Edelleenkin on tämän ketjun perusteella selvää, että Laine herättää pelaajana isosti tunteita. Itse olin esim. sunnuntain pelin jälkeen erittäin hyvillä fiiliksillä Laineen esityksestä ja mahdollisuudesta ottaa isompaa kiekollista roolia mm. ylivoimalla. Viime yön jäljiltä tuli taas mieleen ne monet kerrat, kun on tullut turhauduttua esityksiin Jetsissä. Saattaa olla, että tuolla on jotain fyysistä ongelmaa, kun ei homma näyttänyt oikein nappaavan.
Tähän klassinen +&-
+ Laukaus. Ei varmaan kaipaa selityksiä.
+ Suoran luistelun nopeus, koko ja taito -yhdistelmä. Käytännössä melkein aina tulee maalipaikka, kun Laine saa kiekon vauhtiin keskialueella.
+ Erinomainen syöttötekniikka, kun saa vähän aikaa ja tilaa. Tulee esiin varsinkin ylivoimalla.
- Pelin ulkopuolella kelluminen sekä omassa- että hyökkäyspäässä. Esim. tuo "oli alimpana hyökkääjänä auttamassa pakkeja" tulee liian usein siitä, että ei osallistu kokonaisvaltaisesti hyökkäyspeliin. Viime kaudella otti mielestäni isoja askelia tässä eteenpäin, sai kulmapelejä jne. pyörimään.
- Kiekosta huolehtiminen ja kropan käyttö. Aika erikoista miekkailua välillä kaksinkamppailutilanteissa. Kiekon suojaaminen liikkeessä olematonta.
- Reagointi tilanteisiin. Laiva kääntyy usein todella hitaasti, kun pitäisi reagoida vastustajan liikkeisin vaikkapa karvaustilanteissa.
Melkoinen Jekyll&Hyde on Laine ainakin itseni kokemana. Nuo miinukset tekevät usein sen, että oma kentällinen ei saa pitkiä hyökkäyksiä tai kiekonriistoja hyökkäyspäässä ja kiekko pyörii enemmän omassa kuin vastustajan päässä tasakentin. Tätä Laine toki kompensoi mm. laukauksella. Toki omalla kohdalla olen vielä sen verran biased, että vihasin tämän kaltaisia ketjukavereita. Mieluummin pyörittää peliä tehottomasti kuin pyörii omassa päässä ja elää sillä, että välillä ruoska sivaltaa huonommastakin paikasta.