Uhri soittelee Iltalehteen ja muualle mediaan itse kertoen tapahtumista?Pakko ihmetellä ihan ääneen, että yrittääkö tässä uhri sotkea poliisin tutkintaa, vai miksi antaa näitä lausuntoja jatkuvasti julkisuuteen?
Uhri soittelee Iltalehteen ja muualle mediaan itse kertoen tapahtumista?Pakko ihmetellä ihan ääneen, että yrittääkö tässä uhri sotkea poliisin tutkintaa, vai miksi antaa näitä lausuntoja jatkuvasti julkisuuteen?
Uhri soittelee Iltalehteen ja muualle mediaan itse kertoen tapahtumista?
Pitää ihmetellä ihan ääneen, että onko mahdoton ajatus, että tuollaisen törkeän ja raa´an pahoinpitelyn jälkeen ei julkisuuteen tottumattomalla henkilöllä voisi tulla vähän hätiköityjä ja epäselviä lausuntoja.
Pommitus toimittajilta lienee myös aika kovaa.
Ainakin Kataja soitti heti tuoreeltaan tapahtuman jälkeen ambulanssista Keskisuomalaisen toimittajalle sekä lähetti myös kuvan itsestään sairaalassa. Tämä on jotenkin häiritsevää ja kummallista.Uhri soittelee Iltalehteen ja muualle mediaan itse kertoen tapahtumista?
Minun on ainakin helppoa ymmärtää, että tuollaisen brutaalin tappoyrityksen ja mediahuomion jälkeen saattaa olla paikoin vähän epärationaalisia lausuntoja. Vaikka olisi hoitanut jonkun nevavööd kansanedustajan haastattalupyyntöjä paikallislehteen.Eikö eduskunta-avustajan tehtäviin kuulu esim hoidella suhteita tiedotusvälineisiin? Laatia tiedotteita, sopia haastatteluista yms. Ei kai sellaisessa tehtävässä toiminutta voi mitenkään väittää julkisuuteen tottumattomaksi, vaikka valokeila ei itseen ole aiemmin suoraan kohdistunutkaan.
Vai ajoinko nyt miinaan tuon trump-henkisen double-negativen osalta?
Suunniteltu tapon yritys olisikin mielenkiintoinen, kun tappo ei rikoslain mukaan ole vakaasti harkiten tehty teko. Sellainen olisi murha tai sen yritys.Nyt puhutaan kuitenkin mahdollisesti suunnitellusta tapon yrityksestä, niin jotain rajaa nyt näihin juttuihin. Katsotaan paljonko tapon yritys saa julkisuutta, verraten spontaani hyppypotku toisinajattelijaan.
Jep. Korjaten. Suunniteltu hyökkäys ja pahoinpitely, jota tutkitaan nyt tapon yrityksenä. Onko nyt ok? Miksi toisinajattelu pitäisi huomioida lieventävänä, jos tekotapa on jo itsessään pahoinpitely? Takerrut lopussa turhuuksiin. Kuka yleisesti puolustelee pahoinpitelijöitä, en itse ainakaan. Otin kantaa, että saako saman media huorauksen.Suunniteltu tapon yritys olisikin mielenkiintoinen, kun tappo ei rikoslain mukaan ole vakaasti harkiten tehty teko. Sellainen olisi murha tai sen yritys.
Spontaani hyppypotku toisinajattelijaan (pitäisikö toisinajattelu muuten huomioida lieventävänä tekijänä, kun se erikseen mainitaan?) tuomittiin törkeänä pahoinpitelynä, jossa rangaistuksen pituutta hovioikeuden päätöksellä lisättiin teon ilmeisen rasistisen motiivin perusteella.
Varmuudella? Ai koska ihminen saattaa saada oman statuksen perusteella asiasta huomiota? Itse voin kokemuksesta sanoa, että pahoinpitelyjen jälkeen yksikään poliisi ei ilmoita uhrille, että älä vuoda medialle mitään.Varmuudella poliisi ohjeistaa, että älä kerro mitään vielä. En tiedä, miksi näin toimii.
Ajanko nyt miinaan. Kuka tässä nyt ollut uhri ja kuka ei? Poliisi tutkii asiaa tapon yrityksenä ja täällä suu vaahdossa puhutaan, kuinka uhri vuotaa tietoja julkisuuteen. Ihan helvetin hyvä että vuotaa, niin tekijät saadaan vastuuseen törkeästä teostaan. Aika naurettavaa ja kuvottavaa, että yleisesti asia käännetään uhrin kannalta negatiiviseen valoon.Eikö eduskunta-avustajan tehtäviin kuulu esim hoidella suhteita tiedotusvälineisiin? Laatia tiedotteita, sopia haastatteluista yms. Ei kai sellaisessa tehtävässä toiminutta voi mitenkään väittää julkisuuteen tottumattomaksi, vaikka valokeila ei itseen ole aiemmin suoraan kohdistunutkaan.
Vai ajoinko nyt miinaan tuon trump-henkisen double-negativen osalta?
Onko sulla näyttää faktana, että itse Kataja on soittanut pahoinpitelyn jälkeen ambulanssista mediaan?Ainakin Kataja soitti heti tuoreeltaan tapahtuman jälkeen ambulanssista Keskisuomalaisen toimittajalle sekä lähetti myös kuvan itsestään sairaalassa. Tämä on jotenkin häiritsevää ja kummallista.
On kyllä häijyt kuvat! Voimia Pekalle!Kaupunginvaltuutettu Pekka Katajalla on päässään 21 lyöntireikää ja niissä 151 tikkiä – uskoo epäiltyjen aikoneen tappaa hänet
Jämsänkosken kylällä ihmetellään tapahtunutta.www.is.fi
Avaa ainakin uhrin näkökulmasta asiaa
Varmuudella? Ai koska ihminen saattaa saada oman statuksen perusteella asiasta huomiota? Itse voin kokemuksesta sanoa, että pahoinpitelyjen jälkeen yksikään poliisi ei ilmoita uhrille, että älä vuoda medialle mitään.
Pekka Kataja kirjoitti:Useampia tutkintalinjoja on kuulemma menossa, mutta oon luvannut, että en hirveesti näitä yksityiskohtia lähe enää sitten paljastelemaan, niitäkään mitkä tiedän, tutkinnallisista syistä, ettei haitata sitä poliisin tutkintaa.
Lehdessähän tämä oli (Keskisuomalainen) ja myös tässä MTV:n jutussa itse Kataja kertoo jutelleensa ambulanssissa toimittajalle. Pahoinpidelty Pekka Kataja kertoo kauhunhetkistään ja selventää kommenttejaan – "Yhtä hyvin tässä on voinut olla äärioikeistokin asialla"Onko sulla näyttää faktana, että itse Kataja on soittanut pahoinpitelyn jälkeen ambulanssista mediaan?
Kaupunginvaltuutettu Pekka Katajalla on päässään 21 lyöntireikää ja niissä 151 tikkiä – uskoo epäiltyjen aikoneen tappaa hänet
Jämsänkosken kylällä ihmetellään tapahtunutta.www.is.fi
Avaa ainakin uhrin näkökulmasta asiaa
Mielenkiintoisia nuo kyläläisten kommentit tai siis se, ettei sieltä irronnut oikein mitään. Ihan kuin jotain tietoa olisi mutta kukaan ei uskalla avata suutaan... onkohan teon takana jotkut paikalliset pahikset?
Millä tavalla tämä "vuotamimen" edesauttaa tekijöiden edesvastuuseen saamista? Ei se varmaan tässä tapauksessa merkittävästi estäkään, mutta tutkinnallisista syistä vaikeneminen liittynee myös tekijöiden kiinni saamiseen, eikö?Ajanko nyt miinaan. Kuka tässä nyt ollut uhri ja kuka ei? Poliisi tutkii asiaa tapon yrityksenä ja täällä suu vaahdossa puhutaan, kuinka uhri vuotaa tietoja julkisuuteen. Ihan helvetin hyvä että vuotaa, niin tekijät saadaan vastuuseen törkeästä teostaan. Aika naurettavaa ja kuvottavaa, että yleisesti asia käännetään uhrin kannalta negatiiviseen valoon.
Millä tavalla tämä "vuotamimen" edesauttaa tekijöiden edesvastuuseen saamista? Ei se varmaan tässä tapauksessa merkittävästi estäkään, mutta tutkinnallisista syistä vaikeneminen liittynee myös tekijöiden kiinni saamiseen, eikö?
Poliisi tutkii asiaa tapon yrityksenä ja täällä suu vaahdossa puhutaan, kuinka uhri vuotaa tietoja julkisuuteen. Ihan helvetin hyvä että vuotaa, niin tekijät saadaan vastuuseen törkeästä teostaan.
Nyt tutkitaan murhan yrityksenä, eli tutkinta on edistynyt. Suunnitelmallisuus siis oletuksena, mikä sinänsä ei tule yllätyksenä.
Tutkinta myös siirtynyt KRP:lle.
Perussuomalaisten Pekka Kataja epäilee äärioikeiston yrittäneen tappaa hänet: "Minulla on siellä vihamiehiä"
Jämsäläispoliitikko Pekka Kataja pahoinpideltiin perjantaina niin pahoin, että poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenäyle.fi
Noh, luultiinhan niitä jotain porilaisia kulkukauppiaitakin Savossa ulkomaalaisiksi aikanaan.
Ulkomaalaisiksi murtovarkaiksi Kangasniemellä epäillyt miehet olivatkin porilaisia lihakauppiaita — Ylikonstaapeli Toni Reinikainen tarkasti valkoisen pakettiauton - Länsi-Savo
Erehdys tapahtui, sillä Mäntyharjussa ja Pertunmaalla liikkui murtovarkaita niin ikään valkoisella pakettiautolla muutama viikko sitten. Vahva Porin murre sai aikaan huhun ulkomaalaisista.lansi-savo.fi
Aivan heppoisilla perusteilla ei tutkintanimikettä näin nopeasti muuteta tapon yrityksestä murhan yritykseksi. Jännä joskus nähdä, kun tutkinta valmistuu, mikä tässä oikeasti oli raukkamaisilla porukalla-kimppuun-vasarahyökkääjillä motiivina...