Peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 140 483
  • 888

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En ole ikinä nähnyt noin paljon ihmisiä lappaavan kerralla ulos kesken matsin, ja tämä tapahtui Azevedon 1-5 maalin jälkeen. Totaalinen pyllistys koko jengiltä. Kazanin ei tarvinnut edes esittää ihmeitä, kun Jokerit antoivat jatkuvasti kunnon kunniakujaa maalille ja heidän maalin edessään alistuttiin jatkuvasti.. kuulostaako tutulta?

Haapalakin saatiin näyttämään tusinapelaajalta, kun lyötiin ykkösketjuun kahden epävireisen starban viereen. Kontiolan pelikin näyttää todella haluttomalta ja veltolta. Pakko nyt vaan toivoa, että tämä koko jengin kokovartalokipsi on vaan seurausta jostain kovemmasta kuntokuurista ennen kauden alkua, muussa tapauksessa alan olemaan melko huolestunut.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Tässä FIN-GRE-pelin tauolla on hyvä vielä palata tähän kärsimysnäytelmään. Jokerit voisi ottaa hieman oppia Huuhkajista, miten taistellaan joka pallosta loppuun asti. Kävi tässä pelissä miten tahansa.

Aivan järkyttävä näytös tänään. Tämmöstä höntsääkö se on sitten koko kausi? Uskomatonta, ei mitään ammattiylpeyttä. Voiko joku sanoa oikeasti viihtyneensä tänään Areenalla?

Antti Niemi ei tule pelaamaan kautta loppuun Jokereiden riveissä.

P.S. Ja mikä se juontajapari oli olevinaan? Myötähäpeämittari tulipunaisella aina kun alkoivat lässyttää jotain. Jonnejumputus säestää, voi elämä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Se sitten siitä ensimmäisen alkukankeudesta ja "pelin aukeamisesta toiseen peliin". En muista kovin montaa noin paskaa esitystä nähneeni elämäni aikana.
-15 minuuttia jaksettiin painaa ja uskoa omaan juttuun. Sen jälkeen eka takaisku ja oma peli lerpsahti täysin kasaan. Mitään viisikkopeliin viittaavaa ei ole. Vastustajan on saatanan helppo puolustaa rauhallisesti eka vartti ja sitten poimia hedelmät tekemättä juuri mitään.
-Jos ekassa ottelussa voitiin puhua hallinnasta ja heikosta viimeistelystä, niin nyt ei mikään viimeistely olisi muuttanut tämän virkamiesoleskelun lopputulosta.
-Jokereiden maalivahti imi kaiken imettävissä olevan ja vähän vielä siihen päälle. Valmentaja ei reagoinut, vaikka Niemi ei pystynyt paikantamaan omaa melaansa kentällä.

Jos minä olen joskus nähnyt kriisijoukkueen, niin nyt tuolla laatikossa on sellainen.
 

Antonius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se sitten siitä ensimmäisen alkukankeudesta ja "pelin aukeamisesta toiseen peliin". En muista kovin montaa noin paskaa esitystä nähneeni elämäni aikana.
-15 minuuttia jaksettiin painaa ja uskoa omaan juttuun. Sen jälkeen eka takaisku ja oma peli lerpsahti täysin kasaan. Mitään viisikkopeliin viittaavaa ei ole. Vastustajan on saatanan helppo puolustaa rauhallisesti eka vartti ja sitten poimia hedelmät tekemättä juuri mitään.
-Jos ekassa ottelussa voitiin puhua hallinnasta ja heikosta viimeistelystä, niin nyt ei mikään viimeistely olisi muuttanut tämän virkamiesoleskelun lopputulosta.
-Jokereiden maalivahti imi kaiken imettävissä olevan ja vähän vielä siihen päälle. Valmentaja ei reagoinut, vaikka Niemi ei pystynyt paikantamaan omaa melaansa kentällä.

Jos minä olen joskus nähnyt kriisijoukkueen, niin nyt tuolla laatikossa on sellainen.
Katsoitko peliä loppuun? Nimenomaan valmentaja reagoi, vaihtamalla maalivahtia. Joukkue tästä piristyi ja teki toisen maalin.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Katsoitko peliä loppuun? Nimenomaan valmentaja reagoi, vaihtamalla maalivahtia. Joukkue tästä piristyi ja teki toisen maalin.
Niemi vaihdettiin takaisin parin minuutin jälkeen, joten todennäköisemmin kyseessä oli jokin varusteongelma ennemmin, kuin joku Marjamäen päähänpisto herätellä jengiä ottelun viime minuuteilla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Katsoitko peliä loppuun? Nimenomaan valmentaja reagoi, vaihtamalla maalivahtia. Joukkue tästä piristyi ja teki toisen maalin.
Ja sen jälkeen vaihtoi uudestaan mutta jostain syystä tämä kikka ei toiminut enää toiste. Mutta totta, Marjiksen nerous toi melkein pisteet kotiin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tavallaan tekisi mieli sanoa, että nämä parin pelin vaikeudet eivät yllätä...

- Kun Kontiolasta alkoi liikkua huhuja, en lämmennyt. Ei mulla mitään Kontiolaa vastaan pelaajana ole ja ihmisenä en häntä tunne, siitä ei hommasta ole kyse. Vaan kyse on siitä, että meidän rosterilla otetaan näitä "tuttuja ja turvallisia" nimiä, miettimättä ihan liiaksi mihin on tarvetta ja vielä vetämällä passi etusijalla. Kontiola olisi voinut olla helvetin hyvä hankinta, jos muu rosteri olisi sekä nuorempaa että nopeampaa. Enkä mä sinänsä Kontiolaa dumaa, vaan näen hänet sen kasaamisprosessin ruumiillistumana, mihin olen pettynyt. Tällä budjetilla ja verotuksella pitää tässä sarjassa ottaa tietyn verran riskejä ja hakea "tuttujen ja turvallisten" lisäksi myös niitä, joilla on potentiaalia pelata hintalappuaan korkeammalla tasolla.

- Niemen hankinnasta en pitänyt. Kriittisen pelipaikan osalta ei mielestäni pidä ottaa mitään riskejä, ja me hankittiin uransa ehtoopuolella oleva veteraani, jonka näytöt viime vuosilta ovat suoraan sanoen surkeita. Kahden matsin perusteella on sinänsä turha tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, mutta ainakaan alku ei ole tuonut itselleni sitä iloista yllätystä. Mä olen joskus vääntänyt viestiä niistä tonteista, joiden kohdalla riskit on minimoitava ja ykkösveskari oli yksi näistä. Ja ainakin itse koen pitäneeni sen linjan ensimmäisistä huhuista alkaen, että henkilökohtaisesti pidän Niemeä liian suurena riskinä. Toki enemmän kuin mielelläni nostan keväällä käden ylös virhearvion merkiksi, jopa suuresti toivon sitä. Mielummin olen väärässä ja näen Niemen vetävän huikean kevään kuin että olisin "oikeassa" ja Niemi vetelisi miten sattuu.

- Noiden kahden pelaajan kautta peilaan sitä, mihin olen syvästi pettynyt. Riippumatta siitä, miten juuri he lopulta onnistuvat. Kurrin linja lähteä vetämään "suomalaisemmalla" linjalla on suoraan sanoen ihan helvetin älytön ainakin pelillisesti. Ei meidän resursseilla voida asettaa yhtään mitään ylimääräisiä esteitä joukkueen kasaamiseksi. Ja jos silloin jo sopparin alla olevat pelaajat huomioidaan, niin miksi hankkia yksi iäkäs ja hidas suomalainen lisää, oletettavasti isolla rahalla? Rehellisesti sanoen mun ei ole vaikea nähdä, miten tällä tavalla kokeneista ikämiehistä koottu joukkue ei näytä erityisen nälkäiseltä: aivan liian moni on hakemassa niitä viimeisiä isoja rahoja ja aivan liian harvalla on tähtäimessä vielä isommat massit ja pienemmät kaukalot.

Lisäksi mua häiritsee joukkueen pienoinen munattomuus tässä alkukaudesta. Hartleykö se nyt tuossa tiistaina sanoi, että Jokerit on yksi sarjan kookkaimmista joukkueista tai jotain sen suuntaista. Eipä paljoa ole näyttänyt siltä. Missä on ilkeys oman maalin edessä? Missä ovat ajot vastustajan maalille? Missä on aktiivinen taklauspeli tai miksi tänään momentumia ei yritetty kääntää fyysisellä pelillä? Sekä Omskin että Kazanin on ollut aivan kohtuuttoman helppo pelata nyt nämä matsit Helsingissä. Tästä mä syytän sekä valmennusta että kapteenistoa. Jos lataus on kohdillaan, näitä asioita tapahtuu. Jos lataus ei ole kohdillaan, niin nähdään mitä tällä viikolla nähtiin. Ja jos lataus on tällä tasolla, niin kopin johtavat henkilöt (=valmennus, kapteenisto, muutamat yksittäiset johtavat pelaajat ilman kirjainta) eivät ole tehneet tarvittavaa.

Kyllä mä uskon, että tämä joukkue nousee vielä tästä alhosta hyvinkin nopeasti. Mutta valitettavasti mä myös uskon, että tälle joukkueelle pleijarien toinen kierros on aivan maksimisuoritus.
 

Buster

Jäsen
Otteluohjelmaa kun katsoi ennen kauden alkua, niin kyllä sitä osasi vähän pelätä, että kahden pelin jälkeen voisi olla nolla pistettä plakkarissa. Mutta en mitään noin painajaimaista esitystä olisi osannut kuvitella ja tuo oli kuin Manchester United olisi lyönyt luistimet jalkaan, sillä niin tutulta tuo näytti. Kaikki näyttää periaatteessa ja teoriassa hyvältä, mutta mitään ei tapahdu ja vastoinkäymiset horjuttavat pelin ihan shokkitilaan. Toisaalta kyllähän siellä lämmitti mieltä, miten Grantit ja muut pakit taputteli 5-1 tilanteessakin Niemen patjoja ja vastaavasti Jokerimaalien jälkeen kentällä olevat kokoontui yhteen "tuulettamaan" maalia melko intensiivisellä olemuksella joidenkin väsyneiden läpyjen sijaan. Kai siellä liekki kuitenkin palaa, vaikka eilinen näytti jo kriisijoukkueen esitykseltä.

Mutta melkoinen lauma päättömiä kanoja siellä kentällä alkoi pyöriä tappioasemassa. Viisikkopelistä ei tietoakaan, sormi suussa kun vastustaja pelaa keskikaistan pois ja pakit kuskaa sitä kiekkoa hyökkäyksiinlähdöissä taas kuin viimeistä päivää. Ei se hyökkäysten tukeminen suoranaisesti ihan tuota tarkoita. Ja kaikki on hidasta, niin hidasta.

Valitettavasti myös Räsäsellä oli aika pitkä ilta, joka heijastui Lehtosenkin peliin. Kontiolan ylivoimakin on sinänsä mielenkiintoinen, kun Lepistö on pelkkä kiekon siirtäjä siinä. Ei ole kertaakaan nähty Lepän bravuuria, eli sitä syötön peittoa viimeiseen asti ja siirtoa oikean pointin laukojalle, eli tässä tapauksessa Jensenille (joka on ilmeisesti ollut molemmissa peleissä pelaavassa kokoonpanossa). Puhumattakaan, että KHL:n pakkien pistepörssin viime vuoden jaettu kolmonen, Grant, ei ole pelannut sekuntiakaan ylivoimaa ja ei pelannut sitä hirveästi harjoituskaudellakaan. Kannattaisiko alkaa harkita toista ylivoimaa kahden pakin setiksi, ellei muuten mahdu... Ainakin alkaisi tulla laukauksia ja pisteiden tullessa olisi helpompi katsoa Grantin viisikkopeliä taas läpi sormien.

Pelin aikana myös mietti tuota joukkueenrakentamista ja sitä, miten monien pelaajien hankinnan kohdalla ensireaktio oli rehellisesti negatiivinen itsellä. Ne sitten sain aina asiaa hieman sulateltua käännettyä positiiviseksi ja sitä tuossa eilisen pelin aikana tuli mietittyä, että kuinka paljon tuossa tuli valehdeltua itselleen.

Toivottavasti Riga on huono joukkue lauantaina, että saadaan tämä uhkaavalta lumipalloefektiltä näyttävä kierre katkaistua.
 

Lelle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus tullut ihmeteltyä myös sitä että täytyy kotimaistaa jengiä. Toki kuulostaa ihanalta mutta näillä resursseilla ei niitä parhaimpia ole mahdollista saada. Sentterin merkitys on valtava muille ketjun pelaajille, nyt näyttää siltä että kyseiset kaverit ei ainakaan vielä ole päässeet pelin vaativalle tasolle, hyökkäyspään tekeminen on valitettavasti onnetonta. Nelliä kaivataan kovasti kentälle mut riittääkö yks huippusentteri..mitä veskariin tulee niin pelottavan hyvin tiedetään mitä voi tapahtua kun itseluottamus on menny, toki sen voi palauttaa ja näin täytyy todellakin toivoa. Väkisin Latea ja joukkuetta kun katsoo niin se iloisuus ja asenne jollain tapaa loistaa poissa olollaan kuten oli jo viime kaudella. Kaks peliä vasta mennyt mut jos odotetaa loppu kaudesta ollaan iskussa niin toivottavasti ei ole liian pitkä matka tulla. Ongelmiin pitäis vaan regoida pian et saa kurssin käännettyä.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vielä en tuomitse pelaajia, mutta edellistä peliä seurasin vain hetken ja jo siihen mahtui pelitavallisia älyttömyyksiä: vaihto kesken ja pakki saa kiekon keskialueella, ei pudota alaspäin kiekkoa, jotta saadaan vaihdettua, vaan lähtee nostamaan ylöspäin missä hyökkääjät ovat tulossa vaihtoon ja heittää kiekon päätyyn. Kiekko vastustajalle, joka ottaa viivelähdön ja lähtee hyökkäämään rytmillä. Näitä tapahtuu lukuisia per peli. Kauas on tultu Marjamäen Kärppien pelikirjasta, kun silloin haluttiin itse hyökätä, välillä kiekkoa pidettiin omilla jopa riskillä, muttei sentään lähdetty suosiolla vaan puolustamaan träpin kautta. Marjamäki on helppo tuomita, jos jatkaa valitulla tavalla, keväästä tulee lyhyt. Mutta jos sama pelitavallinen taaperrus jatkuu, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä Kari Jaloseen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanonpahan vaan, että tuli näistä peleistä voittoja tai häviöitä, niin negatiivisuus on taattu. Vuosi sitten tuli voittoja, ja sillon jo dumattiin, että "nyt niitä voittoja tulee, vaan ei keväällä". No nyt kun ei ole tullut voittoa kahteen peliin ja peli on sekaisin, niin koko kausi on näin pilalla. Millonkohan se olisi taas hyvä olla? Kausi on alussa. Jokereilla on 7 uutta miestä laatikossa. Uusi apuvalmentaja. Loukkaantuneena on Savinainen, O'Neill, Niemi, Oksanen.

Okei, peli on hengetöntä, mut annetaan nyt taas hieman aikaa. Nousujohteista kautta on toivottu iät ajat, ja nyt kun siihen olisi mahdollisuus, niin ei kelpaa. KAKSI peliä. Kahden pelin otannalla ei ole mitään järkeä tehdä johtopäätöksiä. Varsinkaan kun vastassa olevat joukkueet ovat olleet huippujoukkueita, ja meillä vasta ns. opetellaan tähän hommaan.

Marjamäen ollut pakko tehdä muutoksia viime kevään jälkeen, ja nyt niitä muutoksia ajetaan sisään. Ei ne tule yhdessä, eikä kahdessa pelissä selkärangasta. Siksi pelikin voi näyttää paskalta.

Katsotaan 8-10 pelin päästä, missä mennään. Jos sillonkin peli on nähdyn kaltaista, sit voi alkaa huolestumaan.
 

Adam89

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Marjamäki on paska valmentaja. Leijonien pelistä ei tullut yhtään mitään, kun luotsasi, ja tasan sama jatkuu jokereissa. Kärpissä voitti mestaruuden joukkueella, joka olisi kamppaillut mestaruudesta ilman valmentajaakin Kukkoslassen johdolla. 1-5 tappiolla maalivahdin vaito pitkän kiekon vaikutuksen lieventämiseksi oli osoitus siitä, että on aivan pihalla.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Ihan hirveää paskaa jolle en keksi mitään muuta syytä kuin että piti koittaa nuolla paskojen toimittajien perseitä, koska heidän näkemyksen mukaan joukkueessa oli liikaa ulkomaalaisia. Ihan oikeasti. Mitä vittua Kurrin ja Vuorisen päässä on liikkunut että ovat lähteneet messin siihen paskaan..

No ei tuo nyt pelkästään mikään toimittajien juttu ole. Itse sekä monet muut mukaan lukien varmasti ovat (ja ainakin olivat, nythän moni on varmaan rotsinsa jo nopeaan kääntänyt) sitä mieltä, että ei tuollaista viime kauden tapaista muukalaislegioonaa 15 ulkkarilla halua nähdä. DEL-liigaan nämä pelkistä ulkomaalaisista kasatut rosterit.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen ymmärtää, jos peli on taktisesti vielä lapsen kengissä tässä vaiheessa kautta. Senkin ymmärtää jos jalat on kovan treenin jälkeen jumissa ja luistin ei kunnolla liiku. Se taas on täysin mun ymmärryksen ulkopuolella, että peli on hengetöntä ja halutonta huolimatta taktisen puolen kehitysvaiheesta tai jäykistä jaloista. Kyllä siellä kentällä saa ja voi silloinkin yrittää parhaansa.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaksi peliä takana ja eihän se hyvin ole alkanut. Valitettavasti Niemi on pelannut sillä tasolla, jota vähän pelkäsin. Muutenkin peli on hidasta ja hengetöntä. Ei paljoa se ”suomalaisuus” auta tässä. Ensimmäistä kertaa KHL:n aikana (okei, kaksi peliä vasta...) mietin eilen, että onpa HMV jengi tällä hetkellä.

Huomenna on taas uusi mahdollisuus, mutta samanlainen hengetön ja tunteeton esitys ei varmasti vaikuta yleisömääriin positiivisella tavalla.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Mikä mahtaa olla Jokereiden pelifilosofia, pelitapa? Tällä hetkellä ei ole näkyvissä mitään pelitapaa, ei edes alkeellista sellaista. Näkyy hyvin siinä miten puolustajat avaa peliä, kukaan ei näytä tietävän haetaanko nopeeta, hidasta vai mitä lähtöä haetaan. Eilisessä matsissa oli ehkä kaksi laadukasta avausta, josta saatin säädyllinen hyökkäys aikaiseksi, muuten oli jotain ränniheiton tai norsukiekon välimuotoja. Ei tossa pelissä ole mitään punaista lankaa, jonka varaan rakentaa.
Annetaan toki valmennukselle aikaa, mutta paljon täytyy parantaa, ihan helvetin paljon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa mieltä kaikesta kaikkien kanssa.

Oli siellä eilen, kun oikein yrittää katsoa ja hakea, niin hyviäkin hetkiä pelissä. Valitettavasti noi hetket eivät kestäneet kuin yhden, korkeintaan kaksi vaihtokierrosta ja taas lässähti. Omiin silmiin suurin syyllinen (syyllinen pitää löytää) eilen oli Antti Niemi. Pidä siinä henkeä ja yritystä yllä, kun toinen vuotaa kuin seula tai suolasirotin ilman kantta. Eniten vituttaa Ikosen puolesta. Jätkä veti eilen omaan tasoonsa nähden helvetin hyvän pelin ja hankki esim. kaksi jäähyä vastustajalle energiallaan, mutta Niemen panos mitätöi Ikosen suorituksen täydellisesti.

Pakko lainata mainiota lauluntekijä Robinia ja todeta tästä jengistä seuraavaa "Jeaaaaaah, jengi kerääntyy paikalle, valmiina heittämään kädet taivaalle. Meill on hyvä jengi koossa taas, ei todellakaan olla synnytty voittamaan".

Vituttaa, mutta pakko jaksaa uskoa parempaan huomiseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, mutta pakko jaksaa uskoa parempaan huomiseen.

Juuri näin ja onneksi huomenna pelataan taas. Kaksi tappiollista peliä pelattu heti kauden alkuun huonoilla esityksillä ja maailmanloppu on koittanut. Odotetaan siihen peliin nro 10 ja jos sen jälkeen on saldona tyyliin neljä pinnaa maalierolla 14-38 niin sitten aletaan repimään päitä irti.

Nyt käyvät kopissa alun rämpimistään tarkasti läpi ja parantavat huomiselle. Joukkue on edelleen hyvä, mutta kaipaa numeroa 21 kentälle. Leukaa pystyyn!
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sanonpahan vaan, että tuli näistä peleistä voittoja tai häviöitä, niin negatiivisuus on taattu. Vuosi sitten tuli voittoja, ja sillon jo dumattiin, että "nyt niitä voittoja tulee, vaan ei keväällä". No nyt kun ei ole tullut voittoa kahteen peliin ja peli on sekaisin, niin koko kausi on näin pilalla. Millonkohan se olisi taas hyvä olla?
Tiedän, että on vähän hölmöä tulla saivartelemaan kun kaikkia vituttaa jo valmiiksi, mutta et sä nyt voi muiden kritisoivaa asennetta torua sen jälkeen kun itse olet otteluseurantaketjun mukaan lähtenyt kävelemään hallilta kesken pelin. Varmaan nukuttu yö on itse kullakin vähän höllännyt tunteita ja huomenna on taas uusi mahdollisuus kääntää kausi parempaa kohti.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän eilisessäkin pelissä sellainen yksilötaito oli vastustajalla luokkaa parempaa.

Suomipoika jäi keskialueella sumppuun 9/10 (tai ainakin kiekko jäi) kun taas slobot painoi vartaloharhautuksella vauhdilla ohi.

Eli siis jutun pointti se, että näytti siltä että ilman toimivaa pelitapaa Jokereilla ei taidot riitä tuomaan kiekkoa yli vastustajan sinisen toisin kuin naapurilla järjestäen lähes joka kerta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedän, että on vähän hölmöä tulla saivartelemaan kun kaikkia vituttaa jo valmiiksi, mutta et sä nyt voi muiden kritisoivaa asennetta torua sen jälkeen kun itse olet otteluseurantaketjun mukaan lähtenyt kävelemään hallilta kesken pelin.
En tietenkään voi. Tällä hain vaan takaa sitä, että tässä on peräänkuulutettu sitä nousujohteista kautta, eikä sitä, että syksyllä voitetaan kaikki ja keväällä flopataan. Nyt suunta näyttäisi olevan se, mitä suurin osa on toivonut, ja silti kahden pelin jälkeen on ranteet auki. En moralisoi, enkä kritisoi. Tottakai saa vituttaa, ja vituttaa muakin tuo taaperrus. Ja kyllä, lähdin toisen erän jälkeen pois, koska olin turhautunut siinä kohtaan tuohon joukkueeseen, mutta en mä silti ajattele, että ei tästä kaudesta mitään tule.

Onko nyt ensimmäinen aloitus kahdella tappiolla KHL-aikana? Toivotaan, että se maksaa itsensä keväällä takaisin.

Huomenna vastaan tulee hyvin kautensa aloittanut Riika. Tasoltaan ei Kazanin ja Omskin kaltainen, mutta yhteen hiileen puhaltava joukkue, joten, jos sama peli-ilme näkyy, niin turpaan tulee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli siis jutun pointti se, että näytti siltä että ilman toimivaa pelitapaa Jokereilla ei taidot riitä tuomaan kiekkoa yli vastustajan sinisen toisin kuin naapurilla järjestäen lähes joka kerta.

Näin se on. Kahden ottelun perusteella pelitapa ei toimi hyökkäyksen eikä puolustuksen osalta. Tämä tilanne on jossain mielessä outo, kun puikoissa on Marjamäen tapainen Suomen TOP-5 luokkaan kuuluva valmentaja. Ja kun Niemi ei paikkaa yhtään, tulos on surkea.

Kannattaa silti se ainakin 10 ottelua katsoa, mitä tästä tulee. Luistin ei liiku parhaalla mahdollisella tavalla, ajoitukset eivät toimi ja pelailu on liikaa kiekon kuskausta. En sano, että taustalla on erilainen harjoittelu. Mutta taustalla voi silti olla erilainen harjoittelu kauteen, ja luistelussa saadaan muita joukkueita kiinni vähitellen. Aika näyttää. Ei kannata kiirehtiä lopulliseen johtopäätökseen, koska sen tekeminen on tällä hetkellä vaikeaa.

Se mikä itseäni epäilyttää eniten, on esitysten eräänlainen muovisuus. Ei vihata tappiota eikä tehdä 100 % työtä sen välttämiseksi. Eilen asenne oli parempi kuin G1, mutta jos vertasi vihollisen taistelumoraaliin, kauaksi jäätiin. Siellä oli lähes aina mies iholla tai maila estettynä vetoon ja takakarvaukset sivupaineineen toimivat.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit jatkaa siihen mihin peliesityksiltään viime kaudella jäi eli surkea viimeistely ja ylivoima.Tuo peli ilme oli nähtävissä myös Pietarin turnauksessa varsinkin Ska:ta vastaan.
Peli menee kulmissa pyörimissäsi. Jos näin esitykset jatkuvat tulee synkkä kausi eteen.
Joukkueessa on liian monta alisuorittajaa tällä hetkellä. Moses, Kontiola, Regin, Jensen. Puhumattakaan maalivahti Niemestä joka on kyllä noilla esityksillä selkeä kakkos molari jatkossa.
Kyllä suurin syy mielestäni peli ilmeeseen löytyy valmennuksesta. Minulle ei riitä se, että voitetaan KHL:n heikompia joukkueita ja paremmilta otetaan aina takkiin.
Löin työkaverin kanssa ruoasta vetoa, että Jokerit voittaa tällä kaudella Ska:n kahdesti. Nyt näyttää kyllä siltä, että jos muutosta ei tule, niin joutunee tarjoamaan Skan miehelle ruuat.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
No ei tuo nyt pelkästään mikään toimittajien juttu ole. Itse sekä monet muut mukaan lukien varmasti ovat (ja ainakin olivat, nythän moni on varmaan rotsinsa jo nopeaan kääntänyt) sitä mieltä, että ei tuollaista viime kauden tapaista muukalaislegioonaa 15 ulkkarilla halua nähdä. DEL-liigaan nämä pelkistä ulkomaalaisista kasatut rosterit.
Mä ymmärrän tän ajatuksen jos puhutaan omista kasvateista. Sitä mä en ymmärrä, että miten savolainen tai tamperelainen ammattikiekkoilija ei ole muukalainen, mutta ulkomaalainen on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös