Mä ymmärrän tän ajatuksen jos puhutaan omista kasvateista. Sitä mä en ymmärrä, että miten savolainen tai tamperelainen ammattikiekkoilija ei ole muukalainen, mutta ulkomaalainen on.
Sinällään ihan esiin nostettava seikka. Silti omasta puolesta voi sanoa, että joku Haapala on 100x kiinnostavampi kuin joku AHL:sta kaivettu pelaaja kenestä ei ole tyyliin ikinä kuullut edes. Olet kuitenkin vuosikausia tietyllä tasolla seurannut pelaajaa.
Mutta en sano, että mielipiteeni olisi mitenkään oikea. Onhan tää tulosurheilua, joten kyllä mä ymmärrän niidenkin kannan, että ei haittaisi vaikka jengi olisi täynnä vain venäläisiä pelaajia, jos sen myötä menestystä tulisi paremmin kuin ennen. Itse en vain siihen millään tavalla olisi kiinnostunut.
Se on kyllä sitten ihan jengin pärjäämisen osalta ihan täysi arpa, että onko joku Haapala/Kontiola sen sitoutuneempi jengin menestymiseen kuin joku AHL-arpa. Varmasti nimittäin tässä KHL-vuosienkin aikana jengissä on ollut sellaista pelaajia ketkä on aikaisempina vuosina kavereilleen kovasti selittänyt, että kuinka naurettava jengi Jokerit on eikä voisi ikinä kuvitella pelaavansa siellä. Ja sitten kun lyödään 2-3x isompi tililappu kuin omassa kasvattiseurassa saisi Liigassa niin äkkiä se Jokereissa pelaaminen kiinnostaakin. Mutta varmasti osalla näistä pelaajista ei ole sellaista sidettä seuraan, että olisi valmis hyppäämään naama edellä kiekon eteen.