Niistä vähistä kokeneemmista pelaajista sen huomaa kentällä että ei se juurikaan tasoon vaikuta, tulee pelin aikana / tauolla minkälaista löylyä tai painetta valmentajalta tahansa, mutta nuoremmilla selkeästi enemmän kun kasetti lyö selkeästi helpommin jumin puolelle. Lähinnä itse olen huolissaan siitä että pystyvätkö nuo nuoremmat käsittelemään sitä asiaa kun ajoittain tuntuu että vaikka Virta ei olisi mistään älähtänyt vaan vaikenisi niin silti moni tiedostaa sen energian joka tuosta välittyy ja rentous katoaa.
Mä olen nyt kahdessa yrityksemme koulutustilaisuudessa ollut, missä on tuotu esille minulle entuudestaan tuntematon termi "psykologinen turvallisuus". Great Place to Work-instituutti linjaa siitä näin:
"Mitä psykologinen turvallisuus on? Psykologinen turvallisuus on kokemus siitä, ettei ideoiden, kysymysten, huolenaiheiden tai virheiden esiintuominen johda eristämiseen, rankaisemiseen tai nolaamiseen työpaikalla."
Ei sillä, että meidän talolla olisi tuon asian kanssa ongelmia, vaan mietityttää, että onko SaiPalla? Jos joka kerta, kun vastustaja pääsee niskan päälle, tai saa aloitetta itselleen maalin, tai pyörityksen kautta, menee meidän nuorikoilla pasmat sekaisin ja löysät housuun, niin miten se palvelee tätä suurta eteenpäin menemisen tavoitetta? Kun en oikein haluaisi sitäkään, että SaiPa on jokin jääkiekkoilun yläaste, jossa ikäluokka toisensa jälkeen käy opettelemassa kuka mitenkin ja kuka milläkin tuloksin pelin lainalaisuuksia Rehtori Virran johdolla ilman, että SaiPa itse siitä hyötyy mitenkään. Näin mennään ja pelataan, toimii, tai ei. Vähän turhan kallis kiekkokoulu siihen. Se, jos kolmasosa, tai enemmänkin joukkueesta puristaa mailaa ja pelkää virheitä, niin ei ihme, että ehyitä kuuskymppisiä on vaikea pelata. Voihan tän kaiken toki pistää peppukipeyden ja lumihiutale-nuorison piikkiin, mutta sellaista tuo jengi nyt vaan on nykyään ja mikään management by perkele ei sitä muuta.
Mutta vasta, tai "vasta" pelattu 3/60, niin katsotaan nyt mihin tämä tästä lähtee, jos siellä kerta aihioita on enemmän ja vähemmän.