Peliesitykset kaudella 2016–2017

  • 593 019
  • 4 204

JeTTrue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Tyypillistä ifkin paskuutta taas, kiitos, mutta ei kiitos.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Olipa taas paska esitys. Todelliset maalipaikat 0! Eiköhän tää keskiviikkona ole poikki, valitettavasti..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
0 oikeasti hyvää maalipaikkaa IFK:lla. Voidaan keskustella tuomareista, mutta...

Dumarit oli paskoja, mutta eivät ratkaisseet peliä. Vituttaa Lankisenkin puolesta, sillä itse ainakin odotin Bäcksiä maaliin ja olin ennen matsia jopa pettynyt siihen, että Lankinen pelaa. Vaan enpä ole enää! Lankinen tarjosi taas kerran joukkueelleen mahdollisuuden voittoon päästämällä vain yhden maalin.

Nollalla tehdyllä näitä ei voiteta ainakaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehkä oon huono häviäjä, mutta ei tuossa ole mitään järkeä, ei yhtään mitään. Tänä vuonna tuli pidettyä jo puolet kaudesta taukoa Liigasta (koskaan aiemmin en ole tuommoista taukoa pitänyt) ja kyllä tämä alkaa pikku hiljaa tuntua siltä ettei vain jaksa enää yhtään. Tuo on vain joka vuosi tuota samaa paskaa, viihdettä ei yhtään kun tuo yksi jengi osuu vastaan joka pelaa aivan totaalista antilätkää. Liigan linjaus kun on tämä niin minä ainakin sanon itseni irti tästä, tuo ei ole jääkiekkoa josta minä nautin.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dumarit oli paskoja, mutta eivät ratkaisseet peliä. Vituttaa Lankisenkin puolesta, sillä itse ainakin odotin Bäcksiä maaliin ja olin ennen matsia jopa pettynyt siihen, että Lankinen pelaa. Vaan enpä ole enää! Lankinen tarjosi taas kerran joukkueelleen mahdollisuuden voittoon päästämällä vain yhden maalin.

Nollalla tehdyllä näitä ei voiteta ainakaan.

Siksikö että Kahvara ei tehnyt maalia yv:llä?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
TPS sarjan aikaan jengi puhui siitä, preferoiko runkosarjamenestystä vai playoffmenestystä. Tällä kaudella ei ole tullut kumpaakaan, ja tämän välieräsarjan myötä annan IFK:lle arvosanan 5-.

Nybondas ei rakentanut joukkuetta, jolla on mahdollisuudet finaalipaikkaan/mestaruuteen/Tapparan kaatamiseen. Sillä ei ole vitunkaan väliä, että rakensi joukkueen jolla voi kaataa Kärpät tai TPS:n, sillä mestaruutta tässä pitäisi tavoitella eikä mitään helvetin neppailupronsseja.

Suhtaudun todennäköiseen tulevaan pronssipeliin kuin Jere Karalahti, ei kiinnosta paskaakaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei sitten niin mitään taktista kuviota kolmannellakaan kaudella. Lähes pelkästään pitkä ja perään roiskaisuja - joko ennen punaista tai heti sen jälkeen. Kun vastaavasti Tapparan kundit näytti käyttävän järkeä ja hakevan rauhallisesti pelikaverin, jolle syöttää.
Olkoonkin joidenkin mielestä hidasta, mutta tehokkaampaa. Maalipaikkoja myös Tapparalla enemmän, kuten myös laukauksia.
Edellinen matsi oli Tapparan lepopeli ja jäähyjäkin tarjosivat, jotta saimme kerrankin yv-maaleja, mutta turha niitä on odottaa jatkuvasti.
Valmentajamme ovat täysin satanolla jäljessä muita.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha oikeastaan itkeä sinänsä Tapparan valitsemasta pelityylistä. Ei ole väärin voitettuja paras 7 sarjoja. IFK:n pitäisi saada Tappara pois mukavuusalueeltaan ja luoda maalipaikkoja, jolloin Tappara joutuu tulemaan ulos kuorestaan. IFK:lla ei ole keinoja ja siksi pelaaminen menee matemaattisen tylsäksi. Yhtä paljon vikaa on IFK:ssa.

Liigastudiossa joku sai IFK:lle 3 maalipaikkaa. Oli miten oli, mutta yksikään niistä ei ollut sellainen, että olisi voisi jossitella, että jos se siitä olisi laittanut.

IFK sai ensimmäisessä erässä jotain painetta päätykiekkojen kautta. Tämän jälkeen yritettiin pelaamalla purkaa Tapparan trapia ja sellaisia puolivillaisia hyökkäyksiä, joilla ei päästy edes kunnolla hyökkäysalueelle. Ehkä 2-3 laadukasta sisäänvientiä ja siinä se. Näitä pitäisi tulla järjestelmällisesti.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Ensimmäisen erän jälkeen IFK suoritti peliään lähes yhtä paskalla tasolla kuin tuomarit. Eikä siinä ekassakaan mitään paikkoja ollut, vaikka energia ja kiekonhallinta oli kohdillaan. Eniten varmaan ketuttaa, että ei Tapparakaan esitä todellakaan mitään ylivoimaista. Ties vaikka keskiviikkona jostain vielä voitto kaivettaisiin, mutta kolme kertaa peräkkäin...Skud natt. Ja viivelähdöt on muuten eniten perseestä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ai niin, who cares että Törmänen on kaikkien aikojen IFK-valmentaja, jos katsotaan playoff-voittoja. Vai oliko se sarjojen voittoja? Hällä väliä! Tilastot rules!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siksikö että Kahvara ei tehnyt maalia yv:llä?

Jep. Tietenkin jokaisen alivoiman tappaminen oli kuluttavaa. HIFK:n jäähyistä vain 2 oli ansaittua - Åstenin huitominen ja Finleyn vuoden myöhässä ollut taklaus. Mutta onhan se naurettavaa, että toinen joukkue saa 0 minuuttia. En silti ole koskaan ollut kauhean kova tuomareiden syyttelijä, jotenkin mulle jäi tästäkin fiilis että HIFK:lla oli vain näennäispainostusta. Se tuli kuitenkin selväksi, että jengi antoi kaikkensa ja siitä tietty propsit.
 

Stigu

Jäsen
IFK:han taisteli tänään ihan hyvin. Positiivista oli myös se, että esim. keskialueen peli (träppi) oli ihan kuin oikealla lätkäjengillä. Keskialueen peli menikin mielestäni tasan, ja Tappara oli parempi IFK:n maalin edessä sekä omalla puolustusalueella. Varsinkin tuo Tapparan oman puolustusalueen boksi on jäätävän hyvä, taisi IFK saada kaikenkaikkiaan 3 maalipaikkaa. Samoin Tapparan pelaajat menivät paljon vahvemmin IFK:n maalille.

Kaikenkaikkiaan IFK:n kausi on kuin 5 000 metrin juoksu: Viimeisellä kierroksella (pleijarit) IFK:n loppukiri on ihan yhtä hyvä kuin voittajan, ainoa ongelma on se, että olemme voitajasta pari kierrosta jäljessä. Jotenkin tästä kaudesta jää hyvin sekavat fiilikset: Runkosarja pelkkää Lumousta, sitten pleijareissa ihan hyvää venymistä: Viisikkopeli tivistyy, pelaajat tsemppaavat ja peli on viihdyttävää. Kuitenkin päällimmäisenä kaudesta jää iso kysymys: Miksi ihmeessä tuo joukkueen kehitys alkoi tapahtua niin myöhään? Miksei se voinut alkaa kauden ensimmäisistä treeneistä? Tai miksei valmentajan + jengin kolmen kauden tiivis yhteiselo näy paremmin kentällä?
 

444

Jäsen
Muutama huomionarvoinen vinkki tälle punapukuiselle lammaslaumalle:
- Pappawa tykkää hieroa kiekkoa oman maalinsa takana. Laskeskelin ensimmäisessä erässä, että kun kiekko vietiin oman maalin taakse, niin sitä haudottiin siellä varmuuden vuoksi turvassa keskimäärin 8 sekuntia. Aika pitkä aika, kun sen kertoo noin kolmellakymmenellä. Karvaus toki hoiti oman leiviskänsä hienosti päivystämällä uhkaavasti 14 metrin päässä.
- Pappawa karvaa ahkerasti ja kovaa hyökkäyspäässä. IFK yrittää vastata tähän viemällä kiekon oman maalinsa taakse, neppailemalla muutaman vyötärönkorkuisen rystylle kolmen metrin päässä odottavalle pakkiparille, joka palauttaa lahjan samanlaisena. Seurauksena on kiekonmenetys ja pitkä juoksu kiekon perässä omalla puolustusalueella.
- Tuomarit ostavat Pappawa-pelaajien filmit 100 prosentin tarkkuudella. Suosittelen, että koska seuraus on joka tapauksessa jäähy, niin pelaatte kovempaa. Sen huolimattoman sohaisun kaverin luistinten lähelle sijaan huitaisee rauhaksiin sääriluun poikki. Tai kiveksen puhki. Sama lopputulos (kaveri kierii tuskissaan jään pinnassa ja Makkara huutaa nenä vinossa ja pää punaisena) ja jäähylle ei joutunut turhan päiten.
- Eronen: kun saat kiekon siniviivassa, niin kokeilepa laukoa välillä. Noi sun kuskaukset on kuitenkin jo nähty ja ne päättyvät kolmetoista kertaa tusinasta kiekon menetykseen ja vastahyökkäykseen.
- Trappara on pelannut viimeiset kymmenen vuotta tuota samaa anti-jääkiekkoa. Onko oikeasti niin, että IFK on ainoa joukkue, joka ei ole keksinyt tuohon muuriin mitään läpäisykeinoa? Heitetään punaviivalta roikkuna päätyyn ja jos seeprat eivät erehdy viheltämään sitä pitkänä, niin kiekkoa on vastaanottamassa kolme vastustajaa ennen ensimmäistä omaa. Onko toiminut kertaakaan? Millä todennäköisyydellä alkaisi tässä vaiheessa toimia? Aivan, jatketaan siis kokeilua.
- Malinen häviää 130 % hyökkäyspään aloituksista. Pitäisikö joskus kokeilla esim. Elkinsiä ko. ketjussa vain aloitukseen ja sitten lennossa vaihtoa? Ei kai, kyllä se ensimmäinen aloitusvoitto sieltä vielä tulee. Ehkä jo ennen joulua?
- Saa taklata. Toki mä tykkään niistä Petrellin ja Jääskän neljä sekuntia myöhässä tulevista täysin tilanteen ulkopuolisista taklauksista, mutta jos joskus vaikka kiekolliseen? Pappawan pelaajat eivät kestä kovuutta, joten turha niiden kanssa on pehmoilla. Kovempaa vain, kyllä se Makkaran otsasuoni vielä poksahtaa.
 

Robu

Jäsen
Ehkä oon huono häviäjä, mutta ei tuossa ole mitään järkeä, ei yhtään mitään. Tänä vuonna tuli pidettyä jo puolet kaudesta taukoa Liigasta (koskaan aiemmin en ole tuommoista taukoa pitänyt) ja kyllä tämä alkaa pikku hiljaa tuntua siltä ettei vain jaksa enää yhtään. Tuo on vain joka vuosi tuota samaa paskaa, viihdettä ei yhtään kun tuo yksi jengi osuu vastaan joka pelaa aivan totaalista antilätkää. Liigan linjaus kun on tämä niin minä ainakin sanon itseni irti tästä, tuo ei ole jääkiekkoa josta minä nautin.
Sama. Toki Tappara-fani tähän sanoo, että "hähää mitä väliä kun pelit voitetaan".

Liiga ei varmasti ole siihen tyytyväinen, että välieriä pelataan näin ja ne päättyy 1-0 tai 2-0. Tuote on erittäin huono. Mulla ei ole mitään intressejä seurata mitään pelejä, kun/jos IFK tippuu. Valmentajat ovat tappaneet tuon pelin aivan täysin, eikä se näytä hyvältä katsojille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kauhea peli. Tappara pelasi sitä omaa paskakiekkoaan ja HIFK:lla ei ollut aseita.

Pelistä voisi liioittelematta sanoa, että Tappara voitti ylivoimaisesti 0-1. 0-2 -maali oli pelkkää kosmetiikkaa. Tappara on Liigan ainoa joukkue, joka pystyy ottamaan ylivoimaisia maalin-kahden voittoja. Vastustaja on näennäisesti lähellä mutta kuitenkin niin kaukana. @Apassi - oon samaa mieltä siitä, että jokainen valitkoon tyylinsä ja ottakoon voittonsa haluamallaan tavalla. Ei tässä ole nytkään epäselvää siitä, että parempi joukkue johtaa sarjaa 3-1. Huippu-urheilussa kaikki on alisteista voittamiselle, tätä mieltä olen.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin päällimmäisenä kaudesta jää iso kysymys: Miksi ihmeessä tuo joukkueen kehitys alkoi tapahtua niin myöhään? Miksei se voinut alkaa kauden ensimmäisistä treeneistä? Tai miksei valmentajan + jengin kolmen kauden tiivis yhteiselo näy paremmin kentällä?

Eikös Törmäsen ekalla kaudella ollut ihan sama vai muistanko vallan määrin? Talvella tekemisen taso laski kuin lehmän häntä, kunnes jossain vaiheessa jonkunlainen vire löytyy ja haastetaan Tappara puolivälierissä. Dunkkuun toki. Mutta lähempänä jatkoon menoa silloin oltiin neljän pelin jälkeen.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä ole nytkään epäselvää siitä, että parempi joukkue johtaa sarjaa 3-1. Huippu-urheilussa kaikki on alisteista voittamiselle, tätä mieltä olen.

No ei. HIFK oli lauantaina parempi mutta muuten Tappara on ollut ns. kuskin paikalla. Eikä Tapparaa voi syyttää siitä, että pelaavat tehokkaasti viihteen kustannuksella.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Illan ottelu osoitti yhden HIFK:n peliä koko kaudella vaivanneen ongelman - hyökkäyspelaamisen vajavaisuuden. Kulmaan vipatut kiekot johtavat harvoin vaarallisiin tilanteisiin ja kulmissa pyöriminen ei auta, jos kiekkoa ei saada vetopaikalle tai edes kohtuulliselle maalipaikalle. Vastustajan puolustuspelaaminen on niin tiivistä että suoraviivainen ja nopea tyyli olisi enemmän kuin tarpeen.

Mistä ylläesitetty johtuu - käsiä ja juonikkuutta joukkueessa pitäisi olla. Keksin kaksi syytä - ajoitukset on pielessä ja toisaalta, puolustuksessa on taitovajetta kiekon toimittamiseksi maalilla/laadukkaiden laukausten aikaansaamiseksi.

Harmittaa koska joukkueessa olisi potentiaalia - ehjien jaksojen saaminen vaatisi kai myös sitä, että joukkueen pelisysteemi olisi hiottu ja harjoiteltu toistojen kautta nykyistä vahvemmaksi.

Mielestäni on hyvin positiivista että joukkueen vaihtuvuus ensi kaudelle erityisesti hyökkäyksessä on todella mittava.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni on hyvin positiivista että joukkueen vaihtuvuus ensi kaudelle erityisesti hyökkäyksessä on todella mittava.

Muuten samaa mieltä, mutta johtopäätös on nähdäkseni väärä. Hyökkäyksessä riittäisi että Aaltonen & Johansson lähtisivät helvettiin, mutta puolustukseen tarvittaisiin vaihtuvuutta.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elkins. Ei lisättävää. Ainoa kenellä tänään asenne kohdallaan, edelleen, vittu jos tää jätkä menetetään ensikaudeksi. Pelistähän ei mitään ihmeellistä;

- Tapparan robottikiekko, playoff meininkiä parhaimmillaan.

Jos ei HIFK:n runkosarja ole viihdyttävää, niin enemmän se yleisöön puree kuin Tapparan robothockey. Yäk.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Liiga ei varmasti ole siihen tyytyväinen, että välieriä pelataan näin ja ne päättyy 1-0 tai 2-0. Tuote on erittäin huono. Mulla ei ole mitään intressejä seurata mitään pelejä, kun/jos IFK tippuu. Valmentajat ovat tappaneet tuon pelin aivan täysin, eikä se näytä hyvältä katsojille.

Mulla ei ole enää intressejä seurata edes IFK:n ollessa vielä pelissä mukana, aivan järkyttävän huonoa viihdettä tänäänkin. Verratkaa nyt vaikka siihen TPS sarjaan jossa MOLEMMAT joukkueet pyrkivät pelaamaan kiekkoa, mentiin päästä päähän ja viihdettä oli mukana, sitten tulee tämä syöpä vastaan ja viihde katoaa kuin pieru saharaan. On täysin anteeksiantamatonta, että Liigan tuomaritoiminta kumartaa Tapparan edessä joka vitun kerta, suorastaan lajia halveksivaa toimintaa sillä tuo peli ei ole jääkiekkoa vaan jotain ihan muuta. En valita IFK:n jäähyistä koska niistä suurin osa oli aivan aiheellisia jopa näin punalasien takaa, valitan siitä ettei siellä vihelletä Tapparalle yhtään mitään! Kaverit roikkuvat koko elopainolla mailassa kiinni, tunkevat virveliä kainaloon surutta ja estävät minkä vain kerkeävät ja kaikelta tältä tuomarit sulkevat silmänsä, oi miksi tuomarit ja Liiga miksi? Tämä kaikki toiminta tappaa niin kiekollisen pelin kuin myös vauhdin joka tekee näistä matseista aivan uskomattoman tylsää katsottavaa. Myös Tapparan träppi on alinta paskaa, mutta toki jokainen joukkue saa pelata tätä peliä miten parhaaksi näkee, mutta ei sekään palvele viihdyttävyyttä tippaakaan päinvastoin (tai mistä minä tiedän olenko itse poikkeus ja kaikki nauttivat tuosta träppi pelaamisesta) ja siksi en arvosta Tapparan pelillistä antia ollenkaan, mutta säännöt siellä kentällä pitää olla ja nyt niitä ei ole! Ilman sääntöjä träpin purkaminen vaikeutuu kymmenkertaisesti.

Ehkä olen huono häviäjä vain, tai ehkä en. On tullut nähtyä NHL:ssä oman jengin putoamisia tämän tästä, pari oikein katkeraa kuten Phillyä vastaan 2012 ja Bruinsia vastaan otteluvoitoin 4-0 kaudella 2012-13, mutta ne matsit on helvetti ratkottu pelaamalla jääkiekkoa eikä ole paljon nokan koputtamista ollut tuomaritoiminnasta ja pelit ovat olleet siitä huolimatta hyvää viihdettä, että oma joukkue on niistä poistunut tappion saattelemana. Tämä kotimainen Liiga ei ole enää viihdettä (tai no oli TPS-sarja), tämä on järjestelmällistä paskaa joka toistuu joka ikinen vuosi. Mua ei vituta IFK:n puolesta edes nyt, mua vituttaa ihan kotimaisen Liigan puolesta. Tämän maan johtava jääkiekkoseura on Tappara, siis vittu jengi jonka viihdearvo on nollassa siitäkin huolimatta, että siellä pelaa helvetin kovia yksilöitä. Surullista, mutta totta.

Allekirjoittaneen pitää varmaan alkaa suuntaamaan katseet kohti Ruotsia jos haluaa nähdä sopivaan aikaan vielä jääkiekkoa, SHL on paitsi tasokkaampi sarja myös viihdearvoltaan toista luokkaa. Jos Liiga haluaa tuota kiekkoa pelattavan niin ok, mutta minusta eivät saa maksajaa enää ennen kuin tapahtuu muutoksia. Isoin asia on tuomaritoiminta ja säännöt, jos noihin ei puututa ei peli muutu miksikään vaan jatkuu tuollaisena mitä mm. tänäänkin nähtiin. Tuollaisesta en ole valmis maksamaan enkä kuluttamaan aikaani. TPS-sarja oli hyvä todiste siitä, että kyllä kotimaisessa Liigassa voidaan pelata myös viihdyttävää jääkiekkoa jos vain halutaan sellaista pelata.

Kiitos ja anteeksi.

E: Aivan pakko laittaa tämä Jussi Tapolan lausahdus tänne:

"ei ollut mitään tekemistä jääkiekon kanssa" - Jussi Tapola

Jussi, ei niin, ei yhtikäs mitään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös