Peliesitykset ja suoritukset 2022–2023

  • 510 014
  • 8 950
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Roine taitaa olla meidän uusi kultakypärä. Kummallinen kauden alku.
Totta, Roine tulee kantamaan kultapottaa ensi pelissä. Roisto pelaa ehdottomasti uransa parasta lätkää 30-vuotiaana. Siinä loistava esimerkki kaikille meidän nuorille jätkille että kova työnteko voi kantaa hedelmää. Olen helvetin iloinen Roiston puolesta. On meillä hieno kapteeni!
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Totta, Roine tulee kantamaan kultapottaa ensi pelissä. Roisto pelaa ehdottomasti uransa parasta lätkää 30-vuotiaana. Siinä loistava esimerkki kaikille meidän nuorille jätkille että kova työnteko voi kantaa hedelmää. Olen helvetin iloinen Roiston puolesta. On meillä hieno kapteeni.
Ja toivottavasti lyödään Roistollekkin jatkolappua. Eikä pelkästään pisteiden vuoksi, vaan kaiken sen duunin ja esimerkkillisyyden takia.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Se mikä on hauskinta on se että Roine ei kuitenkaan ole missään vaiheessa muuttanut pelissään mitään vaan pelannut kuten Roine pelaa, eikä ole mitään sen erikoisempaa kiekollista loistoa ollut, normaalia hyvää suorittamista vain, mutta on pisteitä vaan tullut eri tavalla mitä yleensä.

Jasekista voi saada pisteissä enemmän irti, Kangasniemi on pisteissä ollut surkea ja ykköslaiturihankinta Enlund on koko kauden pois ja Bryggman ei ole tuottanut pisteitä odotetusti, mutta silti ollaan pärjätty loistavasti!

Ehkä se Niemelä sittenkin on hyvä valmentaja nuorille pelaajille.. mutta marraskuun synkät illat näyttävät suuntaa isossa kuvassa mutta nautitaan nyt kun peli kulkee!
 

Muhvelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, SaPKo, Itä-Suomi
Jasekista voi saada pisteissä enemmän irti, Kangasniemi on pisteissä ollut surkea ja ykköslaiturihankinta Enlund on koko kauden pois ja Bryggman ei ole tuottanut pisteitä odotetusti, mutta silti ollaan pärjätty loistavasti!
Tämähän on siitä jännä juttu, että ennen kauden alkua tuskailtiin, kun joukkueessa ei ole maalintekijöitä, mutta nyt tilanne on se, että Iikka, Ertsi ja Bryggis, jotka lähtökohtaisesti ovat niitä ratkaisupelaajia, eivät osu edes ladon seinään, mutta siitä huolimatta voitetaan pelejä.
Toisaalta eiväthän pelit ole tällä kaudella runsasmaalisia olleet kumpaankaan suuntaan, kiitos meidän mahtavien maalivahtien, mutta hieno homma että secondary scoring on onnistunut pisteitä tekemään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
Nuorisokaarti ottanut selkeästi harppauksen kehityksessä. Suuri osa täällä jo mainittu, mutta omana nostona sanoisin, että tuossa Petteri Riihisessä on kyllä potentiaalia. On oikeestaan peli peliltä yllättänyt meikäläisen positiivisesti. Tykkään tuosta aktiivisesta peliotteesta. Pelaa kokoisekseen nuorukaiseksi varsin miehekkäästi, rohkeita nousuja maalipaikoille ja useita hyviä pommejakin jakanut. Fysiikka vielä kun hiotaan kuntoon niin saadaan kova kamppailija tästä pojasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J-H

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Nostaisin eilisestä pelistä positiivisena vielä Haatasen suorituksen, etenkin se syöttö Vilenin maaliin oli lähes maaginen. Muutoinkin luistin liikkui ja tekeminen oli pirteää. Ennen kautta ennustin Haatasen tekevän tällä kaudella läpimurtoa, mutta ilmeisesti loukit ovat vaivanneet alkukaudella. Jospa se tästä lähtisi.
 

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Konsta Hirvonen on täydellinen 4 kentän pelaaja, verrattaen viime kauteen on ottanu isoja steppejä, hyvällä jalalla liikkeellä, ja taklaa myös kivasti. Hyvää duunia nelosessa.
Tätä olen sanonut ja joskus siitä hermostuttu, koska otettu haukkumisena vaikka olen sanonut, että ei ole haukkumista sanoa jonkun kuuluvan neloskenttään pelityyliltään, sitä parempi on jengi jos löytyy oikeat roolit, itse pelaajan tyyliin sopivat pelipaikat.
 

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Nostaisin eilisestä pelistä positiivisena vielä Haatasen suorituksen, etenkin se syöttö Vilenin maaliin oli lähes maaginen. Muutoinkin luistin liikkui ja tekeminen oli pirteää. Ennen kautta ennustin Haatasen tekevän tällä kaudella läpimurtoa, mutta ilmeisesti loukit ovat vaivanneet alkukaudella. Jospa se tästä lähtisi.
Haatanen oli eilen pirteä ja tuo syöttö upea, mutta hänenkin kohdalla olen sitä mieltä että ei ole ns tulospelaaja muutenkaan. Monikäyttöinen pelaaja kun pystyy siirrellä sinne tänne tarvittaessa, mutta parhaimmillaan kentissä missä joutuu myös rouhimaan. Hyvä puurtaja on ja välillä hienoja syöttöjä, mutta enemmän työmyyrä osastoa. Ja tämä hyvällä, ei haukkumista. Ja tykkään hänen tsempistä kentällä!
 
Viimeksi muokattu:

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Eilinen vastus oli valitettavasti melkein mestistasoa, se ettei Pelicans kuin hetkittäin lähtenyt vastustajan ”tasolle” oli hienoa. Tokan erän loppupuoli meinasi näyttää hetken heikolta, mutta tsemppi löytyi takaisin. Pitkä on tie SaiPalla
 

LKKK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nuorisokaarti ottanut selkeästi harppauksen kehityksessä. Suuri osa täällä jo mainittu, mutta omana nostona sanoisin, että tuossa Petteri Riihisessä on kyllä potentiaalia. On oikeestaan peli peliltä yllättänyt meikäläisen positiivisesti. Tykkään tuosta aktiivisesta peliotteesta. Pelaa kokoisekseen nuorukaiseksi varsin miehekkäästi, rohkeita nousuja maalipaikoille ja useita hyviä pommejakin jakanut. Fysiikka vielä kun hiotaan kuntoon niin saadaan kova kamppailija tästä pojasta.
Riihisestä tulee etäisesti semmoisia J-P Pietilä viboja. Lähinnä hyvässä. ;)
 

sindel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On kyllä niin mieletön fiilis meiän jengistä just nyt, että pitää loukkaantuneesta Bryggestäkin tulla senverran sanomaan, että keväällä tollaset pelaajat ku Brygge ketkä menee sinne sota-alueelle ja osaa käyttää tota kokoaan hyödyksi on kultaakin arvokkaampia! Mutta edelleen olen sitämieltä, ettei sen paikka ole tuolla ykkösketjussa kun siitä aiemmin kritisoin vaa tuolla kolmosen laidassa ja esimerkiksi toiseen yvseen tuomaan erilaista variaatiota tekemällä duunia siellä vastustajan maalilla.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Riihisestä tulee etäisesti semmoisia J-P Pietilä viboja. Lähinnä hyvässä. ;)
Mä odotin Pietilästä kovaa tekijää jo ensimmäisistä treenipeleistä lähtien, harmi että ura meni niin miten meni. Riihisestä taas en odottanut yhtään mitään, mutta jätkästä taitaa tulla ihan hyvä Liigapelaaja ainakin ja on tosiaan ollut mulle suurimpia positiivisia yllätyksiä useampaan kauteen. Etenkin sen varmuus ja yllättänyt, se että hyvällä itseluottamuksella kiekollisena odotetaan pieni hetki vielä ja saadaan sillä tilaa omille ja virheitä tapahtuu melko vähän. Ja kuten aiemmin sanoin, en millään suostu uskomaan että se olisi ilmoitettu 78kg, kun taklaakin kuin 85-90kg jässikkä ja näyttääkin isommalta.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se että meil itkettiin kauden alla, ettei meillä ole yhtään rightin pakkia. Riihinen toki oli, mutta kukaan ei tainut usko että pääsee säännöllisesti pelaamaan. Nyt meillä on se oikea rightin pakki ja erinomainen pakkipari Eroselle.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Haatanen oli eilen pirteä ja tuo syöttö upea, mutta hänenkin kohdalla olen sitä mieltä että ei ole ns tulospelaaja muutenkaan. Monikäyttöinen pelaaja kun pystyy siirrellä sinne tänne tarvittaessa, mutta parhaimmillaan kentissä missä joutuu myös rouhimaan. Hyvä puurtaja on ja välillä hienoja syöttöjä, mutta enemmän työmyyrä osastoa. Ja tämä hyvällä, ei haukkumista. Ja tykkään hänen tsempistä kentällä!

Minä taas näen Haatasessa tulevaisuudessa nimenomaan tulosyksikön pelaajan. On rouhintaa/puurtamista(kin) tehnyt kun on sellainen rooli annettu. Voin toki olla väärässäkin, aika näyttää.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Haatanenkin on vasta 21-vuotias, voisi luulla kolmekymppiseksi kun on jo "ikuisuuden" pelannut meillä Liigaa. Kyllä noissa Haatasissa ja Hämäläisissä vain on sitä piilopotentiaalia olla niitä seuraavia Björnisiä. Ei se Hanukaan puhjennut kukkaan kunnolla kuin "vasta" lähempänä 25 ikävuotta, joten jos vain kärsivällisyyttä löytyy niin näistä voi puristua vielä timantteja.
 

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Haatanenkin on vasta 21-vuotias, voisi luulla kolmekymppiseksi kun on jo "ikuisuuden" pelannut meillä Liigaa. Kyllä noissa Haatasissa ja Hämäläisissä vain on sitä piilopotentiaalia olla niitä seuraavia Björnisiä. Ei se Hanukaan puhjennut kukkaan kunnolla kuin "vasta" lähempänä 25 ikävuotta, joten jos vain kärsivällisyyttä löytyy niin näistä voi puristua vielä timantteja.
Timantti voi olla joukkeelle 3-4 kentän tyylinen pelaajakin. Ja se ei tarkoita ettei pisteitäkin tekisi. Haatanen on 2000 syntynyt eli parhaat vuodet edessä vielä. Taitopelaaja hän ei ole, eikä sellaiseksi yleensä tulla vain opettelemalla, siihen on tietyt lahjakkuudet toisilla luonnostaan, mutta monikäyttöinen ja tärkeä kaveri on ja antaa kaikkensa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Timantti voi olla joukkeelle 3-4 kentän tyylinen pelaajakin. Ja se ei tarkoita ettei pisteitäkin tekisi. Haatanen on 2000 syntynyt eli parhaat vuodet edessä vielä. Taitopelaaja hän ei ole, eikä sellaiseksi yleensä tulla vain opettelemalla, siihen on tietyt lahjakkuudet toisilla luonnostaan, mutta monikäyttöinen ja tärkeä kaveri on ja antaa kaikkensa.
Mä näen sillä tiettyä kiekollista taitoa, mutta pelisilmä on usein kadonnut kiekon kanssa. Kyllä se peliä lukee ihan ok mut välillä on tuntunut että kun Haatanen on saanut kiekon, sillä on ollut jonkinlainen stressi heti päällä ja syötöt on mennyt roiskimiseksi. Tällä kaudella on tätä roiskimista nähty taas vähän vähemmän, mikä on tuonut onnistumisia.

Itse olen verrannut Haatasta Jere Lehtiseen, joka oli tarpeeksi taitava, riittävän nopea, teki paljon töitä muttei koskaan ollut joukkueensa taitavin mutta joukkueelleen tärkeä pelaaja joka pystyy pelaamaan ketjussa kun ketjussa ja roolissa kun roolissa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olen verrannut Haatasta Jere Lehtiseen, joka oli tarpeeksi taitava, riittävän nopea, teki paljon töitä muttei koskaan ollut joukkueensa taitavin mutta joukkueelleen tärkeä pelaaja joka pystyy pelaamaan ketjussa kun ketjussa ja roolissa kun roolissa.
Lehtinen on hyvä vertaus. Olkoon Haatanen Pelicansin jerelehtinen, vaikka saappaat ehkä vielä onkin vähän väljät. Mun mielestä nimenomaan näitä "haatasia" ja "bryggmaneja" tarvitaan niissä kärkiketjuissa, ettei homma mene liiaksi neppailuksi.

Bryggman saisi pelata vielä suoraviivaisemmin maalia kohti. Turhaan liian usein ne laitarynnimisensä päättää siihen, että vetää liinat kiinni ringetteviivalle ja alkaa hakemaan syöttöä ketjukaverille. Suoraan kohti maalia ja äijää lakoon, kyllä se kiekkokin sieltä saattaa tuurilla mukana pomppia välillä jopa maaliin saakka.

Jostain syystä Enlundin loukkaantuminen on alkanut vituttaa enemmän, kuin silloin kun se tapahtui.
 
Viimeksi muokattu:

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Päivän kokoonpano

Roine - Jasek - Kivenmäki
Mylläri - Persson
Nordgren - Ikonen - Tukiainen
Eronen - Riihinen
Killinen - E Vilen - Haatanen
T Vilen - Utunen
Hirvonen - Hämäläinen - J Jämsen
Barto

Aatu Jämsen oli vissiin ollut tänään mukana treeneissä mut jostain syystä ei pelaa. Lämärissä viisaammat, käyneet puhuivat.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Päivän kokoonpano

Roine - Jasek - Kivenmäki
Mylläri - Persson
Nordgren - Ikonen - Tukiainen
Eronen - Riihinen
Killinen - E Vilen - Haatanen
T Vilen - Utunen
Hirvonen - Hämäläinen - J Jämsen
Barto

Aatu Jämsen oli vissiin ollut tänään mukana treeneissä mut jostain syystä ei pelaa. Lämärissä viisaammat puhuivat.
Josko siellä treeneissä saanut jonkun kolhun? Ei voi kyllä muuten selittää poissaoloa pelkällä kierrätyksellä . Tukiainen ollut tosi vaisu. Ainoa tietysti, että puolustussuuntaan voi olla parempi kuin Aatu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös