Perussuomalaiset

  • 5 291 448
  • 42 217

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse olen tähän tyytyväinen. Linja on itseasiassa johdonmukainen. Ääliö saa olla, mutta avoimen rasistinen ei.
Paitsi jos on Mäenpää. Silloin voi olla molempia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nuorisojärjestön hajottaminen ei sovi kuvaan oikein millään, sillä siinä otettiin tietoisesti takapakkia. Emme tule löytämään tästä yhteisymmärrystä.

Mun näkemys ei ole kiveen hakattu. Paljon riippuu paitsi persuista itsestään ja heidän linjastaan sekä kannatuksesta, myös Kokoomuksen ja Keskustan kannatuksesta ja niiden johdon linjasta. Halla-aho on osoittanut olevansa valmis siivoamaan puoluetta ainakin jossain määrin.

Jos paikka tulisi, suurin kysymys on kuitenkin se, miten löytyisi yhteinen poliittinen linja hallitusohjelmaan. Vaikka tämä ei ole valintakysymys yhteen suuntaan, voi silti kysyä, miksi Kokoomus valitsisi Perussuomalaiset, koska pelkästään puolueiden EU-politiikassa on valtava ero. En näe, että Halla-aho olisi tässä valmis joustamaan, koska ei ollut mm. Ruotsidemokraattien toiveesta valmis joustamaan ID-ryhmään menosta. Itse asiassa Perussuomalaisten EU-politiikka tavoitteineen poikkeaa niin paljon Kokoomuksen linjasta, että eihän niitä voi sovittaa mitenkään samaan hallitukseen.

Ja tätä tarkoitan sillä, että Halla-aholle periaatteet tulevat ensin.
 

Analyzer

Jäsen
M
Paitsi jos on Mäenpää. Silloin voi olla molempia.

Mikäli tässä viitataan Mäenpään vieraslaj- kommenttiin, niin minusta se oli kuitenkin humoristiseksi tarkoitettu. Väärässä paikassa ja mautonhan se oli, mutta kyllä itse näen niin, että huomautus, jossa edellytetään arvokkaampaa käytöstä olisi ollut riittävä.

Kyllähän se on niin, että persujen tyylisellä puolueella on loputon tie edessä, jos alkaa jokaisen tyhmän möläytyksen tuomita. Hyvä kuitenkin, että toistuvat rasistiset kommentit eivät ole ok persuissakaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mikäli tässä viitataan Mäenpään vieraslaj- kommenttiin, niin minusta se oli kuitenkin humoristiseksi tarkoitettu.
Viitataan ja varmasti oli tarkoitettu, aivan kuten Anonkin kuva oli tarkoitettu.
Aiemmin Mäenpää on leikkisästi kysellyt milloin Lapuan liike laitetaan taas pystyy, jos ymmärrämme mitä hän tarkoittaa
 

Analyzer

Jäsen
Viitataan ja varmasti oli tarkoitettu, aivan kuten Anonkin kuva oli tarkoitettu.
Aiemmin Mäenpää on leikkisästi kysellyt milloin Lapuan liike laitetaan taas pystyy, jos ymmärrämme mitä hän tarkoittaa

Mäenpää taiteilee rajalla, mutta itse näen kuitenkin eron Turtiaisen ja Mäenpään sanomisten ja kirjoittelun välillä.

En nyt enempää viitsi profiloitua Mäenpään puolustajana, koska pidän häntä ääliönä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mäenpää taiteilee rajalla, mutta itse näen kuitenkin eron Turtiaisen ja Mäenpään sanomisten ja kirjoittelun välillä.
Onhan Ano omassa kastissaan noiden Punainen Risti yms juttujen takia, mutta en minä ymmärrä Mäenpäänkään pointtia. Mikä idea on taiteilla sillä rajalla että onko täysin tuomittava pohjasakan edustaja vai ainoastaan idioottimainen pelle? Tai näen minä sen idean, että henkilö on on aidosti pohjasakkaa mutta koittaa jonkinlaisen valheellisen salonkikelpoisuuden pintasilauksen säilyttää.
 

Analyzer

Jäsen
Onhan Ano omassa kastissaan noiden Punainen Risti yms juttujen takia, mutta en minä ymmärrä Mäenpäänkään pointtia. Mikä idea on taiteilla sillä rajalla että onko täysin tuomittava pohjasakan edustaja vai ainoastaan idioottimainen pelle? Tai näen minä sen idean, että henkilö on on aidosti pohjasakkaa mutta koittaa jonkinlaisen valheellisen salonkikelpoisuuden pintasilauksen säilyttää.


Tuossahan se on hyvin tiivistetty. Viimeinen virkkeesi lienee se totuus. Juuri siksi, koska siinä on se valheellinen salonkikelpoisuuden pintasilaus, niin persujohdon on siihen hankalampi puuttua kovilla sanktioilla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Turtiaisen kohtaloksi taisi koitua ketjussakin mainittu seikka, että hyvin alkanut Haaviston, Ohisalon ja Kulmunin hutkiminen meni nyt täysin hukkaan. Sitä harrastaneet Tynkkynen ja Peltokangas ovat nyt kokonaan vaienneet.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yle sai nyt Turtiaiselta omat kommentit. Herran itsensä mukaan hän hyväksyy toimenpiteet, mutta ei ole hakemassa takaisin ryhmään, vaan puoluejohdon täytyy tulla lakki kourassa pyytämään takaisin. Nyt taitaa tulla taas yksi yhden ihmisen eduskuntaryhmä loppukaudeksi. Saas nähdä tuleeko lähtö sitten myös puolueesta jossain kohtaa myöhemmin noin ylimielisellä asenteella.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Yle sai nyt Turtiaiselta omat kommentit. Herran itsensä mukaan hän hyväksyy toimenpiteet, mutta ei ole hakemassa takaisin ryhmään, vaan puoluejohdon täytyy tulla lakki kourassa pyytämään takaisin. Nyt taitaa tulla taas yksi yhden ihmisen eduskuntaryhmä loppukaudeksi. Saas nähdä tuleeko lähtö sitten myös puolueesta jossain kohtaa myöhemmin noin ylimielisellä asenteella.
Hah, hah, popparit esiin, pääsee seuraamaan kenellä kantti loppuviimein pitää. Veikkaan, ettei persujohto tässä voi taipua, koska asia on niin julkinen.

On kyllä kumma äijä tämä Ano, haluaa ilmeisesti tehdä poliittisen itsemurhan ihan oma-aloitteisesti. No, ne kolme fania Juvan abc:llä arvostavat kaverin periksiantamattomuutta ja loput unohtavat koko tyypin olemassaolon parissa vuodessa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Yle sai nyt Turtiaiselta omat kommentit. Herran itsensä mukaan hän hyväksyy toimenpiteet, mutta ei ole hakemassa takaisin ryhmään, vaan puoluejohdon täytyy tulla lakki kourassa pyytämään takaisin. Nyt taitaa tulla taas yksi yhden ihmisen eduskuntaryhmä loppukaudeksi. Saas nähdä tuleeko lähtö sitten myös puolueesta jossain kohtaa myöhemmin noin ylimielisellä asenteella.
Riippunee siitä miten Etelä-Savosta löytyy manttelinperijä, tai tarkemmin ääntenperijä, Turtiaiselle. Ei ole kotimaakunnan poliittinen kenttä kovinkaan hyvin hallussa niin en sitten tiedä tarvitseeko PS välttämättä Anoa jotta syrjäkylien kiljunatsit ja muu henkilön tukiryhmä jaksautuvat uurnille.

Vuodenvaihteeseen on pitkä aika, voi olla että Turtiaisella muuttuu ääni vielä kellossa. Toki paljon riippuu siitäkin saadaanko siltä somehölmöilyt pois kun niitä nyt varmasti seuraillaan siltä varalta että heppu hyväksytään takaisin eduskuntaryhmään. Sitten voisi toki olla jo mielenkiintoinen tilanne jos "pysyvä" erotus kestää vaalikauden yli ja Ano äänestettäisiin kuitenkin PS:n listoilta toiselle kaudelle.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yle sai nyt Turtiaiselta omat kommentit. Herran itsensä mukaan hän hyväksyy toimenpiteet, mutta ei ole hakemassa takaisin ryhmään, vaan puoluejohdon täytyy tulla lakki kourassa pyytämään takaisin. Nyt taitaa tulla taas yksi yhden ihmisen eduskuntaryhmä loppukaudeksi. Saas nähdä tuleeko lähtö sitten myös puolueesta jossain kohtaa myöhemmin noin ylimielisellä asenteella.

Missä nämä kommentit ovat? En itse löytänyt..
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itse veikkaan Halla-ahon vetäneen jutilamaiset tuuletukset Turtiaisen ilmoituksen jälkeen. Paljon helpompaahan tämä on persujohdolle kuin se, että täytyisi ensi vuonna pohtia Anon paluuta ja perusteita sille.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yle sai nyt Turtiaiselta omat kommentit. Herran itsensä mukaan hän hyväksyy toimenpiteet, mutta ei ole hakemassa takaisin ryhmään, vaan puoluejohdon täytyy tulla lakki kourassa pyytämään takaisin. Nyt taitaa tulla taas yksi yhden ihmisen eduskuntaryhmä loppukaudeksi. Saas nähdä tuleeko lähtö sitten myös puolueesta jossain kohtaa myöhemmin noin ylimielisellä asenteella.
Näyttää Turtiaisen kohtalo nyt sinetöidyltä. Seuraavissa vaaleissa sitten jonkun De Wittin kanssa vielä persujakin hörhömmässä puolueessa.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vieläköhän James Hirvisaari on kiinnostunut politikoinnista? Olisiko uuden, ymmärtäväisemmän puolueen paikka?
Oliko vielä muita pois potkittuja?
 

Tuamas

Jäsen
Anon mukaan persut on ay-liikkeen vallassa, joka sinänsä on ihan oiva kuvaus liikkeestä joka on käytännössä demarien rasistinen hörhösiipi.
 

Liitteet

  • 46F2897C-C689-4E51-8A9D-C6384A08925D.jpeg
    46F2897C-C689-4E51-8A9D-C6384A08925D.jpeg
    250 KB · kertaa luettu: 178

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anon mukaan persut on ay-liikkeen vallassa, joka sinänsä on ihan oiva kuvaus liikkeestä joka on käytännössä demarien rasistinen hörhösiipi.
Talouspoliittisesti Persut taitaa olla aikamoinen sekamelska, koska siellä taitaa yrittäjiä olla kuitenkin enemmän kuin missään muussa puolueessa ja Halla-ahon talouspoliittiset näkemykset eivät kovin paljon demareita muistuta. Aika paljon siis esim. Kokoomuksesta on vuotanut radikaalimpaa oikeistoa varmasti puolueeseen. Kuinka kauan sitten joku Putkonen pystyy hannaamaan vastaan onkin toinen asia.

Ja minähän olen sitä mieltä, että ay-liikkeitä ehdottomasti tarvitaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mun näkemys ei ole kiveen hakattu. Paljon riippuu paitsi persuista itsestään ja heidän linjastaan sekä kannatuksesta, myös Kokoomuksen ja Keskustan kannatuksesta ja niiden johdon linjasta. Halla-aho on osoittanut olevansa valmis siivoamaan puoluetta ainakin jossain määrin.

Jos paikka tulisi, suurin kysymys on kuitenkin se, miten löytyisi yhteinen poliittinen linja hallitusohjelmaan. Vaikka tämä ei ole valintakysymys yhteen suuntaan, voi silti kysyä, miksi Kokoomus valitsisi Perussuomalaiset, koska pelkästään puolueiden EU-politiikassa on valtava ero. En näe, että Halla-aho olisi tässä valmis joustamaan, koska ei ollut mm. Ruotsidemokraattien toiveesta valmis joustamaan ID-ryhmään menosta. Itse asiassa Perussuomalaisten EU-politiikka tavoitteineen poikkeaa niin paljon Kokoomuksen linjasta, että eihän niitä voi sovittaa mitenkään samaan hallitukseen.

Ja tätä tarkoitan sillä, että Halla-aholle periaatteet tulevat ensin.
Minä en ole ihan samaa mieltä siitä, että Perussuomalaiset ja Kokoomus olisi välttämättä kaikessa EU linjassa niin kaukana toisistaan, siis nyt kun puhutaan näistä yhteisvastuista yms. Siihen on vaikea ottaa kantaa olisiko Kokoomus valmis myöntymään niihin asioihin mitä Halla-Aho ja Perussuomalaiset haluaa, koska niiden talouspoliittinen linja on varsin pitkälti vanhan SDP:n linjoilla. Tosin onhan sellasiakin hallituksia ollut. Eli en pitäisi mahdottomana, mutta sitä pidän mahdottomana, että Persut olisi nykyisellä johdollansa samanlainen kumileimasin kuin Soinin aikaan oli, joten kyllä niistä tulisi pitkät ja vaikeat neuvottelut ja tulisi varmasti myös vaikea hallituskausi ja sen pituudestakaan ei uskaltaisi sanoa yhtään mitään.

Siihen en kuitenkaan usko, että Perussuomalaiset hajoaisi hallituksessa, se on joidenkin ihan hämärä kuvitelma. Soinin porukan ja nuivien välinen jakolinja oli täysin selkeä ja oli olemassa pitkään. Soinille ne nuivat oli vain ponnahduslauta sinne Audin takapenkille ja sen tiesi jo aikanaan kaikki jotka politiikkaa seuraa. Sen sijaan nykyisissä Persuissa ei tuollaisia jakolinjoja ole. Siellä on varsin vähän noita Anon tyylisiä aivan täysin idiootteja ja ne taas tarvii puoluetta enemmän kuin puolue niitä, koska ilman puoluetta ne ei ikinä voisi päästä eduskuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös