Perttu Lindgren Rauman Lukkoon

  • 144 394
  • 553
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Muistuttakaas asiaan vihkiytynyt joku tuosta sopimuksettomien pelaajien siirtokorvauskäytännöstä. Muistaakseni joku Bosman-tapaus poisti nuo joskus 90-luvun puolivälissä. Vieläkö Ilveksellä on pelaajasopimuksetkin lueteltuna taseessa omaisuutena?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Muistuttakaas asiaan vihkiytynyt joku tuosta sopimuksettomien pelaajien siirtokorvauskäytännöstä. Muistaakseni joku Bosman-tapaus poisti nuo joskus 90-luvun puolivälissä. Vieläkö Ilveksellä on pelaajasopimuksetkin lueteltuna taseessa omaisuutena?
Niinhän se joku Bosman-tapaus, vai mikä se oli, poisti ulkomaalaiskiintiötkin. SM-liiga elää omassa todellisuudessaan.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niinhän se joku Bosman-tapaus, vai mikä se oli, poisti ulkomaalaiskiintiötkin. SM-liiga elää omassa todellisuudessaan.

Niin tämä joku Bosman-sääntöhän, vai mikähän se nyt oli, koski vain EU-pelaajien kiintiötä. Tosin siinäkin SM-liiga on pihalla.
 

luimuri

Jäsen
Mites tää sopimustilanne muuten nyt sitten eroaa tuosta Tukosen tilanteesta NHL:n suhteen? Eihän Blues kitissyt kun Tukonen meni Ilvekseen eikä vaatinut korvauksia.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Mulle Ilves on aina ollut heti Lukon jälkeen sydäntä lähellä.... muttei enää ole. Toivottavasti tämä Ilves vs. Lukko rumba ei vaikuta nuoren kaverin peliesitykseen kovin paljon. Joko muuten Pertun numero on tiedossa????
 

Juge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilves tekee itsestään täydellisen pellen vaatien korvauksia tästä. Tämän asian vuoksi Perttu ei varmaan ikinä tule enää Ilveksessä pelaamaan. Aivan surkuhupaisaa touhua tälläinen. Ja mikäli Ilves tämän voittaisikin ja Perttu määrättäisiin Ilvekseen, niin kiinnostaisiko ko. kaveria pelata enään? Mielestäni Ilveksen kannattaisi nyt lopettaa tämä Pertun yrittäminen takaisin tähän paikkaa ja katsoa peiliin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joko muuten Pertun numero on tiedossa????
Ei ainakaan mulla ole tietoa mutta luulen että hän pelaa tutulla numerollaan 15, kun sillä alunperin pelaavaksi ilmoitettu Palola ei kuitenkaan montaa kertaa ylhäällä kauden aikana pelaa.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilves tekee itsestään täydellisen pellen vaatien korvauksia tästä. Tämän asian vuoksi Perttu ei varmaan ikinä tule enää Ilveksessä pelaamaan. Aivan surkuhupaisaa touhua tälläinen. Ja mikäli Ilves tämän voittaisikin ja Perttu määrättäisiin Ilvekseen, niin kiinnostaisiko ko. kaveria pelata enään? Mielestäni Ilveksen kannattaisi nyt lopettaa tämä Pertun yrittäminen takaisin tähän paikkaa ja katsoa peiliin.

Tuskinpa Ilves nyt sentään on Lindgreniä itselleen vaatimassa. Rahaa ne haluaa, mutta perusteet ovat hieman hatarat, koska IIHF:n ja NHL:n välinen sopimus ei ole voimassa. Näin olen ymmärtänyt.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Mites tää sopimustilanne muuten nyt sitten eroaa tuosta Tukosen tilanteesta NHL:n suhteen? Eihän Blues kitissyt kun Tukonen meni Ilvekseen eikä vaatinut korvauksia.

Ero vois olla vaikka siinä, että Tukosen ensimmäinen soppari umpeutui jo ja Pertulla kyseessä on ensimmäinen soppari. Tuskin NHL:stä palaavan veteraanin, joka on useita sopimuksia allekirjoittanut sinne, tarvitsee palata lähtöseuraansa Suomessa. Näin ainakin itse olen homman tajunnut, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Rahaa ne haluaa, mutta perusteet ovat hieman hatarat, koska IIHF:n ja NHL:n välinen sopimus ei ole voimassa. Näin olen ymmärtänyt.

Kai tässä lähinnä mietitään, että vaikuttaako se hetki, kun sopimus on allekirjoitettu (ja IIHF - NHL sopimus ollut voimassa) vai se hetki kun sopimusta testataan käytännössä (ja IIHF - NHL sopimus ei ole enää voimassa).

Eipä NHL:ssäkään, kun NHL - NHLPA olivat sopimuksettomassa tilanteessa, sopimukset ja niiden velvoitteet rauenneet.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Ero vois olla vaikka siinä, että Tukosen ensimmäinen soppari umpeutui jo ja Pertulla kyseessä on ensimmäinen soppari. Tuskin NHL:stä palaavan veteraanin, joka on useita sopimuksia allekirjoittanut sinne, tarvitsee palata lähtöseuraansa Suomessa. Näin ainakin itse olen homman tajunnut, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Tämä on toki tilanne, mikäli NHL:stä siirtyvällä pelaajalla on sopimus eurooppalaisen joukkueen kanssa. Tosin tuokaan ei ole aina niin justiinsa ollut, verrataan esim. jo esillä olleeseen tapaus Hauhtoseen. Tuota vielä mutkistaa se asia, että Lindgrenin NHL-sopimuksen tekohetkellä voimassa ollut sopimus NHL:n ja IIHF:n kanssa ei ole enää voimassa. Aika maagisen tempun Ilves-johto kyllä tekee, mikäli tästä jupakasta onnistuvat jotain korvauksia repimään.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kai tässä lähinnä mietitään, että vaikuttaako se hetki, kun sopimus on allekirjoitettu (ja IIHF - NHL sopimus ollut voimassa) vai se hetki kun sopimusta testataan käytännössä (ja IIHF - NHL sopimus ei ole enää voimassa).

Aivan. No katsotaan ja ihmetellään. Parisataatonnia (ei hajuakaan mitä se mahdollinen korvaus olisi) sinne tai tänne, iso ja paha RTK kuittaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Maksetaan heti kun korvaukset Kauvosaaresta on tililla. Hyva diili?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
"Ennen Ilves oli ihan jees, mut nyt se on kyllä tosi tyhmä ja nolo..."

Kyllähän sen tietää, miten tässäkin sirkuksessa käy, mutta hauskaa tämän seuraaminen ainakin on.

Ja Pe(r)tturin pitäisi olla vain immarreltu moisesta huomiosta, mitä Ilves edelleen häntä kohtaan osoittaa. Hei poika, kyllä me sut edelleen muistetaan, ja joku eurokin sun avulla halutaan.

Ne Luumäet sen aikanaan mukavasti kiteytti: "Jos en sua saa, ei saa kukaan muukaan!"
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä, mikähän olisi Ilvekselle edukasta.. Vinkkinä: ennen se oli oravannahka, nyt se on euro.

Nerokasta.

Toki korvauksia seurojen kesken maksetaan silloin, kun ne ovat perusteltuja. Voi olla, että lopulta jotain tässäkin tapauksessa. Se, mitä itse ihmettelin ei ollut kuitenkaan tämä itsestäänselvyys, vaan se, että mikä hyöty Ilvekselle on näillä julkisilla itkuilla, naurettavilla tiedotteilla ja mahdollisilla viivytystaisteluilla. Niistä en ymmärrä Ilvekselle "etua" olevan sen enempää lyhyessä kuin ainakaan pitkässä juoksussa. Päinvastoin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mistähän syystä Kauvosaaresta pitäisi pulittaa korvauksia? Jotain on mennyt minulta ohi ilmeisesti tai sitten joku insaideri

Yhta paljon lukon kasvatti kuin Perttu Ilveksen. Pari kautta muualla ja sitten Ipaan. Ei mitaan korvausperusteita. Molemmat senttereita.

Yhtalaisyyksia loytyy paljon.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mites tuo Pertun siirto rapakon taakse muuten meni. Saiko ipa siirtokorvauksia? Jos ei saanut, niin kait tuohon kavattajakorvaukseen(vai millä nimellä se nyt onkin) on mahdollisuus. Muussa tapauksessa ei.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kaikkein tärkein on kuitenkin varmistunut ja Perttu pelaa lauantaina. Näin Rajala kertonut UR:lle http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=27624 .

Hieno homma, että pelilupa on saatu kuntoon.

Edit: Kansainväliseltä Jääkiekkoliitolta tuo lupa on tullut ja Rajalan mukaan Ilves on saatavansa jo saanut.
 
Viimeksi muokattu:

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tampere vaikenee..no nyt meni äänikin..=)
Loistohomma, että säännöt pätee täälläkin eikä ylimääräisillä itkuilla pystytä estämään/viivyttämään Pertun debyyttiä..
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä homma, saa Ilveksen johtajat itkeä keskenään ihan rauhassa. Naurettavaksihan he itsensä noilla itkuillaan teki.

Tässäkin ketjussa päästään vihdoin asiaan, eli Pertun edesottamuksiin uudessa seurassaan Rauman Lukossa. Huomenna totta kai tsekkaamaan paikan päälle Super-Pertun otteita.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lukon sivuille on nyt joukkueosioon ilmestynyt Pertun nimikin ja siitä selviää, että numerolla #15 pelaa. Pelinumeroahan joko jo ehti kysellä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joko muuten Pertun numero on tiedossa????
Roku tuossa aiemmin jo olikin hajulla sitä, mikä numero selkään tulee. Tuttu 15 sieltä löytyy.

Hieman kyllä ihmetyttää nuo Ilves-johdon rahastusyritykset. Mutta jos noihin hommiin lähtee, niin luulisi sitten olevan edes varma asiastaan, ettei käy niin, kuten nyt näkyy käyneen.

Tärkeintä tietysti nyt olisi, että kaikki kohu laantuu, ja päästään keskittymään itse asiaan.
 

Juge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hienoa, että Ilves on hävinnyt tämän väännön ja tehnyt itsestään täys pellen! Kusiviikset itkekööt yksikseen!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jospa se Ipan mies laittaa tänne esille tiliotteen Ilveksen maksusuorituksesta Bluesille Tukosesta.

Ihan vaan muistia virkistääkseni kerron, ettei Lukko aikoinaan maksanut perusteettomasta vaatimuksesta TPS:llekään (Joni Lehto) ja tuskin maksaa Ilveksellekään. Rahaa kenties on, muttei sitä sentään lapsellisille idiooteille aleta syytämään.

Edit. Olisi kannattanut näemmä lukea ketjun viimeisetkin viestit. Lukko ei tosiaan maksanut yhtään mitään ja pelilupa irtosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös