Pelaajaliikenne 08 / 09

  • 852 560
  • 2 838

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Palkkapyynnöstä en tiedä, mutta eikös Murrayn palkka ollut suhteellisen pieni edellisessä sopimuksessa? Muistelisin, että jotain 130-150k luokkaa. Niin no pieni ja pieni, mutta noin monipuolisesta pelaajasta voi ihan hyvillä mielin tuon verran maksaakin. Mutta ehkä muistan vain väärin.

Guolla ja Murray saivat minun muistikuvieni mukaan kumpikin n. 250-270k/kausi palkkaa kaudella 07-08 ja olivat liigan top10-palkannauttijoita. Ehkä muistan väärin, ehkä en. Joku voisi varmistaa...
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Guolla ja Murray saivat minun muistikuvieni mukaan kumpikin n. 250-270k/kausi palkkaa kaudella 07-08 ja olivat liigan top10-palkannauttijoita. Ehkä muistan väärin, ehkä en. Joku voisi varmistaa...

Ok, en tiedä mistä oli tuollainen mielikuva että Murray ei ollut edes kallis. Varmaan sekoittanut johonkin. Sen kyllä muistan, että Guollan palkka oli järkyttävän suuri peliotteisiin nähden viimeisimmällä IFK-kaudellaan. Niin, tuskinpa Murray nyt sitten millään puolipalkalla Guollaan nähden pelasi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Guolla ja Murray saivat minun muistikuvieni mukaan kumpikin n. 250-270k/kausi palkkaa kaudella 07-08 ja olivat liigan top10-palkannauttijoita. Ehkä muistan väärin, ehkä en. Joku voisi varmistaa...

Iltalehti listasi tuossa jokunen aika sitten 07-08 kauden kovimmat palkansaajat ja Guollahan oli muistaakseni ihan kärjen tuntumassa, taisi olla jopa TOP3:ssa? Murray ei muistaakseni mahtunut listaan. Guollan palkka oli huikean kova verrattuna hinta/laatu suhteeseen.

Edit. En sitten tiedä onko iltalehteen luottamista tällaisissa asioissa, mutta kuhan nyt ajattelin vain kertoa. :)

Edit2. Iltalehden mukaan Steve Guolla ansaitsi viime kaudesta 275 451 €. Ihan mukava summa. Murraysta ei ole käsittääkseni julkaistu mitään tietoja.
 
Viimeksi muokattu:

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kyllä KJ saa tosiaan miettiä itsekin, että miksi hän ei halunnut luopua esimerkiksi Pesosesta, jolla olisi saanut jo luokkaa Kultasta kovemman vahvistuksen.

Tästä olen samaa mieltä. Vaikkakin Pessi on parantanut, olisi ollut järkevää treidata hänet johonkin pakkiin. Hyökkäys kestää hyvin ilman Pessiä, ainakin kun saadaan Lennu ja parhaassa tapauksessa (?) jopa Kibe takaisin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä Murraynkin palkka alkoi numerolla 2. Hänhän oli kuitenkin enemmän palkkansa arvoinen kuin Guolla ja Kibe. Vesce kiekkoili pienemmällä liksalla, mutta hänen hintapyyntönsä ensi kaudesta tulee alkamaan ennemmin 3:lla kuin 2:lla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesce kiekkoili pienemmällä liksalla, mutta hänen hintapyyntönsä ensi kaudesta tulee alkamaan ennemmin 3:lla kuin 2:lla.

Terve! Vaikka onkin tällä kaudella vetänyt piste per peli -tahdilla (45 ottelua 15+33=48), niin ei se sentään mikään "gretski" ole. Jos ei suostu pelaamaan alle 300 tonnin kausiliksalla, niin pysyköön poissa. On niitä halvempiakin maalintekijöitä maailmassa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaavat pelaajat IFK:sta olisivat olleet esimerkiksi Ilari Melart, J-P Purolinna ja Janne Keränen. Miksiköhän IFK:lle ei tullut mieleen ehdottaa vaihtokauppaa?

Mutta ei se mitään. Näillä mennään, kun ei oo varaa parempaan.

Luojan kiitos, ettei tuollainen treidi onnistunut. En halua nähdä HIFK:ssa samanlaista meininkiä kuin Jokereissa, jossa omat junnut potkitaan pois ja tilalle tulee kaikenmaailman kermaneja ja nielikäisiä. Yksi junantuoma Kultanen ei olisi ratkaisevasti vaikuttanut HIFK:n menestykseen, mutta lupaavien pelaajien lähettäminen jonnekin helvettiin olisi voinut olla jatkon kannalta huono ratkaisu.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Luojan kiitos, ettei tuollainen treidi onnistunut. En halua nähdä HIFK:ssa samanlaista meininkiä kuin Jokereissa, jossa omat junnut potkitaan pois ja tilalle tulee kaikenmaailman kermaneja ja nielikäisiä. Yksi junantuoma Kultanen ei olisi ratkaisevasti vaikuttanut HIFK:n menestykseen, mutta lupaavien pelaajien lähettäminen jonnekin helvettiin olisi voinut olla jatkon kannalta huono ratkaisu.

En voisi enempää olla samaa mieltä. Kultanen on jo nähty. Aivan typerää olisi ollut uhrata näitä omia,nuoria pakkeja johonkin Jarno 'kiva harrin paras kaveri' Kultaseen. Hoidetaan nyt nämä Penan tekemät turskat historiaan ja satsataan sitten sen jälkeiseen elämään, jos dinerot on loppu. Säälipleijarien kautta uuteen kukoistukseen. Sääli kuitenkin, ettei saatu pakkipuolelle ketään ulkomaan elävää. Olisihan se ollut mahtavaa vetää 'standing ovationit' Pate Huckolle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos ei suostu pelaamaan alle 300 tonnin kausiliksalla, niin pysyköön poissa. On niitä halvempiakin maalintekijöitä maailmassa.

Tämä on myös oma mielipiteeni. Lisäksi Vescestä jäi sikäli huono muisto, että hän(kin) dyykkasi pleijareissa. Kyllä mä silti silmääräpäyttämättä maksaisin about 250ke eli tekisin Vescestä Kuhdan stuntin. Uskon, että saataisiin parempi kate rahalle. Lisäksi Vesce toteuttaa oman sairaan joukkueenrakennuslogiikkani: Ei ole koskaan liikaa senttereitä. Joten Kuhdan paikalle Vesseli samalla rahalla olisi mielestäni suorastaan hyvä diili. Immonen tienaa 350ke ja sinne luulen Vescen hintapyynnön menevän. Valitettavasti näin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hoidetaan nyt nämä Penan tekemät turskat historiaan ja satsataan sitten sen jälkeiseen elämään, jos dinerot on loppu.

Näin mäkin olen ymmärtänyt, että nyt lusitaan pois viime kauden turskat ja hiotaan kynsiä kohti uutta nousua. Sen verran pitää olla positiivisuuttakin, että Söden hankinta näyttää selvästi suunnan, minne joukkue haluaa hankinnoissaan edetä. Ongelmaksi eivät tule muodostumaan yksittäisten pelaajien hinnat, jos laatu ja myös jonkunlainen jatkuvuus ovat kohdallaan. Juuri siksi Jani Hurmeestakin ollaan edelleen kiinnostuneita ja mua ainakin kiehtoisi ajatus, että Sakenkin paikalle tulisi uusi naama.

Kyllä mä olisin silti Kultasen ottanut jopa kevään treidiksi, kun olisin saanut vaihtokaupan jälkeen vaikkapa Pöystin, Wärnin tai Ahtolan takaisin. Enkä olisi puolella sanallakaan maininnut koko Kultasesta, ellei Turunen olisi loukkaantunut. Tosin joukkueen menestykseen asia ei olisi vaikuttanut mitenkään, mutta sen verran pitää olla pelimiestä, että edes vähän lämpimikseen säätelee, kun paikka ja tarve on. Jos HIFK olisi nyt niissä asetelmissa, joista pelataan jopa kullasta, olisi rahaa käytetty vielä yhteen Bumeen. Tavallaan ymmärrän talousosaston logiikkaa eli optimointia. Miksi itse antaisit 300 ke viime hetken pakkihankintaan joukkueelle ja valmentajalle, joka on koko kauden painellut keskiarvolla 1,4-1,6 sijan 7. tuntumassa? Musta se olisi huono lyhyenajan sijoitus, jos hillot olisivat omiani. Pistäisin sen sijaan mielelläni vaikka 450ke joukkueelle, joka on noussut Kärppien tapaan tuhkasta. Kyllä siitä pitää palkita. Uusi talouspuoli näkee niinkin, että joukkueen pitää lunastaa itsekin jonkunlainen optio täydennyksiin. Enkä mä ole koko KJ:n aikana oikein tällaista nähnyt. Saken lisäksi Rautio tulee olemaan vakavan pohdiskelun alaiseksi joutuva nimi.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Juuri siksi Jani Hurmeestakin ollaan edelleen kiinnostuneita ja mua ainakin kiehtoisi ajatus, että Sakenkin paikalle tulisi uusi naama.

Jani Hurmeella on selkä siinä kondiksessa, että pääsee hädin tuskin liikkumaan. Ihmetellä täytyy mikä IFKta Hurmeessa kiinnostaa? Pelaaminen ei onnistu mitenkään.Tuleva MV valmentaja? Minä satsaisin pelimerkit Norrenaan, mutta en missään tapauksessa Noroseen,Lassilaan enkä varsinkaan Clearasil Ahoseen.
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loppusanat omalta osaltani tähän ketjuun, lukkoonhan tämä voidaan piakkoin lyödä.

Mitenkään ei pysty hyväksymään tätä perseilyä, jota hra Nybondaksen johdolla suoritettiin siirtorajan tuntumassa (tai no, itseasiassa koko kuluvan kauden ajan). Rosteri jätettiin moneltakin osin vajaaksi ja näin osoitettiin, että todellista halua menestykselle ei tänä(kään) vuonna ole. Luulisi, että Pentin aikana sitä olisi turtunut huonoihin ratkaisuihin, mutta se, että ei edes yritä, ottaa sata kertaa enemmän päähän, kuin se, että tänne oltaisiin raahattu joku Alfred J. Kwak jostain höpöhöpö-liigasta puolustuksen avuksi.

Tänne on heitetty rahasummana 50 donaa, joka olisi kuulemma ollut Nybarilla poltettavana loppukauden pakkihankintoihin. Eihän tuo nyt mikään järisyttävä summa ole, mutta olisi nyt luullut, että jonkinlaisen mörön tai kääpiön sillä olisi rivistöihin saanut. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, joten nyt liigan kalleimmille pääsylipuille vastineeksi IFK tarjoaa kannattajilleen säälipleijaripaikasta taistelevan rosterin, jonka lento tulee viimeistään puolivälierissä katkeamaan. Nybarin ennen kauden alkua antamat lausunnot voidaan nyt viimeistään tuomita täydelliseksi kusetukseksi, nimittäin tämä, jos mikä, on todellinen välivuosi ja tyytyminen säälisijoille.

Jotain hra Nybondaksen tasosta UTJ:nä kertoo se, että suurimmat hurra-huudot tässäkin ketjussa ovat syntyneet jo hankittujen pelaajien kengittämisten jälkeen. Hyvä Tomppa, hyvin menee!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Hyvä Tomppa, hyvin menee!

Niin, hyvä Tomppa, hyvin menee ja vuosi niin lähe meneen!

Kuinka paljon olisi ahdistus helpottanut, kun Nyyperi olisi sainannut edes yhden pakin ja ilmoittanut, että kuuden sakkiin ollaan tosissaan menossa. Haluamme menestystä, vaikka alkukausi ei olekkaan mennyt suunnitelmien mukaan. Haluamme taistella.
Mutta sitten mä heräsin.

Nyt ei tullut ketään ja säälittäviä lauseita Maikkarilla... Tää on mun IFK!
 

scholl

Jäsen
Se, ettei KJ halunnut luopua Pesosesta voi tarkoittaa vain sitä, että Pesonen kuuluu IFK:n ensi kauden suunnitelmiin. Siis tässä tilanteessa, missä laitureista ei ole pulaa.

Toki Vescen 300ke hintalappua halvempiakin maalintekijämiehiä on tarjolla. Kibe saattaa suostua pelaamaan 299ke:llä.

Ihme juttu tuo, että Vescen poskettomista vaatimuksista puhutaan koko ajan, mutta silti hän tahkoaa AHL:ssä, jossa palkat ovat koiranluokkaa. Keväällä sanottiin, että miestä ei voi pitää, kun vaatii 300+ ke. Lopputulos oli se, että hän ei saanut kunnon diiliä Eurooppaan, vaikka oli maalien valossa hyvä kevät takana. Joutui AHL:ään nälkäpalkalle. Ja nyt muka sieltä vaatii taas 300ke.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös