Peliesitykset ja suoritukset 2022–2023

  • 509 499
  • 8 950

UkkoLahest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lukemattomien kyyneleiden jälkeen todettava että kirjoitettiinhan tässä huima tarina Lahtelaisessa jääkiekossa. Ennakko asetelmat joukkuetta kohtaan, lukemattomat vuoret jotka kammettiin yli, HUH! Ylpeä saa olla omasta jengistä ja koko Päijät-Hämäläisestä Pelicans yhteisöstä. Pieni loma kiekosta ja kohti uutta kautta! Muistakaa, Hopea ei missään nimessä ole häpeä!
 

Bkkhero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Bangkok United F.C
Olen itse sen verran kilpailuhenkinen, että mua vituttaa kaikessa aina tappio suuresti. Vaikka kertoimet olivat Pelsun mestaruudelle huonot niin se mahdollisuus on silti olemassa niin kauan kun ei vedä kuollutta. Vain voitto kelpaa. Toki suoritus on keskikastin Liiga porukalta hyvä, mutta mulle se ei riitä. Valtava pettymys jäi hienon nousun jäljiltä. No nyt voi mennä Finnairin sivuille ja painua vielä viikonloppuna kotiin. Ens kaudella sitten taas jossakin vaiheessa. Se siitä
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On tuo yksi sekunti vaan kova tapa hävitä. Siinä on jo niin paljon tuuriakin mukana vastustajalla.

Tuskin se olisi meille mestaruutta tuonut, mutta tänään oltaisi ansaittu vielä voitto tuon taistelun jälkeen.

Hopea on voitettu mitali tällä kaudella joka tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pudotuspelejä jos katsoo kokonaisuutena, niin isoimmat onnistujat mun mielestä:

- T.Vilen
- Blood
- Kangasniemi
- Bartosak

Jasek myös menee ilman muuta plussan puolelle, samoin Kelleher vaikka kummankin paras terä laski KalPa -sarjasta. Muista sanotaan vaikka, että Konsta Hirvonen teki todella kovaa työtä ja ison nousun Tappara -sarjassa. Patrikainen täytti paikkansa hienosti niissä peleissä, joissa kutsu kävi tulla paikkaamaan. Aika luotettava ykköskassari ens kaudelle uskon. Eronen oli myös erittäin luotettava sotaratsu.

Pudotuspeleissä pettymyksen puolelle menee ilman muuta Bryggman. Varsinkin hukatut maalipaikat Tapparaa vastaan jäi kaihertamamaan. Toinen isohko pettymys oli Roine. Vaikka rooli ei olekaan maalintekijän, niin kyllä tolla kokemuksella olis noista tilanteista odottanut muutakin kun jäätyneitä käsiä.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuota peliä nyt kun jälkeenpäin mietin, niin kenen aloitteesta kolmannen erän lopussa ruvettiin tarkastelemaan pelikellossa jäljellä olevaa aikaa? Purnasiko Tappara, että pelikello oli käynyt liian pitkään vai tarkastivatko tuomarit kellon oma-aloiteisesti? Niin tai näin, niin Tappara sai siinä käytännössä ylimääräisen aikalisän ennen viimeistä aloitusta. Eipä tuolla nyt lopputulokseen välttämättä ollut vaikutusta, mutta jos tuomareita voi peleissä pyytää tarkistamaan kellon, niin tuollahan saa näppärästi ylimääräisen aikalisän ja sitä kannattaa hyödyntää pelien lopussa jos on tappiolla.
 

Kingfisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Panthers, Hurricanes
Vituttaa täälläkin. Mutta kai se vielä posiksi muuttuu jossain kohtaa. Täysillä elettiin koko kausi mukana, hienoja onnistumisia enemmän kuin epäonnistumisia. Tän vuoden Tappara nyt vaan oli parempi. Nyt onneksi sekin dynastia hieman muuttuu. Meillä on hyvä pohja ensi kaudelle ja nälkää varmasti jäi todella paljon. Vielä mekin nostetaan kannua!! Oispa ollut kiva seurata peliä lauantainakin, mutta ei nyt auta. Onneksi MM-kisat vielä tulossa.
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Kiitos turkoosi yhteisö ja ennen kaikkea JOUKKUE. Mua ei oikeastaan edes hopea vituta. HOPEA aivan loistava suoritus. Tapparan rutiini taso oli sekunnin verran parempi - onni pitää ansaita.. Suomen ainut Eurooppalainen suurseura vastassa (HIFK luulee olevansa) ja silti käsittämättömän hieno vääntö. Usko on iso tulevaan. Tapparalla iso vaihtuvuus vaikka pelimerkkejä toki tuhlataan. Hokin headcoach hommissa yli parikymmentä vuotta toimineena, neljällä eri paikkakunnalla nähnyt Päijät-Hämeen ja Pelicans polun kuviot. Näen tulevaisuuden aivan loistavana. Tämä oli välisteppi kohti jotain suurta Hölon ja teamin valmennuksen alla. Mukavaa vapun aikaa jengi...
 
Viimeksi muokattu:

Radiomäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans...ja aiemmat Kiekkoreippaan jälkeläiset
Vielä yöllä katkeran tappion, mutta lopulta kuitenkin mun silmissä voitetun hopean jälkeen on kirjoitettava. Mun ensimmäisestä lätkäpelistä Lahen jäähallissa on kulunut aikaa 49 vuotta. Olen ollut todistamassa kaikki konkurssit, joukkueen nimien vaihdot, divarikaudet, vuosittain toistuneet Reipas-KK karsintahuumat, Jantusen Kakon Laukkasen ja monen muun tähden ensimmäiset liiga-/divarimatsit. Nuorelle Teemu Selänteelle olin buuaamassa kun se pyöri vain siniviivan tuntumassa odottamassa läpisyöttöä viitsimättä osallistua Jokeriviisikon puolustukseen.
11 vuotta sitten tuli eka mitali. Se harmitti, koska Miika Lahti ja Tötsän ajelu telakalle. Tuntui niin epäoikeudenmukaiselta kaikki sen rottailun jälkeen, mutta Juvosesta tehtiin silti alaikäinen ujo sankari jolla ei kuitenkaan ihan riittänyt.
Tämä kausi jossa toi saatanan tilliliha vääntää vastoin kaikkia todennäköisyyksiä itsensä finaaliin voittamalla väärin. Henki vei niin monta materiaa Lahes tällä kaudella. Kiitos Hölö, kiitos kaikki pelaajat. Tää oli huikeeta!!! Tapparaa vastaan ei vain riittänyt...ihan. Se oli sekunnista kiinni... Mut kauaa ei edes jaksanut harmittaa, meidän piti olla jotain kahdestoista, mutta ei oltu!!! Oltiin kakkosia!!!
Mulla tulee ensi kaudella 50 vuotta ekasta matsista Lahen jäähallissa. Oisko se sitten The Kausi? Mun mielestä pitäisi olla. Lahes on häviämiseen totuttu ja leuka rinnassa jatkettu silti eteenpäin. Mun puolen vuosisadan kannattamisen kunniaksi ensi kaudella päätyyn asti!!!
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kyllä turkoosista saa olla ylpeä, huikea joukkue ja huikea kausi lahtelaisilla! Tapparalle ei löytynyt yksinkertaisesti pysäyttäjää tänä(kään) keväänä, mutta Pelicans kaatui kunniakkaasti. Onnea hopeasta!
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Melko tyhjä olo oli eilen hallissa kun verkko heilahti jatkoajalla ja 10 000 tamperelaista alkoi juhlimaan ympärillä. Huikea ottelu kuitenkin eilen ja onneksi sain sitä olla paikan päällä todistamassa, kuten myös aikanaan 2012 finaaleita. Pettymys on nytkin valtava, mutta kyllä tämä jossain kohtaa varmasti vielä kääntyy positiivisuuden puolelle. Onnittelut Tapparalle, olitte tällä(kin) kaudella aivan ylivoimaisia.

Aivan huikea kausi kokonaisuutena Pelicansilta, johon kukaan ei ennen kauden alkua uskonut. Tästä on hyvä jatkaa ensi kaudella. Harmittamaan jäi kyllä se, että Bartosakin ainakin toistaiseksi viimeinen ottelu turkoosissa päättyi siihen, että Tappara pommitti hänet vaihtoon. Toivottavasti Barto nähdään vielä joskus Lahessa.
 

Bkkhero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Bangkok United F.C
Hohhoijjaa taas on höyryjä päästelty Tampereen yössä. Karvasta kalkkia oli eilen jatkoaika. Kyllä ajantaju pysähtyi, kun se loppui. Karvaaseen tappioon. Totuuden nimissä en enää uskonut kolmen pelin voittoon, mutta eilenä oli uskoa ryöstöön (ennen peliä). Olisi ollut mahtava taistella vielä Iskulla. Kyllä tää lätkä ja varsinkin kotikaupungin jääkiekkojoukkue aiheuttaa sellasia tiloja joihin ei pääse seuraamalla mm-kisoja, olympialaisia yms tai mitään muuta urheilua. Se side mikä on rakentunut Pelicansiin alkaa omalta osalta jo 90 luvun lopulta (karsinnat yms), kun heiluttelin oranssia reippaan lippua 5 vuotiaana. Faija osti joka pelissä lihapiirakkat sieltä A1 katsomon takaata yläkulmassa olleesta ainoosta nakkikiskasta. Ei jumalauta siitä pisteestä on tultu tilanteeseen, että pelataan mestaruudesta. Vaikka elämä on pääosin siirtynyt eri maanosaan niin Lahti on ja pysyy rinnassa. Tutut piti mua sekopäänä, kun Kalpa kaadettiin ja seuraavana päivänä istuin äkkilähdöllä koneessa menossa kattomaan välieriä. Kyllä se mestaruus vielä mun elinaikana mastokaupunkiin otetaan ja sillon olen myös paikalla! 6/6 välierää ja 5/5 finaalia paikan päältä ja suurinosa öistä hotellissa, nyt kotiin. Kiitos Pelicans, pelaajat ja fanit. Oli Nokia areena hallussa useempaan otteeseen. Jasekillekin pahimpien höyryjen purkautumisen jälkeen pusu ja menestystä SHL:ään. Paremmalle tässä kaaduttiin siitä ei kahta sanaa. Numerot ei valehtele.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tähän voisi kirjoittaa vaikka mitä, mutta osaltani riittäköön se, että kunnioitus tuota joukkuetta kohtaan on valtava. Olisi ollut kyllä hienoa päästä haastamaan Tapparaa vielä eilisen jälkeenkin, mutta kun ei riitä, niin ei riitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös