Niin ja sen keskarin näyttämisen jälkeen on tehnyt 110 maalia NHL:ssä.
Samalla ajalla Lainetta enemmän maaleja NHL:ssä ovat tehneet nämä kaikki 5 pelaajaa:
133 maalia - Ovechkin - 9.5M paperi
120 maalia - Kucherov - 9.5M
112 maalia - Tavares - 11M
112 maalia - McDavid - 12.5M
111 maalia - Matthews - 11.6M
---------------------------
110 maalia - Laine
----------------------------
109 maalia - Brad Marchand
108 maalia - Sidney Crosby
Aika kovaan kerhoon se kuuluu.
Ja Laine pyytelemässä siis jotain 8 miljoonaa, mikä lienee ihan realismia, koska noilla pelaajilla on muita avuja, ja ovat kokonaisuutena parempia.
Eipä ole kauaa kun Laine oli eniten maaleja tehnyt, sitten vain Ovechkin oli edellä, sitten vain Ovie ja Kucherov, nyt niitä on jo 5 kpl. Ja jos ei meno muutu, ensi kauden jälkeen taas jokunen lisää. -Juu, helppoa näitä juttuja on kirjoitella persläven solukämpän homesohvalta, mutta miksi rimaa pitää koko ajan laskea ja uskotella että aika hyvin on mennyt silti? Jos ensi kaudella tulee 20 maalia, onhan sekin paremmin kuin keskiverto Jatkoaikalaiselta, eikö sittenkään saa kysellä tekemisen laadun perään? Aina löytyy varmasti joku joka ei ole yltänyt edes siihen johonkin - senkö taakse tässä piiloudutaan?
Yhtä hyvin voisin itse sanoa että jos minun vanhemmat olisivat panostaneet täysillä minun jääkiekkoiluuni ikävuosina 2-18 kaiken vapaa-aikansa ja suurimman osan rahoistaan, niin ihan varmasti paukuttaisin nyt 60 maalia kaudessa änärissä. Mutta kun eivät panostaneet, yhtään minuutin minuuttia eikä juuri latin latia. Pitääkö tässä silti takoa änärissä 30 maalia että saa puhua? Siitä vähän perspektiiviä sinne Tampereen yksiöön.
Ja Laine muuten ei olisi tällä hetkellä edes NHL-tason pelaaja, jos hänellä ei olisi sitä maailmanluokan laukaustaan. Sen sijaan jokainen muu noista maalipörssin kärkinimistä olisi, vaikka veto olisi luokkaa Marko Kiprusoff. Kuten joku jo mainitsi, 30 maalia seisovilta jaloilta ylivoimalla ja muuten sitten surffailua kuin jossain pappakerhossa, ei varmaan ole kenenkään mielestä kunnioitettavaa tekemistä.
Mutta olkoon, nämä ennenaikaisesti pituutta venähtäneet ikuiset superlupaukset saavat puolestani jatkaa pilvilinnoissa purjehtimista omalla tyylillään. Kyllä paska paskan löytää ja hullu hullun tuntee.