J.Grönvall
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Aika näyttää kuinka puolustaminen kehittyy tuota ylivoimaa vastaan. Ehkä timantin ylinpelaaja joutuu laskemaan jopa lähelle timantin keskitasoa häiritäkseen tuota syöttöä keskustaan tai poikittain, samalla kaveri ei vaan millään ehdi täysin peittämään viivaveto, mikäli kiekko pelataankin sen kautta. Ollaan siis jo lähellä salibandystä tuttua kilpikonnapuolustusta, muistaakseni tätä on välillä jo nähtykin, etenkin silloin kun kiekkoa jauhetaan maalintakana.
Niin, tuossa varmasti eniten riippuu siitä minkä valinnan valmentaja/joukkue tekee. Itse olen aina ajatellut alivoimapelin niin, että jonnekin joka tapauksessa jää se vapaa pelaaja ja mahdollinen laukaisupaikka. Silloin vain hyväksytään se riski, että joskus sieltä tulee maali tai kaksi. Kuitenkin itse sulkisin keskustan todella tiukkaan myös timantilla ja jättäisin tilaa viivaan. Sieltä tulevat vedot lähtökohtaisesti veskarille ja pyrkiä keskitason pelaajilla blokkaamaan.
Tuo takakolmio (itse puhun yläkolmiosta) on tosiaan vaikea puolustaa ja ehkä paras keino onkin vain pakottaa se liikuttamaan kiekkoa ja pelaamalla vain tiukasti aluetta koko ajan.