Pelitapakeskustelu

  • 607 925
  • 4 173

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Heh, kerro nyt vaan äläkä kiertele. Testataan se sinun teoriasi samalla.

Kuulepas nyt. Tämä keskustelupalsta tai edes tämä ketju ei ole sinun leikkikenttäsi jossa sinulla on oikeus vaatia muita tekemään tai olemaan tekemättä jotain. Kenelläkään ei ole minkäänlaista todistusvelvollisuutta selittää yhtään asiaa sinulle.

Kuten jo totesin, tuon kaltainen sihvostelu, jossa muut keskustelijat arvotetaan itse keksityin kriteerein on aivan perseestä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kuulepas nyt. Tämä keskustelupalsta tai edes tämä ketju ei ole sinun leikkikenttäsi jossa sinulla on oikeus vaatia muita tekemään tai olemaan tekemättä jotain. Kenelläkään ei ole minkäänlaista todistusvelvollisuutta selittää yhtään asiaa sinulle.

Kuten jo totesin, tuon kaltainen sihvostelu, jossa muut keskustelijat arvotetaan itse keksityin kriteerein on aivan perseestä.

No minä katson, että todistustaakka on sinulla tässä kohtaa. Sinä teit väitteen, tai useammankin, koskien termejä ja sitten väitit käyneesi vielä teoriatasolla keskustelua hyökkäys- ja puolustuspelistä, sekä terminologiasta. Väititipä jopa, että minä en ymmärrä sitä samalla tasolla kuin sinä.

Se, että et ase ohimollakaan meinaa tuohon kysymykseeni vastata ei ole minulta pois, ei vaikka kuinka puit nyrkkiä ja hyökkäät päälle. Se on pois ainoastaan sinulta.

Joten jos millään viitsit niin avaa toki lisää sitä teoriaasi, kun se kerran näkemyksesi mukaan on osuvampi määrittely tuolle pelitilanteelle. Äkkiähän tässä tulee mieleen ettet ymmärrä vanhaakaan, kun et voi noin yksinkertaiseen asiaan vastata.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
No minä katson, että todistustaakka on sinulla tässä kohtaa.

Kuka on kuollut, kun sinulle on oikeus annettu päättää siitä kenellä todistustaakka on ja kenellä ei? Se k-sana on kyllä taas mitä mainioin kuvaus asenteeseesi.

Väititipä jopa, että minä en ymmärrä sitä samalla tasolla kuin sinä.

Kyllähän tuo aivan fakta on, että et ole asiaa ymmärtänyt. Se on tästä tullut jo selväksi.

Joten jos millään viitsit niin avaa toki lisää sitä teoriaasi, kun se kerran näkemyksesi mukaan on osuvampi määrittely tuolle pelitilanteelle.

Aika selvästi olen sen jo avannut. Joku sen määritelmäni tuntuu jo tajunneenkin täällä, joten vika ei ole viestin selkeydessä. Mitä ilmeisimmin sen on siis oltava vastaanottajassa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kuka on kuollut, kun sinulle on oikeus annettu päättää siitä kenellä todistustaakka on ja kenellä ei? Se k-sana on kyllä taas mitä mainioin kuvaus asenteeseesi.

Kyllähän tuo aivan fakta on, että et ole asiaa ymmärtänyt. Se on tästä tullut jo selväksi.

Aika selvästi olen sen jo avannut. Joku sen määritelmäni tuntuu jo tajunneenkin täällä, joten vika ei ole viestin selkeydessä. Mitä ilmeisimmin sen on siis oltava vastaanottajassa.

Niin, katsos kun tämä on julkinen keskustelupalsta jota lukevat myös monet muut ihmiset. Olisin hivenen varovainen esittämään minkäänlaisia suoria syytöksiä tai väitteitä, jos niille ei ole antaa perusteluja. Olkoonkin, että tämä anonymiteetti antaa toki hyvän suojan esittää vaikka mitä.

Minulla ei ole pakkoa miellyttää sinua, joten en myöskään ole subjektiivisista arvioistasi nimimerkkiäni kohtaan kiinnostunut. Ajattelin vain, että jos haluat olla muutakin kuin spede niin voisi olla hyväksi vähän perustellakin jotain.

Puolustusreaktiosi on toki kuin vesikauhuisella pesukarhulla mutta toistaiseksi on substanssi osoittautunut kovin ohueksi.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Puolustusreaktiosi on toki kuin vesikauhuisella pesukarhulla mutta toistaiseksi on substanssi osoittautunut kovin ohueksi.

Hyvin olet Sihvosesi lukenut.

Kaikki eriävät mielipiteet ovat vääriä. -> hyökätään esittäjän kuviteltua kompetenssin puutetta vastaan. Kun tämä aiheuttaa vastaavan suuruisen vastareaktion, ollaankin kuin espanjalainen jalkapalloilija kädet pystyssä "että, mitä minä vai?!" "Toi, ja toi, ja toi, ja toi, ja toi... aloitti."

Edelleen se substanssi on luettavissa, koska muutama muu nimimerkki on sen nähnyt. Sen kanssa voi olla eri mieltä, mutta aivan pihalla on oltava jos pääpointtiani ei ymmärrä.

Enkä rupea pelitilannerooleja sinulle luettelemaan, koska kyseinen aihe ei kiinnosta minua edes vähää alkua. Olin kiinnostunut keskustelemaan asiasta nimenomaan teoreettisella tasolla. Sen näkee kenties siitä, että keskustelin asiasta teoreettisella tasolla (vihje). Mutta kaltaisesi nillittäjät ovat tehokkaita pilaamaan keskustelun kuin keskustelun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
. Ennen kaikkea näen, että määritelmien puolustaminen intuitiivisuudella on lähtökohtaisesti virheellistä. Kyllähän sen nyt jokainen ymmärtää, että kiekollinen pelaaminen on hyökkäävää noin kymmenen kertaa kymmenestä. Mutta mitä sitten kun tulee se yhdestoista?

Verbin määritelmä on muuten aivan väärä ja liian suppea. Kun puhutaan kiekon ampumisesta, niin ampuminenhan ei ole verbi. Tai on se kymmen kertaa mutta nyt tuli se yhdestoista. Jos pelaaja ampuu kiekon niin yhtä hyvin voisi sanoa että kyseessä on imperfekti. Katsoja on voinut kuolla kiekon ampumisen seurauksena. Kuoli. Silloin kyseessä on myös rikos ja rikos ei ole verbi. Kielioppi on aivan perseestä eikä määritelmät ole lainkaan oikeita.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Hyvin olet Sihvosesi lukenut.

Kaikki eriävät mielipiteet ovat vääriä. -> hyökätään esittäjän kuviteltua kompetenssin puutetta vastaan. Kun tämä aiheuttaa vastaavan suuruisen vastareaktion, ollaankin kuin espanjalainen jalkapalloilija kädet pystyssä "että, mitä minä vai?!" "Toi, ja toi, ja toi, ja toi, ja toi... aloitti."

Edelleen se substanssi on luettavissa, koska muutama muu nimimerkki on sen nähnyt. Sen kanssa voi olla eri mieltä, mutta aivan pihalla on oltava jos pääpointtiani ei ymmärrä.

Enkä rupea pelitilannerooleja sinulle luettelemaan, koska kyseinen aihe ei kiinnosta minua edes vähää alkua. Olin kiinnostunut keskustelemaan asiasta nimenomaan teoreettisella tasolla. Sen näkee kenties siitä, että keskustelin asiasta teoreettisella tasolla (vihje). Mutta kaltaisesi nillittäjät ovat tehokkaita pilaamaan keskustelun kuin keskustelun.

Olit mutta et ole enää, koska aihe ei yhtäkkiä "kiinnosta". Olisin ollut halukas laittamaan tämän teoriasi puntariin (tai itse olen tehnyt sen jo) mutta kuplaksihan sinä osoittaudut.

No ihan sama, sinun (palsta)maineesi se on.

Kuten todettua niin pointtisi ei ole mitään niin maatamullistavaa tahi syvällisen älykästä etteikö se olisi jo jokaisen tiedossa. Ne perustelut olisi silti kiva saada, TosiFanin todistus ei vielä riitä.

Ja taaskaan et saanut ruudulle muuta kuin satoja merkkejä aiheesta J.Grönvall... Tietysti voit myös pitää lupauksesi ja lopettaa vastailemasta kokonaan.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä, että arvon Jack of Spades oli tässäkin riidanhaastaja, en minä. Muuten kiinnostaa taas kuin kilo paskaa mihin lokeroon minua asemoit.

Itselläni ei valitettavasti ole kompetenssia keskustella pelitapa-asioista, mutta tähän saakka olen mielelläni lukenut ketjua oppien koko ajan uutta.

Nyt mielestäni tämän ketjun keskustelu on mennyt pilalle ks. nimimerkin toiminnan takia, ja lainaamani kohta kertoo paljon: nimimerkki J. Grönvall suhtautuu erittäin alentuvasti muihin kirjoittajiin, on määrittelemässä täällä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei, ja myös mielestäni haastaa jatkuvasti riitaa muiden kirjoittajien kanssa pyrkien osoittamaan paremmuutensa vastapuolta kohtaan. Kun moni on hänelle huomauttanut hänen kyseenalaisesta käytöksestään, hän kylmän rauhallisesti vierittää toistuvasti syyn vastapuolen niskaan. Hän todistelee, kuinka häntä ei kiinnosta paskan vertaa, miten muut hänet asemoivat, mutta kuitenkin hän jaksaa päivätolkulla pillittää marttyyrin kaapu päällään siitä, jos muut häntä ojentavat.

Tulen mitä luultavimmin saamaan tästä kannanotostani ryöpyn niskaani, mutta antaapa tulla sitten vain. Saapahan kaveri sitten sen viimeisen sanansa, koska se tuntuu hänelle niin tärkeää olevan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Itselläni ei valitettavasti ole kompetenssia keskustella pelitapa-asioista, mutta tähän saakka olen mielelläni lukenut ketjua oppien koko ajan uutta.

Nyt mielestäni tämän ketjun keskustelu on mennyt pilalle ks. nimimerkin toiminnan takia, ja lainaamani kohta kertoo paljon: nimimerkki J. Grönvall suhtautuu erittäin alentuvasti muihin kirjoittajiin, on määrittelemässä täällä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei, ja myös mielestäni haastaa jatkuvasti riitaa muiden kirjoittajien kanssa pyrkien osoittamaan paremmuutensa vastapuolta kohtaan. Kun moni on hänelle huomauttanut hänen kyseenalaisesta käytöksestään, hän kylmän rauhallisesti vierittää toistuvasti syyn vastapuolen niskaan. Hän todistelee, kuinka häntä ei kiinnosta paskan vertaa, miten muut hänet asemoivat, mutta kuitenkin hän jaksaa päivätolkulla pillittää marttyyrin kaapu päällään siitä, jos muut häntä ojentavat.

Tulen mitä luultavimmin saamaan tästä kannanotostani ryöpyn niskaani, mutta antaapa tulla sitten vain. Saapahan kaveri sitten sen viimeisen sanansa, koska se tuntuu hänelle niin tärkeää olevan.

Olet väärässä mutta saat toki pitää mielipiteesi. Ja kas, taas yksi Ässien fani joka on tätä mieltä, lieneekö sattumaa?

Jälleen kerran: viestihistoria. Sieltä saa ihan vapaasti käydä katsomassa ja pohtimassa itse kunkin tyyliä ja tarkoitusperiä.

Sinäkin esitit nyt julkisen väitteen, että nimimerkkini suhtautuu muihin (= kaikkiin) kirjoittajiin "erittäin alentuvasti". Todistustaakka on sinun. Sori :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt mielestäni tämän ketjun keskustelu on mennyt pilalle ks. nimimerkin toiminnan takia, ja lainaamani kohta kertoo paljon: nimimerkki J. Grönvall suhtautuu erittäin alentuvasti muihin kirjoittajiin, on määrittelemässä täällä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei,

Grönvall on aivan oikeassa ampuessaan alas näitä itsekudottuja määritelmiä jotka pelkästään sotkevat keskustelun ja vievät sen toistuvasti täysin lillukanvarsiin. Toisaalta JG voisi harkita että ei vastaa näihin kirjoituksiin lainkaan. Nyt kun vastaa lähes 24/7/365 niin trollit saavat aina uutta polttoainetta ja inttävät milloin mistäkin. Tämä on nähty niin moneen kertaan että pitää vaan ihmetellä mikä ajaa kaiketi suht järjellisiä kirjoittajia kokeilemaan onneaan aina uudelleen ja uudelleen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olet väärässä mutta saat toki pitää mielipiteesi. Ja kas, taas yksi Ässien fani joka on tätä mieltä, lieneekö sattumaa?

Jälleen kerran: viestihistoria. Sieltä saa ihan vapaasti käydä katsomassa ja pohtimassa itse kunkin tyyliä ja tarkoitusperiä.

Sinäkin esitit nyt julkisen väitteen, että nimimerkkini suhtautuu muihin (= kaikkiin) kirjoittajiin "erittäin alentuvasti". Todistustaakka on sinun. Sori :)

Ei kai Ouninpohja väittänyt sinun suhtautuvan kaikkiin kirjoittajiin alentuvasti?

Hän lainasi yhden esimerkin mikä mielestäni oli hyvä esimerkki hänen viestilleen. Muihin ei ole = kaikkiin.

Täällä on paikka paikoin hyvääkin keskustelua, mutta viime aikoina on mennyt todella naurettavaksi "juupas eipäs sinäpäs" väännöksi. Tiedän, että sinulla on tieto taitoa asioista ja arvostan tekstejäsi ja tietämystä. Ei kannatta kaikkiin "lisää bensaa liekkeihin" viesteihin lähteä mukaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ei kai Ouninpohja väittänyt sinun suhtautuvan kaikkiin kirjoittajiin alentuvasti?

Hän lainasi yhden esimerkin mikä mielestäni oli hyvä esimerkki hänen viestilleen. Muihin ei ole = kaikkiin.

Täällä on paikka paikoin hyvääkin keskustelua, mutta viime aikoina on mennyt todella naurettavaksi "juupas eipäs sinäpäs" väännöksi. Tiedän, että sinulla on tieto taitoa asioista ja arvostan tekstejäsi ja tietämystä. Ei kannatta kaikkiin "lisää bensaa liekkeihin" viesteihin lähteä mukaan.

Ei suoraan mutta ei myöskään kieltänyt sitä. Ja tosiaan, ei pitäisi mutta hämmästyttää miten esimerkiksi tuo Ouninpohjan mainitsema sananvaihto oli yksinomaan minun aiheuttamani. JoS kirjoitteli siellä mm. kapeakatseisuudesta ja mistä lie lahkolaisuudesta, mutta se näyttäisi olevan hyväksyttyä käytöstä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Grönvall on aivan oikeassa ampuessaan alas näitä itsekudottuja määritelmiä jotka pelkästään sotkevat keskustelun ja vievät sen toistuvasti täysin lillukanvarsiin.

Mielestäni on turhan voimakasta sanoa, että pitäisi "ampua alas" väärää keskustelua/käytettyjä termejä - varsinkin kun puhutaan interwebin keskustelupalstasta... Kohteliaampaa olisi saada keskustelua niistä aikaiseksi, jotta se yhteinäinen termistö - tavalla tai toisella - löytyisi.

Suoraan sanottuna itse en ainakaan halua osallistua keskusteluun jos pelkona on se, että tulee "väärin keskusteltua" tai muuta shittiä YV:nä.
 
Viimeksi muokattu:

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet väärässä mutta saat toki pitää mielipiteesi. Ja kas, taas yksi Ässien fani joka on tätä mieltä, lieneekö sattumaa?

Jälleen kerran: viestihistoria. Sieltä saa ihan vapaasti käydä katsomassa ja pohtimassa itse kunkin tyyliä ja tarkoitusperiä.

Sinäkin esitit nyt julkisen väitteen, että nimimerkkini suhtautuu muihin (= kaikkiin) kirjoittajiin "erittäin alentuvasti". Todistustaakka on sinun. Sori :)

Kyllä, pidän mielipiteeni.

Ja kas, voin kertoa, että olen jo ohittanut sen iän, että suosikkiseurallani olisi jotakin merkitystä täällä käymääni keskusteluun. Kun olet täällä viestistä toiseen todistellut paremmuuttasi muita kirjoittajia kohtaan, en siihen peilaten olisi uskonut, että sortuisit noin lapselliseen heittoon. Mutta kukin tyylillään.

Samoin minä kehoitan kaikkia epäileviä lukaisemaan viestihistoriasi.

Sori.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ilmeisesti tämän syksyn trendi on pystysuunnan pelaaminen, tuntuu että kaikki ovat tästä innoissaan. Jopa Rautakorpi on joidenkin viestien mukaan siirtynyt enemmän pystysuunnan pelaamiseen.

Tämä lienee totta ja se on mielestäni aika surullista. Vähän sellainen mutu on itselläni, että joukkueet ovat pelitavallisesti tulevalla kaudella hyvinkin lähellä toisiaan, mitä tulee tilan voittamisen ja tilan tekemisen väliseen suhteeseen. Valtaosa joukkueista lienee sellaisia hybridejä. SM-liigassa ei varmaankaan ole yhtäkään täysin pystysuunnan joukkuetta, kun viimeisenä jääränä jopa Riso Dufvakin on ottanut kiekkokontrollielementtejä mukaan joukkueensa pelaamiseen, samoin hänen oppipoikansa Aho vielä enemmän kuin Ripa. Olisiko Suikkasen TPS tai Tirkkosen SaiPa sitten lähimpänä pystysuunnan jääkiekkoa? Summasen HIFK:n pelitavasta ei tunnu kenelläkään olevan käsitystä. Hassua, että aikanaan niin briljantti pelitapavalmentaja valmentaa nykyään varsin epämääräistä jääkiekkoa.

Toivottavasti edes Aravirta jatkaisi uskollisesti Meidän Pelin linjalla. Samoin Lauri Marjamäen Kärppien suhteen on toivoa, mutta pahoin pelkään, että hän ottaa maajoukkueympyröistä vaikutteita Erkalta ja muokkaa myöskin pelaamista enemmän pystysuunnan peliksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No joo, tiedänhän, että kuvittelet minun puhuvan pehmoisia termeistä ja niiden oikeasta merkityksestä mutta kuten sanoin, peliä opitaan pelaamalla, ei lukemalla.

Tämä tulee jo toistamiseen esille, niin on pakko kysyä: millä tavoin sinä olet oppinut pelin mutta ymmärrän samalla jos et halua vastata tähän.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kyllä, pidän mielipiteeni.

Ja kas, voin kertoa, että olen jo ohittanut sen iän, että suosikkiseurallani olisi jotakin merkitystä täällä käymääni keskusteluun. Kun olet täällä viestistä toiseen todistellut paremmuuttasi muita kirjoittajia kohtaan, en siihen peilaten olisi uskonut, että sortuisit noin lapselliseen heittoon. Mutta kukin tyylillään.

Samoin minä kehoitan kaikkia epäileviä lukaisemaan viestihistoriasi.

Sori.

No vielä kerta kiellon päälle, sori cobol!

Mitä vikaa Ouninpohja on yksityisviesteissä? Sinä ja muut valitatte kuinka sotken keskustelua ja nyt olet itsekin tekemässä juuri sitä. Nuo itkuvirret voi laittaa sinne niin vastailen jahka kerkiän.

Viestihistoriaa tosiaan kannattaa käydä katsomassa, sieltä löytyy paljon myös pelitapakeskustelua, toisin kuin suurelta osalta tässä ketjussa!
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No vielä kerta kiellon päälle, sori cobol!

Mitä vikaa Ouninpohja on yksityisviesteissä? Sinä ja muut valitatte kuinka sotken keskustelua ja nyt olet itsekin tekemässä juuri sitä. Nuo itkuvirret voi laittaa sinne niin vastailen jahka kerkiän.

Viestihistoriaa tosiaan kannattaa käydä katsomassa, sieltä löytyy paljon myös pelitapakeskustelua, toisin kuin suurelta osalta tässä ketjussa!

Olet oikeassa, olisin tosiaan voinut laittaa YV:tä.

Sori (jälleen).
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Sitä, että arvon Jack of Spades oli tässäkin riidanhaastaja, en minä. Muuten kiinnostaa taas kuin kilo paskaa mihin lokeroon minua asemoit. Vaikka kai tässä pitäisi olla jo ylpeä, kun tulee mainituksi samassa lauseessa Johtavan kanssa.

Itseäni ei taas paskan vertaa kiinnosta keskustella yhtään mistään kaltaisesi kirjoittajan kanssa, joka ei kykene ottamaan muiden näkökantoja asioihin huomioon. Olet kuin rampa jänis auton valokeilassa, joka juoksee henkensä edestä auton edessä kapealla tiellä ymmärtämättä hypätä tiensivuun.

Jep, ja kenties vielä enemmän sitä virtaa kunnes sinäkin oikeasti luet tätä ketjua. Ihan siis oikeasti luet, sillä lailla avoimesti.

Olet kuin tuo Bigmouth, kauhea poraus päällä, että minä sinä tai tätä, ja sitten itse toteuttaa ihan samaa perässä :D

Luen kyllä ihan omin silmin tätäkin ketjua. Kaltaasesi porajajat tavatahan vierä Pohjanmaalla pihasaunan taakse ja sieltä kenties pois tullessasi olet kuin uudestisyntynyt.. näet vain väkisin menee kalloosi se asia, että jääkiekossa on olemassa muitakin pelitapoja kuin vain ja ainoastaan meidänpeli-uskovaisten lahko, jonka lähes messiaanista väärää todistusta sinäkin olet erehtynyt seuraamaan.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli lukaistua viimeisen parin päivän osalta tätä ketjua. Pelitavallisesti käteen jäi lähinnä se, että pystysuunnan jääkiekko on saanut lisää jalansijaa, myös Tapparassa. Aplodit tästä aiheesta keskustelleille. Läpyläpy.

Muuten on minusta aika ilmiselvää, että tämän ketjun - ja ehkä yleisemminkin tiettyjen medioiden - pelitapakeskustelussa keisarilla ei ole vaatteita. Harva uskaltaa tässä ketjussa tai mediassa enää sanoa mitään itse pelitavoista, koska ei vaan näe esimerkiksi niitä keisarin kahdeksaa eri lähtövaatekertaa, tai näkee, mutta ei näe niitä menestyksekkäänkään pelaamisen kannalta keskeisinä asioina.

No se siitä, toivoisin että täällä keskustelussa jokainen voisi tuoda oman mielipiteensä julki, ja ne jotka ovat analyysissään syvemmällä kuin muut, eivät tuomitsisi tai tivaisi omaa teoriaa koestettavaksi tai oikeaa vastausta pelitilannerooleista. Aihehan sinänsä on kaikille yhteinen, läheinen ja erittäin mielenkiintoinen.

Mitään sivaltavaa analyysiä ei minulla nyt ole tähän heittää, mutta tuosta kiekkokontrollista ja kiekollisena puolustamisesta (pidetään kiekko pois vastutajalta) tuli mieleeni se, että muutamankin pelin Virran Tepsiä Turussa naamapalmutelleena oikea tai järkevä tapa puolustaa kiekollisena ei voi olla Seppäsen jättösyöttö Vittasmäelle omalla sinisellä kahdeksan kertaa pelissä. Näistä neljä päättyy hyvänäkin päivänä kiekonmenetykseen ja suoraan maalipaikkaan. Onko se sitten Seppäsen, Virran vai pelitavan vika? On tietysti aika itsestäänselvää, että mitä huonommat pelaajat (ei edes välttämättä huonommat suhteessa vastustajaan), sitä tärkeämpää että kiekko on mahdollisimman kaukana omasta maalista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Huh, Hirso kertoo homman nimen haastattelussaan.

- Meillä on hyviä nuoria jätkiä ja valmentajia tulossa. Jokerit on hyvä esimerkki siitä, miten oikeasti kiekko on vallan väline ja sitä pelaamalla pystyy hallitsemaan peliä. Uskon, että SM-liigassa tullaan näkemään paljon enemmän sitä. Paljon väriä tulee tähän kauteen, mihin vaikuttaa tietysti Jokerien tilanne ja moni muukin tilanne. Sehän on vain hyvä tälle sarjalle, Hirschovits ennakoi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Luen kyllä ihan omin silmin tätäkin ketjua. Kaltaasesi porajajat tavatahan vierä Pohjanmaalla pihasaunan taakse ja sieltä kenties pois tullessasi olet kuin uudestisyntynyt.. näet vain väkisin menee kalloosi se asia, että jääkiekossa on olemassa muitakin pelitapoja kuin vain ja ainoastaan meidänpeli-uskovaisten lahko, jonka lähes messiaanista väärää todistusta sinäkin olet erehtynyt seuraamaan.

J.Grönvallin kaltaista monen palloilulajin pelitapa-asiantuntijaa arvostetaan täällä Etelä-Pohjanmaalla korkealle. Ei täällä palloilulajien pelitapojen huippuasiantuntijoita viedä saunan taa, vaan kutsutaan pirtin puolelle keskustelemaan syvällisistä urheiluun liittyvistä asioista.

Jos väität, että J.Grönvall ei ole Jatkoajan kirjoitustensa perusteella arvostanut ja kirjoittanut analyyttisesti muistakin kuin vain Meidän Pelistä, osoitat, että et ole seurannut Jatkoajan pelitapakeskusteluja ollenkaan tässä tai Petteri Sihvosen viestiketjussa. Tänä kesänä käytiin mielestäni Jatkoajan historian korkeatasoisinta pelitapakeskustelua Petteri Sihvosen viestiketjussa. Tosin siihen keskusteluun ei kompetenssi riittänyt osallistua kuin muutamalla nimimerkillä. Yksi osallistujista eikä vähäisin oli J. Grönvall. Itse olin keskustelun seuraajana, koska oma kompetenssini ei riittänyt niin korkeatasoiseen keskusteluun.

Tuli taas tutulta taholta arvostelua HVP-tilastoinnistani. Tein N1/2NHVP-tilastoinnin Suomen ja Erkan ensimmäisestä EHT-pelistä. En julkaissut tilastointiani, kun odotin, että joku toinen olisi tällä kertaa aloittanut keskustelun Erkan pelitavasta. Vasta, kun sitä minulta pyydettiin, niin kirjoitin tilastointini tänne ja siitä lähti käyntiin vilkas keskustelu Erkan valitsemasta nopeasta, pystysuunnan jääkiekosta.

Kertaan vielä toiveeni siitä, että SM-liigan alkaessa monet nimimerkit, jotka ovat viime aikoina osallistuneet vilkkaasti väittelyyn J.Grönvallin kanssa, osallistuisivat SM-liiga ja muiden liigojen pelien analysointiin. En usko, että terminologia on esteenä analyyseille, kunhan vain pelin ymmärtäminen on riittävällä tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös