo sinun historiaasi tällä palstalla.

Kovin usein kovin kusipäisen ja ylimielisen oloisia viestejä lainaamaltani nimimerkiltä. Vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Se on @T1971.

Mitä se nyt sitten tekee työkseen? Minulle ei ainakaan ole auennut tässä tuoreeltaan, kun ketjua olen lueskellut.

Kaasuttaa rauhanomaisia mielenosoittajia, vaikka pitäisi olla näkymässä liikenteessä tai pistämässä rötösherroja rautoihin. Meidän verorahoilla.

Näin olen sen kokenut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös