Perussuomalaiset

  • 5 394 332
  • 43 514

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mukavaa, että Suomen sisu vastaa VIlle Tavion kaipuuseen asiakeskustelusta. Tokihan kohta joku rientää sanomaan ettei Suomen Sisulla ole yhtään mitään tekemistä Persussuomalaisten kanssa ja joka sellaista väittää saa maksaa kalliisti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämä olisi sama asia jos sanoisi lapselle, että hänellä olisi vapaus olla ulkona yhdeksään asti, mutta vastuu olla kotona kuitenkin jo kuudelta.
Olen ensinnäkin samaa mieltä, että rinnastus toimii. Persulla asian selittäminen on sama kuin lapselle puhuminen. Kuitenkaan loppuosa vertailusta ei toimi. Parempi vertaus olisi, että nuori saa olla ulkona yhdeksään, mutta ei saa lähteä järvelle, juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Luuletteko että Jussin suhtautuisi huumorilla jos joku eduskunnassa läpällä suosittaisi RoundUpin käyttöä eduskunnan oikean laidan rikkakasveille?
 

444

Jäsen
Luuletteko että Jussin suhtautuisi huumorilla jos joku eduskunnassa läpällä suosittaisi RoundUpin käyttöä eduskunnan oikean laidan rikkakasveille?
Totta kai suhtautuisi, koska Jussi on objektiivinen älykkö. Oikeasti toivoisin, että joku testaa tuon. Voi sitä vinkumisen määrää, kun taas kiihotetaan ”kansanryhmää” vastaan. Mutta taviot, purrat, turtiaiset ja muut älyköt tietenkin naureskelisivat, että olipahan hassunhauska juttu. Koska sanam_vapaus.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Puopolo on usein asian ytimessä, mutta kyseistä twiittiä en ole nähnyt enkä sitä löytänyt. Laitatko linkin?
Miksi? Etkö usko minua ilman linkkiä? Minä en ole valehtelija niin kuin Husu Hussein.





Olen ensinnäkin samaa mieltä, että rinnastus toimii. Persulla asian selittäminen on sama kuin lapselle puhuminen. Kuitenkaan loppuosa vertailusta ei toimi. Parempi vertaus olisi, että nuori saa olla ulkona yhdeksään, mutta ei saa lähteä järvelle, juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa.
Hetkinen. Joissain piireissä Perussuomalaiset ovat "vanhoja setämiehiä" tai "fossiileita", mutta näemmä sitten Perussuomalaiset voidaan näemmä verrastaa myös lapseen. Outoa.

Totta kai suhtautuisi, koska Jussi on objektiivinen älykkö. Oikeasti toivoisin, että joku testaa tuon. Voi sitä vinkumisen määrää, kun taas kiihotetaan ”kansanryhmää” vastaan. Mutta taviot, purrat, turtiaiset ja muut älyköt tietenkin naureskelisivat, että olipahan hassunhauska juttu. Koska sanam_vapaus.
Muistan pari kuukautta sitten linkanneeni tänne artikkelin, johon oli listattu kahdeksan kansanedustajaa jotka saavat eniten somessa vihapostia. Muistan, että vihervasemmistolaisia taisi olla vain kaksi näistä kahdeksasta, kun taas oikeistolaisia oli ainakin neljä (Halla-aho, Tynkkynen, Räsänen ja Orpo). Tämäkin artikkeli osoittaa että Perussuomalaiset saavat näemmä eniten asiatonta palautetta. En ole nähnyt Halla-ahon "vinkuvan" asiasta. Hän tekee kuten kuuluukin eli jättää tällaiset asiattomat kommentit huomioimatta. Niin tekee Tynkkynenkin ellei vihapalautteen lähettäjä ole herrajumala SDP:n oma edustaja!

EDIT: Linkki vie Mäntsälän Uutisiin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hetkinen. Joissain piireissä Perussuomalaiset ovat "vanhoja setämiehiä" tai "fossiileita", mutta näemmä sitten Perussuomalaiset voidaan näemmä verrastaa myös lapseen. Outoa.
Ei siinä ole mitään outoa. Setämiehet ovat käsityksiltään vähän yksinkertaisia, samoin kuin fossiilit. Lapset taas ovat kehittymättömiä. Lopputulos ei niin poikkeava ole. Loogista rakas Watson.
 

teppana

Jäsen
Ei siinä ole mitään outoa. Setämiehet ovat käsityksiltään vähän yksinkertaisia, samoin kuin fossiilit. Lapset taas ovat kehittymättömiä. Lopputulos ei niin poikkeava ole. Loogista rakas Watson.

Niinhän sitä sanotaan, että vanhukset ja pikkulapset ovat mieleltään samanlaisia. Olen päivä päivältä vakuuttuneempi, että palstalla pyörii pari trollia joiden tarkoitus on saada PS näyttämään mahdollisimman huonolta. Mikään muu ei selitä näitä "älykkäitä ja objektiivisia" mietteitä politiikasta.
 

lihaani

Jäsen
Ei siinä ole mitään outoa. Setämiehet ovat käsityksiltään vähän yksinkertaisia, samoin kuin fossiilit. Lapset taas ovat kehittymättömiä. Lopputulos ei niin poikkeava ole. Loogista rakas Watson.
Tule pois! Ei tiilimuurin kanssa voi keskustella. Olen lukenut viimeaikoina Valtaojan ja Enqvistin kirjoja. En ymmärrä niistä juurikaan. Silti he vaikuttavat aivan täysijärkisille. Halla-ahosta en ole varma..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mun mielestä sananvapaus on sitä, että lapsella on vapaus olla ulkona niin myöhään kuin haluaa, mutta vastuu siitä, että ei riko toisten omaisuutta ja herää aamulla kouluun. Tuo Ivanin vertaus ei oikein auennut. ,@Zoidberg osannee vääntää rautalankaa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen päivä päivältä vakuuttuneempi, että palstalla pyörii pari trollia joiden tarkoitus on saada PS näyttämään mahdollisimman huonolta. Mikään muu ei selitä näitä "älykkäitä ja objektiivisia" mietteitä politiikasta.
Minä en voi teoriaa ampua alas, mutta en anna tämän mahdollisuuden sillä tavalla vaikuttaa itseeni, että sen takia haluaisin toimintaa millään tavalla estää tai haitata.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Puipelolta vaan vitun paska analogia. Turha yrittää sitä selittää joksikin suureksi viisaudeksi.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mun mielestä sananvapaus on sitä, että lapsella on vapaus olla ulkona niin myöhään kuin haluaa, mutta vastuu siitä, että ei riko toisten omaisuutta ja herää aamulla kouluun. Tuo Ivanin vertaus ei oikein auennut. ,@Zoidberg osannee vääntää rautalankaa?
Niin, etkös ymmärrä sitä ristiriitaa jos sanoisin lapselle, että hänellä olisi vapaus olla kymmeneltä kotona mutta vastuu olla jo kuudelta. Eli kansankielellä sanottuna hän saa olla kymmeneen asti kotona, mutta ei oikeasti saakaan vaan kuudelta pitäisi olla jo. Sama asia sananvapauksessa. Eli saa sanoa mitä haluaa, mutta oikeasti ei saisikaan.

Tietenkään yksilön yksittäisiä loukkaavia tietoja ei saa sanoa kaikille. Sanavapaus ei ole sitä, että lääkäri saisi rikkoa vaitiolovelvollisuuttaan. Sananvapaus ei ole sitä, että minä saisin levitellä arkaluontoisia asioita naapurin Matista internettiin suurelle kansalle. Mutta sananvapauden tulisi olla sitä, että saisi sanoa inhoavansa ravintoloissa olevia äänekkäitä vauvoja ilman että joutuisi somevihan kohteeksi. Sananvapauden tulisi olla sitä, että saa sanoa ihan ääneen turvapaikanhakijoista kriittisiä faktoja ilman seuraamuksia.

Mäenpää ei millään tapaa rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan tai levittänyt arkaluontoisia asioita yksittäisestä henkilöstä. Ei siis pitäisi millään tapaa olla rikos.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, etkös ymmärrä sitä ristiriitaa jos sanoisin lapselle, että hänellä olisi vapaus olla kymmeneltä kotona mutta vastuu olla jo kuudelta. Eli kansankielellä sanottuna hän saa olla kymmeneen asti kotona, mutta ei oikeasti saakaan vaan kuudelta pitäisi olla jo. Sama asia sananvapauksessa. Eli saa sanoa mitä haluaa, mutta oikeasti ei saisikaan.

Tietenkään yksilön yksittäisiä loukkaavia tietoja ei saa sanoa kaikille. Sanavapaus ei ole sitä, että lääkäri saisi rikkoa vaitiolovelvollisuuttaan. Sananvapaus ei ole sitä, että minä saisin levitellä arkaluontoisia asioita naapurin Matista internettiin suurelle kansalle. Mutta sananvapauden tulisi olla sitä, että saisi sanoa inhoavansa ravintoloissa olevia äänekkäitä vauvoja ilman että joutuisi somevihan kohteeksi. Sananvapauden tulisi olla sitä, että saa sanoa ihan ääneen turvapaikanhakijoista kriittisiä faktoja ilman seuraamuksia.

Mäenpää ei millään tapaa rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan tai levittänyt arkaluontoisia asioita yksittäisestä henkilöstä. Ei siis pitäisi millään tapaa olla rikos.

Hämmentävintä tässä kaikessa on se, että sinä vain trollailet, mutta iso osa Perussuomalaisista ja heitä äänestävistä on todella oikeasti juuri näin tyhmiä. Että sikäli ihan onnistunut karikatyyri, mistä pisteet.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä onko joku trolli vai ei, mutta keskustelu puolueiden hc-fanien tai uskovaisten kanssa harvoin on hedelmällistä. En kyllä koskaan halua hirttäytyä mihinkään puolueeseen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sananvapaus ei ole sitä, että minä saisin levitellä arkaluontoisia asioita naapurin Matista internettiin suurelle kansalle. Mutta sananvapauden tulisi olla sitä, että saisi sanoa inhoavansa ravintoloissa olevia äänekkäitä vauvoja ilman että joutuisi somevihan kohteeksi. Sananvapauden tulisi olla sitä, että saa sanoa ihan ääneen turvapaikanhakijoista kriittisiä faktoja ilman seuraamuksia.
Sananvapaus on juurikin sitä että sinä voit levitellä naapurin Matin arkaluontoisia asioita kaikille. Olet kuitenkin vastuullinen ja et kirjoita Facebookiin, että Matti tykkää pukeutua koiraksi ja runkata samalla. Samoin voit sanoa että itkevät vauvat ärsyttävät sinua ravintoloissa (onko olemassa ihmisiä joita itkevät vauvat eivät ärsytä?). Sitten joku voi tulla sanomaan sinulle omaa sananvapauttaan käyttäen että sulla on paska mielipide. Samoin joku voi luulla turvapaikka prosessiin liittyvää kritiikkiäsi ("arabit tulee ja raiskaa kaikki Suomen naiset") rasistisiksi ja sanoa sinua rasistiksi. Samalla hänkin käyttää sananvapauttaan.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Eli sananvapaus on sitä, että minä itse saan sanoa mitä inhottavuuksia haluan, mutta minulle ei sitten kukaan saa sanoa siitä inhottavasti takaisin? Hieno logiikka hermanni.
Ei oikeastaan näin. Vastahan minä kerroin kuinka Halla-aho saa todella paljon vihaa niskaansa somessa, mutta onko hän tekemässä niistä rikosilmoitusta? No ei tietenkään ole. Vaikka yksilön haukkuminen pitäisi mielestäni olla huomattavasti vakavampaa kuin yhteisön.

Hämmentävintä tässä kaikessa on se, että sinä vain trollailet, mutta iso osa Perussuomalaisista ja heitä äänestävistä on todella oikeasti juuri näin tyhmiä. Että sikäli ihan onnistunut karikatyyri, mistä pisteet.
En minä trollaa, ja sinä tiedät sen itsekin vallan hyvin. Jos oikeasti olisit tuota mieltä, niin et millään tapaa huomiosi minua. Kun argumentit loppuvat niin on hyvin luonnollista haukkua aiheettomasti trolliksi ja tyhmäksi.

Sananvapaus on juurikin sitä että sinä voit levitellä naapurin Matin arkaluontoisia asioita kaikille. Olet kuitenkin vastuullinen ja et kirjoita Facebookiin, että Matti tykkää pukeutua koiraksi ja runkata samalla.
Tämän logiikan mukaan minä voisin yhtä hyvin sanoa kaikille, että minäpäs menen ajamaan suurta ylinopeutta 40 km/h alueelle. Ei kukaan voi estää minua tekemästä tuota. Teon tehtyäni olen syyllistynyt rikokseen, kun olen ajanut suurta ylinopeutta. Oliko minulla siis vapaus ajaa ylinopeutta? No ei tietenkään ollut, vaan oli päivänselvää että syyllistyn rikokseen.

Nyt vedettiin jo kovaa rautalankaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämän logiikan mukaan minä voisin yhtä hyvin sanoa kaikille, että minäpäs menen ajamaan suurta ylinopeutta 40 km/h alueelle. Ei kukaan voi estää minua tekemästä tuota. Teon tehtyäni olen syyllistynyt rikokseen, kun olen ajanut suurta ylinopeutta. Oliko minulla siis vapaus ajaa ylinopeutta? No ei tietenkään ollut, vaan oli päivänselvää että syyllistyn rikokseen.

Nyt vedettiin jo kovaa rautalankaa.
Esimekissäsi kukaan ei estä sinua sanomasta, että haluat mennä ajamaan suurta ylinopeutta. Sitä on sananvapaus.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai suhtautuisi, koska Jussi on objektiivinen älykkö. Oikeasti toivoisin, että joku testaa tuon. Voi sitä vinkumisen määrää, kun taas kiihotetaan ”kansanryhmää” vastaan. Mutta taviot, purrat, turtiaiset ja muut älyköt tietenkin naureskelisivat, että olipahan hassunhauska juttu. Koska sanam_vapaus.
Persujen huumorintajun tasoa voi testailla vaikkapa kutsumalla Jussia leikkisästi sivariksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hetkinen. Joissain piireissä Perussuomalaiset ovat "vanhoja setämiehiä" tai "fossiileita", mutta näemmä sitten Perussuomalaiset voidaan näemmä verrastaa myös lapseen. Outoa.

Mitäs outoa tässä on? Hyvinkin moni aikuinen käyttäytyy kuin pikkulapsi kun heidän mielipiteitään esimerkiksi haastetaan. Tai hyökkää agressiivisesti sanallisesti kohti kun jossain alitajunnassa tajuaa, että omat kyvyt ei oikein riitä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Esimekissäsi kukaan ei estä sinua sanomasta, että haluat mennä ajamaan suurta ylinopeutta. Sitä on sananvapaus.
Tietenkin voin sanoa, mutta se ei ollutkaan sen asian pointti.

Asian pointti on se, että jos joku sanoisi että minulla on vapaus ajaa ylinopeutta niin silloin se tarkoittaisi että voisin ajaa ylinopeutta ilman seuraamuksia. Sama asia on sananvapaudessa. Sananvapauden vastuuta ei tule punnita oikeuslaitoksissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös