Ei siinä itse ulkoistamisessa olekaan mitään ihmeellistä. Mutta mitä helvettiä jotkut nykäskyläläiset traktorijampat tietää Päijät-Hämeestä, Lahdesta tai päijäthämäläisille ja lahtelaisille markkinoimisesta? Kai nyt täältä syvältä Päijät-Hämeestäkin olisi löytynyt joku markkinointifirma ajamaan oman kaupungin kiekkoylpeyden etua, missä tunnetaan ja tiedetään se kohderyhmä. Se toki olisi varmaan maksanut enemmän euroja kuin tämä nykyinen.
No, meinaatko että kaikilla suomalaisillakin firmoilla on mainos- ja markkinointitoimistokumppani samalta paikkakunnalta missä se oma bisnes pääasiassa pyörii tai tuote valmistetaan? En tiedä mitä aivan erityistä Lahden maaperän tuntemusta vaatii tehdä jääkiekkotuotteen markkinointia Lahden talousalueella.
Oletan, että Pelsu on joka tapauksessa tehnyt ihan kattavat markkinatutkimukset, kilpailiija-analyysit, kohderyhmäanalyysit, kuluttajatutkimukset, data-analysoinnit jne, jotka on aivan peruskauraa kaikessa markkinoinnissa & mainonnassa. Jos ei ole, niin raippaa kaikille. Noista datoista pitäisi kyllä irrota driverit ja muut punaiset langat, jonka perusteella sitä mainontaa ja markkinointia tehdään.
Varmasti olis Lahdestakin löytynyt joku kiska. En tiedä miksi joku jyväskyläläinen firma nyt ihan jo alkuun varmuuden vuoksi heitetään bussin alle. Ihan peruslahtelaista toki, mutta mielellään odottelisin näyttöjä ennen tuomiota. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin eikös tuonne Pelsun toimistolle ole myös joku markkinointidirikka kai tuloillaan jossain kohtaa.