Peliesitykset kaudella 2016–2017

  • 592 134
  • 4 204

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lankiselta hieno peli loppujen lopuksi. Kasasi itsensä hienosti heikon alun jälkeen ja laittoi luukun kiinni loppupeliksi.

Olin just tulossa samaa hehkuttamaan! Kylmäpäinen kaveri, pystyi kokoamaan itsensä kuin vanha tekijä. Saisi kuitenkin jatkossa välttää tuota ylipelaamista, joka johtaa ihmeellisiin haahuiluihin kaukana maalista.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Kyllä meillä on hyvin homma hyvin lapasessa. Saadaan vedettyä tasaisesti neljällä kentällä ku tepsi kuormittaa ykköskenttäänsä järkyttävän paljo. Tänään esimerkiksi meillä pelas Eronen ja Finley karvan verran yli 20 minuuttia ja muut keskimäärin 15-17 minuuttia. Tepsillä kärkiukot pelas ~22 minuuttia ni onhaa se ero ihan merkittävä näin pitkissä sarjoissa. Ja kyllä Tepsistä näki melkein jo tokan erän puolenvälin jälkee, että jalka hidastu huomattavasti. Kolmas erä oli todella vaisu niiltä, eikä ne kyllä kummosta kiriä saanu enää aikaan.

CAMA HIFK!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Voittaako TPS ollenkaan noita aloituksia? Noi pitäisi käyttää paremmin hyödyksi kovilla pyöritysjaksoilla hyökkäyspäässä, kun "ihan ilmaiseksi" saa kiekon.

Jääskä on hyvä taistelija, pidän hänen pelaamisestaan ylipäätään ihan ilman päivän maaliaankin.
 

Yö-Orava

Jäsen
Ja koko ajan olen Stögöstä todennut, että hän osaa playoffit. Ja loppujen lopuksihan se on kaikki.
Ja jottei totuus unohdu, olit toki myös vaihtamassa maalivahtia ensimmäisessä erässä.

Menneiden aikojen IFK:ssa nämä varta vasten itse lietsotut paniikit ja epäluottamuslauseet, ihan "kuinka romutan maalivahdin itseluottamuksen ABC:n" kamaa. Tai kenen tahansa yksilön. Eipä silti, onhan tuo aika vähän anteeksiantava virka, mutta sitä suuremmalla syyllä olen sitä mieltä että se tuki on taustoilta annettava*. Tänään sitten sattui vielä niinkin onnellisesti että joukkue vastavuoroisesti maksoi Lankisen takuut, toki Keken itsensä lisäksi. Hienoa.

*ei voi vähätellä Lunkkaa kokemuksineen!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hieno suoritus jengiltä tänään. Ja onhan Stögöllä joku outo tatsi jengiin pleijareissa. Mutta korrostaisin, että mikään- ei mikään-poista sitä faktaa että tällä kaudella jouduttiin katsomaan melkein 60 kertaa perseenreiän lumousta. Eli ainakaan mulle pleijarit EI ole kaikki.

Eli sulle käy, että voitetaan runkosarja ja tiputaan puolivälierissä? Kyllä kaikki tekeminen runkosarjassa täytyy tukea tekemistä play-offeissa ja nyt IFK:n tapauksessa se on nähtävästi niin tehnyt. En tietysti itsekään runkosarjaan ole tyytyväinen, mutta itselle nämä kevään pelit on se juttu.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli sulle käy, että voitetaan runkosarja ja tiputaan puolivälierissä? Kyllä kaikki tekeminen runkosarjassa täytyy tukea tekemistä play-offeissa ja nyt IFK:n tapauksessa se on nähtävästi niin tehnyt. En tietysti itsekään runkosarjaan ole tyytyväinen, mutta itselle nämä kevään pelit on se juttu.
Ei nyt tarvitse ihan ääripäästä ääripäähän mennä. Minun osaltani runkosarjan otteet tappoivat kiinnostukseni tähän kauteen siinä määrin, etten ole nähnyt HIFK:n pelejä sitten toisen sääläripelin. Minulla syntyi niin kovat antipatiat HIFK:ta kohtaan, että irtisanoin ruutu-tilaukseni jo ennen sääläreitä, ja en ole sitä Lumosta huolimatta edes playoffeihin uusinut (olen kuunnellut pari peliä radiosta, joten Lumon pauloissa olen kuitenkin edelleen). Minusta on täysin kestämätön tilanne, että joukkue pelaa ensin 60 peliä aivan paskaa ja mitään sanomatonta lätkää, ja sitten sen paskamyrskyn jälkeen kannattajana pitäisi hymyssä suin seurata tärkeitä pelejä keväällä. Ei käy päinsä.

Ajattelin seurata perjantain pelin jotenkin, mutta vaikka HIFK voittaisi mestaruuden niin toivon silti valmentajanvaihdosta HIFK:n.

Huomaan muuttuneeni ryminäpronssikaveriksi.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen oli kyllä hieno matsi karmaisevan alun jälkeen. Tai ensimmäiset minuutithan IFK oli ihan ok, mutta kyllä TPS vei ensimmäistä erää miten halusi, ja kuten @Apassi taisi todeta, oli IFK:lla kunnon maalipaikkoja pyöreät nolla. Siitä sitten upea ryhtiliike ja joukkue oli täynnä onnistujia: Aaltonen pelasi loistopelin ketjukavereistaan huolimatta (Lennulta sinänsä hyvä matsi ja tärkeä jätkä omissa ja av:lla, mutta ei kyllä kädet ja pää riitä mitenkään pelata Aaltosen kanssa, ainakaan jos kolmas lenkki on keskinkertaisuuksien keskinkertaisuus eli Malinen), ykkönen heräsi alun kooman jälkeen ja loi hienosti maalipaikkoja, pakistossa ei suurempia epäonnistumisia nähty ja ainakin Generous nosti tasoaan rutkasti parin heikomman pelin jälkeen. Myös Lankinen kasasi itsensä hyvin kahden hörpyn jälkeen. Hyvältä näyttää huomista ajatellen!

Kyllä jengi on saanut lokaa niskaan paikoin ihan aiheesta. Nyt kuitenkin joka jätkä on tsempannut täysillä jo pidemmän aikaa ja peliä voi ylpeydellä katsoa. Lisäksi laidat ryskyy ja oikeastaan lievässä kaaoottisuudessaan tästä tulee vähän mieleen Sheddenin kauden lätkä parhaimmillaan, parempien pelaajien toteuttamana.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Ei nyt tarvitse ihan ääripäästä ääripäähän mennä. Minun osaltani runkosarjan otteet tappoivat kiinnostukseni tähän kauteen siinä määrin, etten ole nähnyt HIFK:n pelejä sitten toisen sääläripelin. Minulla syntyi niin kovat antipatiat HIFK:ta kohtaan, että irtisanoin ruutu-tilaukseni jo ennen sääläreitä, ja en ole sitä Lumosta huolimatta edes playoffeihin uusinut (olen kuunnellut pari peliä radiosta, joten Lumon pauloissa olen kuitenkin edelleen). Minusta on täysin kestämätön tilanne, että joukkue pelaa ensin 60 peliä aivan paskaa ja mitään sanomatonta lätkää, ja sitten sen paskamyrskyn jälkeen kannattajana pitäisi hymyssä suin seurata tärkeitä pelejä keväällä. Ei käy päinsä.

Ajattelin seurata perjantain pelin jotenkin, mutta vaikka HIFK voittaisi mestaruuden niin toivon silti valmentajanvaihdosta HIFK:n.

Huomaan muuttuneeni ryminäpronssikaveriksi.
BORING! Itelle kelpaa huomattavasti paremmin tästä mahdollinen jatkoon meno kuin se "tsiljoona" kertaa nähty tyydyttävä runkosarja ja sitten tässä vaiheessa 4-2 lauluun jotain pallikerhoa vastaan. Mehän ollaan päästy keskimäärin 2 kertaa vuosikymmenessä pelaamaan siitä "ryminäpronssista". Hyvä jos se riittää jollekkin.

Lisäksi on todettava, että Hifk pelaa tällä hetkellä helvaton mageeta lätkää. On valtava tsemppi, isoja taklauksia, hyviä yksilösuorituksia ja erittäin kova molari. Voiko tässä enää valittaa, kun aurinkokin paistaa ja kaikkee :D
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BORING! Itelle kelpaa huomattavasti paremmin tästä mahdollinen jatkoon meno kuin se "tsiljoona" kertaa nähty tyydyttävä runkosarja ja sitten tässä vaiheessa 4-2 lauluun jotain pallikerhoa vastaan.
Minusta kyseessä ei pitäisi olla "joko tai"-asia. Miksei joukkue voisi pelata koko kautta hyvin (slumppeja mahtuu tietty mukaan, mutta pääsääntöisesti hyvin)? Onko se jotenkin poissuljettu vaihtoehto? Vai mielestänne HIFK-kannattajana ei saisi vaatia liikoja, kun vakiotilanne on pääsääntöisesti huono?
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se tietenkin niin että lopputulos ratkaisee ja vain mestaruudet lasketaan, vai miten se nyt menikään..?

Mutta kyllä maksavan asiakkaan kannalta runkosarjalla on iso merkitys. Tällä kaudella oli sellaista paskaa että välillä vitutti mennä matseihin. "Pakko" sinne kuitenkin oli mennä kun ei mitenkään edullinen kausikortti oli hankittu. Ja pelin jälkeen vitutti entistä enemmän.
No ei vituta enää ensi kaudella jos sama valmentaja jatkaa, meitä oli useampi jotka jätettiin playoff kausarit hankkimatta eikä ensi kaudella mennä enää samaan halpaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei nyt tarvitse ihan ääripäästä ääripäähän mennä. Minun osaltani runkosarjan otteet tappoivat kiinnostukseni tähän kauteen siinä määrin, etten ole nähnyt HIFK:n pelejä sitten toisen sääläripelin. Minulla syntyi niin kovat antipatiat HIFK:ta kohtaan, että irtisanoin ruutu-tilaukseni jo ennen sääläreitä, ja en ole sitä Lumosta huolimatta edes playoffeihin uusinut (olen kuunnellut pari peliä radiosta, joten Lumon pauloissa olen kuitenkin edelleen). Minusta on täysin kestämätön tilanne, että joukkue pelaa ensin 60 peliä aivan paskaa ja mitään sanomatonta lätkää, ja sitten sen paskamyrskyn jälkeen kannattajana pitäisi hymyssä suin seurata tärkeitä pelejä keväällä. Ei käy päinsä.

Ajattelin seurata perjantain pelin jotenkin, mutta vaikka HIFK voittaisi mestaruuden niin toivon silti valmentajanvaihdosta HIFK:n.

Huomaan muuttuneeni ryminäpronssikaveriksi.

Petteri Sihvonen tässä joku aika sitten kirjoitti blogissaan, että nykyään kannatetaan voittoja eikä seuraa. Sinun tapauksessa juuri niin enkä itse osaa sellaista arvosta.

Jos Törmänen voittaa mestaruuden IFK:ssa silti haluat valmentajan vaihdosta sillä erotuksella, että helmikuussa voitetaan ja maaliskuussa hävitään. En kyllä ymmärrä. Jos Törmänen voittaa niin on yksi menestyneimmistä valmentajista IFK:ssa. Luuletko tuolla toiminta tavalla IFK:n jatkossa palkkaavan huippuvalmentajia?
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Minusta kyseessä ei pitäisi olla "joko tai"-asia. Miksei joukkue voisi pelata koko kautta hyvin (slumppeja mahtuu tietty mukaan, mutta pääsääntöisesti hyvin)? Onko se jotenkin poissuljettu vaihtoehto? Vai mielestänne HIFK-kannattajana ei saisi vaatia liikoja, kun vakiotilanne on pääsääntöisesti huono?
1988-1989 kauden jälkeen ollaan päästy 8 kertaa neljän joukkoon, niin on se pääsääntöisesti aika fidun huonoa ollut! Tottakai saa ja pitääkin vaatia parempaa, mutta kun tilanne on tämä, eikä mennyttä voi muuttaa, niin miksi ei fiilistelisi mielummin kuin, että antaa syksyn fiilisten määrittää tätä hetkeä??

Edit: Perke toi on muuten karmea tilasto tän kokoiselta seuralta. 27 kautta ja 8 kertaa neljän joukossa...en edes faktoja etsiessä tajunnut sen olevan noin kauheeta luettavaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n lätkän historia on nyt karkeasti noin 70 vuoden ikäistä ja olisiko siitä 25 vuotta hyvää tai edes kelvollista suorittamista. Eli kyllä se perustila on eriasteista surkeutta. Just nyt on kivaa, kun otetaan tarkastelujaksoksi 2 ottelua.

(On muuten IFK kuin Aaltonen - just nyt viime aikoina vähän on tökkinyt, mutta tilastojen valossa kelvollinen suoritus)
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja jottei totuus unohdu, olit toki myös vaihtamassa maalivahtia ensimmäisessä erässä.

Normimeininkiä kun kommentoi reaaliajassa. :D

Annoin reaaliajassa myös sitten kehut, tässä copypaste viestistäni tuolta vähän ylempää:
Olin just tulossa samaa hehkuttamaan! (siis Lankista). Kylmäpäinen kaveri, pystyi kokoamaan itsensä kuin vanha tekijä. Saisi kuitenkin jatkossa välttää tuota ylipelaamista, joka johtaa ihmeellisiin haahuiluihin kaukana maalista.

Jos TPS olisi tehnyt helposti vielä 3-0, olisi mv-vaihto ollut paikallaan ennenkaikkea joukkueen herättämiseksi. Sen verran paskasti HIFK:n kenttäpelaajatkin puolustivat 1-0:ssa. Mua kyllä riepoo se, että Bäckström on ilmeisimmin rikki. Pelit kovenevat ja mikäpä olisi sen hienompaa kuin olisi turvana kaksi kovaa veskaria. HIFK:n puolustuksen kannattaa nyt pitää Lankisesta huolta tarvittaessa kovinkin ottein. En edes uskalla ajatella sitä mahdollisuutta, että Lankinen loukkaantuisi.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petteri Sihvonen tässä joku aika sitten kirjoitti blogissaan, että nykyään kannatetaan voittoja eikä seuraa. Sinun tapauksessa juuri niin enkä itse osaa sellaista arvosta.
Just. Eli kannatan pelkästään voittoja, kun toivoisin meille ensi kaudeksi eri valmentajaa, vaikka voittaisimme mestaruuden tänä kautena?

Sen myönnän, että jos Stögö johdattaa HIFK:n mestaruuteen, ei HIFK:n kannata vaihtaa koutsia. Siitä huolimatta pitäydyn kannassani.

Muutoin viestisi oli täysin asiaton ja henkilökohtaisuuksiin menevä (lasken n. 20 vuoden kannattajuuden kyseenalaistamisen sellaiseksi).
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan peli. Ensimmäisen erän jälkeen oli jo aika pelokas fiilis, eikä toivoa ottelun voittamisesta ihan kamalasti ollut jäljellä. Sieltä ne vaan tuli kuitenkin! Kaksi erää selvästi parempi joukkue ja ehkä TPS:n pelaajilla tosiaan jalka painoi maanantain jäljiltä enemmän. Ykköskenttä paransi hurjasti heikomman ensimmäisen erän jälkeen ja tuntuu, että he nelosen ohella ovat ainoa kokonaisuus, kun ajattelee hyökkäyskentällisiä. Hintziltä tuli muutama hasardi, mutta kun peli oli muuten tuollainen, voi ne hyvillä mielin pyyhkiä maton alle. Elkins on kyllä aivan loistava ja ne puheeni, joissa sanoin Tyrväisen ja Malisen olevan samalla hinnalla kuin Elkins paljon loogisempi valinta, voidaan unohtaa. Eivät nimittäin ole. Riisti yhdessäkin vaihdossa useampaan kertaan kiekon vastustajalta ja antoi mahdollisuuden hyökkäykselle, mutta eihän ne muut saaneet pidettyä kiekkoa alueella, niin Elkins joutui taas aloittamaan uudestaan. Ja ne aloitukset... Isossa roolissa on tämä mies taas tänä keväänä. Elkinshän oli viime keväänäkin joukkueen johtava pelaaja ennen kuin Ramstedt otti joukkueen omaan selkäänsä.

Toivottavasti vielä on mahdollista harrastaa rotaatiota, eikä kaikki reservin pelaajat ole loukkaantuneena. Tamminen on varmaan pelikunnossa ja hänet soisin nähtävän taas seuraavassa ottelussa. Kysymysmerkkejä sitten lienee Leino, Ikonen, Johansson ja Tuomisto. Kantola on taistellut hyvin, mutta ottanut myös todella paljon iskuja vastaan, joten hänelle soisin ensimmäisenä seuraavan huili vuoron. Jääskä saa minun puolestani jatkaa seuraavassakin ottelussa ja jos Leino palaa kokoonpanoon, voi Jääskä pelata silloin laidassa.

Aaltosen ketjuun kirjoitinkin jo siitä, etten koe tämän kakkoskentän toimivan kokonaisuutena. Tälle haluaisin tehdä jotain ja rikkoa tämän kentällisen. Yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa Partasen ja Aaltosen paikkoja. Toinen vaihtoehto voisi olla vaihtaa Luttisen ja Petrellin paikkoja, sillä tuntuu siltä, että juuri Petrell ja Aaltonen eivät pelaa kovin hyvin yhteen. Voisin myös nähdä Jääskää kokeiltavan tässä joko Malisen tai Petrellin paikalla. Voi kuitenkin olla, että Jääskä saisi nuorena miehenä vähän turhan paljon peliaikaa ja vastuuta, joten ehkä tämä on ihan surkea idea. Jos reservin pelaajista useampi on pelikunnossa, antaa se tietysti enemmän mahdollisuuksia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä kuulun niihin faneihin, joille playoffit on tärkeämpi kuin runkosarja. Keväisissä pleijareissa on aivan oma tunnelmansa ja siellä on mahdollista saada aikaiseksi vaikka minkälaista draamaa tuhkimotarinasta karmeaan mahalaskuun. En tietenkään toivo kauhean usein tällaisia kausia, jolloin räpelletään runkosarjan ysiksi ja sitten parannetaan pleijareissa. Mutta parempaa tämä on kuin välieristä putoaminen kohtuuhyvän runkkarin jälkeen - muistaakseni Kojon toinen kausi (09/10) oli tällainen. Ihannemaailmassani HIFK olisi aina neljän sakissa runkosarjassa, pelaisi fyysisesti ja nappaisi lopulta vähintään mitalin. Jos joku näistä ei toteudu, niin olkoon se (siis mulle) runkosarjassa neljän sakissa oleminen. Kunhan pelataan fyysisesti ja ollaan pleijareissa tikissä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ihan mielenkiintoista läppää koskien runkosarjaa vs playoffs. Toki playoffit ovat ne kaikkein tärkeimmät mutta ei se menestyminen keväällä muuta mitenkään sitä, että marraskuussa lähdettiin kerta toisensa kyrpä otsassa vesisateeseen joukkueen täydellisen mahalaskun jälkeen, eikä tee sitä fiilistä yhtään taannehtivasti paremmaksi. Mestaruus on toki aina mestaruus mutta itse en oikein osaa päättää ottaisinko a) paska runkosarja, huikeat playoffit ja mestaruus vai b) illasta toiseen voittavaa lätkää runkosarjassa, hyvät playoffit ja finaalitappio.
 

jeani

Jäsen
Ihan mielenkiintoista läppää koskien runkosarjaa vs playoffs. Toki playoffit ovat ne kaikkein tärkeimmät mutta ei se menestyminen keväällä muuta mitenkään sitä, että marraskuussa lähdettiin kerta toisensa kyrpä otsassa vesisateeseen joukkueen täydellisen mahalaskun jälkeen, eikä tee sitä fiilistä yhtään taannehtivasti paremmaksi. Mestaruus on toki aina mestaruus mutta itse en oikein osaa päättää ottaisinko a) paska runkosarja, huikeat playoffit ja mestaruus vai b) illasta toiseen voittavaa lätkää runkosarjassa, hyvät playoffit ja finaalitappio.

Viime vuoden HIFK taisi olla tuo b ja tämän vuoden jokkueesta tullee tuo a.

b saattaa olla ainakin joidenkin mielestä a:ta parempi kunhan edes joskus tulee mestaruus (vaikka sitten a:n tavalla mikäli ei muuten). Ilman mestaruuksia silloin tällöin on b lähes merkityksetön. a taas ei ole merkityksetön ilman lähivuosien b:tä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin ei olla vielä mestaruutta voitettu ja kannattaa muistaa, että jos tästä tps-sarjasta nyt jatkoon mennään, niin siinä on kaikkien asianosaisten etukäteen asettamista tavoitteista vasta ehdoton minimi täytetty, vaikka toki just nyt mestaruudelta näistä voitoista jokainen tuntuukin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Just. Eli kannatan pelkästään voittoja, kun toivoisin meille ensi kaudeksi eri valmentajaa, vaikka voittaisimme mestaruuden tänä kautena?

Sen myönnän, että jos Stögö johdattaa HIFK:n mestaruuteen, ei HIFK:n kannata vaihtaa koutsia. Siitä huolimatta pitäydyn kannassani.

Muutoin viestisi oli täysin asiaton ja henkilökohtaisuuksiin menevä (lasken n. 20 vuoden kannattajuuden kyseenalaistamisen sellaiseksi).

Sinähän olet hylkäämässä kannattamasi joukkueen niin en arvosta sellaista, siinä ei ole mitään henkilökohtaista kuin minun mielipide. Itse olen kannattanut IFK:ta yli 30 vuotta joten voin huoletta tälläisen mielipiteen esittää. Ja minä viittasin Sihvosen kirjoittamaan kolumniin, en itse vedä viivoja noin suoriksi, mutta saattaa siinä Sihvosen viestissä olla asiaakin.
Itsehän en ole kasvanut IFK faniksi vaan meidän suvussa siihen synnytään. Vaihtoehtoja ei ole omillakaan lapsilla kuin yksi. IFK:n slogan, aina ja ikuisesti on se mitä itse vaalin pelikirjoista, pelaajista ja valmentajista huolimatta. Ja en todellakaan kyseenalaista kenenkään kannattajuutta, se ei ollut viestin tarkoitus.

Sille en voi mitään ettet Stögöstä pidä ja haluat vaihdosta, totesin vain etten ymmärrä logiikkaasi. Minulle menestys on nykyään tärkeämpää kuin se tapa millä se tulee. Itse myös pidän Stögön lätkästä kun se toimii niin kuin eilen.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Täällä oleviin mielipiteisiin kannanotto ja oma mielipiteeni: Mielestäni sarjajärjestelmä pitää muuttaa, jos runkosarjan ainoa tarkoitus on olla Liigalle ja joukkueille rahankeruukausi. Jos pelin tasolla ole mitään merkitystä, miksi siitä pitäisi maksaa? Tähän asti me kausikorttilaiset olemme aiemmin voineet nauttia runkosarjapeleissä räiskyvästä pelissä, taklauksista, maaleista - välillä voitoista ja välillä häviöistä, mutta peli on ollut nautittavaa ja jännittävää, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. On toki ollut heikompiakin kausia. Mutta omasta mielestäni nämä kolme viimeistä runkosarjakautta ovat olleet pelillisesti sellaista virkamieskiekkoa ilman järjestelmää, että en ole viihtynyt hallilla. Kausikortin haltijat haluaisivat jatkuvuutta - ei turbulenssia - ja varmuuden siitä, että kannattaa lunastaa playoff-kortti ja nähdä jatkopelit. Uskon, että nyt monet tuntevat itsensä petetyiksi luovuttuaan kortista ja joukkueen parannettua hieman peliään. Mielestäni joukkueen johto ja valmennus on vastuussa siitä, että joukkue suorittaa koko kauden aikana. Yksi vaihtoehto olisi, että koko kaudelle olisi yksi ainoa kortti. Toinen olisi se, että runkosarja olisi lyhyt kaksinkertainen sarja, eikä tarvitsisi tuskastua. Kolmas ja paras vaihtoehto olisi sarja, jossa joukkueiden olisi pakko pelata kaikki ottelut tosissaan, ts. tappio rankaisi enemmän. Varsinaisella peliajalla voitto 5 p. ja häviö 0 p. Tasuri veisi jatkoajalle. Jatkoajan jälkeen voitto 3 p. tasuri kummallekin 1 p. ja häviö 0 p. Ja vain 6 parasta poffeihin! Kyllä siinä nopeasti kävisi kylmä, kun velttous iskisi jossain vaiheessa kautta. Oli miten oli toivon IFK:lle menestystä ja ensi kaudelle viihdyttävää peliä, josta kaikki voimme nauttia. Se tarkoittaa mielestäni valmentajan vaihtoa vaikka tulisi mestaruus tänä vuonna.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Mä kuulun niihin faneihin, joille playoffit on tärkeämpi kuin runkosarja. Keväisissä pleijareissa on aivan oma tunnelmansa ja siellä on mahdollista saada aikaiseksi vaikka minkälaista draamaa tuhkimotarinasta karmeaan mahalaskuun. En tietenkään toivo kauhean usein tällaisia kausia, jolloin räpelletään runkosarjan ysiksi ja sitten parannetaan pleijareissa. Mutta parempaa tämä on kuin välieristä putoaminen kohtuuhyvän runkkarin jälkeen - muistaakseni Kojon toinen kausi (09/10) oli tällainen. Ihannemaailmassani HIFK olisi aina neljän sakissa runkosarjassa, pelaisi fyysisesti ja nappaisi lopulta vähintään mitalin. Jos joku näistä ei toteudu, niin olkoon se (siis mulle) runkosarjassa neljän sakissa oleminen. Kunhan pelataan fyysisesti ja ollaan pleijareissa tikissä.


Allekirjoitan aika pitkälti koko tekstisi. Yhden oman kokemuksen laitan perään. Matikaise, a.k.a Kakkan kaudella oltiin runkosarjassa kolmansia, ja lätkä oli välillä jopa aika nautinnollista katsottavaa. Olihan jengissä mestarivuoden jälkeisellä kaudella kuitenkin nippu erittäin kovia jätkiä: mulle henk.kohtasesti viihdyttävin/tärkein tekijä MG64, sitten PW, Peltonen, Janne Pesonen tais pelata aika hyvän sesongin, Keke Kousa jne jne. Tuli käytyä Nordiksella runkkarissa usein ja sitten kieli poskella odotin pleijareita Jokereita vastaan. V*ttu 4-0 tukkaan ja kausi ohi ennen mitalipelejä.

Tohon kauteen verrattuna nautin tästä hetkestä ja tästä kaudesta paljon enemmän, vaikka absoluuttisesti lasketuna tolla kaudella HIFK saattoi tarjota määrällsesti enemmän "onnen hetkiä", kun runkosarjassa voittoja vaan napsui napsumistaan. Nyt on kuitenkin ns. kevätkiima ja varsinkin kun Tappara saattaa pudota jatkosta, olisin JUURI TÄLLÄ HETKELLÄ valmis pistämään IFK:n mestaruudesta rahaa kiinni ihan kunnioitettavan määrän. Näin lyhytaikaista on ihmisen muisti ja minä ainakin nautin siitä, että IFK johtaa sarjaansa, enkä murehdi runkosarjan yhdeksättä sijaa enää sekuntiakaan.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tähän asti me kausikorttilaiset olemme aiemmin voineet nauttia runkosarjapeleissä räiskyvästä pelissä, taklauksista, maaleista - välillä voitoista ja välillä häviöistä, mutta peli on ollut nautittavaa ja jännittävää, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. On toki ollut heikompiakin kausia. Mutta omasta mielestäni nämä kolme viimeistä runkosarjakautta ovat olleet pelillisesti sellaista virkamieskiekkoa ilman järjestelmää, että en ole viihtynyt hallilla. Kausikortin haltijat haluaisivat jatkuvuutta - ei turbulenssia - ja varmuuden siitä, että kannattaa lunastaa playoff-kortti ja nähdä jatkopelit. Uskon, että nyt monet tuntevat itsensä petetyiksi luovuttuaan kortista ja joukkueen parannettua hieman peliään. Mielestäni joukkueen johto ja valmennus on vastuussa siitä, että joukkue suorittaa koko kauden aikana


Tämä kausi on ollut surkea runkosarjan osalta, siitä ei kahta sanaa. Mutta kyllä Soppa Ja Psyko vetivät vielä paskemmin jos ihan tuoreesta muistista kaivellaan. Paskansyöjän kaudella oltiin kolmansia runkkarissa mutta peli oli aivan hirveetä paskaa vaikka voittoja napsuikin kokoajan. Tiesin jo hyvissä ajoin ennen pleijareita että pudotaan ekalla kiekalla.

Sille että sä et viihdy hallilla ei voi mitään, tän kauden osalta ymmärrän sen. Mutta oletko asettanut liian suuret vaatimukset millaista peliä haluat meidän kasvattajaliigassa nähdä. Pelit on myös suhteessa vastustajaan. Nykyään 80% jengeistä pelaa meidän pelin trappia ja kiekkokontrollia, joka luonnostaan hidastaa pelin tempoa ellei ole käytettävissä äärimmäisen kovaa materiaalia kuten esim maajoukkueella on. Onneksi tästä trendistä ollaan siirtymässä pois, ja pidänkin HIFK:ta edelläkävijänä tähän suuntaan menemisestä.

Viime kaudella peli oli runkosarjaa myöden välillä pelkkää seksiä, muulloin vähintäänkin ok tasoa ja voittoja kaivettiin vaikka tuli ohipelikin. Se että sulle ei edes tuo kelvannut, kertoo mielestäni että olet ihastunut jonkin 80-90 luvun jengin pelityyliin ja haluaisit nähdä sitä vuonna 2017 liigassa ja mikään muu ei sulle riitä ja kaikille kenkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös