Pekka Virta – Lukon päävalmentaja

  • 651 831
  • 3 414

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
En tiedä, missä vaiheessa ja aikataulussa valmentajien ensi kauden sopimuksia neuvotellaan ja sovitaan, mutta olisin jatkamassa Virran kanssa 2+1 sopparilla. Kallen kanssa sujuu varmaan hyvin ja en usko muutenkaan, että vaihtamalla paranisi nyt kun pelaajisto alkaa olla Virran pelinäkemyksen mukainen, ja olisi sitä varmaan jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
En vielä kiirehtisi asian suhteen. Vaikka kaikki näyttää nyt hyvältä, niin ollaan kuitenkin vasta alkukaudessa. Katselisin tuonne joulutauolle rauhassa, jolloinka ollaan meiningin suhteen viisaampia. Nyt ei kannata sokaistua mistään, vaan kannattaa pitää jalat maassa.

Myös playoff näytöt Lukossa on antamatta, mutta sinne asti ei voi odottaa. Toki paljolti riippuu Pekan jatko siitäkin, keitä ollaan jo saatu hankittua mukaan kaudelle 20-21. Jokatapauksessa joukkue tulee varmastikin kokemaan menetyksiä. Eli hereillä pitää Kallen olla koko ajan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä, missä vaiheessa ja aikataulussa valmentajien ensi kauden sopimuksia neuvotellaan ja sovitaan, mutta olisin jatkamassa Virran kanssa 2+1 sopparilla. Kallen kanssa sujuu varmaan hyvin ja en usko muutenkaan, että vaihtamalla paranisi nyt kun pelaajisto alkaa olla Virran pelinäkemyksen mukainen, ja olisi sitä varmaan jatkossakin.
Toisaalta Uraman ja RD:n kolmannet kaudet olivat hyviä, mutta kummankin kohdalla olisi kannattanut lopettaa siihen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
2+1 jatko olisi kuusi vuotta Peksiä. Ei siinä jos homma toimii, mutta nyt ei pidä kiirehtiä. Syyspuoli voidaan katsoa ihan rauhassa. Jos jatkoja tehdään niin vuosi kerrallaan periaate olisi hyvä.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virran joukkueet ovat yleensä parantaneet mitä pidemmälle ollaan yhdessä menty. No ainakin nyt näyttää Lukossa samansuuntaiselta mitä Kalpassa tapahtui. Eli se kyllä puoltaisi jatkoa. Toisaalta voihan Pekka haluta itse uusia haasteita esim ulkomaat. Ja voidaanhan tääkin kausi vielä pahasti kusta kun vasta lokakuussa ollaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä valmentaja-asia on henkilökohtaisesti mietityttänyt aikalailla. Toisaalta olen jo monta kuukautta ollut siinä käsityksessä, että Lukolla on jo sopimus ensi kaudesta (kausista) toisen Liigavalmentajan kanssa, ja lähdekin tuohon on osoittautunut aikaisemmin luotettavaksi. Toisaalta taas vähän ihmetyttäisi, että Kalle olisi niin aikaisin lyönyt Pekalta oven kiinni. Ellei Peksi sitten itse olisi lähdössä.

Näillä esityksillä minulla ei kyllä olisi Virran jatkoa mitään vastaankaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä kuulun siihen porukkaan jonka mielestä kolme vuotta per joukkue on yhdelle ja samalle valmentajalle maksimi.

Mutta tietysti jos tämä kausi oikein hyvin sujuu, ja taas kauden jälkeen joukkue menee melkein kokonaan uusiksi niin olisihan siinä niinkuin uuden projektin alku. Eli miksei Virta voisi tällöin jatkaakin, edellyttäen että tämä kausi todella pelataan hyvin loppuun asti. Mitään ei minulla Virtaa vastaankaan ole, pääasia että Lukolla olisi jatkossakin hyvä valmentaja.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Mä kuulun siihen porukkaan jonka mielestä kolme vuotta per joukkue on yhdelle ja samalle valmentajalle maksimi.

Mutta tietysti jos tämä kausi oikein hyvin sujuu, ja taas kauden jälkeen joukkue menee melkein kokonaan uusiksi niin olisihan siinä niinkuin uuden projektin alku. Eli miksei Virta voisi tällöin jatkaakin, edellyttäen että tämä kausi todella pelataan hyvin loppuun asti. Mitään ei minulla Virtaa vastaankaan ole, pääasia että Lukolla olisi jatkossakin hyvä valmentaja.
Olen pidemmän aikajänteen kannattaja. Esimerkiksi NHL:ssä taitaa olla pidemmät diilit. Uudella valmentajalla alkaa uusi projekti ja pahimmillaan odotellaan taas sinne kolmanteen kauteen ennen kuin pelaajisto ja systeemi on kuosissa. Ja sitten vaihto ja taas kolmas vuosi... Pitkäjänteisellä diilillä voi olla parempi mahdollisuus menestykseen joka vuosi.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä valmentaja-asia on henkilökohtaisesti mietityttänyt aikalailla. Toisaalta olen jo monta kuukautta ollut siinä käsityksessä, että Lukolla on jo sopimus ensi kaudesta (kausista) toisen Liigavalmentajan kanssa, ja lähdekin tuohon on osoittautunut aikaisemmin luotettavaksi.
Paljastiko tämä luotettava syväkurkku nimeä?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Nyt ei ole syytä hätiköidä jatkon kanssa 7 voittopelin jälkeen. Kevät näyttää vasta miten Pekan projekti huipentuu. Hänenkin olisi helpompi lähteä Raumalta voittaja seuraavaan projektiin. Raumallekin tuli vuoden valmentajana.
 

Samppub

Jäsen
Paljastiko tämä luotettava syväkurkku nimeä?
Onhan siitä ollut juttua jokunen aika sitten jo tällä palstalla. Sitä en tiedä pitääkö jutut paikkaansa, viittasiko @-RTK- juuri näihin viesteihin tai kuka valmentaa ja missä. Nyky-Lukossa ei huhuja kuule enään, niin hyvin, kuin aiemmin esimerkiksi vielä 5v sitten.
Yksinäinen pikkulintuinen vielä hellällä äänellä lauloi, että ensi kaudella penkin takana olisi paluumuuttaja Nemon muodossa.
Olen kuullut vastaavia puheita, mutta en oikein pitänyt realistisena silloin. Olin ajatellut, että Nieminen menisi Tapparaan, mutta Tapolan nimitys seuraavaksi päävalmentajaksi sulki Niemisen pois. Sitten taas Nurmisesta tulee Pelicansin seuraava pääkäskijä, joten Lukko on varmasti todennäköisin Niemisen osoite seuraavaksi. Siinä molempien tarpeet kohtaavat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen pidemmän aikajänteen kannattaja. Esimerkiksi NHL:ssä taitaa olla pidemmät diilit. Uudella valmentajalla alkaa uusi projekti ja pahimmillaan odotellaan taas sinne kolmanteen kauteen ennen kuin pelaajisto ja systeemi on kuosissa. Ja sitten vaihto ja taas kolmas vuosi... Pitkäjänteisellä diilillä voi olla parempi mahdollisuus menestykseen joka vuosi.
Toki uuden valmentajan pelityyli voi olla myös perusideoiltaan samanlaista kuin vanhan. Ei sen tarvitse mennä RD:n pystysuunnan pelistä suoraan Virran kiekkokontrolliin. Jolloin taas pelisysteemiä ei tarvitse ajaa sisään usean kauden verran.

Mutta kyllähän joka tapauksessa nyt tämän vuoden jälkeen alkaa uusi "projekti". Ykkösketjusta lähtee veljekset, Danforth lähtee, Reunanen lähtee. Tai kaiken järjen mukaan näitä herroja ei täällä ensi kaudella nähdä. Käytännössä joukkueen kärkeä menee reilusti uusiksi.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Jatkajiakin tulee olemaan ja niiden rinnalle on helpompi hakea uusia kärkipelaajia, kun pelisysteemi on tiedossa. Nieminen olisi hengenluojana huippu, mutta en ole vieläkään vakuuttunut pelisysteemien osaamisesta. Playoffeja ajatellen uskon, että Virta on parempi.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
En nyt vileä alkaisi kirjoittelemaan spekulaatioita Pekan jatkosta tai uudesta valmentajasta, Suomessa ei ole totuttu niin pitkiin valmentajapesteihin kuin esimerkiksi NHL:ssä, mutta miksi pitäisi tästä maamme tavasta pitää kiinni. Voi olla että 3 vuotta on passeli aika joukkueelle saman valmentajan kanssa. Mutta ottaisin tässä kuitenkin huomioon sanan "joukkue". Sama firma on eri asia kuin samat työntekijät. Pekalla on nyt ensimmäinen miehistö joka on koottu uuden UTJ:n kanssa ja porukka on minusta tavallaan kasassa ensimmäsitä vuotta ja homma sujuu pomon johdolla ainakin vielä tavattoman hyvin.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ai nii, tärkeintähän on kielioppi ja ääntäminen. Sillä ei ookkaan mitään merkitystä puhuuko ollenkaan. Tsihi.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Ai nii, tärkeintähän on kielioppi ja ääntäminen. Sillä ei ookkaan mitään merkitystä puhuuko ollenkaan. Tsihi.

Juu Pekka oli sentään äänessä kokoajan. Naapurin Selin pönötti suolapatsaana koko pelin apuvalnentajien hoitaessa puhumisen. Ihmettelin tuota jo otteluseurannassa mutta vissiin ihan normaalia Seliniltä. Itseä vituttaisi. Tuntuu ettei koutsi elä pelissä mukana.

Pekka on hyvä äijä ja elää pelissä. Aksentilla tai ilman.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu Pekka oli sentään äänessä kokoajan. Naapurin Selin pönötti suolapatsaana koko pelin apuvalnentajien hoitaessa puhumisen. Ihmettelin tuota jo otteluseurannassa mutta vissiin ihan normaalia Seliniltä. Itseä vituttaisi. Tuntuu ettei koutsi elä pelissä mukana.

Pekka on hyvä äijä ja elää pelissä. Aksentilla tai ilman.
Mieluumin rallienglannillakin kun tuppisuuna kuten muutamat valmentajat vetää. Tärkeitä asioita psyykata, pitää pelaajilla kirkkaana mielessä ne muutamat tärkeät asiat ja elää mukana. Ite tykkään tommosesta mukautumisesta ja mukana olemisesta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni hyvää tsemppaamista Pekalta. Aiemmilla kausilla jäänyt vähän valju kuva Virran reagoinnista pelin aikana, mutta nyt kun Telia on virittänyt mikit kuntoon, niin miehestä on avautunut aivan uusia puolia. Hauskaltahan tuo kuulostaa aika ajoin, mutta pääasia että viesti menee perille.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Pexi on luontainen Johtaja. Ei välttämättä mikään pelitavallinen nero- tai uudisraivaaja tai proffa mutta on hänessä se tietty aitous, karskius ja itseluottamus jolla hän saa nuoret pojat painamaan hommia.

On myös saanut hyvän symbioosin Kallen kanssa. Tipi on tajunnut pysyä lehtoparvella eikä hänen mielipiteitään ole revitty etusivuille. Tästä voi kiitellä presidentti Salmea joka ylipuhui Sahlstedin urheilupuolelle ja käski Rajalan keskittyä toimistohommiin. Näin sen kuuluu mennä.

Virta otti tilan haltuunsa Lukossa viimeistään siinä vaiheessa kun vihelsi pelin poikki Tukosen loukkikierteessä. Moni muu olisi ollut hiljaa ja mulkoillut seinille. Ehkä Pekan on aika jatkaa matkaa tämän kauden jälkeen mutta on siinä iso tila täytettävänä, kuka sitten tilalle tuleekin.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kyllä Pexi on luontainen Johtaja. Ei välttämättä mikään pelitavallinen nero- tai uudisraivaaja tai proffa mutta on hänessä se tietty aitous, karskius ja itseluottamus jolla hän saa nuoret pojat painamaan hommia.

Ai jaa. Ainakin itse juuri luonnehtisin Pekkaa adjektiiveilla uudisraivaaja ja pelitavallinen nero. Hänhän oli ihan ensimmäisiä tai ensimmäinen kiekkokontrollin valmentajia liigassa. KalPan pelitapa oli ihan poikkeuksellinen kun Virta aloitti työt Kalpassa
 
Onhan Virta nimenomaan pelikirjavalmentaja. Nyt on hankittu siihen sopivat pelaajat ja annettu aikaa.
Virta lienee ensi kaudellakin paras Lukon saatavilla oleva valmentaja.

Vertailussa esim. monien kuolaamaan Nemoon Pekka vie pelitavan valmennus ja organisointipuolella 100-0.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös