Anolle bannia facebookiin
Suomenuutisten juttu siitä miten kansanedustajaa yritetään vaientaa. Uutinen ei ole itse banni, vaan se että kansanedustajat tekevät työtään mesellä. Siellä facebookin palvelimella voi olla hyvinkin arkaluonteista tietoa kun tietää tuon porukan kyvyn hoitaa hommansa asiallisesti...
Hyvää viihdettä, paitsi tietysti myös surullista, kun joku tuotakin äänestää vilpittömästi.
Jutusta sen verran, että hyvin on (jälleen) kaikki uhriutumisen ja mutuilun elementit esillä:
–
Käsitykseni mukaan Facebookilla on kuitenkin korkeampi kynnys kohdistaa toimenpiteitä käyttäjiin, jotka ovat samalla kansanedustajia.
Epäilen kuitenkin, että nyt koronan aikaan on pantu ”iso vaihde päälle,” eli että
meitä yritetään oikeasti hiljentää.
Turtiainen on kuullut, että samaan aikaan eli noin viikko sitten, useita muitakin profiileja on siirretty julkaisukieltoon. Kansanedustaja
pitää todennäköisenä, että sosiaalisessa mediassa toimii useampia ryhmiä ja yksittäisiä tahoja, jotka
säännöllisesti ja kiusantekomielessä tekevät ilmiantoja palvelun ylläpitäjälle.
–
Sitä on ollut aina, omalta kohdaltani jo siitä saakka, kun olen tullut mukaan politiikkaan ja varsinkin kun olin enemmän mediajulkisuudessa eduskuntavaalikampanjani aikaan, Turtiainen sanoo.
Profiilin poistaminen palvelun ylläpidon toimesta on ikävää kenelle tahansa. Turtiaisen kohdalla kyse on myös siitä, että
luottamustehtävien hoitaminen on estynyt tai vähintään hidastunut. Turtiainen on mukana myös kuntapolitiikassa.
– Julkaisukielto lamaannuttaa täysin ryhmätyöskentelyn perussuomalaisten kansanedustajien kanssa. Meillä ei tällä hetkellä ole tavanomaisia ryhmäkokouksia, joten eduskuntaryhmä pitää keskenään yhteyttä messenger-viestiketjussa.
Koska en voi julkaista, en voi osallistua keskusteluun millään tavalla.
– Valiokunnissa meillä on vielä omat viestiketjut,
enkä voi osallistua niihinkään.
Mitä maailma menettääkään, kun Anon korkeakulttuuria hönkivät kiistakirjoitukset jäävät sensuurin armottoman kouran alle? Luultavasti tässä on kyse vähintään noitavainoista, kirjarovioista, Stasista ja Orwellin proosasta.