Pelaajaliikenne 08 / 09

  • 854 225
  • 2 838

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tikkanenko ei mennyt Lukkoon? Jopas on merkillistä. Kelpaisi loistavasti meille. Samoin se Uotilan Junnu.

Samaa mieltä, Tikkanen & Uotila sisään, Walsh ja Hacker ulos jolloin jää yksi ulkkispaikka käytettäväksi täsmä-aseeseen tammikuussa, joka voi tarvittaessa olla maalivahtikin. Kun ei sitä koskaan tiedä.
 

D.Y.G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Vaasan Sport.
Tikkanenko ei mennyt Lukkoon? Jopas on merkillistä. Kelpaisi loistavasti meille. Samoin se Uotilan Junnu.

Nyt kun on lukko noita pelaajia liikutellut enemmän tai vähemmän niin voitaisiin kyllä ottaa se tikkanen meille. Joten siinä tapauksessa teille jäisi Esa "lämäri" Lehikoinen... kelpaisiko?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kannattaa kuitenkin miettiä sitä, että mitä HPK tuosta siirrosta hyötyisi? Jos Tikkasella ei täysin ole sukset ristissä valmennusjohdon kanssa, niin varmasti löytyy vielä peliaikaa myöhemmin kaudella esim. loukkaantumisten takia ja silloin saattaa harmittaa, jos luopuu kokeneesta pakista ja vahvistaa samalla kilpailijan rivejä.

Olisi seuralle edullisempaa myydä mies pois, kun molemmat siitä hyötyisivät. Tikkanen saisi pelata ja kerho voisi ajaa vaikka jotain junnua sisään ja samalla säästää rahaa. Ja kyllä taustalla on pakko jotain olla, koska kerholla oli kauden alussa hyvä puolustus(on siis myös edelleen) ja he myös ilmoittivat kauden kynnyksellä, että rosteri on tässä jos ei ihmeempiä tapahdu. Yht äkkiä sitten ostetaan tämä Rullier. Ehkä Tikkaselta odotettiin enemmän?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisi seuralle edullisempaa myydä mies pois, kun molemmat siitä hyötyisivät. Tikkanen saisi pelata ja kerho voisi ajaa vaikka jotain junnua sisään ja samalla säästää rahaa. Ja kyllä taustalla on pakko jotain olla, koska kerholla oli kauden alussa hyvä puolustus(on siis myös edelleen) ja he myös ilmoittivat kauden kynnyksellä, että rosteri on tässä jos ei ihmeempiä tapahdu. Yht äkkiä sitten ostetaan tämä Rullier. Ehkä Tikkaselta odotettiin enemmän?
Ihan vaan sen verran Tikkasesta, että vaikka nyt on merkattu tuonne seitsemänneksi pakiksi, niin kyllä tuo ainakin vielä edellisessä ottelussa Lahdessa pelasi ihan kunnon minuutteja. Ei siis ole missään täyteroolissa, eikä varmasti ole ihan helpolla lähdössä minnekään.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vaan sen verran Tikkasesta, että vaikka nyt on merkattu tuonne seitsemänneksi pakiksi, niin kyllä tuo ainakin vielä edellisessä ottelussa Lahdessa pelasi ihan kunnon minuutteja.

En tiedä miten nuo Sm-liiga.fi:n tilastot pitävät paikkansa, mutta siellä on Tikkasen peliaika Lahden ottelussa reilu 8 min. Sitä edellisillä kierroksilla n. 15-16 min ja alkukaudesta yli 20 min. Tämän mukaan Tikkanen on saanut suuren epäluottamuslauseen peliajan suhteen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
En tiedä miten nuo Sm-liiga.fi:n tilastot pitävät paikkansa, mutta siellä on Tikkasen peliaika Lahden ottelussa reilu 8 min. Sitä edellisillä kierroksilla n. 15-16 min ja alkukaudesta yli 20 min. Tämän mukaan Tikkanen on saanut suuren epäluottamuslauseen peliajan suhteen.
No niinpäs onkin, niin se silmä on erehtyväinen, kun tuntui että se oli jäällä jatkuvasti. Rautakorven omien sanojen mukaan Rullierin hankinta toi leveyttä pakistoon ja siksi tuntuisi aika oudolta, jos sieltä nyt Tikkanen pois heivattaisiin. Ellei mies itse kovasti halua.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tikkanenko ei mennyt Lukkoon? Jopas on merkillistä. Kelpaisi loistavasti meille. Samoin se Uotilan Junnu.

Mikähän siinä on, kun tuon Uotilan nimen mainitseminen HIFK:n yhteydessä herättää hirveää kuolausta? Ehkä se oli tuo JA:n hyvä stoori kaverista.

Itse veikkaan Tikkasen jäämistä kerhoon. Se olis sääli, ainakin HIFK:n kannalta. Mutta että Tikkanen JA Uotila..? Nybari, Just Do It(sori nike)
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän siinä on, kun tuon Uotilan nimen mainitseminen HIFK:n yhteydessä herättää hirveää kuolausta? Ehkä se oli tuo JA:n hyvä stoori kaverista.

Itse veikkaan Tikkasen jäämistä kerhoon. Se olis sääli, ainakin HIFK:n kannalta. Mutta että Tikkanen JA Uotila..? Nybari, Just Do It(sori nike)

Kyllähän Uotila on ollut mielenkiintoinen tapaus ennen tuota JA:n kirjoitusta. Akuutti pakkipula + jatkoajan artikkeli miehestä ovat nostaneet tämän pelaajan entistä enemmän spotlightiin.

Itse sanoisin heidåå ainakin Walshille ja hankkisin tavalla tai toisella Uotilan ja Karalahden takaisin. IFK kasvatteja joukkue täynnä ja pakkipula ratkaistu.

PS. Karalahti nostaisi varmaan myös lipputuloja ja sitä mukaan fiilistä hallissa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PS. Karalahti nostaisi varmaan myös lipputuloja ja sitä mukaan fiilistä hallissa.

Kyllä varmasti. Ja sitten pleijareissa Karalahti kyllästyy Jalosen naamaan ja luonnollisesti meidän upea organisaatio korvaa kesken pleijarisarjan Jalosen Nybarilla ;). Mä olen aina digannut Jerestä, mutta kaveri ei ole osoittanut mitään lojaaliutta kasvattajaseuraansa kohtaan - päinvastoin. Vaikka toivonkin Jeren onnistumista elämässään ja urallaan, en enää halua nähdä kaveria HIFK-paita päällä. En vaikka se maksaisi pelaamisestaan.
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä varmasti. Ja sitten pleijareissa Karalahti kyllästyy Jalosen naamaan ja luonnollisesti meidän upea organisaatio korvaa kesken pleijarisarjan Jalosen Nybarilla ;). Mä olen aina digannut Jerestä, mutta kaveri ei ole osoittanut mitään lojaaliutta kasvattajaseuraansa kohtaan - päinvastoin. Vaikka toivonkin Jeren onnistumista elämässään ja urallaan, en enää halua nähdä kaveria HIFK-paita päällä. En vaikka se maksaisi pelaamisestaan.

Onhan tämäkin totta, mutta dilemma on että omalle lapselle annetaan aina anteeksi, ainakin minä. Jotenkin uskon että Jerestä voisi olla johtajaksi tuossa jengissä, ja onhan se vissiin Jalosen kanssa tullut ihan hyvin toimeen Oulussa. Toki sielä oli olosuhteet vähän erillaisia, eikä se ollut hänelle niin tuttu paikka joten ehkä oli pakko käyttäytyä. Jere takaisin vain, mutta mikäli ei käyttäydy tällä kertaa, niin ei tarjota taksia firman piikkiin vaan kylmästi kaveri ulos.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllähän Uotila ehkä korvaisi Walshin peruspakin roolissa. Ei varmaankaan olisi mikään sateentekijä tai pelintekoihme mutta eipähän haaskattaisi ulkkaripaikkaa perusluutaan.

Muita perusteluita en kyllä keksi koska en ole ikinä nähnyt Uotilan pelaavan joten ei hajuakaan siitä minkätason pelaajasta on kyse. Saattahan tässä Uotilan perään huutelussa olla jonkinverran "Söderholm-lisää".
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Onhan tämäkin totta, mutta dilemma on että omalle lapselle annetaan aina anteeksi, ainakin minä. Jotenkin uskon että Jerestä voisi olla johtajaksi tuossa jengissä, ja onhan se vissiin Jalosen kanssa tullut ihan hyvin toimeen Oulussa. Toki sielä oli olosuhteet vähän erillaisia, eikä se ollut hänelle niin tuttu paikka joten ehkä oli pakko käyttäytyä. Jere takaisin vain, mutta mikäli ei käyttäydy tällä kertaa, niin ei tarjota taksia firman piikkiin vaan kylmästi kaveri ulos.

Mä luulen että Jere on oppinut läksynsä, käynyt pohjalla, joten annetaanko jo nyt olla!? Ei kenelläkään ole täällä eikä muualla varaa "heittää se ensimmäinen kivi". Ihminen on erehtyväinen ja tekee virheitä. Toiset oppii kertaheitolla, toiset eivät. Sitäpaitsi, ei Jeren tarvitse keneltäkään fanilta pyytää mitään anteeksi tai nöyristellä. Vaikka me nyt jotain lippuja ja kausareita ostetaan, niin ei me mitään tuomareita olla jotka tuomitsevat kuka on hyvä ja kuka huono ihminen!

Jere, tervetuloa takaisin!
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämäkin totta, mutta dilemma on että omalle lapselle annetaan aina anteeksi, ainakin minä.

Korjaan tuota lausumaani se verran, että mikäli HIFK Jerelle jossain vaiheessa sopimuksen tarjoaa, en häntä dissaa tms. Asiat menee sitten sitä rataa. Jeren itsensä kannalta mä toivon, että hemmo voisi vielä viettää usean vuoden Saksassa ja saada sitä myöden elämäänsä raiteilleen. Mulla on vaan niin vahva epäilys, että Helsinki ei ole Jerelle paras vaihtoehto vielä vuosiin. Mä olen nähnyt Jeren kaltaisia kavereita ihan tosielämässä ja ne teotkin mistä Jereä pistetään tällä hetkellä edesvastuuseen ei saa mua heittämään kiviä Jereä päin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeren itsensä kannalta mä toivon, että hemmo voisi vielä viettää usean vuoden Saksassa ja saada sitä myöden elämäänsä raiteilleen.

100% samaa mieltä. Yksilön etu (henkiinjääminen) menee tässä kohtaa joukkueen edun edelle.

Mistä se Uotila nyt taas putkahti? Eikös silläkin ole tavoitteena ihan muuta kuin Suomeen palaaminen lähivuosina? Syy on kyllä toinen kuin Jerellä :)
 

Carlos

Jäsen
Sitäpaitsi, ei Jeren tarvitse keneltäkään fanilta pyytää mitään anteeksi tai nöyristellä.

Ei tarvitsekaan, koska Jere on äijä. Äijien äijä. Niin äijä ettei isompaa ja kovempaa äijää ole koskaan nähty. Todellinen miesten mies. Roolimalli. Ja äijä. Tosiäijä ei pyytele keneltäkään mitään anteeksi, hän kuuluu parhaaseen A-ryhmään ja vetää pään täyteen viinaa ja muita mömmöjä. Vain kovikset osaa tehdä sellaista. Nössöt pysyy selvänä, hoitaa työnsä ja perheensä. Ja pyytelee anteeksi.

Vaikka me nyt jotain lippuja ja kausareita ostetaan, niin ei me mitään tuomareita olla jotka tuomitsevat kuka on hyvä ja kuka huono ihminen!

Juuri sen takia että ostetaan lippuja ja kausareita on meillä oikeus arvostella potentiaalisesti tulossaolevia (/haaveissa tulossaolevia) pelaajia. Niiden näkemisestä se hintakin maksetaan. Se että jonkun näkemisestä on jo maksettu hilloa, jonka hän on palkinnut äijälomalla, on jo jossain määrin törkeää.

Kuka osaa määritellä hyvän/huonon ihmisen? En minä ainakaan. Eikä sitä kai kukaan täällä yritäkään. Lähinnä arvostellaan jääkiekkoilijoita.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvitsekaan, koska Jere on äijä. Äijien äijä. Niin äijä ettei isompaa ja kovempaa äijää ole koskaan nähty. Todellinen miesten mies. Roolimalli. Ja äijä. Tosiäijä ei pyytele keneltäkään mitään anteeksi, hän kuuluu parhaaseen A-ryhmään ja vetää pään täyteen viinaa ja muita mömmöjä. Vain kovikset osaa tehdä sellaista. Nössöt pysyy selvänä, hoitaa työnsä ja perheensä. Ja pyytelee anteeksi.
Noinhan se aika usein menee. Unohdit vielä mainita että tosiäijä pokaisi sen tavallisen perheenisän vaimon baarissa melkein koska tahansa. Eikä pyytelisi anteeksi.

Suloisen katkeraa tilitystä.
 

odb

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Kysymykseen voisi tulla oikeastaan vain Heikkinen/Kanki pakistosta tai Bates/Hirso hyökkäyksestä.

:D

Miten niin ei lähde, eihän tossa nyt mitään ihmeellistä olisi että perussena muodossa Hirso/Bates treidattaisiin Kerhon seiskapakki Tikkaseen. Samaa tasoa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
:D

Miten niin ei lähde, eihän tossa nyt mitään ihmeellistä olisi että perussena muodossa Hirso/Bates treidattaisiin Kerhon seiskapakki Tikkaseen. Samaa tasoa.
Niin no tätähän yritin avatakin. Miksi helvetissä Kerho päästäisi Tikkasen pois, jos tilalle ei tulisi vahvistusta? Se kuulostaa ihan muiden liigajoukkueiden toiminnalta kuin HPK:n.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Miksi helvetissä Kerho päästäisi Tikkasen pois, jos tilalle ei tulisi vahvistusta? Se kuulostaa ihan muiden liigajoukkueiden toiminnalta kuin HPK:n.

Miltä kuulostaisi sellainen vaihtoehto kuin talous? Vaikka kuinka puhutaankin urheilujoukkueista, niin HPK on silti muiden SM-liigajoukkueiden ohessa taloudellista tuottoa tekevä yritys.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Miltä kuulostaisi sellainen vaihtoehto kuin talous? Vaikka kuinka puhutaankin urheilujoukkueista, niin HPK on silti muiden SM-liigajoukkueiden ohessa taloudellista tuottoa tekevä yritys.

HPK on ry, siellä kaikki on tässäkin mielessä toisin kuin muissa seuroissa.

Pelaajat ovat siitä outoja otuksia, että tykkäävät jääkiekon pelaamisesta. Jos rooli seurassa pienenee, niin usein pelaaja haluaa siirron muualle, ehkä myös Harri Tikkanen jossain vaiheessa ennen tammikuun loppua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HPK on ry, siellä kaikki on tässäkin mielessä toisin kuin muissa seuroissa.

Pelaajat ovat siitä outoja otuksia, että tykkäävät jääkiekon pelaamisesta. Jos rooli seurassa pienenee, niin usein pelaaja haluaa siirron muualle, ehkä myös Harri Tikkanen jossain vaiheessa ennen tammikuun loppua.

Keräileeköhän Tikkanen taidelasia? Meillehän on ennenkin tullut kesken kauden näitä puolustuspään gooneja, joilla on tällaisia ÄIJÄ-harrastuksia. Varsinkin edellisen toimarin aikana.

Jos jostain ihmeen syystä Tikkanen päättäisi siirtää mailansa Nordenskiöldinkadun halliin, niin varsinkin right-kätisyytensä ansiosta mahtuisi hyvin meidän puolustukseemme. Toisi kokemustakin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan ny vaikka tähän ketjuun Pessi Jusosen haastattelu Maikkarin nettisivuilla. Päxteri siis jutteli Jussille mukavia puhelimessa ja sai miehen tulemaan IFK:hon. Onkohan Paul jättänyt jälkensä Jussin mieleen, kun hän toteaa tämän illan matsista (otteluennakon puolella), että "Perjantai on aina hieno päivä pelata. Ihmiset ovat todennäköisesti lähdössä pelin jälkeen kirkolle, joten hallissa pitäisi olla hyvä fiilis."
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Laitetaan ny vaikka tähän ketjuun Pessi Jusosen haastattelu Maikkarin nettisivuilla. Päxteri siis jutteli Jussille mukavia puhelimessa ja sai miehen tulemaan IFK:hon. Onkohan Paul jättänyt jälkensä Jussin mieleen, kun hän toteaa tämän illan matsista (otteluennakon puolella), että "Perjantai on aina hieno päivä pelata. Ihmiset ovat todennäköisesti lähdössä pelin jälkeen kirkolle, joten hallissa pitäisi olla hyvä fiilis."

"Landella" sanotaan, että "kirkolle" kun ollaan lähdössä illalla kylille, esim dokaamaan baariin. Että sellaista, älä kysy mistä tiedän, mutta tällä ei ole mitään yhteyttä Baxterin uskonnollisuuteen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Että sellaista, älä kysy mistä tiedän, mutta tällä ei ole mitään yhteyttä Baxterin uskonnollisuuteen.
Juu, en kysy, koska tiesin tuon kyllä ihan itsekin, kiitos vaan. Kunhan lätisin jotain tyhjänpäiväisyyksiä, ettei olisi ollut pelkkä linkitys haastatteluun.

Pessi sanoo osuvasti tuossa myös tästä kaudesta ja Jalosesta sen, että "kiva kun ollaan keskitytty hyökkäämiseen puolustamisen sijasta" (lienee suora vertaus Jalosen ja Baxterin välillä) ja sitten tietysti heti seuraavaan kysymykseen toteaa, että tämän kauden suurin ongelma on ollut puolustaminen. Niinpä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös