Mä yritän aina miettiä maalivahdeissa niin että kumman heittäisin finaalien seiskapeliin luukulle, niin kyllä mä silti Olkinuoran sinne pistäisin, sen verran kokenut ja kova taistelija se on.En tiedä miten paljon harjoitus- ja CHL-otteluista voi vetää johtopäätöksiä, mutta tähän asti nähdyn perusteella pitäisin Patrikaista selkeänä ykkösveskarina. Toki minä en noista mitään tiedä enkä asioista päätä.
Ja tämä siis niin että mä en ole koskaan pitänyt Olkinuoraa mitenkään huikeana maalivahtina ja oon nalkuttanut kuin vanhat ämmät siitä miten hasardi se on maalin takana kiekon kanssa [pyydän anteeksi vanhoilta ämmiltä jotka tämän lukevat] jne, mutta silti, Patrikainen voisi siihen paikkaan vetää sankaripelin, mutta yhtä hyvin voisi tulla ohipeli, joita välillä sille on käynyt etenkin kun on päässyt tai joutunut pelaamaan useampia pelejä putkeen. Viime kaudella oli vähän jo havaittavissa parannusta tähän kyllä, verrattuna edelliskausiin. Kenties tällä kaudella tasaisuus alkaa löytymään.
Patrikaisen torjuntatyyli taas on aika raskas, eikä pelkkään peittämiseen perustuva kuten useimmilla paljon pelaavilla maalivahdeilla, poisluettuna joku Juuse Saros, jolle muuten ennustan vaikeuksia kun ikää tulee, ihme on jos paikat kestää sitä tyyliä yli 60 runkosarjapelin kausia kun ikää on 33-35v.
Optimitilanteessa Patrikainen pelaa hieman Olkinuoraa vähemmän, mutta varmasti jos on kuuma, saa tilaisuuden näyttää kauden aikana miten pelaa neljän tai viiden pelin otteluruuhkasta 3-4 peliä ikäänkuin ykkösenä ja samalla Olki-Jussi saa lepoaikaa kevättä kohden.