Perussuomalaiset

  • 5 567 526
  • 44 578

teppana

Jäsen
21 kertaa vasaralla päähän voi hyvinkin aiheuttaa hetkellisen muistinmenetyksen. Jossain oli kuva Pekan takaraivosta ja aika pahannäköistä jälkeä tuosta pahoinpitelystä tuli sekä iso kasa tikkejä myös.

Varmasti voi eikä kukaan ole tuomitsemassa häntä sanomisistaan. Mutta kunnes poliisi on selvittänyt asian emme tiedä mitä tapahtui. Tällä hetkellä poliisi ei omien sanojensa mukaan tiedä hyökkääjien motiivia ja tutkintanimikkeen vaihto törkeästä ryöstöstä tapon yritykseksi johtui tuosta nimenomaisesta muutoksesta Katajan tarinassa. Ongelmallista tilanteen arvioimisessa on myös se, että tekijöiden tuntomerkit (poliisin mukaan) ovat erilaiset asianomistajan ja todistajien kertomuksissa.

En minä tai tietääkseni kukaan muukaan tässä uhria syytä. Tai no, olen minä vähän sellaistakin kyllä nähnyt mutta netissä nyt syyllistetään vaikka 12-vuotiasta raiskauksen uhria.
 

teppana

Jäsen
Tutkinnanjohtaja sanoi medialle, että Kataja oli nostanut matkaa varten 1400€ käteistä ja lompakko oli viety pahoinpitelyn yhteydessä. Lompakko rahoineen kuitenkin löytyi kotoa. Poliisin mukaan on ihan ymmärrettävää näin raan väkivallan kohteeksi joutumisen jälkeen, ettei asiat ole ihan järjästyksessä ihmisen päässä. Valehtelemisesta ei maininnut mitään.

Jeps. Tuo valehtelu oli minulta väärä sana. Hän oli siis aluksi kuvitellut rahojen olleen anastettu. Mikä on tietysti asia jonka voi ymmärtää ihan täysin. Oli minulta väärin syyttää Katajaa valehtelusta.
 

444

Jäsen
21 kertaa vasaralla päähän voi hyvinkin aiheuttaa hetkellisen muistinmenetyksen. Jossain oli kuva Pekan takaraivosta ja aika pahannäköistä jälkeä tuosta pahoinpitelystä tuli sekä iso kasa tikkejä myös.
Tarkoittaako muistinmenetys sitä, että hetkellisesti ”muistetaan” jotain mitä ei ole tapahtunut, vai sitä että ei ihan oikeasti muisteta hetkellisesti mitään? Itsehän en ole lääkäri enkä edes keittiöpuoskari, joten en tiedä. Oudolta silti (tai siksi) tuntuu, että ensin muistetaan jotain ja myöhemmin muistetaan jotain muuta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mites asema-aukion kiljunatsin potkussa? Siinä tuomittiin koko valtiojohdon toimesta ja marssittiin 15 000 ihmisen voimin, vaikka kyseessä oli tosiaan väkivaltarikollinen jonka perään huudeltiin (siinä motiivi), ja poliittista murhaa oli media ja jatkoaikakin täynnä.

Pointti on, että kuten täälläkin on eräs nimimerkki osoittanut, niin perussuomalaisiin kohdistettua väkivaltaa pidetään vihervasemmistossa yleisesti jopa toivottavana. Ei silloin paljon tuomitsemista tule ministereiltä.

Mahdollisesti tämäkin tapaus tuomitaan valtionjohdon toimesta, sitten kun tiedetään tekijät ja motiivit. Vielä ei tiedä. Mahdollisesti marssejakin tulee.

Kiljunatsin potku pitikin tuomita, samoin kuin vasaralla päähän iskut. Kuvottavia tekoja molemmat. En koe, että ensinmainitun mediahuomio olisi ollut liioiteltua. Ja jälkimmäinenkin sitä ansaitsee lisää, ja tulee saamaan.

Marssille voin halukkaasti lähteä, jos siinä pelkästään tuomitaan Katajan kokema väkivalta, eikä mukana ole maahanmuuttajia yleisesti vastustavaa aspektia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tarkoittaako muistinmenetys sitä, että hetkellisesti ”muistetaan” jotain mitä ei ole tapahtunut, vai sitä että ei ihan oikeasti muisteta hetkellisesti mitään? Itsehän en ole lääkäri enkä edes keittiöpuoskari, joten en tiedä. Oudolta silti (tai siksi) tuntuu, että ensin muistetaan jotain ja myöhemmin muistetaan jotain muuta.
No saattaa olla että muistaa lompakon/rahojen olleen taskussa vaikka ne ovat oikeasti työpöydällä. Sitten kysytään onko kaikki tallessa ja ei löydykään omaisuutta niin luullaan, että omaisuutta on viety.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tarkoittaako muistinmenetys sitä, että hetkellisesti ”muistetaan” jotain mitä ei ole tapahtunut, vai sitä että ei ihan oikeasti muisteta hetkellisesti mitään? Itsehän en ole lääkäri enkä edes keittiöpuoskari, joten en tiedä. Oudolta silti (tai siksi) tuntuu, että ensin muistetaan jotain ja myöhemmin muistetaan jotain muuta.

En ole itsekään lääkäri enkä rikas mutta jos minua lyötäisiin 20 kertaa vasaralla päähän niin ei olisi ensimmäinen asia mikä kiinnostaa missä lompakkoni on, vaikka siellä olisi ollut 1500e rahaakin. Hengenlähtö on kuitenkin tuossa ollut aika lähellä.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Mites asema-aukion kiljunatsin potkussa? Siinä tuomittiin koko valtiojohdon toimesta ja marssittiin 15 000 ihmisen voimin, vaikka kyseessä oli tosiaan väkivaltarikollinen jonka perään huudeltiin (siinä motiivi), ja poliittista murhaa oli media ja jatkoaikakin täynnä.

Pointti on, että kuten täälläkin on eräs nimimerkki osoittanut, niin perussuomalaisiin kohdistettua väkivaltaa pidetään vihervasemmistossa yleisesti jopa toivottavana. Ei silloin paljon tuomitsemista tule ministereiltä.

Joo. Mitäpä tuohon nyt sanoisi...

Ihan vielä näillä tiedoilla en lähtisi näitä tapauksia keskenään rinnastamaan. Asema-aukion hyppypotku oli omanlaisensa törkeä teko. Sanoisin, että se oli poliittinen teko, koska se tehtiin osana tuon porukan organisoimaa lippujen heiluttelua. Potkun uhrista ja hänen kuolemansa syistä minulla ei ole suurempaa mielipidettä, mutta mielestäni kenellekään ei tuollaista hyppypotkua ja siitä johtunutta kallovammaa toivoisi. Pidän kyllä ihan hyvänä, että tuosta hyppypotkusta syntyi suuri vastaliike noita natsilarppaajia kohtaan, koska teko liittyi heidän esiintymiseen aukiolla. Minun mielestä Suomi on parempi, jos täällä ei ole tuollaista väkivaltaista porukkaa lippujaan heiluttamassa. Tuo touhu on mielestäni ihan hyvä tuomita, sekä valtiojohdon että tavallisten kansalaisten toimesta. Oletko eri mieltä?

En rinnasta tapauksia, koska kaipaan lisätietoja tästä perussuomalaiseen mieheen kohdistuneesta hyökkäyksestä. Onko siellä pelkkä poliittinen motiivi, vai onko taustalla jotain muuta. Odotellaan tarkempia tietoja ja marssitaan vasta sen jälkeen. Jos teko paljastuu pelkästään poliittiseksi väkivallanteoksi, niin eiköhän se tuomita sekä mediassa että muiden puolueiden taholta. Nähtäväksi jää. Jos, ja iso jos: jos taustalta paljastuukin jokin muu syy kuin poliittinen isku, niin kiinnostava nähdä, miten Halla-aho ja Grönroos ja nettikansa sanansa asettaa. Tämä siis spekulointia, kun tiedot vielä kaipaavat täsmennyksiä.

Yhden nimimerkin aivopierusta (Vellihousu) en vetäisi johtopäätöstä siitä, että perussuomalaisiin kohdistettu väkivalta olisi hyväksyttävää. En ole moderaattori, mutta mielestäni Vellihousun töräytys oli typerä. Käsittämättömän typerä ja puusilmäinen.

Se mikä kaikissa keskusteluissa (ei pelkästään tässä tapauksessa) pistää silmään, on perussuomalaisten ja heidän kannattajien aivan erityisen hankala ja omalaatuinen suhtautuminen kaikkeen uutisointiin. Aivan erityinen ja omanlaisensa. Selitän hieman: jos media uutisoi tai nettikirjoittaja kirjoittaa mistä tahansa muusta puolueesta, niin siinä ei ole mitään ihmeellistä. Siihen ei reagoida syyttämällä mediaa ”agendasta” tai ”puolueellisuudesta”. Kritiikkiin vastataan selvittämällä ja täsmentämällä omia näkemyksiä, pyritään selvittämään tarkemmin omia näkemyksiä ja tuomaan esiin omia mielipiteitä. Muut puolueet ymmärtävät, että on ihan normaalia, että media uutisoi ja media kysyy lisäkysymyksiä, media kyseenalaistaa. Ja on ihan normaalia, että ihan jokainen asia ei nouse heti valtakunnan uutisiin. Ja on ihan normaalia, että keskustelupalstoilla kaikki eivät ole samanmielisiä. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Mutta perussuomalaisilla nousee hyvin nopeasti esiin se, että medialla on muka ”agenda”, media on vihervasemmistolainen, media sitä, media tätä.. Jos media uutisoi perussuomalaisesta, kyseessä on ajojahti. Jos media ei uutisoi, kyseessä on pimittäminen. Puolue ei vastaa kritiikin aiheeseen, vaan keskittyy kritiikin antajien mollaamiseen.

Muut puolueet ovat vuosikymmeniä tehneet yhteistyötä ja hioneet näkemyksiään ja toimintaansa huomioiden muut näkemykset. Se on toiminut ihan kohtuullisesti. Mutta perussuomalaiset eivät lähde tähän touhuun, vaan esittävät, että muut tekevät kaiken väärin ja he tekisivät asiat aivan eri lailla ja paremmin. Uskoo, joka uskoo.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mielenkiintoista nähdä onko Halla-aho oikeassa väittäessään rikollisilla olleen teolleen poliittinen motiivi. Toisaalta voihan tuo vasaralla naputtelu olla Jämsän ukkojen tapa selvitellä muitakin riitoja kuin puoluepolitiikkaan liittyviä. Kun persusta on kyse niin mikään ei yllätä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta perussuomalaisilla nousee hyvin nopeasti esiin se, että medialla on muka ”agenda”, media on vihervasemmistolainen, media sitä, media tätä.. Jos media uutisoi perussuomalaisesta, kyseessä on ajojahti. Jos media ei uutisoi, kyseessä on pimittäminen. Puolue ei vastaa kritiikin aiheeseen, vaan keskittyy kritiikin antajien mollaamiseen.

Muut puolueet ovat vuosikymmeniä tehneet yhteistyötä ja hioneet näkemyksiään ja toimintaansa huomioiden muut näkemykset. Se on toiminut ihan kohtuullisesti. Mutta perussuomalaiset eivät lähde tähän touhuun, vaan esittävät, että muut tekevät kaiken väärin ja he tekisivät asiat aivan eri lailla ja paremmin. Uskoo, joka uskoo.

Onhan medialla jokin agenda, esim. Ylen agendaan kuuluu vaikkapa kasvatuksellinen puoli sukupuolten välisine tasa-arvoineen, ilmastonmuutoksineen yms. Hesari taas on riippumattomampi toimija, ja heidän agendansa lienee olla se suomalaisten yleissivistäjä alasta riippumatta, tähän esimerkkinä loistavat tutkivat reportaasit, joita lukee aina erityisen mielellään.

Mutta se, että joku puolue kokee median agendan olevan heitä vastaan, on kyllä peiliin katsomisen paikka. Samoilla pelisäännöillä muutkin ovat pärjänneet ilman uhriutumista; jos medialla on tutkittavaa/uutisoitavaa jostain puolueelle epämiellyttävästä asiasta, kannattaa jatkossa mieluummin varmistaa että homma toimii pelisääntöjen mukaan, kuin syyttää työtään tekeviä ajojahdista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tarkoittaako muistinmenetys sitä, että hetkellisesti ”muistetaan” jotain mitä ei ole tapahtunut, vai sitä että ei ihan oikeasti muisteta hetkellisesti mitään? Itsehän en ole lääkäri enkä edes keittiöpuoskari, joten en tiedä. Oudolta silti (tai siksi) tuntuu, että ensin muistetaan jotain ja myöhemmin muistetaan jotain muuta.
Tähän vasaratapaukseen mitenkään liittymättä, niin poliisikuulusteluissa ja oikeudenkäynneissä on kovin tavallista, että uhrit, todistajat ja tekijät muistavat asioita täysin eri tavalla prosessin eri vaiheissa. Kuulusteltavien yleisimpiä vastauksia kysymykseen kuin kysymykseen lienee "en muista".
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olli Kotro, Laura Huhtasaaren avustaja EU:ssa, arveli twitterissä jotta "Olikohan Pekka Katajan murhan yritys EU-eliitin tai EU:n tiedustelupalvelun tilaustyö?"

Varmaan jotain sisäpiirin tietoa, onhan Olli ollut pitkään EU-avustajana. Twiitistä on liikkeellä vain kuvakaappauksia, joten voihan tuo olla feikkikin - eihän kukaan ole noin tyhmä.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Poliisi on pyytänyt tapahtuneesta havaintoja mahdollisilta silminnäkijöitä. Kataja itse on aiemmin kuvaillut tekijöitä ”arabinnäköisiksi”.
Poliisi ei ole kertonut julkisuuteen epäiltyjen tuntomerkkejä, koska tapauksesta saadut tiedot ovat olleet keskenään ristiriitaisia
Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Annukka Luukkosen mukaan syyt Katajan ja silminnäkijöiden kertomusten välisiin eroihin voivat olla psyykkisiä.

Hymähdin hieman.
Voimia Katajalle kaikesta huolimatta parantumiseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olli Kotro, Laura Huhtasaaren avustaja EU:ssa, arveli twitterissä jotta "Olikohan Pekka Katajan murhan yritys EU-eliitin tai EU:n tiedustelupalvelun tilaustyö?"

Varmaan jotain sisäpiirin tietoa, onhan Olli ollut pitkään EU-avustajana. Twiitistä on liikkeellä vain kuvakaappauksia, joten voihan tuo olla feikkikin - eihän kukaan ole noin tyhmä.
Kyllä se ihan aito twiitti oli, sittemmin tosin poistettu. Hieman tuon twiitin jälkeen Kotro täsmensi kyseessä olevan kysymyksen eikä väitteen. Kyseistä poistetun twiitin kanssa samassa ketjussa ollutta twiittiä ei ole poistettu.


 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pohdin sitä vaan, että jos kyseessä olisi poliittinen motiivi, niin minkä helvetin takia yritettäisiin tappaa joku suurimmalle osalle tuntematon random aktiivi Keski-Suomesta eikä jotain oikeasti näkyvää tai merkittävää henkilöä?

Poliisin tutkinnan etenemistä odotellessa...
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Pohdin sitä vaan, että jos kyseessä olisi poliittinen motiivi, niin minkä helvetin takia yritettäisiin tappaa joku suurimmalle osalle tuntematon random aktiivi Keski-Suomesta eikä jotain oikeasti näkyvää tai merkittävää henkilöä?
Niin miksi EU -eliittiä tai EU:n tiedustelupalvelua kiinnostaisi tuollaisen tuntemattoman jämsäläisukon vasaroiminen. Toivottavasti saamme Kotrolta tai hänen emännältään Huhtasaarelta tähän vastauksen. Tuossa on muuten varmaan hyvin yhteen sopiva parivaljakko.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Niin miksi EU -eliittiä tai EU:n tiedustelupalvelua kiinnostaisi tuollaisen tuntemattoman jämsäläisukon vasaroiminen. Toivottavasti saamme Kotrolta tai hänen emännältään Huhtasaarelta tähän vastauksen. Tuossa on muuten varmaan hyvin yhteen sopiva parivaljakko.
Luulisi myös, että tiedustelupalvelut hoitaisivat nämä vähän taitavammin. Vasaroinnista tulee mieleen joku alamaailman välienselvittely.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eikö se tunnu vähän ylimitoitetulta? Tarkoitan siis, että ainakin itse olen meinannut kaatua kävellessä useammin kuin joutua väkivaltaisen ryöstön tai muun vastaavan uhriksi. En kuitenkaan ole harkinnut kypärää kävelylle lähtiessäni.

Kävellessä kaatumisen riski ei myöskään kasva siitä, jos pitää pippurisumutetta eteisessä. Turvallisuus on tunneasia. Moni perustelee nykyaikaisen auton turvallisuudella. Minä ajan vanhalla. Kompensoin turvaväleillä ja renkaiden kunnolla.
Mihin vedät rajan liioittelusta kotiturvallisuudessa? Ovisilmään?
Vaimoni haluaa häkävaroittimen, minulle riittäisi tavallinen optinen. Laitamme häkäsellaisen koska parempi kunnioittaa enemmän pelkäävää.
 

teppana

Jäsen
Kyllä se ihan aito twiitti oli, sittemmin tosin poistettu. Hieman tuon twiitin jälkeen Kotro täsmensi kyseessä olevan kysymyksen eikä väitteen. Kyseistä poistetun twiitin kanssa samassa ketjussa ollutta twiittiä ei ole poistettu.




Tuo "minä vaan kysyn kysymyksiä" puolustus on kyllä ihan helvetin idioottimainen. Joko kysyjä on tarpeeksi älykäs ymmärtääkseen kysymyksen olevan vain savuverho oman vastuun pakoilemiseen omista sanomisistaan. Tai sitten kysyjä on aidosti niin helvetin tyhmä että kuvittelee kysymyksen olevan jollain tavalla järkevä.

Hyvänä esimerkkinä tästä on Ritva Puolakan aikoinaan tekemä "johtuuko koventuneet maanjäristykset öljynporauksesta kun maan voiteluaine otetaan pois". Tämä Kotron kysymys menee samaan kastiin. Ollaan niin helvetin tyhmiä, että ei tajuta oman kysymyksen idioottimaisuutta.

Toisesta esimerkkinä voisi käyttää Timo Soinin uraa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
En ole koskaan väittänytkään olevani suvaitsevainen mitä tulee persuihin. Tappamisen hyväksymisen ja dehumanisoinnin osalta saavat katsella itse peiliin. Kun oma politiikka perustuu vihaan ja vihanlietsontaan, ei pidä yllättyä jos kaikesta ei selviäkään nettinokkeluuksilla.

Koskeeko tämä sinuakin? Oletko nettinokkeluuksinesi vapaata riistaa?
 

teppana

Jäsen
Kävellessä kaatumisen riski ei myöskään kasva siitä, jos pitää pippurisumutetta eteisessä. Turvallisuus on tunneasia. Moni perustelee nykyaikaisen auton turvallisuudella. Minä ajan vanhalla. Kompensoin turvaväleillä ja renkaiden kunnolla.
Mihin vedät rajan liioittelusta kotiturvallisuudessa? Ovisilmään?
Vaimoni haluaa häkävaroittimen, minulle riittäisi tavallinen optinen. Laitamme häkäsellaisen koska parempi kunnioittaa enemmän pelkäävää.

Hyvin sanottu. Turvallisuus on meille suomalaisille usein myös vahvasti tunneasia, koska elämme suhteellisen turvallisessa yhteiskunnassa. Tuo auto laittoi kanssa miettimään. Avovaimo on itselleen perustellut uusia autoja ajomukavuudella kun hänelle noita kilometrejä kertyy työn puolesta hurjia määriä. Itse taas hankintahintaa noille autoille olen perustellut turvallisuudella. Saan mielenrauhaa siitä, kun tiedän hänen ajavan talviöisin autolla jonka pitäisi ainakin ominaisuuksien puolesta taata turvallisuutta paremmin kuin vanhempi auto.

Liioiteltu kotiturvallisuus on tietenkin subjektiivinen kysymys. Minä itse pitäisin liioitteluna esim. pippurisumutteita varsinkin jos niitä kantelee mukana kaupungilla. Mutta en minä sinänsä siinä mitään pahaakaan näe. Hieman vain ihmetyttää miksi joku kokee sellaisen tarpeelliseksi.

Edit: Yksi syy kummasteluuni on varmaan myös ennakkoluulot. Kun ajattelen naista joka kantaa tuollaista asetta kuin esim. pippurisumute ajattelen että hän on järkevä ja haluaa turvata itsensä. Kun ajattelen miestä joka kantaa samanlaista asetta mieleeni tulee väkivaltaa ihannoiva henkilö joka joko nostattaa omaa egoaan kantamalla sumutetta tai sitten toivoo joskus pääsevänsä sitä käyttämään. Ja kyllä, tiedostan tämän olevan typerä ajattelumalli.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Hyvin sanottu. Turvallisuus on meille suomalaisille usein myös vahvasti tunneasia, koska elämme suhteellisen turvallisessa yhteiskunnassa. Tuo auto laittoi kanssa miettimään. Avovaimo on itselleen perustellut uusia autoja ajomukavuudella kun hänelle noita kilometrejä kertyy työn puolesta hurjia määriä. Itse taas hankintahintaa noille autoille olen perustellut turvallisuudella. Saan mielenrauhaa siitä, kun tiedän hänen ajavan talviöisin autolla jonka pitäisi ainakin ominaisuuksien puolesta taata turvallisuutta paremmin kuin vanhempi auto.

Liioiteltu kotiturvallisuus on tietenkin subjektiivinen kysymys. Minä itse pitäisin liioitteluna esim. pippurisumutteita varsinkin jos niitä kantelee mukana kaupungilla. Mutta en minä sinänsä siinä mitään pahaakaan näe. Hieman vain ihmetyttää miksi joku kokee sellaisen tarpeelliseksi.

Koulussa suurehkoa turvallisuusvajetta kokeneena minusta tuli ylivalpas aikuinen. En kanniskele mukanani aseita tai puolustautumisvälineitä tai ole edes valmis pinkomaan karkuun. Sen sijaan kyllä skannaan ympäristöäni, nykyään tiedostettuani ongelman ja sen syyn aiempaa vähemmän, havaitakseni tilanteen vakautta mahdollisesti tavalla tai toisella horjuttavat henkilöt.

Syyt käytöksellemme ja valinnoillemme voivat olla mitä vaan. On havaittu, että pienenä metsään eksynyt ihninen pelkää metsää, vaikka ei pystyisi muistamaan traumaattista tapahtumaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tässä Katajan haastattelu. On edelleen sairaalassa ja odottaa peukaloleikkausta

"Katajan ovikello soi perjantaina noin klo 9.45. Hän meni katsomaan ovisilmästä ja näki miehen paketin kanssa.

– Raotin ovea ja kysyin, mitä asiaa, ja lähetti sanoi, että hänellä on lähetys perussuomalaisten puoluetoimistosta Pekka Katajalle ja olenko Pekka Kataja. Vastasin kyllä ja hän kysyi henkilöllisyystodistusta. Vedin oven kiinni ja menin hakemaan olohuoneesta rahapussia, missä oli ajokortti.

Kun Kataja palasi ovelle, alkoi tapahtua.

– Siellä olikin oven sivustalla mies, joka työnsi oven kokonaan auki ja mitään sanomatta hyökkäsi kimppuuni lyömällä jollain metalliesineellä. Toinenkaan henkilö ei puhunut sanaakaan, Kataja kertoo."

" –  En ole missään väittänyt, että hän olisi ulkomaalainen enkä väitä edelleenkään. Huomasin myöhemmin, että internetissä lähdettiin lietsomaan ulkomaalaisvihaa. Lausunnolla ei ollut ollenkaan tällainen tarkoitus, eikä minun tehtävänäni ole ottaa kantaa. Haluan, että poliisi saa selvitettyä asian ja tekijät. "

 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Inhottava hyökkäys joka tapauksessa.

Outoa tuossa on tuo suunnitelmallisuus. Ei ole rynnitty suoraan sisään läpi oven vaan on käytetty pakettipoikaa hämäyksenä. Jos kyseessä olisi piripäiden ryöstö/pahoinpitely niin homma olisi toteutettu suorasukaisemmin ja sieltä olisi viety kaikki arvokas
 

Tuamas

Jäsen

Kaksi tuntomerkeiltään lähi-idästä kotoisin olevaa ilmeisesti yritti tappaa perussuomalaisten edustajan. Ainoa todennäköinen motiivi on poliittinen, kun kerran ps esitteiden avulla houkuttelivat hänet ulos eivätkä edes ryöstäneet mitään. Milloin viimeksi Suomessa poliittisen murhan yritys?
Kumpi koijaa?

" –  En ole missään väittänyt, että hän olisi ulkomaalainen enkä väitä edelleenkään. Huomasin myöhemmin, että internetissä lähdettiin lietsomaan ulkomaalaisvihaa. Lausunnolla ei ollut ollenkaan tällainen tarkoitus, eikä minun tehtävänäni ole ottaa kantaa. Haluan, että poliisi saa selvitettyä asian ja tekijät. "

Tässä ihan ensimmäinen esimerkki siitä miksi näissä kannattaa edes hetki odotella, ennen kuin lähdetään keräämään poliittisia irtopisteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös