Älä suutu, jos olen eri mieltä väittämistäsi. Onko sinun puolelta Katajan varmaksi tietämäsi tahallinen valehteleminen, sekä koko pahoinpitelyn kyseenalaistaminen, mielestäsi faktojen odottelua. Käyttikö persut ja poliisit siis tässä tapauksessa näyttelijöitä lavastaakseen tilanteen?
Anteeksi mitä? En minä väitä että Kataja valehtelee. Itseasiassa mainitsin jo, että oli minulta väärin käyttää sanaa valehdella Katajasta kun hän aluksi luuli rahojen kadonneen.
Tällä hetkellä meillä on tiedossa vain Katajan oma kertomus tilanteesta joka poliisin mukaan on jo kahdelta oleelliselta osalta muuttunut tai ristiriitainen. Syytä näille en osaa sanoa enkä Katajaa tässä syytä mistään. Mutta minä ainakin (ja hyvin moni muukin) odotan poliisin kertomusta asiasta. Jos tilanne meni kuten Kataja kuvaili, hän oli selvästi valikoitunut kohteeksi. Mutta menikö se kuten hän kuvaili? En minä ainakaan osaa sanoa. Rahojen suhteen se ei mennyt kuten hän aluksi kuvaili. Tuntomerkkien suhteen kertomuksissa on ristiriitoja. Tämä kaikki siis poliisin kertomuksista.
Väkivallan uhriksi Kataja on kiistatta joutunut. Sitä ei kukaan ole epäillyt. Mutta onko hän valikoitunut uhriksi etukäteen ja jos on, miksi?