Perussuomalaiset

  • 5 290 944
  • 42 217

lihaani

Jäsen
Tämäkin todennäköisesti vaihtelee alueittain.
Itse asun Lahden ydinkeskustassa. Olen vuosien varrella katsellut tätä ostoskeskus Trion ja Anttilan purkutalon välista paratiisia. Paikan jokainen pelsukannattaja tietää (valitettavasti).

Siellä tehdään kaikenlaista bisnestä: Kaikkia hyödykkeitä pikkupillusta polleen ja siltä väliltä. Kyllä kaupantekijät vaikuttavat enimmäkseen kantasuomalasisilta poliisin tutuilta. Maahanmuuttajia näkyy olevan lähinnä näissä nuorissa morsiamissa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Nytkään ei sinun olisi tarvinnut kuin vaihtaa tuo mun muotoon minun ja viestisi olisi paljon miellyttävämpi lukea. Sinä kuitenkin pystyt siihen, niin en ymmärrä miksi et voi niin toimia?
Anna mä kirjoitan niinkuin mä kirjoitan. Keskittyisit edes kerran asiaan, etkä väistelisi ja loukkaantuisi viestistä toiseen. Yleensä kun mennään toisen kirjoitus-, tai puhetyylin kimppuun, niin ollaan paskan keskustelun ytimessä. Kiitos tästä taas. <3

Kuten sanoin, aiemmin, niin kyseessä oli varsin lennokas retoriikka, mutta ottaen huomioon poliisien alkuperäisen viestin mitä tuossa kommentoitiin, niin sitä sai mitä tilasi, eli täysin älyttömään kirjoitukseen älyttömän vastauksen. Minä en pystynyt löytämään tuosta sitä ajatusta, että ei kansanedustaja voi tuollaista kieltä käyttää tason lööppiä.

Ja jos palataan asiaan, niin kai se sitten on agree to disagree. Mun mielestä tuollaiset "onko joku liimanhaistelija kirjoittanut tämän?", "Homotus kaappiin", "Matu, mistä tulet, sinne menet" ja "haitalliset vieraslajit" ovat oikeasti paskaa keskustelua. Sormellaosoittelua ja tökeröä härnäämistä. Jos siitä nousee kohu (kuten tarkoitus on raflaavilla heitoilla yleensä), niin sitten sanotaan että läppäläppä. Se oli maaseudun tulevaisuus, huono vitsi ja ajojahti. Ja se sykli vaan toistuu ja toistuu ja on se jännä kun ei saa sanoa mitään.
Tämäntasoinen retoriikka ei tuo mitään hyvää kelleen. Ei se tuo Persuja lähemmäs omia tavoitteitaan, tai ole muutenkaan rakentavaa. Se on huomionkipeää letistävetämistä, koska sillai kingit toimii.
Ja siis en tarkoita, että mun sielu vuotaa verta, vaan että mun mielestä kansanedustajan on toimittava vähän korkeammalla standardilla. Koska tuo ei ole mitään keskustelua, vaan vittuilua. Öyh.

Tämä on piilovittuilun korkein taso niille, joiden mielestä se on huutaa jostain piilosta että "vittu". Eli kuten ketjussa on aikaisemmin todettu

Se on sitä parempaa vittuilua.

EDIT: lisättu sielun vertavuotaminen
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja jos palataan asiaan, niin kai se sitten on agree to disagree. Mun mielestä tuollaiset "onko joku liimanhaistelija kirjoittanut tämän?", "Homotus kaappiin", "Matu, mistä tulet, sinne menet" ja "haitalliset vieraslajit" ovat oikeasti paskaa keskustelua. Sormellaosoittelua ja tökeröä härnäämistä. Jos siitä nousee kohu (kuten tarkoitus on raflaavilla heitoilla yleensä), niin sitten sanotaan että läppäläppä. Se oli maaseudun tulevaisuus, huono vitsi ja ajojahti. Ja se syli vaan toistuu ja toistuu ja on se jännä kun ei saa sanoa mitään.
Tämäntasoinen retoriikka ei tuo mitään hyvää kelleen. Ei se tuo Persuja lähemmäs omia tavoitteitaan, tai ole muutenkaan rakentavaa. Se on huomionkipeää letistävetämistä, koska sillai kingit toimii.
Öyh.

Tämä on piilovittuilun korkein taso niille, joiden mielestä se on huutaa jostain piilosta että "vittu". Eli kuten ketjussa on aikaisemmin todettu
Sinä selvästi nyt otat sellaisen kannan tässä, että ikäänkuin minä olisin jossain vaiheessa hyväksynyt tuon viestin. Voit mennä lukemaan ne aiemmat kirjoitukseni ja en minä sitä missään ole hyväksynyt. Minä en myöskään tulkitse automaattisesti jos joku sanoo viraslaji, että se tarkoittaa, että kaikki neekerit pitää ampua. Enkä myöskään tulkitse automaattisesti, että joku on suvakkihuora tai poliisi on kirjoittajan mielestä liimanhaistelija jos joku kirjoittaa Twitteriin jonkun siihen viittaavan viestin. Kommunikaatio on monimutkainen laji ja jokainen meistä ottaa ne tulkinnat vastaan eri tavoin peilaten niitä omien pullonpohjiemme lävitse. Li Andersson puhui Turkin tilanteesta missä vietiin koko syytesuoja, ei yhdestä jutusta, mutta niin se vain tulkittiin viittaavan hypokriittisyyteen. Tai se "parempaa väkivaltaa", mitä ei ole edes koskaan sanottu. Esimerkkejä löytyisi kyllä ihan joka suunnasta ja vaikka ja kuinka.

Mikä erottaa meidät muista, jos niin haluamme tehdä, on että ennen kuin me asetamme sen toisen ihmisen pääkoppaan niitä oletuksia, niin joko me kysymme, että tätäkö tarkoitit, tai sitten lähdemme siitä ajatuksesta, että mitäpäs jos henkilö ei tarkoittanutkaan ihan sitä mitä ensin ajattelimme hänen tarkoittavan. En ihan usko, että demokrattisessa maassa eduskunnassa toimiva henkilö haluaa ekana alkaa likvidoimaan toisia ihmisiä. Varmasti jonkin ajatusmallin omaava voi moisen kuvan saada, mutta se on yhtä valhetta kuin väittää, että viitannut henkilö ei tarkoittanut maahanmuuttajia. Miksi kaikki pitää aina tahallaan väärinymmärtää koskemaan sitä pahinta ja radikaaleinta vaihtoehtoa? Jos olisi oikeaa halua vuoropuheluun ja keskusteluun, niin ei pitäisi ajatella aina toisista sitä pahinta, tai hyvintä, koska välissä on hirveä määrä harmaan sävyjäkin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse asun Lahden ydinkeskustassa. Olen vuosien varrella katsellut tätä ostoskeskus Trion ja Anttilan purkutalon välista paratiisia. Paikan jokainen pelsukannattaja tietää (valitettavasti).

Siellä tehdään kaikenlaista bisnestä: Kaikkia hyödykkeitä pikkupillusta polleen ja siltä väliltä. Kyllä kaupantekijät vaikuttavat enimmäkseen kantasuomalasisilta poliisin tutuilta. Maahanmuuttajia näkyy olevan lähinnä näissä nuorissa morsiamissa.
Lahdessa maahanmuuttajien määrä lukuunottamatta venäläisiä onkin todella pieni suhteessa väkilukuun verrattuna esimerkiksi pääkaupunkiseutuun. Mutta olet kyllä oikeassa siinä, että täällä ”kaupungin haittailmiöt” ovat kyllä varmaankin lähes sataprosenttisesti kantisten aiheuttamia. Pari viikkoa sitten todistin huumekauppaa Hennalan s-marketilla. Kantasuomalaisia narkkeja ja spurguja on enemmän kuin itä-helsingissä, jossa olen suurimman osan elämästäni asunut.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Ei ole statseja tässä, mutta kait te nyt jotain keksitte sitten kun viimeinenkin seksirikollinen on saatu pois. Lähteekö muuten Hakkarainen ekassa kuormassa?
Ketkä me? Minä edustan täällä vain itseäni en ketään muuta. Eikä tarvitse teititellä.

Suomessa on muitakin asioita joita parantaa, mutta kenties suurin uhka on huono maahanmuuttopolitiikkamme.

Oletko koskaan jutellut elävän ne*****n kanssa? Kuka maahanmuuttaja on tehnyt sinulle pahaa ja mitä pahaa?
Minulle maahanmuuttaja ei ole sanonut poikittaista sanaa. Hyvää palvelua olen heiltä saanut.
Mutta sensijaan kantasuomalaisia on tullut nokan eteen röheltämään aivan tarpeeksi:
- Onks tupakkaa, kaljaa, tabuja? pistä ege, haluutko turpaasi, haista vittu, mikä luulet olevasi, vittuuako tölläät jne. loputtomiin.
Olen keskustellut tummaihoisen ihmisen kanssa, mutta miten se liittyy huonoon maahanmuuttopolitiikkaamme?

Minä olen asunut melkein koko elämäni suht pienessä kaupungissa, jossa maahanmuuttajia ei ole paljoa. Koska maahanmuuttajia on vähän, niin he eivät ole kyenneet muodostamaan omaa ghettoa tähän kaupunkiin. Eli minulle maahanmuuttajat eivät ole (vielä) olleet ongelma.

Mutta politiikkaa ei pidä katsoa noin itsekeskeisesti. Lukuisille suomalaisille turvaton maahanmuuttopolitiikka on ollut ongelma. Naisia on murhattu ja raiskattu pilaten heidän elämänsä lisäksi myös läheisten elämät. Se että minä ja sinä olemme luojan kiitos saaneet olla vielä turvassa ei automaattisesti takaa sitä etteikö Suomessa olisi tätä kyseistä ongelmaa. Suomalaisissakin on rikollisia, mutta kuten minä ja Jussi Halla-aho olemme todenneet, ettei tämä ole syy ottaa Suomeen lisää rikollisuutta. Eli sen sijaan että käytettäisiin tätä väsynyttä "mutku suomalaisetkin" -fraasia, voitaisiin oikeasti alkaa rakentamaan ratkaisua tälle ongelmalle.

Tupakan, kaljan tai tabun pyytäminen tuntemattomalta ei ole asiallista käytöstä, mutta se on ihan eri asia kuin lapsien raiskaaminen tai kunniamurhat.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Sinä selvästi nyt otat sellaisen kannan tässä, että
Ja tämän jälkeen niputat kasan liioiteltuja yleistyksiä (joista muuten en yhtäkään sanonut) ja piekset ne urhoollisesti alas. Helpottiko? Onko tämä keskustelu nyt palannut normaaliin, kun sait kerrottua, ettet tulkitse automaattisesti jos joku sanoo viraslaji, että se tarkoittaa, että kaikki neekerit pitää ampua.

Ja sitten loppuun kaksoisslutsi:
En ihan usko, että demokrattisessa maassa eduskunnassa toimiva henkilö haluaa ekana alkaa likvidoimaan toisia ihmisiä.
Koska juuri tästähän tässä keskustelussa onkin ollut kyse. Että suurin osa ihmisistä ihan oikeasti luulee eduskunnan henkilön lähtevän likvidoimaan ihmisiä tämän heiton jälkeen. Just tämän takia sun kanssa ei haluta leikkiä. Tää on ihan mahdotonta mutapainia koko keskustelu.

Haluaisin näin kirjakielellä pyytää sinua pitämään tunkkausvälineesi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ovatko homoseksuaalit, suomenruotsalaiset ja vasenkätiset yliedustettuina seksuaalirikostilastoissa?
Vasenkätiset käyttävät enemmän alkoholia kuin oikeakätiset ja runsaasti alkoholia kuluttavat varmaan syyllistyvät enemmän rikoksiin. Myös psykoottiset häiriöt ovat vasenkätisillä yleisempiä, mutta ne altistavat enemmän riskiä joutua väkivalta rikoksen uhriksi ainakin USA:ssa.


 

444

Jäsen
Viestistä on annettu rikepiste
Ovatko homoseksuaalit, suomenruotsalaiset ja vasenkätiset yliedustettuina seksuaalirikostilastoissa? Tietenkin suomenruotsalaisten vaatimus ruotsin kielen suosimisesta on mielestäni typerää, mutta ei kuitenkaan vaarallista toisin kuin huono maahanmuuttopolitiikkamme.
En osaa sanoa, mutta Suomessa suomalaiset ainakin ovat. Sen näkee ihan tilastoista. Kannattaako persut siis etnistä puhdistusta, jotta itselle jäisi enemmän raiskattavaa? Ja siis ihan sanam_vapauden nimissä tätä kirjoittelen, ei minua tästä vastuuseen voi pistää, että saatan myös hieman yleistää.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En osaa sanoa, mutta Suomessa suomalaiset ainakin ovat. Sen näkee ihan tilastoista. Kannattaako persut siis etnistä puhdistusta, jotta itselle jäisi enemmän raiskattavaa? Ja siis ihan sanam_vapauden nimissä tätä kirjoittelen, ei minua tästä vastuuseen voi pistää, että saatan myös hieman yleistää.

Mistä tilastoista tämä selviää?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Vasenkätiset käyttävät enemmän alkoholia kuin oikeakätiset ja runsaasti alkoholia kuluttavat varmaan syyllistyvät enemmän rikoksiin. Myös psykoottiset häiriöt ovat vasenkätisillä yleisempiä, mutta ne altistavat enemmän riskiä joutua väkivalta rikoksen uhriksi ainakin USA:ssa.


Olisi ollut todella ihmeellinen sattuma, jos sekä vasen- että oikeakätiset olisivat tilastollisesti samassa asemassa. Noista ei kuitenkaan voi sanoa, että siinä olisi yliedustusta.

Sen sijaan valitettavasti Suomessa ulkomaalaiset ovat korkeammalla tilastoissa. Tälle syynä ei ole tilastollinen sattuma vaan kulttuurierot.

En osaa sanoa, mutta Suomessa suomalaiset ainakin ovat. Sen näkee ihan tilastoista. Kannattaako persut siis etnistä puhdistusta, jotta itselle jäisi enemmän raiskattavaa? Ja siis ihan sanam_vapauden nimissä tätä kirjoittelen, ei minua tästä vastuuseen voi pistää, että saatan myös hieman yleistää.
Siis mitä Suomessa suomalaiset ovat? Tuossa sinun linkissäsi nimenomaan käy ilmi kuinka ulkomaalaiset ovat yliedustettuina tilastoissa. Ja noihin lukemiin ei ole edes tilastoitu turvapaikanhakijoita!
 

444

Jäsen
Siis mitä Suomessa suomalaiset ovat? Tuossa sinun linkissäsi nimenomaan käy ilmi kuinka ulkomaalaiset ovat yliedustettuina tilastoissa. Ja noihin lukemiin ei ole edes tilastoitu turvapaikanhakijoita!
Yritähän uudestaan. Tällä kertaa lue myös, mitä ne luvut tarkoittavat. Tuon perusteella suomalaiset ovat selvästi eniten seksuaalirikoksia tekevä kansalaisuus Suomessa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Yritähän uudestaan. Tällä kertaa lue myös, mitä ne luvut tarkoittavat. Tuon perusteella suomalaiset ovat selvästi eniten seksuaalirikoksia tekevä kansalaisuus Suomessa.
Olisikin aivan uskomatonta, mikäli suomalaiset eivät tekisi numeraalisesti enemmän raiskauksia kuin ulkomaalaiset. Toki tuo tilasto vääristää hieman, sillä suomalaisiin kuuluu myös niitä ihmisiä, jotka ovat tänne tulleet hakemaan turvaa ja saaneet Suomen kansalaisuuden. Kuitenkin prosentuaalisesti jokainen älykäs ihminen tietää, että ei-kantasuomalainen ihminen on selvästi todennäköisempi raiskaaja kuin kantasuomalainen ihminen.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, niin se että meillä on Suomessa rikollisuutta ei ole syy ottaa tänne rikollisuutta lisää. Mikäli voimme vähentää rikollisuutta tiukentamalla maahanmuuttopolitiikkaamme, niin tietenkin meidän kannattaisi niin tehdä.
 

444

Jäsen
Olisikin aivan uskomatonta, mikäli suomalaiset eivät tekisi numeraalisesti enemmän raiskauksia kuin ulkomaalaiset. Toki tuo tilasto vääristää hieman, sillä suomalaisiin kuuluu myös niitä ihmisiä, jotka ovat tänne tulleet hakemaan turvaa ja saaneet Suomen kansalaisuuden. Kuitenkin prosentuaalisesti jokainen älykäs ihminen tietää, että ei-kantasuomalainen ihminen on selvästi todennäköisempi raiskaaja kuin kantasuomalainen ihminen.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, niin se että meillä on Suomessa rikollisuutta ei ole syy ottaa tänne rikollisuutta lisää. Mikäli voimme vähentää rikollisuutta tiukentamalla maahanmuuttopolitiikkaamme, niin tietenkin meidän kannattaisi niin tehdä.
Eihän se rikollisuus tässä hetkessä sillä vähene, että lyödään rajat kiinni. Hassua miten persuja ei koskaan kiinnosta suomalaisten seksuaalirikokset. Ehkä ne on niitä vähän parempia raiskauksia.
 

Byvajet

Jäsen
Joku henkilökohtainen toive, vai uskotko tosiaan noin? Koska kuoli viimeinen saamelainen?

Silloin, kun kuolivat saamelainen kulttuuri ja saamen kieli. En pidä perimää järkevänä kriteerinä määritellä identiteettiä.

Savossa syntynyt ja kasvanut ja kielenoppimisestaan saakka leveää savoa vääntänyt tummaihoinen on suomalainen ja savolainen riippumatta siitä, missä hänen vanhempansa ovat syntyneet. Poikkeava ihonväri ja perimä eivät tee savolaisesta tummaihoisesta ulkomaalaista.

Samalla tavalla suomalaiseen kulttuuriin syntynyt saamelainen on suomalainen, vaikka hänessä saamelaisverta olisikin. Koska hänellä ei ole ollut kieltä ja kulttuuria, johon kasvaa, hänestä ei ole voinut kasvaa saamelaista.

Tiedätkö, kuinka pienestä väestöryhmästä on kysymys ja kuinka harva näennäissaamelaisista oikeasti puhuu sujuvasti saamea?


Saamelaiskäräjien keräämien tietojen mukaan vuonna 2015 saamelaisten määrä Suomessa oli 10 463 henkilöä. Heistä vain vajaa 2 000 oli merkinnyt saamen kielen äidinkielekseen.

 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Eihän se rikollisuus tässä hetkessä sillä vähene, että lyödään rajat kiinni. Hassua miten persuja ei koskaan kiinnosta suomalaisten seksuaalirikokset. Ehkä ne on niitä vähän parempia raiskauksia.
Tietenkin kiinnostaa. Siihen on vain huomattavasti hankalampaa keksiä lääke. Jokainen raiskaus jonka kykenemme estämään yhteiskunnassa on hienoa. Jokaisen ihmisen tulisi omalta osalta varmistaa se, ettei yhteiskuntaamme saavu lisää rikollisia.

Kun vene vuotaa, on syytä aluksi varmistaa ettei lisää reikiä synny.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja tämän jälkeen niputat kasan liioiteltuja yleistyksiä (joista muuten en yhtäkään sanonut) ja piekset ne urhoollisesti alas. Helpottiko? Onko tämä keskustelu nyt palannut normaaliin, kun sait kerrottua, ettet tulkitse automaattisesti jos joku sanoo viraslaji, että se tarkoittaa, että kaikki neekerit pitää ampua.

Ja sitten loppuun kaksoisslutsi:

Koska juuri tästähän tässä keskustelussa onkin ollut kyse. Että suurin osa ihmisistä ihan oikeasti luulee eduskunnan henkilön lähtevän likvidoimaan ihmisiä tämän heiton jälkeen. Just tämän takia sun kanssa ei haluta leikkiä. Tää on ihan mahdotonta mutapainia koko keskustelu.

Haluaisin näin kirjakielellä pyytää sinua pitämään tunkkausvälineesi.
Kiitos tästä tajunnanvirrasta. Noinhan se keskustelu toimii, että ensin vittuillaan toisen kirjoituksesta, että miten se nyt ei kirjoittanut muka asiasta, sitten laitetaan välivittuilut, perustellaan oma näkemys, että "näin ne nyt vaan koetaan" jutulla ja loppuun vielä vittuilut päälle. Siinä se oli oikea hampurilaispalaute. Onnea hyvinsuoritetusta työstä. Palataan sitten kun pystyt aikuismaiseen keskusteluun myös sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät jaa juurikin sinun mielipiteitäsi ja jotka vielä pystyvät perustelemaan ne omansa ihan ilman mitään vittuiluita.

PS. minun kommenttini sinun kirjoituasustasi eivät ole koskaan olleet tarkoitettu vittuiluna. Minä krjoitin tänne hyvin puhekielimäisesti silloin yli 10 vuotta sitten kun palstalle liityin ja sain täysin varoittamatta viikon bannin asiasta. Ehkä maailma on muuttunut, ehkä se ei ole. Mutta mielestäni on kohteliasta kuitenkin huomauttaa, että voi myös ottaa keskustelupalstalla muut keskustelijat huomioon. Ei täällä kukaan liene niin hyvä kirjoitusasultaan, että voisi siitä kunniaa itselleen ottaa, mutta aina siihen voi pyrkiä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Silloin, kun kuolivat saamelainen kulttuuri ja saamen kieli. En pidä perimää järkevänä kriteerinä määritellä identiteettiä.

Savossa syntynyt ja kasvanut ja kielenoppimisestaan saakka leveää savoa vääntänyt tummaihoinen on suomalainen ja savolainen riippumatta siitä, missä hänen vanhempansa ovat syntyneet. Poikkeava ihonväri ja perimä eivät tee savolaisesta tummaihoisesta ulkomaalaista.

Samalla tavalla suomalaiseen kulttuuriin syntynyt saamelainen on suomalainen, vaikka hänessä saamelaisverta olisikin. Koska hänellä ei ole ollut kieltä ja kulttuuria, johon kasvaa, hänestä ei ole voinut kasvaa saamelaista.

Tiedätkö, kuinka pienestä väestöryhmästä on kysymys ja kuinka harva näennäissaamelaisista oikeasti puhuu sujuvasti saamea?


No ei ne ole kuolleet. Lukema on nollasta poikkeava.

Jostain amerikkalaisesta näkökulmasta suomalaisia on hiton vähän, ja omaleimaista kulttuuriakaan ei enää ole amerikkalaisen pop-kulttuurin valloitettua maailman. Mutta varmaan haluaisimme silloin amerikkalaisille kertoa, että täällä ollaan ja uutiset kuolemasta ovat liioiteltuja. Sama homma saamelaisten kanssa. Ja niitähän löytyy naapurimaista vielä lisääkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös siinä viestin yläosassa ole selkeästi "tietoturvaongelmia liima...",
Voihan olla että kyseinen kansanedustaja on oikeasti niin tollo että uskoo aidosti poliisin tietoturvaongelmiin. Ehkä yliarvioin hänen älynlahjansa kuitenkin....
 
Kiitos tästä tajunnanvirrasta. Noinhan se keskustelu toimii, että ensin vittuillaan toisen kirjoituksesta, että miten se nyt ei kirjoittanut muka asiasta, sitten laitetaan välivittuilut, perustellaan oma näkemys, että "näin ne nyt vaan koetaan" jutulla ja loppuun vielä vittuilut päälle. Siinä se oli oikea hampurilaispalaute. Onnea hyvinsuoritetusta työstä. Palataan sitten kun pystyt aikuismaiseen keskusteluun myös sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät jaa juurikin sinun mielipiteitäsi ja jotka vielä pystyvät perustelemaan ne omansa ihan ilman mitään vittuiluita.
Kyllä tässä näyttäisi olevan tilanne sen suuntainen jossa sekä nimimerkki @BlackWolf että @Jurvanen voisivat palailla kirjoittamaan tähän (ja miksei myös muihinkin) ketjuun sitten kun itse asia kiinnostaa enemmän kuin toinen nimimerkki. Tätä hedelmätöntä dialogianne on kestänyt jo tarpeeksi kauan.

Moderaattorit
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tietenkin kiinnostaa. Siihen on vain huomattavasti hankalampaa keksiä lääke. Jokainen raiskaus jonka kykenemme estämään yhteiskunnassa on hienoa. Jokaisen ihmisen tulisi omalta osalta varmistaa se, ettei yhteiskuntaamme saavu lisää rikollisia.

Kun vene vuotaa, on syytä aluksi varmistaa ettei lisää reikiä synny.

Sori että lainaan keskeltä teidän keskustelua, mutta mun mielestä näitä ongelmia voisi laittaa myös mittasuhteeseen. lisääntyvien mielenterveysongelmien taustalla suurin reikä paikattavana löytyy suomalaisten toisilleen aiheuttamasta ongelmista. Nuorten hyvinvointi on nykyään vaakalaudalla. Se on paljon isompi ongelma kustannusten ja kansakunnan terveyden ja tulevaisuuden kannalta, kuin kysymys pakolaisten ottamisesta tähän maahan. Minä en ymmärrä miksi se turvapaikanhakija on isompi ongelma, kuin ilmiselvä kotimainen ongelma kaikkien meidän silmien alla? Mielenterveys ongelmat saatetaan mieltää vaikeiksi korjata konkreettisesti, esim. mitään "rajat kiinni" -ratkaisua tähän ei ole, mutta jos ei luovutettaisi asian suhteen vaan keskitettäisiin energia ja keskustelu tähän ongelmaan ja ollaan tulevaisuudessa terveempi ja parempi Suomi.
Myötätuntoa itseä ja muita kohtaan eikä mitään pelon sokaisemaa käytöstä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Hei @Zoidberg , sitten kun jaksat niin kerrotko meille kuka päättää sen, mikä on oikeusistuimen resurssien haaskaamista ja mikä ei? Viittaan siis tähän:

Totta. Mutta kuten esimerkissäni todistin, niin on turha kuluttaa oikeuslaitoksen resursseja näin turhaan juttuun.
Kuka päättää, mikä on niin turha juttu, että ei kannata oiekuslaitoksen resursseja tuhlata?

Avaatko myös, että mitä tarkoittaa "oikeus syyttää syytöntä miestä ei ole kirjattu lakiin"?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Hei @Zoidberg , sitten kun jaksat niin kerrotko meille kuka päättää sen, mikä on oikeusistuimen resurssien haaskaamista ja mikä ei? Viittaan siis tähän:
Syyttäjien maalaisjärki. Ei esimerkiksi ole mitään järkeä mennä oikeuteen todentamaan minun syyttömyyteni Kyllikki Saaren murhaan.

Tällä kertaa tosin valtakunnansyyttäjän maalaisjärki jäi jonnekin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Sori että lainaan keskeltä teidän keskustelua, mutta mun mielestä näitä ongelmia voisi laittaa myös mittasuhteeseen. lisääntyvien mielenterveysongelmien taustalla suurin reikä paikattavana löytyy suomalaisten toisilleen aiheuttamasta ongelmista. Nuorten hyvinvointi on nykyään vaakalaudalla. Se on paljon isompi ongelma kustannusten ja kansakunnan terveyden ja tulevaisuuden kannalta, kuin kysymys pakolaisten ottamisesta tähän maahan. Minä en ymmärrä miksi se turvapaikanhakija on isompi ongelma, kuin ilmiselvä kotimainen ongelma kaikkien meidän silmien alla? Mielenterveys ongelmat saatetaan mieltää vaikeiksi korjata konkreettisesti, esim. mitään "rajat kiinni" -ratkaisua tähän ei ole, mutta jos ei luovutettaisi asian suhteen vaan keskitettäisiin energia ja keskustelu tähän ongelmaan ja ollaan tulevaisuudessa terveempi ja parempi Suomi.
Myötätuntoa itseä ja muita kohtaan eikä mitään pelon sokaisemaa käytöstä.

Kun kerran persuketjussa ollaan niin, eikös mielenterveyspalvelujen huonoa tilaa selitellä juurikin resurssi- ja rahoitusongelmilla? Persut käsittääkseni haluaa vähentää rahan dumppamista maailmalle (kehitysmaat) ja korjata sillä ongelmaa. En nyt muista miten muut puolueet sen aikoivat hoitaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös