Pennanen byebye!

  • 219 610
  • 1 461

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Osaatko avata myös oliko nämä kiekkojumalat tuominneet myös TPS:n häviämään finaalisarjan kun savustivat moraalittomasti kapteeninsa ja seuralegendansa Lauri Korpikosken ulos viime kaudella?

En näe syytä ulottaa tämän ketjun keskustelua Lauri Korpikosken tilanteeseen. Puhutaan nyt vain Pennasesta, vaikka se kipeää tekisikin.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
En näe syytä ulottaa tämän ketjun keskustelua Lauri Korpikosken tilanteeseen. Puhutaan nyt vain Pennasesta, vaikka se kipeää tekisikin.
Osuiko arkaan paikkaan? Pata, tapaa kattila.

Kummalle se tekee kipeää? Ilveshän tässä sai itselleen aivan loistavan valmentajan, yhden Suomen parhaista. TPS-fanina ymmärrän kyllä mikäli satuttaa edelleen muistot kun Pennasen HPK käveli TPS:n yli otteluvoitoin 4-1.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nyt en kyllä ymmärrä urbaania legendaa...
Viittasin siihen, että twitteriä myöten on kiertänyt fakta, että Ilveksessä ei kukaan valmentaja ole valmentanut sopimuskauttaan loppuun 2000-luvulla. Vai oliko Pietilän Sakke, joka sai? Kuitenkin moni muukin on saanut, mutta jatkosopparien kanssa on menty sitten päin mäntyä.

No, ehkä tämä on nyanssi kokonaisuudessa. Kyllähän tämä Ilveksen historia valmentajapotkujen osalta on kipupiste Ilves-yhteisössä aivan kuten yleisömäärä Tappara-yhteisössä. Häpeä mikä häpeä.

Onko Tapparan osiossa muuten yleisömääräketju? Ellei niin voisi käydä avaamassa..
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osuiko arkaan paikkaan? Pata, tapaa kattila.

Kummalle se tekee kipeää? Ilveshän tässä sai itselleen aivan loistavan valmentajan, yhden Suomen parhaista. TPS-fanina ymmärrän kyllä mikäli satuttaa edelleen muistot kun Pennasen HPK käveli TPS:n yli otteluvoitoin 4-1.

Mitenköhän hemmetissä TPS ja Lauri Korpikoski liittyvät mitenkään Pennasen mahdollisiin potkuihin?

Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä. Vähän kyllä katkeralta tuntuu, että Toronto ei ole voittanut mestaruutta sitten 1967.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Se, että annat potkut valmentajalle ollessasi sarjakärjessä on yksinkertaisesti vain täysin moraaliton ja tyylitön temppu, jota ei voi perustella muuten kuin täydellisellä ylimielisyydellä.
Painotan nyt heti alkuun, että mulla ei ole edes huhua saati faktaa esittää seuraavasta. Ainoastaan omaa pohdintaa.

Me emme ehkä tiedä kaikkea, mitä Myrrän potkujen taakse sisältyy. Kokemus kuitenkin osoittaa, että asiat ei usein ole niinkuin ensisilmäyksellä näyttää. Mahdoton sanoa, mutta joo fakta on se, että Ilves antoi Myrrälle potkut sarjakärjessä. Itse haluan kuitenkin uskoa, ettei edes Ilves organisaationa tee ilman hyvää syytä tällaista liikettä.

Tietoa ei kuitenkaan asiasta ole.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kummalle se tekee kipeää? Ilveshän tässä sai itselleen aivan loistavan valmentajan, yhden Suomen parhaista. TPS-fanina ymmärrän kyllä mikäli satuttaa edelleen muistot kun Pennasen HPK käveli TPS:n yli otteluvoitoin 4-1.

Jos se ei tee kipeää, niin miksi yrität jatkuvasti suoltaa TPS:iä ja provosoida sen sijaan, että keskityttäisiin ketjun aiheeseen eli Antti Pennaseen.

Ennen Myrrän potkuja Ilves herätti laajasti sympatiaa koko valtakunnassa. Joukkue oli sarjakärjessä ja viime kaudella se oli napannut todella pitkästä aikaa mitalin. Sitten Ilveksen johtoporras totesikin, että tämä ei ole hyvä. Tarvitaan jotain muuta. Mitä jotain muuta? Todennäköisesti suuntaa alaspäin. Tyylittömämpää tapaa toimia tuskin on. Ja samaan junaan on näemmä hypänneet osa kannattajistakin.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Mitenköhän hemmetissä TPS ja Lauri Korpikoski liittyvät mitenkään Pennasen mahdollisiin potkuihin?

Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä. Vähän kyllä katkeralta tuntuu, että Toronto ei ole voittanut mestaruutta sitten 1967.
Kiekkojumalista, uskomuksista ynnämuutahan tässä oli keskustelua.

Toronton tragi-koomisille epäonnistumisille taitaa myös löytyä ihan oma ketjunsa muualta.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Jos se ei tee kipeää, niin miksi yrität jatkuvasti suoltaa TPS:iä ja provosoida sen sijaan, että keskityttäisiin ketjun aiheeseen eli Antti Pennaseen.

Ennen Myrrän potkuja Ilves herätti laajasti sympatiaa koko valtakunnassa. Joukkue oli sarjakärjessä ja viime kaudella se oli napannut todella pitkästä aikaa mitalin. Sitten Ilveksen johtoporras totesikin, että tämä ei ole hyvä. Tarvitaan jotain muuta. Mitä jotain muuta? Todennäköisesti suuntaa alaspäin. Tyylittömämpää tapaa toimia tuskin on. Ja samaan junaan on näemmä hypänneet osa kannattajistakin.
Kerrotko miksi minulle tekee kipeää puhua Pennasesta vielä? Itse olen miehen vankka kannattaja ja sitä mieltä että Ilves sai hyvän valmentajan tilalle erinomaisen valmentajan.

Koska pointtisi on silkkaa spekulaatiota eikä siinä oikeastaan ole ihan hirveästi argumentoitavaa. Olet vain halunnut tulla kertomaan tuntemuksiasi Ilveksestä kun jokin selvästi hiertää. Kiekkojumalat ovat tästedes Ilvestä vastaan ja kirous on nyt Ilveksen yllä, eikä mestaruustaistoon ole asiaa. Mitä haluat tähän keskusteluun vastaavan? Kyllä sinulla on ihan oikeus mielipiteeseesi. Itse olen seurannut Ilveksen sekä Myrrän menoa sen verran kauan että tiedän tilanteesta vähän paremmin kuin miltä se näyttää katsomalla sarjataulukkoa syyskuun jälkeen.

Mitä muuta tuot tähän keskusteluun? Lisää spekulaatiota siitä kuinka Ilveksen johtoporras totesikin että haluamme olla huonompia? No, sekin on yksi mielipide.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Löytyy toki, mutta ajattelin helpottaa argumentointiasi, kun tunnuit keskittyvän enemmän kommentin antajaan kuin sen sisältöön.
Se on kiva kuulla.

Haluatko sinäkin jakaa kokemuksesi siitä mitä kiekkojumalat ovat suunnitelleet Ilveksen varalle?

Ilves-buumiin mahtuu kyllä vielä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pennasen välituomion aika on kauden jälkeen. Ei minulla sinällään ole mitään sitä vastaan, että avataan ketju kilpailevan joukkueen osioon, mutta hyvät tavat ei menisi kuitenkaan hukkaan. Ketjunavauksessa on aika paljon turhaa skeidaa, joka ihan ymmärrettävästi aiheuttaa reaktion Ilves-faneissa. Sen karsimalla olisi voinut vastaanottokin olla erilainen.

Veikkaan, että Ilves-fanit eivät ihan vielä tässä vaiheessa ole valmiita kääntymään Pennasta vastaan, vaikka joillakin se näyttäisi olevan jostain kumman syystä toiveissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kerrotko miksi minulle tekee kipeää puhua Pennasesta vielä? Itse olen miehen vankka kannattaja ja sitä mieltä että Ilves sai hyvän valmentajan tilalle erinomaisen valmentajan.

Koska pointtisi on silkkaa spekulaatiota eikä siinä oikeastaan ole ihan hirveästi argumentoitavaa. Olet vain halunnut tulla kertomaan tuntemuksiasi Ilveksestä kun jokin selvästi hiertää. Kiekkojumalat ovat tästedes Ilvestä vastaan ja kirous on nyt Ilveksen yllä, eikä mestaruustaistoon ole asiaa. Mitä haluat tähän keskusteluun vastaavan? Kyllä sinulla on ihan oikeus mielipiteeseesi. Itse olen seurannut Ilveksen sekä Myrrän menoa sen verran kauan että tiedän tilanteesta vähän paremmin kuin miltä se näyttää katsomalla sarjataulukkoa syyskuun jälkeen.

Mitä muuta tuot tähän keskusteluun? Lisää spekulaatiota siitä kuinka Ilveksen johtoporras totesikin että haluamme olla huonompia? No, sekin on yksi mielipide.

Myrrä nosti Ilveksen takaisin liigan kärkikahinoihin ja mitalille. Ja täksi kaudeksi sarjakärkeen. Millä tavalla Ilves arvosti tätä työtä?
-Näytti keskisormea ja heitti kaverin ovista ulos.

Minua tällainen käytös hiertää ja ihmettelen, miten jotakuta ei hierrä. Ja uskon, että tämä päätös tulee näkymään negatiivisesti Ilveksen toiminnassa jatkossa. Tapa millä seuran johtoporras suhtautuu henkilökuntaansa ei voi olla näkymättä koko seuran toiminnassa.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
En. Minä en usko kiekkojumaliin.

Minä uskon siihen, että Antti Pennanen saa fudut jossain vaiheessa, jos Ilveksen meno ei tuosta muutu.

Minäkin uskon siihen että Antti Pennanen saa fudut vielä jossain vaiheessa. Mistä organisaatiosta ja milloin jää tulevaisuuden varalle. Tällä hetkellä keskustelu hänen potkuistaan tuntuu vellovan lähinnä kateellisten vastustajajoukkueiden fanien sisällä. Kaikki keskustelu on toki tervetullutta, itse ainakin pidän positiivisena sitä että Ilves aiheuttaa näinkin paljon keskustelua omien faniensa ulkopuolella. Toki tännekin voisi välillä laittaa ihan oikeita keskustelun aiheita sen sijaan että kukin käy vuorotellen kertomassa kiekkojumalien kertomuksia niin saisi vähän enemmän vastavuoroista keskustelua aikaan Ilves-fanien kanssa.

Myrrä nosti Ilveksen takaisin liigan kärkikahinoihin ja mitalille. Ja täksi kaudeksi sarjakärkeen. Millä tavalla Ilves arvosti tätä työtä?
-Näytti keskisormea ja heitti kaverin ovista ulos.

Minua tällainen käytös hiertää ja ihmettelen, miten jotakuta ei hierrä. Ja uskon, että tämä päätös tulee näkymään negatiivisesti Ilveksen toiminnassa jatkossa. Tapa millä seuran johtoporras suhtautuu henkilökuntaansa ei voi olla näkymättä koko seuran toiminnassa.

Aijaa, minä kun luulin näkeväni seuraavaa: ''Ilveksen toimitusjohtaja Risto Jalo kiittää Jouko Myrrää sekä Marko Ojasta Ilveksen eteen tehdystä työstä''. Keskisormi ja niskaperseote taisi jäädä näkemättä itseltä.

Ajoitus olisi toki voinut olla parempi, mutta urheilu on välillä sellaista kun tulee parempi valmentaja tarjolle. Jouko on oikein mukava mies ja hyvä valmentaja joka nosti Ilveksen pohjilta kärkeen, mutta valitettavasti ei ihan riittänyt sinne huipulle asti. Taktisesti mies oli jäljessä uransa jokaisessa pudotuspelisarjassa ja se valitettavasti maksoi hänelle kun Pennanen vapautui Ilvekselle. Silti itse ainakin toivon Myrrälle kaikkea hyvää jatkoa varten.
 
Viimeksi muokattu:

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Uskomaton ketju. Ja vauhti vaan kiihtyy. Muistuttaa sukujuhlaa, jossa yksi "viaton" kommentti saa aikaa täyden älämölön ja sukuriidan.

Aiheeseen. En allekirjoita sitä, että Ilveksen johto olisi toiminut tyhmästi vaikka pelien tulokset olisikin Ipalle murheellisia. Pennanen on kiistatta maan parhaita valmentajia. Löytyy liiga- ja turnausmenestystä. Ja koska pelitavan sopeuttaminen ottaa aikansa piti vaihto tehdä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Ilves halusi maksimoida potentiaalin ja respect sille.

Täydellisessä maailmassa Myrrälle olisi järjestynyt parempi exit, mutta toisaalta valmentajan rooliin kuuluu pettymykset ja lumi tuvassa. Myrrän tilanne kuitenkin edelleen hyvä markkinoilla.

Avauksen ajatus siitä, että Myrrä kutsuttaisiin takaisin olisi vielä huonompi kuin Borisin paluu Brittien pääministeriksi. Jos uskaltaa tehdä rohkeita päätöksiä, niin on uskallettava myös pysyä niiden takana.

Eiköhän tämä ketju kohta hyydy. Pendo näyttää, että ollaan sitä ennenkin valmennettu ja Ipa palaa uralleen. Kohti kevään pudotuspelejä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uskomaton ketju. Ja vauhti vaan kiihtyy. Muistuttaa sukujuhlaa, jossa yksi "viaton" kommentti saa aikaa täyden älämölön ja sukuriidan.
Tämä ketju alkoi puhtaalla provolla, jonka arvon @Moderaattorit hyväksyivät, joten ei ihme, että tämä vetää muiden joukkueiden kannattajia provoilemaan lisää kuin hunajapurkki mehiläisiä.

Olin paikalla -85 Turussa, kun Ilves voitti edellisen kerran mestaruuden. Tässä välissä on ollut kaikenlaista, eikä luottamus toimiston temppuihin ole vahva, vaikka siellä ovat miehet vaihtuneet. Ovat he vaihtuneet ennenkin.
Myrrän aikana näytti jo paremmalta joukkueen puolella, mitali pitkästä aikaa. Nyt valmentajan vaihto oudossa paikassa nostaa vanhoja pelkoja taas pintaan. Vaikka valmentaja ilmeisesti vaihdettiin parempaan, ei se välttämättä johda parempaan lopputulokseen tämän kauden osalta. Mieluummin ottaisin pronssin tai nelossijan ja vakiintumisen kärkiporukoihin kuin vajoamisen takaisin pohjamutiin.
Ennen ensi kautta ehtii niin paljon vettä virrata Tammerkoskessa, että sitä on minusta turha spekuloida tässä vaiheessa.
 
Tämä ketju alkoi puhtaalla provolla, jonka arvon @Moderaattorit hyväksyivät, joten ei ihme, että tämä vetää muiden joukkueiden kannattajia provoilemaan lisää kuin hunajapurkki mehiläisiä.

Eihän tämän ketjun aloitus ole puhdasta provoa nähnytkään. Sellainen olisi esimerkiksi että joku tulisi vaatimaan sarjaa johtavan seuran valmentajan eroa, se olisi puhdasta vittuilua joka suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Onko Tapparan osiossa muuten yleisömääräketju? Ellei niin voisi käydä avaamassa..
Käy ihmeessä...meidän hiekkalaatikolla onkin ollut liian rauhallista jo liian pitkään, jotta kohta täytyy varmaan avata se varmin parranpärinä-ketju tamperelaisten joukkueiden yhdistämisestä alaotsikolla Lukko-Ässät ei ole mikään derby!

Ps. Pendo olisi ollut sittenkin liian pieni mies Tapparaan. Myrrä-Nieminen ensi kaudeksi ja paikallispelit saattaisivat olla entistä mielenkiintoisempia, no joo vitsi vitsi! :D
 

Kyle

Jäsen
Ilves asetti itsensä helpon pilkan kohteeksi nyt pitää perseen kestää merivettä.

Tästä heräsi mielenkiintoinen ajatus. Herättääkö tässä saagassa enemmän tunteita se, että Myrrä sai potkut vai se, että juuri Pennanen palkattiin tilalle?

Esimerkiksi se, että Myrrä olisi vapautettu tehtävistä ja M. Ojanen noussut pääkäskijäksi tuskin olisi montaa päivää jaksanut kiinnostaa muiden joukkueiden leirissä.

Joka tapauksessa se, että asia herättää keskustelua niin on omalla tavalla positiivistä. Jos Pekka Virran potkut voi ohittaa olan kohautuksella niin itselle olisi tavallaan ainakin tylsää, jos tämä siirto ei olisi herättänyt mitään tunteita. Siinä mielessä paljon viljelty argumentti "katsellaan keväällä" on vähän tylsä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä heräsi mielenkiintoinen ajatus. Herättääkö tässä saagassa enemmän tunteita se, että Myrrä sai potkut vai se, että juuri Pennanen palkattiin tilalle?

Esimerkiksi se, että Myrrä olisi vapautettu tehtävistä ja M. Ojanen noussut pääkäskijäksi tuskin olisi montaa päivää jaksanut kiinnostaa muiden joukkueiden leirissä.

Joka tapauksessa se, että asia herättää keskustelua niin on omalla tavalla positiivistä. Jos Pekka Virran potkut voi ohittaa olan kohautuksella niin itselle olisi tavallaan ainakin tylsää, jos tämä siirto ei olisi herättänyt mitään tunteita. Siinä mielessä paljon viljelty argumentti "katsellaan keväällä" on vähän tylsä.
No varmaan se että Jokke oli saanut pitkän uurastuksen myötä Ipan nousuun ja piikkipaikalle Liigaan ja sitten se työ vedettiin vaan pöntöstä alas. Tästä jää se kuva että Ipan nousun syynä oli kaikki muu paitsi Jokke, että meillä on tuolla sapattivapaalla maailmanhistorian paras valmentaja joka nyt vaan sitten palkataan luomaan Dynastia. End of Story.

Pekan potkut on ohitettu sillä että hän sai tehtyä Liiga pelaajista Mestis pelaajia, ja se sitten näkyy taulukossa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tästä heräsi mielenkiintoinen ajatus. Herättääkö tässä saagassa enemmän tunteita se, että Myrrä sai potkut vai se, että juuri Pennanen palkattiin tilalle?

Esimerkiksi se, että Myrrä olisi vapautettu tehtävistä ja M. Ojanen noussut pääkäskijäksi tuskin olisi montaa päivää jaksanut kiinnostaa muiden joukkueiden leirissä.

Joka tapauksessa se, että asia herättää keskustelua niin on omalla tavalla positiivistä. Jos Pekka Virran potkut voi ohittaa olan kohautuksella niin itselle olisi tavallaan ainakin tylsää, jos tämä siirto ei olisi herättänyt mitään tunteita. Siinä mielessä paljon viljelty argumentti "katsellaan keväällä" on vähän tylsä.
Ei kait sillä oo väliä vaikka Uros-Arenan pihaan ois Myrrän tilalle kaahannut joku vaikkapa Jaguaarilla. Vaan tapa millä se hoidettiin. Kateus ajatus, mitä liene haet, voisko olla ihan vaan omaa harhaa viiksekkäiden kannattajien.

Virtahan kaiketi läksi ihan yhteisymmärryksessä, ja jopa omasta aloitteestaan. Jos ja kun noin on, niin ompa hienosti hoidettu homma.
 

Kyle

Jäsen
Ei kait sillä oo väliä vaikka Uros-Arenan pihaan ois Myrrän tilalle kaahannut joku vaikkapa Jaguaarilla. Vaan tapa millä se hoidettiin. Kateus ajatus, mitä liene haet, voisko olla ihan vaan omaa harhaa viiksekkäiden kannattajien.

Virtahan kaiketi läksi ihan yhteisymmärryksessä, ja jopa omasta aloitteestaan. Jos ja kun noin on, niin ompa hienosti hoidettu homma.

Niin ite vain yritin neutraalisti nähdä miten suhtautuisin jos vaikka Niemelä saisi NYT potkut Pelicansista. Niin kyllä itse väitän, että oma suhtautumiseni olisi erilainen jos tilalle tulisi Pasi Nurminen kuin Jukka Jalonen.
 

Sir Smokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ehkä minäkin laitan lusikan soppaan. Kuullessani Myrrän potkuista ensimmäinen ajatukseni oli, että oikeudenmukaisuutta on rikottu. Se mitä ymmärrän tiimityöstä ja voittamisesta, oikeudenmukaisuuden rikkominen on pahinta mitä voidaan tehdä. Joukkue mukaan lukien valmentaja ei ole taitojen summa vaan jotain, joka liikkuu tunteen ja asenteiden tasolla.

Pennasella on toki puoli vuotta aikaa korjata syntynyt vahinko, eli peliä ei ole suinkaan menetetty. Toivon Ilvekselle ja Pennaselle kaikkea hyvää, mutta samalla toivon tästä valaisevaa esimerkkiä oikeudenmukaisuuden merkityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös