Liiga ei varmasti ole siihen tyytyväinen, että välieriä pelataan näin ja ne päättyy 1-0 tai 2-0. Tuote on erittäin huono. Mulla ei ole mitään intressejä seurata mitään pelejä, kun/jos IFK tippuu. Valmentajat ovat tappaneet tuon pelin aivan täysin, eikä se näytä hyvältä katsojille.
Mulla ei ole enää intressejä seurata edes IFK:n ollessa vielä pelissä mukana, aivan järkyttävän huonoa viihdettä tänäänkin. Verratkaa nyt vaikka siihen TPS sarjaan jossa MOLEMMAT joukkueet pyrkivät pelaamaan kiekkoa, mentiin päästä päähän ja viihdettä oli mukana, sitten tulee tämä syöpä vastaan ja viihde katoaa kuin pieru saharaan. On täysin anteeksiantamatonta, että Liigan tuomaritoiminta kumartaa Tapparan edessä joka vitun kerta, suorastaan lajia halveksivaa toimintaa sillä tuo peli ei ole jääkiekkoa vaan jotain ihan muuta. En valita IFK:n jäähyistä koska niistä suurin osa oli aivan aiheellisia jopa näin punalasien takaa, valitan siitä ettei siellä vihelletä Tapparalle yhtään mitään! Kaverit roikkuvat koko elopainolla mailassa kiinni, tunkevat virveliä kainaloon surutta ja estävät minkä vain kerkeävät ja kaikelta tältä tuomarit sulkevat silmänsä, oi miksi tuomarit ja Liiga miksi? Tämä kaikki toiminta tappaa niin kiekollisen pelin kuin myös vauhdin joka tekee näistä matseista aivan uskomattoman tylsää katsottavaa. Myös Tapparan träppi on alinta paskaa, mutta toki jokainen joukkue saa pelata tätä peliä miten parhaaksi näkee, mutta ei sekään palvele viihdyttävyyttä tippaakaan päinvastoin (tai mistä minä tiedän olenko itse poikkeus ja kaikki nauttivat tuosta träppi pelaamisesta) ja siksi en arvosta Tapparan pelillistä antia ollenkaan, mutta säännöt siellä kentällä pitää olla ja nyt niitä ei ole! Ilman sääntöjä träpin purkaminen vaikeutuu kymmenkertaisesti.
Ehkä olen huono häviäjä vain, tai ehkä en. On tullut nähtyä NHL:ssä oman jengin putoamisia tämän tästä, pari oikein katkeraa kuten Phillyä vastaan 2012 ja Bruinsia vastaan otteluvoitoin 4-0 kaudella 2012-13, mutta ne matsit on helvetti ratkottu pelaamalla jääkiekkoa eikä ole paljon nokan koputtamista ollut tuomaritoiminnasta ja pelit ovat olleet siitä huolimatta hyvää viihdettä, että oma joukkue on niistä poistunut tappion saattelemana. Tämä kotimainen Liiga ei ole enää viihdettä (tai no oli TPS-sarja), tämä on järjestelmällistä paskaa joka toistuu joka ikinen vuosi. Mua ei vituta IFK:n puolesta edes nyt, mua vituttaa ihan kotimaisen Liigan puolesta. Tämän maan johtava jääkiekkoseura on Tappara, siis vittu jengi jonka viihdearvo on nollassa siitäkin huolimatta, että siellä pelaa helvetin kovia yksilöitä. Surullista, mutta totta.
Allekirjoittaneen pitää varmaan alkaa suuntaamaan katseet kohti Ruotsia jos haluaa nähdä sopivaan aikaan vielä jääkiekkoa, SHL on paitsi tasokkaampi sarja myös viihdearvoltaan toista luokkaa. Jos Liiga haluaa tuota kiekkoa pelattavan niin ok, mutta minusta eivät saa maksajaa enää ennen kuin tapahtuu muutoksia. Isoin asia on tuomaritoiminta ja säännöt, jos noihin ei puututa ei peli muutu miksikään vaan jatkuu tuollaisena mitä mm. tänäänkin nähtiin. Tuollaisesta en ole valmis maksamaan enkä kuluttamaan aikaani. TPS-sarja oli hyvä todiste siitä, että kyllä kotimaisessa Liigassa voidaan pelata myös viihdyttävää jääkiekkoa jos vain halutaan sellaista pelata.
Kiitos ja anteeksi.
E: Aivan pakko laittaa tämä Jussi Tapolan lausahdus tänne:
"ei ollut mitään tekemistä jääkiekon kanssa" - Jussi Tapola
Jussi, ei niin, ei yhtikäs mitään...