Jos tuosta jutusta nyt voisi jotain referoida lyhyesti, niin: Brand Team Finland vastaa siis Pelicansin markkinointi- ja viestintätiimin kanssa seuran näkyvyydestä eri alustoilla ja ottelutapahtumien markkinoinnista. Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa turkoosia yhteisöä ja pelitapahtumien fanikokemusta. Sopimukseen kuuluu markkinointisuunnitelman tekeminen ja seuran brändin vahvistaminen. Yhteistyö Pelicansin kanssa käynnistyi pienemmästä kertaluontoisesta materiaalitoimituksesta, viime kaudella Brand Team Finland vastasi Pelicansin yhteistyökumppaneiden ledimainostauluista jäähallissa. Brand Team Finlandin toimitusjohtaja Seppo Väliheikki myös toteaa, ettei kyseessä ole yhden miehen show vaan Brand Team Finlandin tiimiin kuuluu myös useita freelancereita, Pelicansin SM-liigan ja CHL:n otteluissa on mukana oma tapahtumatiimi.
Hmm, ehkäpä tiedotusketjussa taannoin heitettiin Pelsun toimisto ja kalifi vähän ennenaikaisesti bussin alle. Jos viestinnästä ja markkinoinnista on "päällikkö" -tittelillä laitettu pari kaveria luiskaan ja otettu tilalle ammattilaistoimisto, niin voisihan tuon koittaa nähdä perilahtelaisen negailun sijaan ihan hyvänäkin peliliikkeenä.
Jutun mukaan tekemistä pilotoitu viime kaudella ja ilmeisesti toiminta hyväksi havaittu kun sopparia on jatkettu ja laajennettu. Itselläni on vahva luotto Pöyhösen tekemiseen operatiivisessa johdossa. Mielestäni näyttänyt vuosien varrella jo aika kivasti kannuksensa jääkiekkoklubin johtamisessa monestakin vinkkelistä.
Itse kyllä tykkään siitä suuntauksesta, että erilaisia ulkopuolisia palveluita ostetaan asiaan vihkiytyneiltä yrityksiltä sen sijaan, että kasvatetaan toimiston inhouse-väkeä. Itse olen ihmetellyt aina esimerkiksi TPS:n menoa, kun lämpimässä toimistossa on parikymmentä+ tyyppiä hommissa ja viivan alla on joka vuosi helvetilliset turskat.