Saul Goodman
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pekka Virta
Niin mikä tämä maalivahtitilanne muuten on? Itse olin ainakin jotenkin siinä käsityksessä että Kaapo on selvä ykkösvahti mutta ilmeisesti näin ei ole.
Taisi tulla ihan Äijänsuolta se kielto. Siellä oli meinaan se kolmanneksi suurin perkele Dufvan ja Filip Riskan jälkeen eli Ville Niäminen katsomassa peliä ja varmaan välitti tämän käskyn Lukolle.Risto Dufva ei antanut lupaa. Mikkelistä.
Minun mielestäni on ollut puhe että alussa saavat molemmat pelata ja se kummalla paremmin sujuu saa sitten ykkösvahdin paikan. Tai en mä nyt varma ole onko juuri Vuori noin sanonut.Niin mikä tämä maalivahtitilanne muuten on? Itse olin ainakin jotenkin siinä käsityksessä että Kaapo on selvä ykkösvahti mutta ilmeisesti näin ei ole.
Lukko tulee varmaan rikkomaan jotain päästettyjen maalien ennätyksiä tällä kaudella tuollaisella puolustamisella ja maalivahtipelillä.
Minusta Vuori (ehkä jopa ylikorostuneesti) korostaa reiluja näyttöpaikkoja ja peliajan ansaitsemista. Voihan se siis olla että voittavaa maalivahtia ei vaihdeta, mutta/joten eiköhän Kaapo parempana maalivahtina sen ykkösvahdin roolin ota.Minun mielestäni on ollut puhe että alussa saavat molemmat pelata ja se kummalla paremmin sujuu saa sitten ykkösvahdin paikan. Tai en mä nyt varma ole onko juuri Vuori noin sanonut.
Eilen pelas, eikös vaan, syötti avausmaalin.Minulla on kyllä sellainen kysymys että miksi kovalla rahalla hankittu kiekollinen pakki Seigo ei pelaa ylivoimalla mutta peruspuolustaja Ahonen pelaa?
Ei kotiottelua lähdetty pelaamaan, kuten se eilen meni.Kuten eilenkin, Lukko antoi kiekollisen hallinnan täysin vastustajalle ja keskittyii lähinnä purkukiekkoihin.
Seigo ei syöttänyt avausmaalia, vaan Virtanen. Nämä näytönpaikat pistää ainakin itseäni vähän ihmetyttämään, koska kierrätystä on kuitenkin ollut kovin vähän. Eilisen perusteella ykkönen olisi pitänyt hajottaa kokonaan atomeiksi ja pakkipari Mäkinen-Niskala on ollut koko yhdessä olonsa ajan hasardi. Silti "uusia" miehiä kokoonpanossa on vain Sevänen ja Vidgren, jotka yrittävät pelata kolmosketjussa ja kolmos pakkiparissa. Liigatason pakkeja ei taida olla enempää käytössä, mutta hyökkääjiä löytyy vielä Keuruulta Niemelän, Fribergin ja Väyrysen muodossa, joista Väyrynen tosin taitaa olla saikulla edelleen. Eikä eilen 13. hyökkääjä Antonen tainnut edes käydä jäällä, vaikka koko homma kusi jo ekoista vaihdoista lähtien.Minusta Vuori (ehkä jopa ylikorostuneesti) korostaa reiluja näyttöpaikkoja ja peliajan ansaitsemista. Voihan se siis olla että voittavaa maalivahtia ei vaihdeta, mutta/joten eiköhän Kaapo parempana maalivahtina sen ykkösvahdin roolin ota.
Eilen pelas, eikös vaan, syötti avausmaalin.
Jep. Ja ei kannata unohtaa hyvin pelannutta vastustajaa, joka napsi irtokiekot 9/10 tehokkuudella.Niin kyllä tuo oli nyt semmoista kuraa tuo peli ettei heti jaksa muistaa koska viimeksi. Syitä tuohon tulee mieleen monia ja pääsyy varmaan se, että Pelicans taisi pelata aikalailla sellaista peliä kuin Vuori haluaisi Lukon pelaavan. Tietenkin sillä erotuksella, että niillä on systeemit jo valmiiksi kunnossa ja Lukolla prosessi pahasti kesken. Liike kun sattui vielä olemaan tosi heikkoa, niin eihän sieltä karvauksen alta päästy mihinkään ja purkukiekoissakin oli aina mies tai pari vastassa. Pelitavan hakemisen aiheuttama epätietoisuus ja heikko liike niin siinä se oli.
Maalivahtipeli oli oma lukunsa, eikä varmaan ainakaan aiheuttanut varmuuden tunnetta puolustukselle. Liian heikkoja reboundeja suoraan parhaaseen sektoriin. Puolustusasenne oli sitten toisaalta heikko ja kaikki kaksinkamppailut hävittiin.
Eli pelitapa hakusessa, heikko liike, heikko kaksinkamppailupelaaminen ja epävarma maalivahtipeli. Tuskin näitä montaa enää tällä kaudella tulee.
Ei uudet pelaajat mitään ongelmaa ratkaisisikaan noin vaan. Siellä on nyt varaa tosiaan parantaa niin monella, että sen kun tekevät, niin ollaan jo voittojen syrjässä kiinni. Itse odotan suurta tason nostoa ainakin herroilta Ahonen, Niskala, Vahalahti, Gagnon ja Koivisto. Mäkinen ja Seigo voisivat myös parantaa, mutta en uskalla niin paljoa odotella enempää, ennen kuin nuo edellä mainutut nostavat tasoaan. Riikolakin sieltä vissiin on kohta palaamassa, mutta eipä hänenkään paluunsa ainakaan joukkueen ongelmakohtia taida ratkaista.Ei tuo parin pelaajan hankinnalla mihinkään muutu, ovat tulijat millaisia tähtiä tahansa.
Kyllä nykyisten on ruvettava pelaamaan. Ja jos nykyiset alkavat pelata taitojensa mukaan, ei ongelmaa enää olekaan...
Tarkemmin mietittynä ei tarvinnut mennä sillä vastaava peli samaa vastustajaa vastaan oli pari kautta sitten kun Zapolski haparoi maskittomia siniviivakuteja omiin. En tosin muista mitä pelistä tuli, mutta sama fiilis: tiistai Pelicans, kaikki meni sisään ja pystyynkuollut Äijänsuo.
Oho, mistäköhän olin tuon keksinyt. Muuten olen sitä mieltä, että kun Lukolla on neljä hyvää puolustajaa, niin nämä saisivat ylivoimaakin pelata, ja Ahonen siinä ensimmäisenä liipaisimella on jos halutaan neljän hyökkääjään ylivoimaa pelata, vaikka minusta Ahonen kyllä pelaa pää pystyssä / näkee kentän hyvin ja olisi siksi ylivoimalla käyttökelpoinen, vaikka laukaus ei mitään A-luokkaa olekaan. Ilkka Mikkola pelasi ylivoimaa Lukossa, eli EOM jokatapauksessa.Seigo ei syöttänyt avausmaalia, vaan Virtanen.
Eilen ei tosiaan pelin sisäistä reagointia ollut, mutta muuten tuo tasapainoilu peliajan ansaitsemisen ja täyden ketjurumban välillä on tietysti vähän veteen piirretty, eikä Vuori varmastikaan halua vaikuttaa siltä, etteikö hän luottaisi pelaajiinsa ja yhteiseen asiaan, vaan painaisi paniikkinappulan pohjaan välittömästi. Mutta aika herkkää tasapainoilua tuo, eikä ongelmaa niin kauan ole kuin joukkue ostaa ratkaisut ja pitää valmentajan toimintaa rehellisenä ja avoimena, ja nämä on käsittääkseni juuri Vuoren kantavia teesejä.Nämä näytönpaikat pistää ainakin itseäni vähän ihmetyttämään, koska kierrätystä on kuitenkin ollut kovin vähän. Eilisen perusteella ykkönen olisi pitänyt hajottaa kokonaan atomeiksi ja pakkipari Mäkinen-Niskala on ollut koko yhdessä olonsa ajan hasardi. Silti "uusia" miehiä kokoonpanossa on vain Sevänen ja Vidgren, jotka yrittävät pelata kolmosketjussa ja kolmos pakkiparissa. Liigatason pakkeja ei taida olla enempää käytössä, mutta hyökkääjiä löytyy vielä Keuruulta Niemelän, Fribergin ja Väyrysen muodossa, joista Väyrynen tosin taitaa olla saikulla edelleen. Eikä eilen 13. hyökkääjä Antonen tainnut edes käydä jäällä, vaikka koko homma kusi jo ekoista vaihdoista lähtien.
Eilen ei oikeastaan ollut kauheasti aihetta kierrättää alempien ketjujen äijiä, kun mun mielestä ainakin Liedes, Suuronen, Pitkänen ja Vidgren pelasivat ihan ok, mutta ihan hyvin joku kärkiketjujen herroista olisi voinut istua hetken penkillä Antosen sijaan. Ainakin Koivisto menetteli kiekkoja useaan otteeseen ja syötötkään ei oikein tahtoneet mennä omille. Mutta joo, kuten todettua, tuolta se nyt sitten näyttää, kun tehdään isoja pelillisä muutoksia monen kauden jälkeen ja ottaahan se aikaa, ennenkuin peli ja tulokset paranevat.Eilen ei tosiaan pelin sisäistä reagointia ollut, mutta muuten tuo tasapainoilu peliajan ansaitsemisen ja täyden ketjurumban välillä on tietysti vähän veteen piirretty, eikä Vuori varmastikaan halua vaikuttaa siltä, etteikö hän luottaisi pelaajiinsa ja yhteiseen asiaan, vaan painaisi paniikkinappulan pohjaan välittömästi. Mutta aika herkkää tasapainoilua tuo, eikä ongelmaa niin kauan ole kuin joukkue ostaa ratkaisut ja pitää valmentajan toimintaa rehellisenä ja avoimena, ja nämä on käsittääkseni juuri Vuoren kantavia teesejä.
Sama tuli itsellenikin mieleen, kyseessä oli melkein päivälleen 3 vuotta sitten (1.10.2013) pelattu Lukko-Pelicans, joka päättyi 4-7. Zapolski meni vaihtoon, kun oli imaissut kaksi helppoa. Nummelin pelasi sentterinä ja teki kolme maalia (teki Lukossa yhteensä viisi maalia eli 60 % niistä tuossa yhdessä matsissa). Tässä kooste:
Huippuhetket: Lukko - Pelicans 1.10.2013 | Ruutu
Piti käydä oikein lukemassa Zapon ketjua tuon pelin jälkeiseltä ajalta ja onhan siellä esim seuraava kommentti. Ei sinulta, mutta nokkelimmat ehkä arvaavat keneltä:Ah, kiitos. Juuri tämä peli. Taisin itsekin olla valmis tuon pelin jälkeen passittamaan Zapolskin takaisin ECHL:aan..
Herra on pelannut vasta seitsemän peliä ja tämä oli jo toinen katastrofaalinen peli. Ei missään tapauksessa jatkoa tälle imurille.
Oho, mistäköhän olin tuon keksinyt. Muuten olen sitä mieltä, että kun Lukolla on neljä hyvää puolustajaa, niin nämä saisivat ylivoimaakin pelata, ja Ahonen siinä ensimmäisenä liipaisimella on jos halutaan neljän hyökkääjään ylivoimaa pelata, vaikka minusta Ahonen kyllä pelaa pää pystyssä / näkee kentän hyvin ja olisi siksi ylivoimalla käyttökelpoinen, vaikka laukaus ei mitään A-luokkaa olekaan. Ilkka Mikkola pelasi ylivoimaa Lukossa, eli EOM jokatapauksessa.
Ah, kiitos. Juuri tämä peli. Taisin itsekin olla valmis tuon pelin jälkeen passittamaan Zapolskin takaisin ECHL:aan..
Piti käydä oikein lukemassa Zapon ketjua tuon pelin jälkeiseltä ajalta ja onhan siellä esim seuraava kommentti. Ei sinulta, mutta nokkelimmat ehkä arvaavat keneltä: