Kyllähän niitä löytyy satoja ja satoja keissjä jos jaksaa ja uskaltaa Twitteriä penkoa. En näe kovinkaan korrektiksi nostaa sieltä näitä esiin, koska kyseessä on tyypillisesti henkilö, joka ei ole millään muotoa julkisuuden henkilö, vaan joku epäonninen, joka tykkää väärästä twiitistä ja kohta siellä on meneillään jo työnantajan painostus irtisanomiseksi.
Zoidberg: "Halla-aho tarkoitti, että vihervasemmisto käy heti kimppuun jos joku on eri mieltä"
Jur: "Sulle kaikki on vihervasemmistoa, jos ne on eri mieltä. Kerro mulle, että miten
vihervasemmisto epäreilusti kiusaa? Minua ärsyttää, että tämä PS:n perseily on yritetty spinnata siihen, että "äärisuvaitsevainen vihervasemmisto ajojahtaa
". Hyvät pointit muka hukkuu muutamaan nostoon ja mieltä ei saa olla."
Hauntedshores:
"Tvitterissä löytyy vaikka mitä! En lähde niitä erittelemään, mutta usein eri mieltä oleva henkilö jyrätään tviitterissä matalaksi!"
Kiljuva lauma osoittaa vääräoppisen ja se poltetaan roviolla. Mistään ei saa puhua. Sensuuri ja sanammapaus. Ei just nyt oo hienotunteisuutta antaa esimerkkejä, mutta tuhansia täysin relevantteja löytyy kyllä. Eti ite!
Tossa nyt omakohtaista kokemusta.
Autojen polttaminen on helvetin väsynyttä larppaamista ja idioottien touhuja ihan aina, tietenkin. Se on sitä sakeaa päätyä, sillä ei typerästi toimivat vatipäät ole pelkästään yhden porukan yksinoikeus. Niitä on ihan tasan joka ryhmässä (yst. terv. asiakaspalv.) ja tietyissä joukoissa sakeus tiivistyy.
Samoin mestan vessojen tukkimiset jne jne. on kyllä väsynyttä touhua. Urpoilu ja vandalismi eivät ole mitään tapoja vaikuttaa, fo' sho. Mä en muutenkaan ole tajunnut näiden anti-establishment -hippien tarvetta tulla tukkimaan vessoja. Se on kirjaimellisesti paska protesti. Lapsellinen, väärin ohjattu ja ihan 15-vuotiaan ajatusmaailma aktivismista.
Toki nuo eivät ole "internetissä epäreilusti kimppuun käymistä", vaan tosielämän idiotismia.
Mutta sitten kun tullaan tuohon festaripuoleen... Niin. Hankalaa.
Mä olen viettänyt nyt riemastuttavan kymmenminuuttisen tutustuen
Sielunvihollisen herkkiin
lyriikoihin (Bandcamp) ja... kyllä sitä varmaan itsekin tulisi läheteltyä porilaisiin baareihin viestiä, että: "Mitäs helvettiä? Teillä on sitten kreikkalainen
Kultainen Aamunkoitto (Wikipedia)-puolueen edustaja ja "Tarttukaa toimeen / Aseisiin / Enää emme seuraa sivusta / kun Allahin äpärät raiskaavat / Suomineitoa"-bändi lauteilla? Mitä ihmeen iltamaa te olette järjestämässä ja onko tämä ok nyt sitten?"
Tää on nyt vähän kaksijakoinen juttu. Ymmärrettävästi vituttaa, jos oma festari vedetään alta. Mutta samaan aikaan jos noin kovaa settiä tuo lauteille, niin kannattanee varmistaa että järjestävä paikka edes tavallaan ymmärtää, että mitä on tulossa.
Lähinnä yritän sanoa, että ymmärrän esimerkin. Mutta tuo Gong ilmoitti ymmärtääkseni itse, että: " jatkossa tarkistamme huolellisemmin artistien taustat myös niissä tapahtumissa, joissa Gongin tila on vuokrattu talon ulkopuolisille tapahtumajärjestäjille."
Hassu muuten tuo turkusaatanalle-pamfletin: "Kuitenkin bändiä on syytetty ”islamofobiseksi”, ”rasistiseksi” sekä ”natsistiseksi” vaikka vain muutamia sanoja muuttamalla lyriikoiden luonne muuttuisi ns. peruskauraksi black metalin tematiikassa." Tykkään tuosta verbaaliakrobatiasta.
Mä olen itse muutamia paskoja räppi-iltamia järjestänyt. Yhdessä oli alunperin suunnitteilla erään artistin toimesta sellainen taideprojektipläjäys, että oli pakko kieltää kaveria tuomasta alter-egoaan lavalle. Olin suht varma, että jos "Lastenmakaaja-Tommi" (taiteilijanimi valitettavasti ei muutettu) olisi alkuperäisen performanssibiisinsä lavalla stripannut, niin olisivat tulevat iltamat loppuneet kuin seinään. Jostain kumman syystä. Koska kyllä bookkaajalla on aina vastuu tietää että mihin nyt laitetaan mitäkin.
**
Ihan vaikka ketään ei kiinnosta, niin mä olen silti sitä mieltä, että täällä ei ole mitään "Sinä et saa sanoa"-liikettä sivistyneistössä tai muuallakaan. Se on vain kovasti sotkettu siihen "Mitä ihmettä sinä juuri sanoit"-keskusteluun, joka kummasti nousee aina välillä esiin joidenkin sanomisten jälkeen.
Sananvapaus ja vastuu sanomisistaan. Niiden ero kannattaisi ensin selvittää. Tämä ihan yleisesti ei-kelleen.