Pelicans tiedotusvälineissä

  • 722 462
  • 2 574

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers




Tämmöstä tällä kertaa. Pitäisiköhän nyt laittaa vähän jäitä hattuun. Tämä on sitä niin sanottua "soitellen sotaan" lähtemistä.

Näin vastustajajoukkueen kannattajana voin nostaa mielelläni peukun pystyyn hyvästä provosta ja kekseliäästä ideasta. Okei, voihan tällaiset tulla äkkiä omille näpeille, jos ei voitakaan, mutta mitä sitten. Hyvä vaan, että on tällaista hyväntahtoista nokittelua (pun intended) kun joukkueilla on oikein kiivas lähihistoria viime kaudelta.
 

Vääpeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt kun Pelicansin markkinointi on ulkoistettu ja ei ole enää seuran omaa työntekijää, niin aika laihaksi jää tuo matsipäivänkin sisältö esim. Instagramiin (kaikki story-sisältö pystyy jakamaan myös suoraan Facebookiin).

Kateellisena olen katsellut mm. ulkomaalaisten lätkäseurojen tai Huuhkajien matsipäiväsisältöä, kun pelaajia/valmentajia/faneja haastatellaan, lämmittelyitä kuvataan yms. behind the scenes -materiaalia.

Nyt nuo tuotetaan eri kaupungista etänä käsin toimistolta. Ammattiurheilutasolla jälleen melkoista puuhastelua.
Kuka tekee etänä?
Onhan sielä päteviä tekijöitä toimistolla, malttakaa malttakaa. Hyvää kontettia tulee.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
tietysti jotkut ovat jo repineet pelihousunsa Ilvesfoorumilla.
Vieläkö joku muu kuin Tampereen kakkosen fanit käy tuolla? Harras pyyntö, älkää tuoko sieltä mitään tänne. Koko foorumin idea copypastettaa muiden keskusteluja sinne ja väännellä sanoja.
 
Eiköhän tuolla päivityksellä haettu vähän vastausta Ilveksen eiliseen päivitykseen.

Loistavaa työtä sometiimiltä ja näitä jatkossa lisää. Surullista, jos joku pahoittaa tästä mielensä.
 

Grafix

Jäsen
SoMe ja markkinointi ovat kuitenkin vielä kaksi hieman eri asiaa. Jälkimmäistä hoitavat Jyväskylän ukot.
En tiedä mitä kummallista siinä on, jos markkinointia on ulkoistettu jollekin firmalle. Suomessa on varmaan tuhansia yrityksiä, jotka turvautuvat mainos- ja markkinointitoimistoihin ja keskittyvät itse ydinbisnekseensä. Jos katsotaan Pelicansin historiaa, niin kaikkein menestyksekkäimmät markkinointikampanjatkin ovat tainneet lähteä mainostoimistokumppanin kynästä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En tiedä mitä kummallista siinä on, jos markkinointia on ulkoistettu jollekin firmalle. Suomessa on varmaan tuhansia yrityksiä, jotka turvautuvat mainos- ja markkinointitoimistoihin ja keskittyvät itse ydinbisnekseensä.
Ei siinä itse ulkoistamisessa olekaan mitään ihmeellistä. Mutta mitä helvettiä jotkut nykäskyläläiset traktorijampat tietää Päijät-Hämeestä, Lahdesta tai päijäthämäläisille ja lahtelaisille markkinoimisesta? Kai nyt täältä syvältä Päijät-Hämeestäkin olisi löytynyt joku markkinointifirma ajamaan oman kaupungin kiekkoylpeyden etua, missä tunnetaan ja tiedetään se kohderyhmä. Se toki olisi varmaan maksanut enemmän euroja kuin tämä nykyinen.
 

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei siinä itse ulkoistamisessa olekaan mitään ihmeellistä. Mutta mitä helvettiä jotkut nykäskyläläiset traktorijampat tietää Päijät-Hämeestä, Lahdesta tai päijäthämäläisille ja lahtelaisille markkinoimisesta? Kai nyt täältä syvältä Päijät-Hämeestäkin olisi löytynyt joku markkinointifirma ajamaan oman kaupungin kiekkoylpeyden etua, missä tunnetaan ja tiedetään se kohderyhmä. Se toki olisi varmaan maksanut enemmän euroja kuin tämä nykyinen.
Täysin samaa mieltä. Olisihan se absurdia kun jonkun Bayern Munchenin markkinointia/brändäystä hoitaisi esim. frankfurtilainen toimisto.
 

Grafix

Jäsen
Ei siinä itse ulkoistamisessa olekaan mitään ihmeellistä. Mutta mitä helvettiä jotkut nykäskyläläiset traktorijampat tietää Päijät-Hämeestä, Lahdesta tai päijäthämäläisille ja lahtelaisille markkinoimisesta? Kai nyt täältä syvältä Päijät-Hämeestäkin olisi löytynyt joku markkinointifirma ajamaan oman kaupungin kiekkoylpeyden etua, missä tunnetaan ja tiedetään se kohderyhmä. Se toki olisi varmaan maksanut enemmän euroja kuin tämä nykyinen.
No, meinaatko että kaikilla suomalaisillakin firmoilla on mainos- ja markkinointitoimistokumppani samalta paikkakunnalta missä se oma bisnes pääasiassa pyörii tai tuote valmistetaan? En tiedä mitä aivan erityistä Lahden maaperän tuntemusta vaatii tehdä jääkiekkotuotteen markkinointia Lahden talousalueella.

Oletan, että Pelsu on joka tapauksessa tehnyt ihan kattavat markkinatutkimukset, kilpailiija-analyysit, kohderyhmäanalyysit, kuluttajatutkimukset, data-analysoinnit jne, jotka on aivan peruskauraa kaikessa markkinoinnissa & mainonnassa. Jos ei ole, niin raippaa kaikille. Noista datoista pitäisi kyllä irrota driverit ja muut punaiset langat, jonka perusteella sitä mainontaa ja markkinointia tehdään.

Varmasti olis Lahdestakin löytynyt joku kiska. En tiedä miksi joku jyväskyläläinen firma nyt ihan jo alkuun varmuuden vuoksi heitetään bussin alle. Ihan peruslahtelaista toki, mutta mielellään odottelisin näyttöjä ennen tuomiota. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin eikös tuonne Pelsun toimistolle ole myös joku markkinointidirikka kai tuloillaan jossain kohtaa.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näin vastustajajoukkueen kannattajana voin nostaa mielelläni peukun pystyyn hyvästä provosta ja kekseliäästä ideasta. Okei, voihan tällaiset tulla äkkiä omille näpeille, jos ei voitakaan, mutta mitä sitten. Hyvä vaan, että on tällaista hyväntahtoista nokittelua (pun intended) kun joukkueilla on oikein kiivas lähihistoria viime kaudelta.

Mun mielestä tuo on kokonaisuudessaan tosi siistiä, että nostetaan vähän panoksia myös somen kautta.
Ilves on mun mielestä ihan huikea seura ja on hienoa, että kumpikin seura tekee tällästä somea liittyen keskinäisiin matseihin.

Mä en itse ainakaan näe tässä kokonaisuudessa mitään negatiivista, päinvastoin.
Se on totta, että voi osua omille näpeille, mutta tässä tapauksessa se kosahtaa sitten väistämättä toiselle joukkueelle ja mitä väliä sillä nyt lopulta on?

Tämä on viihdettä ja iso peukku tälle.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En tiedä mitä aivan erityistä Lahden maaperän tuntemusta vaatii tehdä jääkiekkotuotteen markkinointia Lahden talousalueella.
Joo, en itsekään tosiaan tajua mitä erityistä Lahden tuntemista lahtelaisen jääkiekkotuotteen markkinointi Lahden talousalueella vaatii, hyvinhän tuo näyttää myyvän niinkuin lauantain kaudenavauksesta nähtiin...

Oletan, että Pelsu on joka tapauksessa tehnyt ihan kattavat markkinatutkimukset, kilpailiija-analyysit, kohderyhmäanalyysit, kuluttajatutkimukset, data-analysoinnit jne, jotka on aivan peruskauraa kaikessa markkinoinnissa & mainonnassa.
Aika paljon oletat firmasta, missä melkein kaikki päätökset tehdään todella impulsiivisesti riippuen ihan päivän fiiliksestä ja missä kohtaa se vitutuskäyrä sattuu tietyillä henkilöillä olemaan juuri silloin.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, en itsekään tosiaan tajua mitä erityistä Lahden tuntemista lahtelaisen jääkiekkotuotteen markkinointi Lahden talousalueella vaatii, hyvinhän tuo näyttää myyvän niinkuin lauantain kaudenavauksesta nähtiin...


Aika paljon oletat firmasta, missä melkein kaikki päätökset tehdään todella impulsiivisesti riippuen ihan päivän fiiliksestä ja missä kohtaa se vitutuskäyrä sattuu tietyillä henkilöillä olemaan juuri silloin.

Mun on vähän vaikea uskoa, että Pelicansia johdetaan kokonaisuudessaan tuon toisen väittämän mukaisesti.

Vaikkakin siellä on ainakin yksi hieman tuittupäisenä tunnettu ihminen töissä, niin äärimmäisen vaikeaa kuvitella, että näin merkittävää liikevaihtoa tekevä yritys määrittyisi täydellisesti sen mukaan.

Pelicans oli ollut ajat sitten konkurssissa jos mitään esimerkiksi @Grafix mainitsemia datoja ei seurattaisi.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Pelicans oli ollut ajat sitten konkurssissa
Niin no eihän ne Pöyhösen Hokipodissa kertomat taloudelliset näkymät kovin ruusuisia olleet menneeltä kevät-talvelta. Voidaankin todeta, että se Haatasen tekemä voittomaali SaiPaa vastaan viimeisellä runkosarjakierroksella ja tämän myötä tulleen kotiedun turvin kairattu KalPa-sarjan seiskapelin voitto olivat aikas elintärkeitä sille, että Pelicans on nytkin jaloillaan.
 

Grafix

Jäsen
Joo, en itsekään tosiaan tajua mitä erityistä Lahden tuntemista lahtelaisen jääkiekkotuotteen markkinointi Lahden talousalueella vaatii, hyvinhän tuo näyttää myyvän niinkuin lauantain kaudenavauksesta nähtiin...

Aika paljon oletat firmasta, missä melkein kaikki päätökset tehdään todella impulsiivisesti riippuen ihan päivän fiiliksestä ja missä kohtaa se vitutuskäyrä sattuu tietyillä henkilöillä olemaan juuri silloin.

Mulla ei ole ainakaan mitään tietoa siitä, että mikä tuon jyväskyläläisen paskakiskan rooli on ollut ottelumainonnassa tai markkinoinnissa yleisesti. Sulla ilmeisesti on. Jos / kun tiedät, että jonkun lahtelaisen narikan avulla saa Iskun lehterit täyteen, niin kannattaa ehdottomasti laittaa Pöyhöselle meiliä ja vinkata hyvä liidi. Uskon, että ovat kiinnostuneita.

Erilaista markkinointidataa saa nykyään paljon maksamatta pennin pyörylää ja myös ihan reaaliaikaisesti. On vaikea kuvitella, että 10+ miljoonan liikevaihtoa pyörittävä yritys ei erilaista dataa hyödyntäisi, kuten @Tounaii mainitsi. Samaan aikaan kuitenkin jotkut parikymppiset someinfluensserit targetoivat omaa kohdeyleisöään hyvinkin monipuolisilla keinoilla ja optimoivat omaa näkyvyyttään eri kanavissa datan ja algoritmien avulla.
 

Vääpeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tätä ketjua kun lukee niin tulee mieleen lause "se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Oli tekijät toimistolla mistäpäin tahansa, uskon ettei tonne valita duuniin ihan ketä tahansa. Taitaa olla tuota kokemusta ja näkökulmaa ihan riittävästi nupella ja kumppaneilla. Eikä me voida vaatia että kaukaloonkin laitetaan vain lahtelaisia/päijät-hämäläisiä kiekkoilijoita? Mitä väliä mistä kaupungista joku "paskakiska" tulee, jos hommaa tehdään hyvällä fiiliksellä ja joukkueen puolesta täysillä. Jos joku tietää tekevänsä itse paremmin, toimiston ovi löytyy Isku-areenalta. Sinne vaan rohkeasti. Ovi aukee kun vetää kahvasta.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Tätä ketjua kun lukee niin tulee mieleen lause "se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Oli tekijät toimistolla mistäpäin tahansa, uskon ettei tonne valita duuniin ihan ketä tahansa. Taitaa olla tuota kokemusta ja näkökulmaa ihan riittävästi nupella ja kumppaneilla. Eikä me voida vaatia että kaukaloonkin laitetaan vain lahtelaisia/päijät-hämäläisiä kiekkoilijoita? Mitä väliä mistä kaupungista joku "paskakiska" tulee, jos hommaa tehdään hyvällä fiiliksellä ja joukkueen puolesta täysillä. Jos joku tietää tekevänsä itse paremmin, toimiston ovi löytyy Isku-areenalta. Sinne vaan rohkeasti. Ovi aukee kun vetää kahvasta.

Juu varmasti löytyy näkökulmaa omistavalla portaalla niin kauan, kun työntekijöillä itsellään löytyy näkökulmaa tehdä kaikki juuri niin kuin Suuri Johtaja sanoo. Ihan sattumaa tuo jatkuva vaihtuvuus toimistolla ei ole.
 

Jakas Lusek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Antti Tyrväinen
Jos työpaikkakiusaaminen ja työntekijöiden jatkuva henkinen hyväksikäyttö lasketaan kokemukseksi ja näkökulmaksi, niin joo kyllä! Siinä muuten ollaan varmasti suomen ykkösiä.

Ja niin, mitä väliä mistä vitusta se markkinointi tapahtuu, kunhan se tehdään mahdollisimman halvalla.

Huvittaa myös tuo ikuinen ”miks et ite tee jos ei kelpaa” argumentti. Faneilla on oikeus kritisoida omaa rakasta seuraansa, jos sitä johtava diktaattori roikottaa sitä vuodesta toiseen löysässä hirressä.
 

surfa

Jäsen
Ja niin, mitä väliä mistä vitusta se markkinointi tapahtuu, kunhan se tehdään mahdollisimman halvalla.

Olisko tälle jotain lihaa luiden ympärille, vai onko tämä vaan joku oletus, koska toimistolla ei voida tehdä mitään oikein.

Ja ihan oikeasti, mikä itseisarvo se markkinoinnin hankinta kotipaikkakunnalta on? Ei Lahti mikään erityisalue ole, mihin ei sopivaa markkinointia voisi suunnitella muualla. Yhtä lailla voisi vaatia bussimatkoja vain Kabusin valmistamilla busseilla ja ruokaa vaan Sinuhelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös