Nämä mun antipatiat kyseistä pelaajaa kohtaan on ihan omassa päässä.
Fanitukseen mielestäni kuuluu että peliä ja pelaajia katsotaan tunteenomaisesti. On vaan tiettyjä hahmoja, jotka ärsyttää tai miellyttää, melkein riippumatta siitä, mitä kentällä tekevät.
Taipaluksesta sen verran, että hänellä oli alla kaksi keskinkertaista kautta SaiPassa, ennekuin siirtyi IFK:hon. Auvitulla oli alla neljältä kaudelta 119 peliä Jypissä, joten hän oli huomattavasti kokeneempi näistä kahdesta. Itse ajattelin sainaushetkellä, että nämä ovat ne meidän prospektit pakistossa. Olin siis autuaan tietämätön niistä kuudesta todellisesta prospektista, jotka pakistoon oli suunniteltu, ja niistä parista hudista, jotka tultaisiin sainaamaan myöhemmin.
Jos Karavaanari ajatteli, että Taipalus + Auvitu olisivat runkopakkeja ja kantavia voimia, niin ihmettelen millä näytöillä hän ajatteli heistä noin. Jos hän taas ajatteli, että Late + Johan olisivat prospekteja, niin minkä helvetin takia hedän lisäkseen jengissä oli 6 muuta prospektia? 8 prospektipakkia pelaavassa kokoonpanossa korkeimmalla tasolla mitään sarjaa on varmaan jonkin sortin maailmanennätys sekin.
Oli niin tai näin, niin Pinkin sainaus tilanteessa, jossa pakisto oli mitä oli (6 tai 8 prospektia), oli varsin omituinen veto Tompalta. Myös hänelle oli varmasti selvää, mitkä ovat Pinkin heikkoudet. Ja tuollaiseen pakistoon piti saada nimenomaan varmuutta.
Jos kautta katsoo taaksepäin, niin noista prospekteista mielestäni Taipalus ja Auvitu ovat kehittyneet hieman. Samoin Miihkali on kehittynyt, mutta hänellä tulee hyvin pian vastaan maksimitaso, joka lienee luokkaa Kurvinen. Eli perusvarma pakki, joka ei loista, eikä liioin ryssi puolustus-tai hyökkäyspäässä. Viidakkopoika Mowgli taas tarvitsee 20 kiloa massaa ja helvetisti kokemusta alasarjoissa, ennenkuin hänestä voi päätellä, onko hänestä edes köyhän miehen mikkokousaksi. Hyökkäyksen prospekteista Micke-Max on kehittynyt hieman, mutta kyllä hänelläkin tulee vastaan maksimitaso, joka lienee luokkaa Sailio.
Sum summarum: Ihan liian monta prospektia oli tämän kauden jengissä, eikä heistä oikeastaan kukaan ottanut suurensuuria harppauksia eteenpäin.